| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Misleidende informatie bij Telfort
Misleidende informatie bij Telfort
Na dat wij besloten hadden om het alles in 1 pakket van Telfort te nemen kregen we op 5december de doos met het pakket geleverd , daarbij een brief met de medeling dat op 7 december de aansluiting plaats zou vinden , ik was daar niet blij mee want aangezien wij voor de tv bij UPC zaten kon ik dit niet op tijd opzeggen en zat dus een maand met een dubbel abonnement voor de tv . Het volgende probleem speelde zich af op 7 december toen werden wij afgesloten door Telfort van hetoude abonnement met als gevolg dat men ons 3 dagen zonder vaste telefoon en zonder internet liet zitten , op maandag 10 december zelf maar kontakt gezocht met de monteur voor de installatie , wat ook keurig door de man is uitgevoerd maar in de tussen tijd moesten wij met onze prepaid mobiel naar de klantenservice bellen wat ons veel geld heeft gekost en waar we maar een schijntje voor vergoed hebben gekregen .
Nu afgelopen week de volgende tegen valler toen wij de faktuur kregen want wat gebeurd er namelijk Telfort adverteerd met een alles in 1 pakket voor 38,75 euro maar zet daar niet bij dat er nog 21% btw bij komt en dit vind ik pure MISLEIDING waar ik wel een jaar aan vast zit , dus wees gewaarschuwd en let op met het afsluiten van een abonnement bij Telfort .
Nu afgelopen week de volgende tegen valler toen wij de faktuur kregen want wat gebeurd er namelijk Telfort adverteerd met een alles in 1 pakket voor 38,75 euro maar zet daar niet bij dat er nog 21% btw bij komt en dit vind ik pure MISLEIDING waar ik wel een jaar aan vast zit , dus wees gewaarschuwd en let op met het afsluiten van een abonnement bij Telfort .
-
Slobberbone
Re: Misleidende informatie bij Telfort
De brief van oplevering ontvang je meestal eerder dan week of 2 dan het pakket en wordt je gebeld voor afspraak monteur.
U heeft zelf niet gekozen voor een opleverdatum/overstapservice en toch heeft Telfort netjes uw oude provider opgezegt erg netjes ook vergoeding in belkosten zeer goed.
Ook alles in 1 bij Telfort voor 38,75 euro ken ik niet heeft u nota goed bekeken/berekend is wel lastig maar klopt wel misschien toch ook bij u ?
U heeft zelf niet gekozen voor een opleverdatum/overstapservice en toch heeft Telfort netjes uw oude provider opgezegt erg netjes ook vergoeding in belkosten zeer goed.
Ook alles in 1 bij Telfort voor 38,75 euro ken ik niet heeft u nota goed bekeken/berekend is wel lastig maar klopt wel misschien toch ook bij u ?
Voor de goede gang van zaken zal ik het nog 1x uitleggen
Op 5 december het pakket ontvangen met de mededeling dat ik op 7 december aangesloten zou worden.
(gevolg is dat ik mijn oude abonnement voor de tv bij upc niet op tijd op kan zeggen want vanaf 7 december dus 2 dagen later zou ik bij telfort aangesloten worden en opzegging bij upc duurt altijd 1 maand )
Nu wil het geval dat ik voor vast bellen en internet al een abonnement had bij telfort , maar wat gebeurt nu op 7 december , ik word van alles afgesloten dus ook van vast bellen want ik zou door de monteur van guidion telfort aangesloten worden .
Gevolg voor 24 euro met mijn prepaid telefoon naar telfort klantenservice gebeld en nog niets wijzer vervolgens 7 8 9 december zonder vast bellen en internet gezeten en uiteindelijk op 10 december via via zelf guidion gebeld en toen was ik 2 uur later ook aangesloten .
Ja ik heb ongeveer 10 euro voor telefoonkosten vergoed gekregen van de 24 euro .
Groot was mijn verbazing toen ik de eerste factuur van Telfort ontving en daarop een bedrag vermeld stond van 46 euro .
Uitleg = ik heb een pakket besteld bij telfort met digitale tv met vast bellen en 30 mb internet , met dit pakket werd geadverteerd voor 38, 75 euro per maand nergens stond dat hier nog btw bij komt dan vind ik dit misleiding , bovendien heb ik nu ook digitenne bij telfort besteld ne ook dat levert alweer problemen op tussen telfort en kpn , ik wordt van de een naar de ander gestuurd .
