Vanaf vandaag 28 april 2008, heeft Nederland nu ook haar eigen marktplaatsoplichtings-forum voor consumenten, http://www.marktplaatsoplichting.nl. De jacht op oplichters is begonnen.
Oplichting
De berichten in de media over oplichting op Marktplaats blijven steeds terugkeren. Steeds meer oplichters duperen goedgelovige bezoekers van Markplaats.nl voor honderden euro's.
Marktplaats heeft hun handen vol aan het beantwoorden van mails van gedupeerde bezoekers en het screenen van hun sites op dubieuze praktijken.
Doel
Wij zijn een vrijwillige, onafhankelijke en onpartijdige forum. Onze doelstelling is om te voorkomen dat er fraude/oplichting plaatsvindt, gedupeerden van aankopen via marktplaats te helpen en anderen te behoeden voor dit soort praktijken.
http://www.marktplaatsoplichting.nl word lid en voorkom dat anderen ook opgelicht worden!
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Marktplaatsoplichting Forum
-
marktplaatsoplichting
Re: Marktplaatsoplichting Forum
Ik begrijp best dat het moeilijk kan zijn voor een firma als marktplaats om elke advertentie tegen het licht te houden.
Maar ik durf te beweren dat men heel gemakkelijk een hoop kwaadwilligen uit kan zeven.
Want de meeste van die advertenties hebben 3 opvallende kenmerken:
1 een onwaarschijnlijk prijsverschil tussen de nieuw-prijs en de 2de handse prijs.
2 Taalfouten en een taalbenadering die Engelstalig lijkt (niet steenkool Engels dus maar steenkool Nederlands!).
3 Engelstalige advertenties op zich. Het verbaast me ook dat er zoveel
advertenties zijn in de Engelse taal, marktplaats is toch een Nederlandse site? Ik weet zeker dat een Engelstalig iemand die géén kwaad in de zin heeft, toch enige moeite zal doen om de advertentie
in het Nederlands te plaatsen. Als deze dus Engelstalig blijft, dan is er
gewoon iets aan de hand want ik denk toch dat bonafide Engelstalige
advertenties relatief zeldzaam zijn.
En dan valt me op dat er ook veel 'citaat' advertenties zijn, advertenties met brokken letterlijk overgenomen teksten van fabrieken etc. Dus b.v.
een reclame tekst van sony of marantz die terug te vinden is op de website van die fabriek en die vervolgens wordt gebruikt door de verkoper.
Maar dit gebeurt ook veel bij internetwinkels met nieuwe produkten. Héél hinderlijk want die reclame kan ik met mooie filmpjes lezen bij de
fabrikant. Ik zie liever een beschrijving in eigen woorden van de verkoper. Want die reclame heb ik al gelezen en zit dus niet te wachten
op een kopie daarvan op weer andere websites.
Maar ik durf te beweren dat men heel gemakkelijk een hoop kwaadwilligen uit kan zeven.
Want de meeste van die advertenties hebben 3 opvallende kenmerken:
1 een onwaarschijnlijk prijsverschil tussen de nieuw-prijs en de 2de handse prijs.
2 Taalfouten en een taalbenadering die Engelstalig lijkt (niet steenkool Engels dus maar steenkool Nederlands!).
3 Engelstalige advertenties op zich. Het verbaast me ook dat er zoveel
advertenties zijn in de Engelse taal, marktplaats is toch een Nederlandse site? Ik weet zeker dat een Engelstalig iemand die géén kwaad in de zin heeft, toch enige moeite zal doen om de advertentie
in het Nederlands te plaatsen. Als deze dus Engelstalig blijft, dan is er
gewoon iets aan de hand want ik denk toch dat bonafide Engelstalige
advertenties relatief zeldzaam zijn.
En dan valt me op dat er ook veel 'citaat' advertenties zijn, advertenties met brokken letterlijk overgenomen teksten van fabrieken etc. Dus b.v.
een reclame tekst van sony of marantz die terug te vinden is op de website van die fabriek en die vervolgens wordt gebruikt door de verkoper.
Maar dit gebeurt ook veel bij internetwinkels met nieuwe produkten. Héél hinderlijk want die reclame kan ik met mooie filmpjes lezen bij de
fabrikant. Ik zie liever een beschrijving in eigen woorden van de verkoper. Want die reclame heb ik al gelezen en zit dus niet te wachten
op een kopie daarvan op weer andere websites.
Nu, die jacht is reeds heel lang begonnen op www.internetoplichting.nl waar er voldoende aandacht aan word besteed.door marktplaatsoplichting
--------------------------------------------------------------------------------
. De jacht op oplichters is begonnen
Mvg Jor.
-
marktplaatsoplichting
Dat klopt dat deze jacht begonnen is, maar we concentreren ons alleen op Marktplaats.nl ipv internet oplichting is z'n algemeen.
-
gravedigger
Ik denk niet dat eBay blij zal zijn met deze domeinnaam 
Je kunt zomaar met je naam/adres op zo'n site terechtkomen.
En gestalkt worden, spammail ontvangen, bedreigd worden... ga zo maar door.
xxxxxxxxxxx
En gestalkt worden, spammail ontvangen, bedreigd worden... ga zo maar door.
xxxxxxxxxxx
Laatst gewijzigd door Plezier op 21 sep 2010 16:54, 1 keer totaal gewijzigd.