LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Mijndomein.nl
Mijndomein.nl
Hebben er meer mensen erg slechte ervaringen met mijndomein.nl?
Ik heb/had een domein bij mijndomein.nl die ik in 2013 heb opgezegd.
Dan denk je ervan af te zijn en krijg je in 2014 een nieuwe factuur.
Deze heb ik zelfs nog betaald en wederom opgezegd.
Ik gebruikte altijd webmail dus heb die nog eens geopend en die was offline gehaald. Dus het lijkt alsof het wel opgezegd was maar dat ik wel moet betalen.
Nu, een jaar later, in 2015 krijg ik opnieuw een factuur opgestuurd.
Nu ga ik echt niet meer betalen. Uiteraard ook weer opgezegd.
Je krijgt amper contact met ze, opzeggingen krijg je geen bevestigingen van.
Dit lijkt me toch een soort oplichting als je ongevraagd facturen blijft sturen.
Als je een contact bericht stuurt krijg je een mail terug dat hij is doorgezet naar de administratieve afdeling en daarna hoor je er niets meer van.
Opzeggen lijkt wel onmogelijk hier.
Ik heb/had een domein bij mijndomein.nl die ik in 2013 heb opgezegd.
Dan denk je ervan af te zijn en krijg je in 2014 een nieuwe factuur.
Deze heb ik zelfs nog betaald en wederom opgezegd.
Ik gebruikte altijd webmail dus heb die nog eens geopend en die was offline gehaald. Dus het lijkt alsof het wel opgezegd was maar dat ik wel moet betalen.
Nu, een jaar later, in 2015 krijg ik opnieuw een factuur opgestuurd.
Nu ga ik echt niet meer betalen. Uiteraard ook weer opgezegd.
Je krijgt amper contact met ze, opzeggingen krijg je geen bevestigingen van.
Dit lijkt me toch een soort oplichting als je ongevraagd facturen blijft sturen.
Als je een contact bericht stuurt krijg je een mail terug dat hij is doorgezet naar de administratieve afdeling en daarna hoor je er niets meer van.
Opzeggen lijkt wel onmogelijk hier.
Laatst gewijzigd door Radar op 06 mei 2015 10:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde bewering verwijderd
Reden: Ongefundeerde bewering verwijderd
Re: Mijndomein.nl
Heb je wel opgezegd op de door hun voorgeschreven manier ? (via de portal) ?Je krijgt amper contact met ze, opzeggingen krijg je geen bevestigingen van.
Maakt dat uit? Opzeggen is opzeggenbprosman schreef:Heb je wel opgezegd op de door hun voorgeschreven manier ? (via de portal) ?Je krijgt amper contact met ze, opzeggingen krijg je geen bevestigingen van.
Ik heb ook een aantal domeinen gehad bij mijndomein.nl, maar herken deze deze klachten niet. Ik moet wel zeggen dat ik mij heb afgemeld via de portal van mijndomein.nl. Dus online, zodat ik geen brief hoefte te schrijven.
-
Bij een website maakt uit.... Anders zou iedereen jouw domein kunnen opzeggen en kom jij na 90 dagenolaf79 schreef:Maakt dat uit? Opzeggen is opzeggenbprosman schreef:Heb je wel opgezegd op de door hun voorgeschreven manier ? (via de portal) ?Je krijgt amper contact met ze, opzeggingen krijg je geen bevestigingen van.
"Hey mijndomein.nl mijn domein is weg"
en dan zeggen hun
"Ja we hebben een mailtje gehad"
en dan zeg jij "
Niet van mij, krijg ik nu mijn domein terug?"
En dan zeggen hun
"Nee dat kan niet want Pietje Puk heeft hem nu geregistreerd"
E-Mail is geen manier waarmee je diensten kan opzeggen die niet meer te herstellen zijn. Heb onlangs ook enkele domeinen opgezegd bij een andere partij en direct na de quarantaine periode waren ze weggekaapt door een domein opkoper.
Opzeggen moet volgens een bepaalde helemaal niet ingewikkelde procedure. Iets waar je overigens mee accoord gaat als je klikt op "Ik accepteer de voorwaarden" , je weet wel die dingen die niemand leest en achteraf over begint te zeuren.Maakt dat uit? Opzeggen is opzeggen
Wat Sylvesterb al zegt, anders kan iedereen domeinen opzeggen.
Stilzwijgende verlening via algemene voorwaarden is inmiddels al geruime tijd niet meer rechtsgeldig. Gevolg is dat de overeenkomst na de eerste periode van rechtswege is geëindigd.
<zucht> Daar gaan we weer. Domeinnamen hebben een overeenkomst met een ONBEPAALDE looptijd en zijn per direct opzegbaar.
En ben maar blij dat ze stilzwijgend verlengd worden anders hadden veel bedrijven regelmatig een probleem. En niet alleen de "kleintjes" kan ik je zeggen maar ook multinationals.