Mag ik dan misschien zeggen dat ik hier doodziek van wordt en voor mij dan ook na dit contrat nooit geen telfort meer .
Op 5 december het pakket ontvangen met de mededeling dat ik op 7 december aangesloten zou worden.
(gevolg is dat ik mijn oude abonnement voor de tv bij upc niet op tijd op kan zeggen want vanaf 7 december dus 2 dagen later zou ik bij telfort aangesloten worden en opzegging bij upc duurt altijd 1 maand )
Nu wil het geval dat ik voor vast bellen en internet al een abonnement had bij telfort , maar wat gebeurt nu op 7 december , ik word van alles afgesloten dus ook van vast bellen want ik zou door de monteur van guidion telfort aangesloten worden .
Gevolg voor 24 euro met mijn prepaid telefoon naar telfort klantenservice gebeld en nog niets wijzer vervolgens 7 8 9 december zonder vast bellen en internet gezeten en uiteindelijk op 10 december via via zelf guidion gebeld en toen was ik 2 uur later ook aangesloten .
Ja ik heb ongeveer 10 euro voor telefoonkosten vergoed gekregen van de 24 euro .
Groot was mijn verbazing toen ik de eerste factuur van Telfort ontving en daarop een bedrag vermeld stond van 46 euro .
Uitleg = ik heb een pakket besteld bij telfort met digitale tv met vast bellen en 30 mb internet , met dit pakket werd geadverteerd voor 38, 75 euro per maand nergens stond dat hier nog btw bij komt dan vind ik dit misleiding , bovendien heb ik nu ook digitenne bij telfort besteld ne ook dat levert alweer problemen op tussen telfort en kpn , ik wordt van de een naar de ander gestuurd .
Mag ik dan misschien zeggen dat ik hier doodziek van wordt en voor mij dan ook na dit contrat nooit geen telfort meer .
Dat pakket bestaat helemaal niet.ldcah1948 schreef: Uitleg = ik heb een pakket besteld bij telfort met digitale tv met vast bellen en 30 mb internet , met dit pakket werd geadverteerd voor 38, 75 euro per maand
Terwijl je al digitale TV in je pakket hebt zitten?ldcah1948 schreef: bovendien heb ik nu ook digitenne bij telfort besteld
Dat pakket bestaat helemaal niet.Barman schreef:ldcah1948 schreef: Uitleg = ik heb een pakket besteld bij telfort met digitale tv met vast bellen en 30 mb internet , met dit pakket werd geadverteerd voor 38, 75 euro per maand
[ongepast taalgebruik verwijderd door de moderator]
http://www.telfort.nl/internet/alles-in ... tAodGmMAww
-
Slobberbone
Pakket is 38,50 en dat is voor 2 tv,s maar wat je dan met Digitenne moet is mij een raadsel
Bij dat pakket is incl btw waaruit blijkt dat er nog 21% btw bijkomt
Dat aansluiten via monteur kan bij iedereen problemen opleveren, het is net zo handig omdat zelf te doen stelt niets voor.
Bij dat pakket is incl btw waaruit blijkt dat er nog 21% btw bijkomt
Dat aansluiten via monteur kan bij iedereen problemen opleveren, het is net zo handig omdat zelf te doen stelt niets voor.
Ja zie ik, maar ik bedoel waarom is het voor mij dan 4 euro goedkoper?ciske schreef:sephora30 schreef:Als ik een postcode check doe komt ie op 34,50 pm
Aanbieding is dat. Laat Marcel maar kletsen.
Scheelt een tientje met waar ik nu zit. Misschien voor mij de moeite waard om over te stappen, hoewel ze bij Caiway wel goede service hebben.......
Maar eens even de voorwaarden doorlezen bij Telfort
Dit lees ik bij de aanbieding van Telfort bij 'veelgestelde vragen':
zijn alle bedragen inclusief BTW?
Ja, alle bedragen zijn in euro's en zijn inclusief BTW. Op iedere factuur staan de bedragen inclusief en exclusief BTW vermeld.
zijn alle bedragen inclusief BTW?
Ja, alle bedragen zijn in euro's en zijn inclusief BTW. Op iedere factuur staan de bedragen inclusief en exclusief BTW vermeld.
