LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Neem geen abonnement bij Wanadoo!

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Kushinkai
Berichten: 52
Lid geworden op: 28 apr 2004 11:40

Re: Neem geen abonnement bij Wanadoo!

Ongelezen bericht door Kushinkai »

Dan is het aan de providers om technische aanpassingen te doen zodat mensen wel volledig gebruik van internet kunnen gebruiken. Onbeperkt internetten adverteert Wanadoo mee, je reinste misleiding!

Nogmaals, de klant bepaalt de vraagzijde van de economie, niet de aanbieder.

Gast

Re: Neem geen abonnement bij Wanadoo!

Ongelezen bericht door Gast »

Ik beloof Wanadoo toch ook niet dat ik dubbel zoveel geld betalen en dan eigenlijk gewoon minder dan de helft betalen snappie? Nee is zeker nog te moeilijk.

Een overeenkomst moeten BEIDE partijen zich aan houden.

Kushinkai
Berichten: 52
Lid geworden op: 28 apr 2004 11:40

Re: Neem geen abonnement bij Wanadoo!

Ongelezen bericht door Kushinkai »

Nog een paar weken en bye bye Wanadoo!

dommelsch

Re: Neem geen abonnement bij Wanadoo!

Ongelezen bericht door dommelsch »

@??
als ik al geen benul ervan heb........wat dacht je dan van wanadoo.....!!!!!
die hebben zeker geen benul gehad van wat er op hun afkwam!
dus veel beloven maar het niet waar kunnen maken!
dan maar de abbonees afsluiten van de server.......anders moeten we weer zo veel gaan investeren!
maar niet de mensen die veel gebruik maken van hun nieuwsserver een abbonements verlaging of zo aanbieden......nee gewoon het volle pond binnen halen!(en zich maar achter hun regeltjes verschuilen!)(die ik zelf natuurlijk ondertekent heb)(zal het maar vast zeggen!)
het zijn een stel schurken!!!!!

movg,
dommelsch

Dajestar

Re: Neem geen abonnement bij Wanadoo!

Ongelezen bericht door Dajestar »

Het zou allemaal niet zo'n enorm probleem zijn als je direct van provider kon wisselen. Maar met de wurgcontracten die providers hanteren zit ik nu nog 5 maanden vast aan Wanadoo (waar ik tot nu toe heel tevreden over was) en kan ik niet zomaar een andere nemen zonder dat ik dubbel betaal.

Downloaden is in Nederland trouwens niet verboden, het uploaden van auteursrechtelijk beschermde werken kan wel.

Dajestar

Re: Neem geen abonnement bij Wanadoo!

Ongelezen bericht door Dajestar »

Ik bedoelde dus het uploaden van auteursrechtelijk beschermde werken is wel verboden.

Nemo

Re: Neem geen abonnement bij Wanadoo!

Ongelezen bericht door Nemo »

Tip voor alle Casema klanten: (oa ik)

Wijziging AV in de maand oktober 2003. Hierin is het volgende gewijzigd. IPV per maand opzeggen na 1 jaar is dit geworden eens per jaar opzeggen met inachtneming van 1 maand voor het aflopen van datzelfde jaar.

Tot zover ik weet is dit alleen maar gecommuniceerd via de Casema webiste en niet via e-mail. Tot zover ik mij heb laten informeren is dit niet rechtsgeldig. DUS zolang casema haar klanten niet per e-mail OF schriftelijk op de hoogte stelt van deze wijziging kunnen wij gezellig met zijn allen opzeggen wanneer wij dat willen met inachtneming van 1 maand.

Wanadoo klanten hebben deze luxe helaas niet! Deze zijn wel degelijk via e-mail op de hoogte gesteld en dit is rechtsgeldig voor internetproviders.

Om even een andere gebruiker te qouten: Natuurlijk knijpt ook Casema per nu de newsservers aangezien deze newsservers van Wanadoo zijn.

Greetz een minder tevreden klant van Casema en insider van Wanadoo.

