LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Migratie Orange ADSL Lite naar ADSL extra - NOOIT DOEN!

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.

Ervaringen met Orange migraties?

Prima
4
44%
Goed
0
Geen stemmen
Matig
0
Geen stemmen
Slecht
0
Geen stemmen
Nooit doen. Orange kan beter stoppen...
5
56%
 
Totaal aantal stemmen: 9

richard260779
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 feb 2008 17:34

Migratie Orange ADSL Lite naar ADSL extra - NOOIT DOEN!

Ongelezen bericht door richard260779 »

Ik ben vorig jaar meerdere malen gebeld door mijn provider Orange. Of ik niet voor een leuk bedrag wilde overstappen naar ADSL extra. Ik heb al die jaren goede ervaringen met Wanadoo en Orange gehad, dus ja... waarom niet. Lekker naief van mij weer.

Ik kreeg vrij snel brieven binnen over de migratie. Deze zou rond 15 februari plaatvinden. Goed... gisteren, 14 februari is KPN ADSL dus afgesloten. Lijn volledig dood. Volgens een van de vele brieven van Orange zou dit 1 uur duren.

NOT! Uiteindelijk nu een dag later nog niets, dus maar eens even gaan bellen. Kreeg gelijk een vriendelijke man aan de telefoon. Hij vertelde mij dat de migratie was gestart maar dat er algemene problemen zijn met de migratie waardoor het voor onbebaalde tijd niet zou werken. Kan dagen, weken of nog langer duren. Hij kon daar niets zinnigs over zeggen wat ook hij krijgt daar geen informatie over.

Dit is toch belachelijk! Begin dan gewoon niet met die migratie als je weet dat je problemen hebt. Ik heb nu niet alleen geen internet meer, maar ook geen telefoon. Helemaal niets.

Andere mensen dezelfde problemen?

Gr,
Richard

Dick Vleder
Berichten: 15
Lid geworden op: 02 feb 2008 16:17

Re: Migratie Orange ADSL Lite naar ADSL extra - NOOIT DOEN!

Ongelezen bericht door Dick Vleder »

De overtapvoorwaarden:

Om te kunnen overstappen naar Orange ADSL Extra zal je ADSL verbinding mogelijk enige uren niet bruikbaar zijn. Orange is voor de realisatie van het overstappen meestal afhankelijk van de medewerking van KPN en kan daarom geen garanties afgeven over de duur dat je internetverbinding niet beschikbaar zal zijn ("downtime"). Alhoewel Orange zal proberen de downtime zo beperkt mogelijk te houden, aanvaardt zij geen enkele aansprakelijkheid ten aanzien van de daadwerkelijke downtime.

richard260779
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 feb 2008 17:34

Re: Migratie Orange ADSL Lite naar ADSL extra - NOOIT DOEN!

Ongelezen bericht door richard260779 »

Dick,

Waarom vertelt een helpdesk medewerker mij dat er dan problemen zijn bij de migraties? Dan moet hij dat niet zeggen, en gewoon vertellen wat jij schrijft.

Ook zal Orange de inhoud van haar brieven moeten veranderen. Daar staat maximaal een uur.

Maar dan nog, Orange zegt dus zelf problemen te hebben, dus leuk die voorwaarden van jou, maar die overrulen ze nu zelf door toe te geven problemen te hebben.

Gr,
Richard

Orangemoe
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 feb 2008 10:43

Re: Migratie Orange ADSL Lite naar ADSL extra - NOOIT DOEN!

Ongelezen bericht door Orangemoe »

Omdat helpdesk medewerkers elke dag eenandere leugen in hun scherm hebben staan lijkt mij zo onderhand :cry:

Sanela
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 feb 2008 16:58

Re: Migratie Orange ADSL Lite naar ADSL extra - NOOIT DOEN!

Ongelezen bericht door Sanela »