-
Slobberbone
sephora30 schreef:Ja zie ik, maar ik bedoel waarom is het voor mij dan 4 euro goedkoper?ciske schreef:sephora30 schreef:Als ik een postcode check doe komt ie op 34,50 pm
Aanbieding is dat. Laat Marcel maar kletsen.
Scheelt een tientje met waar ik nu zit. Misschien voor mij de moeite waard om over te stappen, hoewel ze bij Caiway wel goede service hebben.......
Maar eens even de voorwaarden doorlezen bij Telfort
34,50 is voor alles in een voor 1 tv je betaald 4 euro extra huur voor tweede ontvanger. Ik heb geen problemen ondervonden enkel modem dichtbij ISRA punt dus 1e draadloos aangesloten en werkt hier goed.2e ontvanger wel bedraad angesloten,kabel lag er al en Vip 1853 aangeschaft via MP.
Ja ik had het al gezien. 34,50 is inderdaad voor 1 tv
Zit te denken om ook over te stappen maar ik zit nog vast tot 9 Feb bij mijn huidige provider.
Zit te denken om ook over te stappen maar ik zit nog vast tot 9 Feb bij mijn huidige provider.
Wat is Vip 1853??
Heb trouwens ook gezien dat je eenmalig 25 eurootjes moet betalen. Dat zetten ze niet op de actiepagina 
-
Slobberbone
Hoe komt die 46 euro dan tot standldcah1948 schreef:Voor de goede gang van zaken zal ik het nog 1x uitleggen
Meestal bij Telfort komt 1e nota stukje eerste maand en daaarbij 2e volle maand en ook adminstratie en verzendkosten eenmalig. In vergelijking met mijn nota is de mijne bij dubbel zo hoog ruim 90 euro en klopt ook nog
-
Slobberbone
sephora30 schreef:Wat is Vip 1853??
Motorola Vip 1853 is een tv ontvanger.
-
Slobberbone
sephora30 schreef:Heb trouwens ook gezien dat je eenmalig 25 eurootjes moet betalen. Dat zetten ze niet op de actiepagina
Welke provider zet alle extra kosten erbij bij op startpagina?
Bij postcodecheck staat het er netjes bij de extra kosten:
Eenmalige kosten
Digitale TV ontvanger
(t.w.v. € 120,-) Gratis
Draadloos modem in bruikleen (t.w.v. € 139,-) Gratis
Verzend- en administratiekosten € 25,-
Totaal eenmalig € 25,-
Met die 25 erbij zou ik nog besparen per jaar, dus het is de moeite voor mij.
Jammer dat ts niet meer reageert, ben toch wel benieuwd naar dat BTW verhaal.
-
Slobberbone
sephora30 schreef:Met die 25 erbij zou ik nog besparen per jaar, dus het is de moeite voor mij.
Begrijpt de nota denk ik niet.
Nota wordt ook uitgespreid.
Bellen bedrag zonder btw
Tv
Internet
Totaal met btw
Bedenk wel Sephora dat er bij bellen nog kosten bij kunnen komen is natuurlijk afhankelijk van het belgedrag en bij veel bellen is onbeperkt een optie kost 15 euro extra per maand maar dan bel je onbeperkt in Nederland naar vast en mobiel.
Ik heb nu ook bellen bij mijn pakket maar maak daar geen gebruik van. Het zit er gewoon bij omdat het niet anders kan maar ik bel alleen mobiel. Belkosten heb ik dus niet.
Maar bedankt voor de waarschuwing
-
Slobberbone
sephora30 schreef:Ik heb nu ook bellen bij mijn pakket maar maak daar geen gebruik van. Het zit er gewoon bij omdat het niet anders kan maar ik bel alleen mobiel. Belkosten heb ik dus niet.
Belangrijkste tip is kijk even wat de afstand is tot de wijkcentrale bij 3 km of meer wordt het lastig.Meestal is de snelheid die je nu binnenhaald wel een goede indicatie.
Ik haal nu net geen 20 Mb binnen en zit op ruim 1200 meter van wijkcentrale is goed genoeg voor 2 tv,s te bekijken en meerder computers tegelijk te bedienen.
Volgens Telfort zou ik een hogere snelheid krijgen dan dat ik nu heb, maar of ik dat moet geloven.
Hoe weet ik hoever ik van de centrale afzit?
Hoe weet ik hoever ik van de centrale afzit?