Gast

Re: Neem geen abonnement bij Wanadoo!

Ongelezen bericht door Gast »

goh dacht dat Keesjan Kwello had, maar zie hier dat ie ook al het braafste jongetje in de Wannadoo klas is

botje

Re: Neem geen abonnement bij Wanadoo!

Ongelezen bericht door botje »

http://www.consumentenbond.nl/doemee/15 ... eadid=7551
Als je deze link kopieert en in de adresbalk plakt kom je bij de consumentenbond uit waar ook al het een en ander geschreven is. Als we onze krachten kunnen bundelen kunnen tros radar en de consumentebond ermee om de tafel gaan zitten en kunnen we kijken wat de mogelijkheden zijn. Ik heb vandaag nog geprobeerd een filmpje te downloaden maar dat is geen optie gezien de huidige snelheid.

En voor nemo ik heb niks gehad gehoord of gemaild gekregen over het verlagen van de snelheid van de nieuwsgroep. Wel heb ik contact gehad met de helpdesk, maar kijk bij de consumentebond wat voor resultaat dit had. In ieder geval de rit uitzingen tot 05-2005 grrrrrrrr

Gast

Re: Neem geen abonnement bij Wanadoo!

Ongelezen bericht door Gast »

Als je deze link kopieert en in de adresbalk plakt
Dat hoeft dat bij Radar niet .Dat is alleen zo iets stoms als bij het Kassa-Forum .

cocket

Re: Neem geen abonnement bij Wanadoo!

Ongelezen bericht door cocket »

Het beste is om over te stappen naar een goedkoper abbonement van Wanadoo en dan van het geld dat je overhoud een payserver te nemen,aangezien de snelheid toch nog met 50% wordt verhoogd,dan kom je op hetzelfde uit van wat je nu hebt.
En voor alle heilige boontjes:ZOEK EEN KERK OFZO EN GA DAAR HEILIG ZITTEN WEZEN.

DIt is een trieste gang van zake.

pojo

Re: Neem geen abonnement bij Wanadoo!

Ongelezen bericht door pojo »

mike het gaat niet alleen om downloaden het gaat ook om de manier dat je behandelt word
email heb geen zin krijg zelde antwoord
krijg je antwoord dan is het een standaard mail waar je niet wijzer van word.
zelfs op een angetekende brief krijg ik nog geen antwoord.
als je belt zit je een uur te wachten a 10 euro cent is nu verbetert
vraag je het gebelde geld teruch zeggen ze dat je te laat ben ik
moet ook op mijn rekening wachten.
daarbij komt dan nog eens alle veanderingen die ze door voeren en pas bericht geven als veel mensen boos reageren.
ze kunnen wel nuteloze nieuwsbriefen sturen.
kortom je ben bij hun alleen maaar goed om te betallen
ze houden totaal geen rekening met hun klanten of je nou in de nieuwsgroepen download of niet je word slecht behandelt als klant dat hoef niemand te pikken

gosee

Re: Neem geen abonnement bij Wanadoo!

Ongelezen bericht door gosee »

Ik heb dit alles gelezen, en ook ik zit bij wanadoo. Of iets nu wel legaal of illegaal is, dat is nu niet de discussie. Waar het om gaat is dat dat alle abbo's (BEHALVE DE DUURSTE) geknepen worden tot max24/25 kbps.
A) dat is (aan sommige) op een smerige manier gecommuniceerd via een neiuwsbrief zonder echt inhoud, maar met een link waarin dat stond aangekondigd.
B) Ze hebben alle snelheidsproblemen gekoppeld aan de verhuizing en beloofd dat het weer goed zou komen en dat het tijdelijk was.
C) Alle, behalve de duurste abbo's, worden geknepen, dat is discriminatie. En dat is waar het hier om gaat, waarom ik en velen met mij wel geknepen en sommige niet. Hebben wij niet dezelfde voorwaarden als de duurste abbo's??
Ik weet niet waarom er verschil is terwijl een iedereen dezelfde voorwaarden heeft en dan nog dit :

En dit is een van de punten die in hun voorwaarden staan.