Bovendien weet je niet zeker of TS een particulier is.
Verder krijg je als je volgens de normale procedure (de portal) een domein opzegt wel DEGELIJK een bevestiging.
Bron : https://ictrecht.nl/domeinnamen/de-wet- ... meinnamen/De algemene voorwaarden die SIDN bij haar overeenkomst hanteert, bepalen in artikel 15.1 dat het abonnement een onbepaalde looptijd heeft. Er is geen opzegtermijn, SIDN zal (art. 15.3) zo snel mogelijk na opzegging het abonnement en de dienstverlening stopzetten. Omdat de domeinnaamhouder niets betaalt aan SIDN, hoeft SIDN ook niets terug te betalen. Deze opzegregeling voldoet aan de eisen die de Wet Van Dam stelt. De SIDN hoeft dus haar voorwaarden niet aan te passen.
En ben maar blij dat ze stilzwijgend verlengd worden anders hadden veel bedrijven regelmatig een probleem. En niet alleen de "kleintjes" kan ik je zeggen maar ook multinationals.
Bovendien weet je niet zeker of TS een particulier is.
Verder krijg je als je volgens de normale procedure (de portal) een domein opzegt wel DEGELIJK een bevestiging.
Het gaat hier om een overeenkomst met mijndomein.nl. In hun algemene voorwaarden staat dat de overeenkomst voor bepaalde duur is en steeds met dezelfde termijn wordt verlengt. De algemene voorwaarden van SIDN worden tijdens het bestelproces van mijndomein.nl nimmer van toepassing verklaart en deze zijn dan ook niet van toepassing.
Overeenkomsten met SIDN worden nu juist niet stilzwijgend verlengt, omdat overeenkomsten van onbepaalde duur een doorlopend karakter hebben.bprosman schreef:En ben maar blij dat ze stilzwijgend verlengd worden anders hadden veel bedrijven regelmatig een probleem. En niet alleen de "kleintjes" kan ik je zeggen maar ook multinationals.
Dat weet je nooit 100% zeker. Ik ga daar er vanuit omdat dit forum een consumentenforum is. Als TS geen consument is dan geldt de WVD niet.bprosman schreef:Bovendien weet je niet zeker of TS een particulier is.
Dat doet niets af van het feit dat de overeenkomsten met Mijndomein.nl van rechtswege eindigen, omdat zij algemene voorwaarden hanteren die in strijd zijn met de wet. Je weet wel, dat ding waar iedereen zich aan moet houden en personen die dat niet doen achteraf over beginnen te zeuren.bprosman schreef:Verder krijg je als je volgens de normale procedure (de portal) een domein opzegt wel DEGELIJK een bevestiging.
Toch knap voor een bedrijf dat handelt in "strijd met de wet".De laatste 24 uur zijn er 316 domeinnamen geregistreerd voor 198 klanten.
Wij beheren 597.268 domeinnamen voor 195.058 klanten.

Maar nogmaals, via de portal kost het 3 minuten om een domein op te zeggen en een bevestiging te krijgen, terwijl "Kijk eens hoeveel gelijk ik heb" een heleboel administratieve ellende oplevert. Het is maar wat je hobby is.
Maar of je nu wel of niet per maand op kunt zeggen. Voor het opzeggen van een domein gelden nu eenmaal bepaalde procedures als je die niet volgt heb je niet opgezegt, ongeacht wat de de opzegtermijn is.
Een auto (kenteken) kun je nu eenmaal ook niet per (aangetekende) brief schorsen.
Hoe helpt deze informatie TS om geen gedonder te krijgen over de factuur van 2014 of 2015?bprosman schreef:Maar nogmaals, via de portal kost het 3 minuten om een domein op te zeggen en een bevestiging te krijgen, terwijl "Kijk eens hoeveel gelijk ik heb" een heleboel administratieve ellende oplevert.
Opzeggen is in dit geval dus niet nodig, want deze overeenkomsten eindigen van rechtswege.bprosman schreef:Voor het opzeggen van een domein gelden nu eenmaal bepaalde procedures als je die niet volgt heb je niet opgezegt, ongeacht wat de de opzegtermijn is.
Als dat zo is zou iedereen zijn domeinen "handmatig" moeten verlengen ieder jaar.Opzeggen is in dit geval dus niet nodig, want deze overeenkomsten eindigen van rechtswege.
In de portal inloggen, domein nu ECHT opzeggen en accepteren dat dat via webmail niet gaat.Hoe helpt deze informatie TS om geen gedonder te krijgen over de factuur van 2014 of 2015?
Vervolgens met jouw hulp Mijndomein voor de rechter slepen

Als Mijndomein echt zo naast de pot pist zouden ze dan niet al vaker voor de rechter gesleept zijn ?
