LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] mogelijk een HCC complot.

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
grozdic

mogelijk een HCC complot.

Ongelezen bericht door grozdic »

HCC is de grootste computer club ter wereld en volgens mij tellen ze enkele honderden duizenden leden.
Onlangs heb ik een brief van HCC ontvangen waarin staat dat ze van mijn rekening geen abonementsgeld hebben kunnen incasseren. Geen vermelding van reden. Belangrijkste van alles is dat ik ten alle tijden meer dan voldoende saldo op mijn rekening had om dit abonemennt te kunnen betalen.
Ik heb ze in verleden machtiging gegeven om geld automatisch te incasseren. Nu moet ik geld apart overmaken en LET EVEN OP :shock: 2,50 euro administratie geld betalen. Dit is op zich niet zo vreemd. Maar wat ik lichtelijk vermoed is het volgende:
- Stel dat ze van alle HCC leden maar de helft daarvan deze brief hebben gestuurd, dus ongeveer 250,000 man. 2,50 euro stelt op zich niks voor maar 250,000 x 2,5 euro=625,000 euro. Zomaar verdiend voor de zogenaamde administratie foutje. Ik ben niet bepaald iemand die in complot theorieen gelooft, maar stel je voor dat dit geen foutje maar en goed bedachte opzet.
Wat ik bereiken wil is mogelijk meerdere mensen opsporen die deze brief hebben ontvangen om tot een mogelijke aantal verstuurde briefen te kunnen komen. Misschien heeft de Postbank iets verprutst en dan is niks aan de hand maar stel dat het een opzet is......

Gast

Re: mogelijk een HCC complot.

Ongelezen bericht door Gast »

Ben al heeel lang lid van HCC, nooit problemen gehad of een dergelijke brief.

Kabila

Re: mogelijk een HCC complot.

Ongelezen bericht door Kabila »

@ Grodzic,

Bedenk ook even de tijd die er in is gestopt om zo een actie op poten te zetten en de kosten van het versturen van die brief. Als het een e-mail zou zijn kon je verhaal nog wel geloofwaardig zijn. Daarnaast de schade die de HCC club zou kunnen berokkenen hierbij weegt totaal niet op tegen de zogenaamde extra inkomsten.

Derhalve is jouw verhaal onzin en raad ik je aan contact op te nemen met die helpdesk of simpelweg te wachten op herrineringen..dan weet je zeker dat ze extra kosten voor je maken :-)

Gesloten