LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Modem van UPC

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Sprietje

Modem van UPC

Ongelezen bericht door Sprietje »

Hallo allemaal,

Thuis heb ik een modum van UPC.
Op de modum branden verschillende lichtjes, 5 in het totaal.
Deze lichtjes branden altijd maar ik heb nu ook dat ook al heb ik geen internet aan en bel ik ook niet dat ineens het lampje bij link gaat branden, heel graag zou ik willen vragen of dit ook klopt?

Het lichtje gaat altijd branden als ik verbinding heb met internet als ik de computer aan heb of als ik ga bellen maar ik zie dat het af en toe ook knippert als ik het internet niet aan heb en niet bel met de telefoon.

Alvast hartelijk bedankt.

Sprietje

tiptoo

Re: Modem van UPC

Ongelezen bericht door tiptoo »

hier branden alle lampjes altijd al ben ik geen klant bij upc , maar dat hoort zo hoor.

Ulbe

Ongelezen bericht door Ulbe »

De lampjes op het modem branden 24 uur per dag,

Deze lampjes knipperen ook terwijl de computer op standby staat of dat er een router aan verbonden zit,

Of???..., wanneer het draadloze modem niet beveiligd is, en uw buren vrolijk van uw internetverbinding gebruik maken....,

Veel providers hebben tegenwoordig de wireless bij levering van het modem al beveiligd en een netwerksleutel op de onderkant van het modem geprint, zodat u alleen van uw internet kan genieten,

Als u het al vertrouwd, lees even de handleiding van het modem, of raadpleeg de site van de provider,

Veel succes en vriendelijke groeten,

Ulbe.

renegade66

Ongelezen bericht door renegade66 »

ik had het niet beter kunnen uitleggen.

Rebellian

Ongelezen bericht door Rebellian »

Ulbe schreef: Als u het al vertrouwd, lees even de handleiding van het modem, of raadpleeg de site van de provider,
Voor zover ik weet leveren UPC en Ziggo een modem die je niet zelf kunt configureren. Dat is alleen zo bij ADSL. Dus als de TS alleen de zwarte UPC modem heeft hangen kan er niets draadloos aangesloten zijn.

Henri42

Ongelezen bericht door Henri42 »

Rebellian schreef:
Ulbe schreef: Als u het al vertrouwd, lees even de handleiding van het modem, of raadpleeg de site van de provider,
Voor zover ik weet leveren UPC en Ziggo een modem die je niet zelf kunt configureren. Dat is alleen zo bij ADSL. Dus als de TS alleen de zwarte UPC modem heeft hangen kan er niets draadloos aangesloten zijn.
configureren niet resetten kan iedereen, het meest gegeven advies door de providers. (trek de stekker eruit :) ) :mrgreen:
Mijn UPV modem heeft 10 lampjes, waarvan er 5 continu branden en 1 afwisselend aan/uit is, de overige 4 lampjes zijn voor meerdere aansluiting voor telefoon cq coax internet kabels :wink:

Sprietje

Hartelijk bedankt voor jullie reacties.
Momenteel heb ik geen draadloos internet.
Ik heb een modum gekregen voor internet met draad, ook de telefoon gaat via het modum.
Bij de modum zat geen gebruiksaanwijzing en ik heb helaas helemaal geen verstand van producten zoals internet, telefonie, televisie.
Gelukkig heeft familie het voor mij aangesloten, ik raak ook snel in paniek bij dit soort dingen, net zoals bij computers, ik vind internet bankieren al vreselijk.

Er branden altijd vijf lampjes op het modum en als ik internet gebruik of de telefoon gebruik gaat het lampje link heel snel knipperen, als ik geen telefoon gebruik en de computer uit heb gezet gaat het lampje link uit en de overig vijf lampjes blijven dan constant branden.
Af en toe gaat hij zomaar knipperen, maar dit is heel af en toe ook al gebruik ik dan niets/heb ik dan niets aan staan.

Bij het pakket stond ook niet wat er bijvoorbeeld gebeurd als de stroom uitvalt.
In de stad waar ik woon valt nog al eens de stroom uit, als dat gebeurd hoef je dan niets te doen, komt de modum dan vanzelf weer goed zodra de stroom het weer doet? of moet je alles weer opnieuw instellen?
Ik heb de stekker er eens uitgehaald vandaag en er weer ingedaan en alles deed het volgens mij weer goed daarna maar soms valt de stroom hier wel eens een paar uur uit.

Sprietje

Henri42

Sprietje, wat wil je nu eigenlijk weten ?.