Of Mijndomein.nl past haar voorwaarden aan in de zin dat overeenkomsten stilzwijgend worden omgezet in een overeenkomst voor onbepaalde duur, waarbij consumenten op ieder moment mogen omzeggen met een opzegtermijn van niet meer dan een maand.bprosman schreef:Als dat zo is zou iedereen zijn domeinen "handmatig" moeten verlengen ieder jaar.Opzeggen is in dit geval dus niet nodig, want deze overeenkomsten eindigen van rechtswege.
Kan, dat heb ik in het verleden aangeboden aan iemand die in het zelfde suitje zat maar dan bij YourHosting.bprosman schreef:In de portal inloggen, domein nu ECHT opzeggen en accepteren dat dat via webmail niet gaat.
Vervolgens met jouw hulp Mijndomein voor de rechter slepenZo kweek je jurisprudentie voor die andere 150.000+ klanten.
Nee. Er zijn (echt) heel veel webwinkel die vooruitbetalen verplichten. Dit mag niet en toch wordt hier maar weinig over geprocedeerd. Hierover zijn eerder deze maand persberichten over verschenen.bprosman schreef:Als Mijndomein echt zo naast de pot pist zouden ze dan niet al vaker voor de rechter gesleept zijn ?
https://www.jurofoon.nl/nieuws/7739-gee ... bestelling
https://webwinkelrecht.nl/wetgeving/vol ... bezwarend/
Beetje appels met peren vergelijken. Een hosting partij moet domeinen voor een jaar (niet .NL) of voor een kwartaal (.NL) vooruitbetalen. Dat hoeft een webwinkel niet.Nee. Er zijn (echt) heel veel webwinkel die vooruitbetalen verplichten. Dit mag niet en toch wordt hier maar weinig over geprocedeerd
Als een klant dan na 1 maand opzegt (overigens heb ik mail correspondentie gezien dat Mijndomein dat ook gewoon doet) zitten ze met een "verliespost" van 11 maanden resp. 2 maanden.
Nogmaals , probleem is hier niet veroorzaakt mbt "het recht van opzeggen" maar dat TS op een verkeerde manier heeft opgezegd.
Het punt dat ik hier maak is: consumenten procederen niet zo snel, ook niet als ze gelijk hebben.bprosman schreef:Beetje appels met peren vergelijken.Nee. Er zijn (echt) heel veel webwinkel die vooruitbetalen verplichten. Dit mag niet en toch wordt hier maar weinig over geprocedeerd
Dat is bedrijfsrisico. De oplossing is om hier rekening mee te houden bij het bepalen van je marge.bprosman schreef:Als een klant dan na 1 maand opzegt (overigens heb ik mail correspondentie gezien dat Mijndomein dat ook gewoon doet) zitten ze met een "verliespost" van 11 maanden resp. 2 maanden.
TS wordt gered door dat de voorwaarden niet kloppen. Overigens schrijft Mijnhosting.nl in haar voorwaarden niet dwingend voor hoe er moet worden opgezegd.bprosman schreef:Nogmaals , probleem is hier niet veroorzaakt mbt "het recht van opzeggen" maar dat TS op een verkeerde manier heeft opgezegd.
https://helpdesk.mijndomein.nl/hc/nl/ar ... m-opzeggenOverigens schrijft Mijnhosting.nl in haar voorwaarden niet dwingend voor hoe er moet worden opgezegd.
https://helpdesk.mijndomein.nl/hc/nl/ar ... m-opzeggenOverigens schrijft Mijnhosting.nl in haar voorwaarden niet dwingend voor hoe er moet worden opgezegd.
Dus ook je bevestiging.4.Je ontvangt een e-mail bericht met daarin een tekst link voor het bevestigen van jouw opzegging.
Klik hierop en wacht totdat de website van mijndomein.nl geladen is.
5.Op de pagina die je te zien krijgt vind je alle details over de opzegging van dit domein.
7.Wij hanteren een opzegtermijn van één maand.
Wanneer twee partijen met elkaar een overeenkomst sluiten, dan zijn alleen de bedingen van toepassing die onderdeel uit maken van de overeenkomst. Voorwaarden zijn niet van toepassing als deze niet van toepassing zijn verklaart of de gebruiker zijn informatieplicht als bedoelt in art. 6:234 BW geschonden heeft.
Je geeft een verwijzing naar een webpagina, maar uit niets blijkt deze voor of tijdens het tot standkomen ter beschikking is gesteld. Conclusie is dat deze pagina geen bron kan zijn voor de beslechting van een geschil.
Je geeft een verwijzing naar een webpagina, maar uit niets blijkt deze voor of tijdens het tot standkomen ter beschikking is gesteld. Conclusie is dat deze pagina geen bron kan zijn voor de beslechting van een geschil.
Het is niet "zomaar een webpagina" maar een webpagina die staat onder de FAQ of "Veelgestelde vragen" die tevoorschijn komen als je een domein registreert.Je geeft een verwijzing naar een webpagina, maar uit niets blijkt deze voor of tijdens het tot standkomen ter beschikking is gesteld