LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Moet alle spam maar normaal gevonden worden??

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Marchu
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 apr 2006 01:14

Moet alle spam maar normaal gevonden worden??

Ongelezen bericht door Marchu »

De volgende email was aan mijn zoon van 12 gericht. Deze heeft dus nergens op ingeschreven (alle email in en uit gaat via mijn server en controle), en heeft ook geen email adres ergens bij deze (oudbollige) site achter gelaten. (adres is alleen bekend bij sommige game sites)

--------
Indien onderstaand bericht niet goed wordt weergegeven, klik dan hier


wesley
Je Echte Leeftijd is
-


Beste wesley,

Wist je dat 85% van alle vrouwen denkt dat hun partner een betere minnaar zou kunnen zijn?

Niet onbelangrijk, want een gezond seksleven maakt je tot wel 3 jaar jonger!

Daarom hebben wij met een team van seksuologen een sekstest ontwikkeld. Hiermee ontdek jij hoe je een goede minnaar bent en hoe je nog beter in bed kan worden!



Succes,

Het team van Je Echte Leeftijd

P.S. Kunnen we jou niks meer te leren? Nodig dan een vriend of collega uit!


-------

kijk dat ik nu tig spam binnen krijg...ok(zit al wat jaren op internet), maar dat ze ook al kinderen zulke stupide email gaan sturen vindt ik absurd....

•Marijntjuh•
Berichten: 16
Lid geworden op: 31 okt 2005 18:42

Re: Moet alle spam maar normaal gevonden worden??

Ongelezen bericht door •Marijntjuh• »

Walgelijk...

jantin
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 jan 2006 18:34

Re: Moet alle spam maar normaal gevonden worden??

Ongelezen bericht door jantin »

Het is echt ontzettend irritant om tussen alle spam je gewenste mail te vinden. Het gebeurd wel eens dat ik 25 mailtjes per dag heb waarvan 22 spamberichten. En dan valt het bij mij nog mee als ik sommigen hoor! Zo gebeurd het ook wel eens dat een goed mailtje wordt weggegooid.
Er zou echt iets tegen gedaan moeten worden! :evil:
Laatst gewijzigd door jantin op 19 apr 2006 17:21, 1 keer totaal gewijzigd.

maybe
Berichten: 439
Lid geworden op: 26 nov 2004 14:43

Re: Moet alle spam maar normaal gevonden worden??

Ongelezen bericht door maybe »

ik mag toch echt in mijn handen klappen. Ik krijg ongeveer 20 mailtjes per dag en heb de afgelopen 2 jaar al welgeteld 2 spammailtjes gehad.

Mr.Abarth
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 nov 2005 13:32

Re: Moet alle spam maar normaal gevonden worden??

Ongelezen bericht door Mr.Abarth »

@ maybe: dan surf je zeker niet veel op het internet? Met alle respect hoor ;) , maar wie veel hobbymatig op internet surft, zoals ik (veel autoclubs, game-sites, info over van alles en nog wat opzoeken), die krijgt nu eenmaal meer spam.

Je meldt je aan op een forum, of bij een enquête.. daar wordt je email al gauw door bots gevonden (scripts die op zoek zijn naar email adressen) en krijg je spam.
Als je een email adres hebt van je provider, zit er een spamfilter bij (fatsoenlijke providers in ieder geval) en kun je toch hier en daar je email achterlaten zonder dat deze opgemerkt wordt.

Ik gebruik voor sollicitaties en andere officïele zaken, mijn xs4all email.
Voor de rest heb ik andere email adressen, bv bij Hotmail. Wat ik niet wil, gaat gewoon in de junkmail en wordt geblokkeerd.

Helaas is het internet niet spamvrij. Daar zou idd beter op gelet moeten worden. Providers kunnen misschien scripts laten draaien die gevaarlijke sites tegenhouden? Maar dat blijft toch lastig.
Twee weken terug had ik ineens de pc vol met spyware. Ik kom wel op sites met lollige filmpjes e.d. en dat brengt een risico met zich mee.

Maar dat iemand van 12 zulke gekke mails krijgt is belachelijk. Denk dat zijn adres ergens van een site is geplukt, die toch niet zo veilig was.

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Moet alle spam maar normaal gevonden worden??

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Uiteraard krijg ook ik die spam.

Erger mij ook daaraan en een manier gezocht om dit effectiever tegen te houden dan het 'bouncen' dus verwijderen en terugkaatsen waarbij de afzender een bericht krijgt dat het e-mailadres waarnaar verstuurd niet bestaat of niet aktief is.

Dit helpt maar gedeeltelijk want slechts één leesteken veranderd helpt dit soort bouncen niet.
Daarbij zijn berichten zoals %(naam)%@ normaal niet te bouncen.

Maar als ex-XT gebruiker en dus nog met DOS gewerkt heb ik een methode gevonden die ook niet voor de volle honderd procent werkt maar toch veel rotzooi tegenhoudt.