Normaliter sluit de provider het modem aan en controleert daarna het signaal.

Waarom zit je voortdurend een modem te bekijken, ik gaf al aan dat bij mij 5 lampjes continu branden en eentje knippert, ik vind het prima zolang maar alles functioneert :mrgreen:

Sprietje

Hierbij zal ik het uitleggen, ik lijd aan een dwangstoornis, ik moet dus alles constant controleren (vreselijk).
Ik probeer dat van me af te zetten maar ik ging er toch mee zitten waarom dat lampje bij link ineens gaat knipperen af en toe terwijl het internet niet aan stond en ik de telefoon niet gebruikte, ik was bang dat er misschien iets niet goed aan het modum was.
Ik moet de stekker in het stopcontact laten net zoals de mediabox en dat vind ik vreselijk omdat ik altijd alle stekkers uit het stopcontact moet halen als ik bijvoorbeeld weg ga thuis.
Ik hoop dat ze ooit nog iets uitvinden wat ook werkt en je de stekker er toch uit kan halen (hihihi).
Ik was bang dat er iets niet goed was aan het modum waardoor de moeite om de stekker er niet uit te halen toeneemt, maar ik probeer er niet aan toe te geven omdat ik dan waarschijnlijk juist het systeem in de war breng, vandaar dat ik dacht misschien hebben jullie ook een modum met kabel internet waar ook het lampje link soms zomaar gaat knipperen.
Ik probeer het modum verder maar ze gang te laten gaan en er niet teveel op te letten.
Excuses voor als ik raar overkom maar ik moet altijd weten of alles klopt uit controledwang en als ik weet dat het goed is dan neemt de angst en dwang af.

Sprietje

tiptoo

@ Sprietje , ik weet dat het makkelijk klinkt maar er ken niks gebeuren met dat modum hoor , en draadloos internet ken ik je niet aan raden , schijnt makkelijk te kraken te zijn.

Ik hoop dat je wat geruster gaat worden, sterkte en succes ermee.

CaptainSlow

Ongelezen bericht door CaptainSlow »

Alle modems knipperen regelmatig, die van UPC misschien zelfs vaker aangezien het modem op afstand wordt ingesteld en eventueel van updates voorzien.
Hier hangt het modem in de meterkast uit het zicht, je vermeldt niet waar bij jou het modem geplaatst is, maar misschien is er een mogelijkheid deze uit het zicht te halen?
In de woonkamer bijv. door er een plant of iets anders voor te plaatsen, of hem zo te draaien dat je geen lampjes meer ziet (kan natuurlijk niet als hij aan de muur hangt :D )

De stekker er uit is geen oplossing, natuurlijk start hij vanzelf weer op als je de stekker er weer in steekt, maar je telefoon werkt ook niet als de stroom er af is, je bent niet bereikbaar, en je kunt in noodgevallen ook geen alarm slaan. Het modem weer opstarten kost dan te veel tijd.

Je moet echt een oplossing zoeken waarbij je er mee kunt leven dat die stekker er in blijft.

sterkte.

edwinknight

Ongelezen bericht door edwinknight »

tiptoo schreef:draadloos internet ken ik je niet aan raden , schijnt makkelijk te kraken te zijn.
Makkelijk te kraken ja als je er geen beveiliging of WEP beveiliging opzet.
WPA, WPA@, WPA PSK is niet zo makkelijk te kraken hoor.
Heb al jaren draadloos internet, kost je alleen wat downloadsnelheid, hele volksstammen zijn draadloos.

Ook ik heb UPC en ind zit het goed zo met de lampjes.

Henri42

edwinknight schreef:
tiptoo schreef:draadloos internet ken ik je niet aan raden , schijnt makkelijk te kraken te zijn.
Heb al jaren draadloos internet, kost je alleen wat downloadsnelheid, hele volksstammen zijn draadloos.

een hacker komt overal in beveligd of niet beveiligd.
wat valt er te vinden op een particuliere pc ?

tiptoo

Henri42 schreef: wat valt er te vinden op een particuliere pc ?
:lol: dat wil jij niet weten :mrgreen:

edwinknight

Ongelezen bericht door edwinknight »

Henri42 schreef:
edwinknight schreef:

een hacker komt overal in beveligd of niet beveiligd.
wat valt er te vinden op een particuliere pc ?

Komt NIET overal in, denk je nou echt dat een hacker ff bij defensie erin kan komen? Ja, niet beveiligd kan ik zelfs erin komen duh.
Valt genoeg te vinden bij diverse, legios welke ww, en prive handel onbeveiligd hebben.

Gesloten