LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mijn Grote fout: KPN GLASVEZEL

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Martijn123456789
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 feb 2012 21:12

Mijn Grote fout: KPN GLASVEZEL

Ongelezen bericht door Martijn123456789 »

Ik ben eind September ingegaan op een internet aanbieding van KPN Glasvezel.
Bij mijn inschrijving heb ik de keuze aangegeven, om gebruik te maken van de overstap service omdat immers niemand het risico wil nemen om zonder telefoon/internet en tv te komen zitten.
Na een paar dagen ontving ik een bevestiging waarin stond, dat je 6 dagen de mogelijkheid hebt, om het contract te ontbinden.
Tijdens deze 6 dagen heb ik:
- overleg gehad met KPN, over het omzetten, situatie enz. enz.
- Mijn glasvezel abonnement opgezegd met XMS (afsluiting op 28 Oktober)
- Vervolgens een afspraak gemaakt met de KPN voor het overzetten d.m.v. een professionele installateur op 26 Oktober 9:00 uur. Detail: Indien ik niet aanwezig zou zijn zouden er kosten in rekening gebracht worden!
Op 26 Oktober 9:10 wordt ik gebeld door KPN met de mededeling dat het overzetten niet ging lukken en dat ik een nieuwe afspraak kon maken over 5 weken.
Opmerking KPN: Indien ik niet afgesloten wilde worden kon ik het beste maar weer terug naar XMS gaan. Van Glasvezel naar Glasvezel overzetten is een probleem waarbij de lijn minimaal 3 tot 5 weken plat gelegd moet worden. Contract opzeggen kan niet meneer want de 6 dagen wettelijke opzeg termijn zijn verstreken.
Mijn reactie: Ik heb tijdens deze 6 dagen opzeg termijn een afspraak gemaakt met KPN welke jullie niet na komen.
Lang verhaal kort: Reactie KPN: U kunt nu een afspraak maken over 5 weken of we sturen een rekening van €780,- om het jaar abonnement af te kopen.

Let op! COMMUNICATIE MET KPN.
-Online abonnement aan gaan met KPN: JE HEBT GEEN BEWIJS WAARMEE JE
AKKOORD BENT GEGAAN. (inschrijf formulier was inmiddels al aangepast)
-(aantoonbaar) E-MAIL CONTACT MET KPN IS ONMOGELIJK!
-KPN WEIGERD SCHRIFTELIJK TE REAGEREN OP AANGETEKENDE BRIEVEN .
Ze misleiden in hun aanbieding want ze adverteren met overstap service dmv een professionele monteur. Ze blijven in gebreke en verschuilen zich vervolgens achter algemene voorwaarden die alle grenzen van redelijkheid en billijkheid te buiten gaan.
-KPN reageert alleen telefonisch. Let op: DEZE GESPREKKEN WORDEN OPGENOMEN EN WORDEN GEBRUIKT OM EEN VERKLARING LOS TE PEUTEREN.BLIJF VOORAL VRIENDELIJK!
Ik had meerder keren de indruk, dat ze bewust het gesprek uit de hand probeerde te laten lopen, zodat ze zelf invulling aan het verhaal konden geven. Keer op keer geantwoordt, dat ik hun vragen niet met Ja of Nee kon beantwoorden en dat ik graag een schriftelijke reactie op mijn brieven zou willen ontvangen.
Tot op heden was ik aan het wachten op een goed voorstel van KPN, om de (door hun gewenste) overstap alsnog mogelijk te maken.
Blijkbaar vind KPN zichzelf te goed om te reageren, want ik zag vanavond dat ze gewoon €780,- van mijn rekening hebben afgeschreven.
Wat kan ik nu nog doen??
Ik heb een bedrijf en wil kost wat het kost niet voor een bepaalde tijd afgesloten worden.

HansMuziek
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 feb 2012 13:02

Re: Mijn Grote fout: KPN GLASVEZEL

Ongelezen bericht door HansMuziek »

Waarde heer,

Neem contact op met Uw bank en vraag of ze de overschrijving ongedaan willen maken. Vervolgens een BLOKKADE op Kpn laten zetten. Ze kunnen dan niets meer afschrijven.
Succes

Gesloten