LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mcafee verlenging abonnement

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Camperbart
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 dec 2009 11:01

Mcafee verlenging abonnement

Ongelezen bericht door Camperbart »

Vorig jaar (december) had ik via internet bij Mcafee een viruspakket gekocht en betaalt middels eenmalige afschrijving via Click and Buy.
In november (2009) kreeg Ik via Click and Buy het bericht dat na 5 dagen € 69,95 zal worden afgeschreven i.v.m. een verlenging van het abonnement Mcafee virusscanner.
Voordat de afschrijving zou plaatsvinden heb ik Click and Buy gemaild dat ik bij Mcafee niets had bestelt en dat ik het bedrag direct storneren. Van Click and Buy kreeg ik het bericht: "ik moet de koop bij Mcafee ongedaan maken".
Volgens Click and Buy € 69,95 ( verlenging abonnement) + € 25,00 (incassokosten)ben ik hun € 94,95 schuldig. Ik heb inmiddels twee mails naar Mcafee gezonden met de mededeling dat ik geen verlenging heb besteld.
Tot nu toe nog geen enkele reactie van Mcafee (10 dagen geleden) ontvangen. Mcafee past een zeer onfatsoenlijke agressieve verkoopmethode toe. Eerst geld innen en dan maar afwachten. Let je niet op dan zit je eraan vast. :evil: :oops:

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Mcafee verlenging abonnement

Ongelezen bericht door agro »

Direct storneren, en daarna selectieve blokkade laten leggen voor degene die van je rekening heeft afgeschreven, kunnen ze gegarandeerd niets meer afschrijven totdat deze blokkade is opgeheven.

henk51
Berichten: 1678
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Mcafee verlenging abonnement

Ongelezen bericht door henk51 »

Opmerking bij McAfee "Always On" Protection.
Door deze bestelling te plaatsen, gaat u ermee akkoord dat McAfee automatisch uw jaarlijkse abonnement verlengt. McAfee geeft vooraf via e-mail aan dat uw huidige abonnement bijna verloopt. Als u niets doet, wordt het bedrag voor de verlenging van een standaardabonnement (plus btw indien van toepassing) automatisch afgeschreven via de door u opgegeven betaalmethode (bijv. credit- of debitcard). U machtigt McAfee om de contact- en factuurgegevens die u tijdens uw aankoop hebt opgegeven, voor elke verlenging te gebruiken. U machtigt tevens Digital River, de erkende online wederverkoper van McAfee, om de contact- en factuurgegevens die u vandaag tijdens uw aankoop hebt opgegeven, voor dit doel aan McAfee door te geven.
Je hebt door die bestel methode te gebruiken je meteen aangemeld voor een abonnement. Dit staat duidelijk vermeld op de site. Als je het pakket iets duurder in een winkel gekocht had zat je niet meteen vast aan een abonnement.Het antwoord van AGRO levert je alleen maar meer kosten op ,je hebt je door niet goed te lezen aangemeld voor een abonnement.Je had je niet tot Click en Buy moeten wenden maar naar Mcafee zou ik nu alsnog gaan doen anders blijf je een abonnement houden. Doe dit aangetekend met verzoek terug melding..

gr Henk

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Mcafee verlenging abonnement

Ongelezen bericht door agro »

Dit werpt een heel ander licht op de zaak, en zal je inderdaad aan een abonnement vastzitten, de enige manier om er vanaf te komen zal tijdig opzeggen zijn. (doe dit wel aangetekend met bvo)
Na opzegging zou je alsnog kunnen overwegen voor een selectieve blokkade zodat er niets meer van je rekening kan worden afgeschreven.

Camperbart
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 dec 2009 11:01

Re: Mcafee verlenging abonnement

Ongelezen bericht door Camperbart »

Ik heb ze een mail gestuurd en dat is in principe volgens mij ook rechtsgeldig
:?:

Camperbart
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 dec 2009 11:01

Re: Mcafee verlenging abonnement

Ongelezen bericht door Camperbart »

Beste Henk,
Even voor de duidelijkheid. Ik heb van mcafee geen bericht vooraf ontvangen.
Ik had op de site alleen een viruspakket gekocht (bijna net zo duur als in de winkel). Je moet de voorwaarden accepteren anders kan je de software niet downloaden. Ik heb via contact met mcafee de afmelding direct gemaild, maar ze reageren daar niet eens op. Alleen als je iets wilt bestellen kan dat direct.
De klantenservice is even niet in de lucht. Ik kreeg wel verschillende relatienummers terug. Mijn reactie dateert van 21 november 2009. Mijn datum afloop update abonnement loopt af op 23 december 2009. Dus ruim op tijd om eventueel een abonnement op te zeggen.

gr. Bart
Laatst gewijzigd door Camperbart op 18 dec 2009 22:13, 1 keer totaal gewijzigd.

redwolf
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 dec 2009 17:30

Re: Mcafee verlenging abonnement

Ongelezen bericht door redwolf »

volg even het andere topic over click and buy!!!

Camperbart
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 dec 2009 11:01

Re: Mcafee verlenging abonnement

Ongelezen bericht door Camperbart »

Beste Redwolf,

Ik heb de Topic van Click and Buy gelezen en daar wordt je niet vrolijk van.
Er zit wel enig verschil in tussen een contract hebben met Click and Buy en gelinkt aan Ideaal betalen. Ik kan mij niet herrineren dat ik een rekening bij Click and Buy heb geopend. Ik wacht nu even af, maar ben wel gewaarschuwd. Bedankt.

P.S.
Ik heb de rekening van Click and Buy wel definitief laten blokkeren.
Een Copy van de aangetekende brief heb ik ook doorgezonden naar Click and Buy.

vr.gr.

Bart
:o :o :o

stofzuigertje

Re: Mcafee verlenging abonnement

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Daarom gaan vele over op de zowel gratis Free als betaalde en wel eerlijke AGV van Grisoft....
De 9.0 is nu wel goed, ook voor Vista en Windows 7 en je kunt zowel de gratis Free Edition als de betaalde kiezen die ook goed werken.

Vooral de 2 jaars aanbieding is gezien de daar geldende prijzen erg leuk.

Camperbart
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 dec 2009 11:01

Re: Mcafee verlenging abonnement

Ongelezen bericht door Camperbart »

Beste Stofzuigertje,

Je idee is goed maar dat is niet alleen de oplossing.
De werkmethode van McAfee in het openbaar brengen levert misschien op dat meer mensen overstappen en McAfee links laten liggen.
Ik heb ook een klacht ingediend bij Consuwijzer.
Consuwijzer is blij met dat soort klachten.

Vandaag 22 december 2009 bericht gehad van McAfee dat ik niets heb gekocht en geen verlenging van abbonnement.
Dus na 1 maand met verschillende brieven en mails eindelijk het antwoord waar ik op wachtte.
Dus volhouden en een aangetekende (met bericht van ontvangst) brief sturen, zo kom je van McAfee af. (Agressieve verkopers)
Bart :evil: :twisted: 8)

Gesloten