Veel spamadressen eindigen vaak met een extentie zoals de,ce,biz enzovoort en daar doet de gemiddelde gebruiker geen zaken mee nietwaar?
*(sterretje) staat voor alle leestekens binnen een slash, backslash, punt en dergelijke.
Heb ik nu %naam%@ die eerst steeds terug kwam als %*%@*.extentie
ingevoerd als e-mail dat geweigerd moet worden dan komt dit ook in de map "geweigerde e-mails".
Ik doe dit ook met de vreemde extenties dus *@*.de / *@*.ca enzovoort.

Ook deze spam komt in de map geweigerd, een map die ik binnen Incredimail heel eenvoudig kan legen.

Let wel, er zijn ook dubbele namen met een - en nog andere spam- omzeilingen.

Maar veel spam komt nu toch direcht in de juiste map waar het geen kwaad kan doen.

Wellicht ook voor u?

Likkie
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 jan 2006 20:03

Re: Moet alle spam maar normaal gevonden worden??

Ongelezen bericht door Likkie »

Inderdaad erg irritant, die spam. Het vreemde is: ik heb diverse e-mail adressen. Mijn belangrijkste e-mail adres vul ik overal in waar ik serieuze zaken mee wil doen. Op dit e-mail adres krijg ik nauwelijks spam. Echter, op een e-mail adres dat ik van mijn provider kreeg en dat ik nog nooit ergens heb ingevuld krijg ik ongeveer 50 spam-mailtjes per dag binnen!

EddieR
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 apr 2006 18:53

Re: Moet alle spam maar normaal gevonden worden??

Ongelezen bericht door EddieR »

Ik had al enkele jaren ADSL GO bij KPN hier had ik nooit spam, maar ik had wel een lang Email adres bv, [email protected] nu ben ik enkele weken geleden overgestapt naar Het Net Snel Surfen, ik dacht nu maak ik een korter email adres dus nu bv [email protected], en gelijk met het overstappen en voordat ook maar iemant mijn adres had kreeg ik direct al 160 spammers binnen.
Dat gaat zo elke dag maar door bij een spam zag ik dat deze is verstuurd naar [email protected] en ac, ad, enz. ba, bb, bc, dus naar meer dan 100 adressen.
Mijn advies is nu dan ook gebruik een zo lang mogelijk adres evt met rare tekens er in bv, [email protected] dan is het voor de spanners het veel moeilijker om een adres te genereren.
Groetjes, E

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: Moet alle spam maar normaal gevonden worden??

Ongelezen bericht door acjzr1 »

Ik denk dat ik recordhouder ben.
Tussen 18:00u 02-04-2006 en 08:00u 03-04-2006 kreeg ik in totaal 1488 spammailtjes binnen,en niet een daarvan kwam in mijn spambox terecht.Het adres waarop de spam binnen kwam wordt ten onrechte door de vorige gebruikster nog wel eens gebruikt dus ik vermoed dat dat er mee te maken heeft.Toen ik het adres in gebruik nam was het in het begin ook redelijk irritant maar het hield toen na enkele maanden op.Nu was het een spam"bommetje" waar geen eind aan leek te komen.
Mijn spamfilter heb ik opnieuw ingesteld waardoor nu spam en enkele serieuze mailtjes in mijn spambox terecht komen.
Ik heb dit uiteraard gemeld bij mijn provider inclusief headers heb ik een aantal mailtjes doorgestuurd.(ze wilden ze niet allemaal hebben...)
Het wordt hoog tijd dat de overheid hier iets aan gaat doen zonder het probleem bij de consument te leggen. 8)

chat
Berichten: 244
Lid geworden op: 16 mar 2006 14:47

Re: Moet alle spam maar normaal gevonden worden??

Ongelezen bericht door chat »

ik heb die mail ook gekregen maar dit stond eronder

Alles over jouw gezondheid" wordt je aangeboden door Je Echte Leeftijd. Je hebt aangegeven op de hoogte te willen blijven van Je Echte Leeftijd. Deze nieuwsbrief verschijnt eens in de twee weken. Indien je geen prijs stelt op ontvangst, klik dan hier

je zoon wordt bij z'n voornaam aangesproken, echt zijn mailadres niet achtergelaten? Tuurlijk is het vervelend en ze zouden zorgvuldiger moeten zijn. Spam wordt je niet goed van

ikbenik

Re: Moet alle spam maar normaal gevonden worden??

Ongelezen bericht door ikbenik »

Helaas is het internet niet spamvrij. Daar zou idd beter op gelet moeten worden. Providers kunnen misschien scripts laten draaien die gevaarlijke sites tegenhouden? Maar dat blijft toch lastig.
Twee weken terug had ik ineens de pc vol met spyware. Ik kom wel op sites met lollige filmpjes e.d. en dat brengt een risico met zich mee.



De provider hoort niet met de inhoudt te bemoeien. En dat doen ze ook niet.
Dat is hetzelfde als je aan KPN zou vragen of hun de telemarketing bureoaus zouden tegenhouden. Dat doen ze ook niet.
De internet provider biedt geen dienst aan (internet) maar zorgen dat je aangsloten bent op internet. De provider is dus verantwoordelijk voor de verbinding, niet over de inhoudt.

Gesloten