Wij hebben op 6 november 2007 een verhuizing doorgegeven. Op 10 december 2007 konden we nog geen gebruik maken van onze diensten die we bij orange hebben. Dus ik bellen, 0,20 cent per minuut met mijn mobiel ( want huistelefoon doet het niet) Kreeg ik van een vriendelijke man te horen dat er iets fout gegaan was en dat hij het alsnog in orde zou maken en binnen 4 weken ( ja nog eens 4 weken) zou het geactiveerd zijn. Op onze nieuwe adres uiteraard. Dus ik lekker naief weer 4 weken wachten. Dacht je dat het geregeld was?? NOT NOT !!
Wij hebben zovaak gebeld met orange, zijn ook naar de orange shop geweest maar daar konden ze niks voor ons beteken. Tot op heden 19-02-2008 kunnen wij nog geen gebruik maken van onze diensten. Het probleem is dat wij buiten dekking van andere providers vallen en dus alleen gebruik kunnen maken van orange, anders hadden we allang opgezegd,. Ik heb van de week een mailtje van orange gehad dat onze diensten per vandaag dus 19-02-2008 geactiveerd zouden zijn maar het adres klopt niet. Het lijkt er niet eens op. Het is een hele andere stad, provincie.
Inmiddels ben ik dus echt ten einde raad, heb echt geen flauw idee wat en hoe verder ?? Iemand met advies? Zo ja, GRAAG !!!

richard260779
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 feb 2008 17:34

Re: Migratie Orange ADSL Lite naar ADSL extra - NOOIT DOEN!

Ongelezen bericht door richard260779 »

Wow Sanela... da's wel heel heftig. Wat moet je daar nou mee doen... In principe houden zij zich niet aan de leveringsverplichtingen en moet je kunnen verbreken. Is er ook niets van KPN in de buurt? Of iets van kabel?

Vanaf vandaag ben ik in ieder geval wel weer online. Dus achteraf gezien nog 'snel' hersteld.
De lijn is ook erg goed en snel. Alleen ik ben m'n oude KPN telefoonnummer kwijt, terwijl deze mee zou komen naar Orange. Een laatste puntje nog te overwinnen... maar het werkt.

Dus bij mij duurde de migratie een week. Ik heb één ding wel geleerd... ik bel voortaan overdag naar de helpdesk en niet meer na 4 uur. Je krijgt overdag tenminste normale mensen aan de lijn, en niet van die niet normaal ABN sprekende jochies die op 2 MAVO zitten.

Lilian1975
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 feb 2008 07:22

Re: Migratie Orange ADSL Lite naar ADSL extra - NOOIT DOEN!

Ongelezen bericht door Lilian1975 »

Hier maar ook maar eens een goede ervaring, al moet ik erbij zeggen dat ik geen livebox heb besteld en voor telefonie ook gewoon bij KPN blijf.
Ik heb een brief gekregen dat een dag van tevoren mijn oude internetaansluiting al niet meer zou werken. Grote Paniek natuurlijk, aangezien ik ook nog eens ziek thuis zit. Je bent dan wel niet verslaafd natuurlijk, maar je kunt ook moeilijk zonder, laten we het zo zeggen.
Gisterochtend had ik nog gewoon internet, om 13.30u knalde hij eruit. Onder het mom van 'ze zeggen wel dat ik pas donderdag in de loop van de ochtend internet heb maar je weet maar nooit', de installatieCD alvast gepakt en mijn modem geschikt gemaakt. De CD uit het hoesje halen was nog de lastigste klus, verder was het op OK drukken en 3 minuten wachten.
Vanochtend om 7 uur pc weer aangezet en ik had zowaar al internet! Werkelijk probleemloos gegaan dus, van een betere snelheid merk ik eerlijk gezegd nog niet veel maar daarom ben ik ook niet overgestapt. Wel voor die 11 euro voordeel per maand, mits je na een jaar eraan denkt om die spamfilter weer op te zeggen maar dat moet ik dan ff in mijn agenda schrijven.

Met andere woorden; zelden zo makkelijk overgestapt van het één naar het ander, het kan dus wel!

pete100
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 feb 2008 12:37

Re: Migratie Orange ADSL Lite naar ADSL extra - NOOIT DOEN!

Ongelezen bericht door pete100 »

Ik ben ook overgestapt naar ADSL Lite naar ADSL Extra en ik kan het iedereen afraden.

Ik had dit nooit moeten doen. Het duurde allereerst bij mij een aantal dagen, voordat ik na de overstap weer online was.

Door Orange was mij helemaal niet verteld dat ik een aantal dagen geen internet zou hebben. Dit hebben ze (met opzet?) verzwegen.

Daarnaast werkt mijn verbinding tegenwoordig heel erg slecht. De verbinding is heel onstabiel en ligt er heel snel uit. Dat ADSL Extra van Orange is een drama.

Ik heb al ruim 20 keer met de klantenservice contact gehad. Maar de verbinding is nog steeds heel slecht. Dus blijf gewoon zitten waar je zit en neem geen ADSL Extra van Orange in huis.

Gesloten