LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Marktplaats

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
evde

Marktplaats

Ongelezen bericht door evde »

Hallo,

Vanavond heb ik tot 2x toe geprobeerd om een advertentie op marktplaats te plaatsen, echter is deze advertentie 2x geweigerd.
Ik ben op zoek naar een product en ben bereid daar een normaal bedrag voor te betalen. Nu vindt marktplaats echter dat de waarde van hetgeen ik zoek hoger is dan dat wat ik ervoor bied.
Volgens marktplaats is de waarde hoger dan €200,00 en dus moet ik voor de advertentie betalen.
Mijn bod is echter gebasseerd op de daadwerkelijke marktwaarde, welke €150,00 tot €200,00 bedraagt.
Nu zijn mijn vragen:
-Als je iets zoekt, is het dan niet logisch dat je zo weinig mogelijk wilt betalen (en dus dat de vraagprijs zo laag mogelijk is)?
-Waarom moeten we met z'n allen blijven accepteren dat marktplaats (en soortgelijke sites) zonder aantoonbare experts of officieel erkende taxateurs zelf bepaalt wat de waarde van aangeboden spullen is?
-Wanneer makenwij, consumenten, de verkopers eens duidelijk dat zij bestaan omdat WIJ bestaan en WIJ bepalen wat ZIJ doen en niet andersom.

Groet,

Erick van der Ende

Gast

Re: Marktplaats

Ongelezen bericht door Gast »

is er iemand die je verplicht deze advertentie op marktplaats te zetten???

als je het niet eens bent hoe ze handelen, ga je toch ergens anders heen????
-Wanneer makenwij, consumenten, de verkopers eens duidelijk dat zij bestaan omdat WIJ bestaan en WIJ bepalen wat ZIJ doen en niet andersom.
door ergens anders heen te gaan bepaal je dat, als een winkel je te duur is ga je toch ook ergens anders heen????

evde

Ongelezen bericht door evde »

... zucht ...

het gaat er niet om of ik verplicht ben.
staat ook nergens in mijn posting.
lees de tekst nog eens een probeer te begrijpen wat er staat.

het gaat mij er om dat zij bepalen wat de prijs is die ik voor iets betaal en ik dat dus niet meer zelf mag bepalen.
even voor jou informatie: 2e hands doet precies hetzelfde...

Gast

nee zij bepalen niet maar schatten wel in

en schijnbaar is de marktprijs dan toch hoger dan dat jij betalen wil

JAN2004

Ongelezen bericht door JAN2004 »

Als je een advertentie zet waarin je iets zoekt moet je altijd betalen ongeacht de waarde. Als je iets aanbied boven de Euro 199.00 ook eronder niets. Marktplaats kan bij een aanbieding twijfelen over de prijs die je ervoor vraagt en deze weigeren. Maar bij de rubriek gevraagd ALTIJD betalen.

Gast

Als je een advertentie zet waarin je iets zoekt moet je altijd betalen ongeacht de waarde. Als je iets aanbied boven de Euro 199.00 ook eronder niets. Marktplaats kan bij een aanbieding twijfelen over de prijs die je ervoor vraagt en deze weigeren. Maar bij de rubriek gevraagd ALTIJD betalen
Hallo Jan2004,

Ik weet niet waar je dit op baseert maar het is absoluut niet waar dat je altijd moet betalen als je iets vraagt op Marktplaats.nl

Ook hier geldt de (eventuele) grens van 200 euro.

Dus als je het niet weet, ook niets melden aub

Gesloten