(2.4) De Klant heeft uitsluitend het recht de Overeenkomst te beëindigen binnen dertig dagen na de hiervoor in artikel 2.3 vermelde bekendmaking indien de hiervoor bedoelde wijzigingen voor de Klant leiden tot een aanmerkelijke verzwaring van zijn verplichtingen, dan wel tot een dienstverlening die wezenlijk afwijkt van de dienstverlening zoals die gold voordat de wijzigingen van kracht werden.

Geldt dit nu wel of niet. M.a.w mogen we nu wel of niet per direct ons abbo opzeggen.
Daarnaast zegt voolgens mij het nederlands recht dat als er een wijziging is in je overeenkomst je binnen 30 dagen mag opzeggen.
Is er iemand van RADAR die hier iets aan kan doen/ over kan zeggen??

Nemo

Re: Neem geen abonnement bij Wanadoo!

Ongelezen bericht door Nemo »

Bovenstaand artikel uit de Algemene Voorwaarden is niet van toepassing in dit geval.

De newsservers worden namelijk niet genoemd in de AV en wordt gezien als een extra service. Is ook niet opgenomen in je contract.

So i'm told en het klopt nog ook.

Gast

Re: Neem geen abonnement bij Wanadoo!

Ongelezen bericht door Gast »

Nounou. Keesjan. Je praat leuk, maar mist wel een aantal feiten in dit verhaal:

- Wanadoo heeft toegezegd de functionaliteit van de niewsgroepen te herstellen (feit) en heeft dus mensen aan het lijntje gehouden.
- Als je blijkbaar zoveel problemen hebt met het downloaden van binaries, dan ga je een beetje voorbij aan het feit dat Wanadoo dit helemaal niet tegenhoudt, maar alleen nog maar aanbiedt aan zijn meest betalende klantjes. Lijkt het je niet ook eerlijker dat er bij capaciteitsproblemen bij iedereen gecapped wordt (bijv. naar verhouding van abo)?

Je opmerking over Casema is trouwens ook nogal misplaatst, aangezien Wanadoo Cable nu ook gewoon door Casema wordt aangeboden; alleen de mail, DNS en nieuwsservers zijn van Wanadoo).

Dat Wanadoo de voorwaarden wil wijzigen moeten ze helemaal zelf weten. Ik vind het alleen nogal klantonvriendelijk om bij het wijzigen van een service die zo lang goed was, de ontevreden klanten niet de kans te geven om hun abonnement opzeggen.
Die mensen zullen namelijk zo snel mogelijk opzeggen en dan ook nog slechte publiciteit verspreiden.
Als Wanadoo nu had gezegd: helaas, zo is het; als je het er niet mee eens bent, dan mag je weg, dan had ik er nog respect voor gehad. Geef je abonnees de keus!

Overigens voor de mensen die zeggen dat Casema en Wanadoo hetzelfde zijn: Wanadoo Cable wordt inderdaad verzorgt door Casema (zie alinea hierboven); echter Casema biedt ook zelf een kabelabonnement aan waar Wanadoo helemaal buiten staat (met nieuwsserver van giganews). Het zou best kunnen dat die in de toekomst ook gecapped o.i.d. zal worden, maar momenteel is het nog een goede optie.
Helaas mag ik pas per 1-4 vertrekken, maar dan ben ik ook echt weg.

Max M.

Re: Neem geen abonnement bij Wanadoo!

Ongelezen bericht door Max M. »

Overigens (ik was m'n naam hierboven vergeten :-) zag ik dat in een ander topic een Wanadoo medewerker ook reageert. Zonder hem helemaal af te branden (ik vind het namelijk wel netjes dat iemand van de "aangevallen" partij toch reageert) zou ik het prettig vinden als hij eens kan navragen en hier kan uitleggen of Wanadoo niet een beetje is geschrokken van al deze negatieve publiciteit en of dit geen reden is om op een andere manier de nieuwsservers te beperken (zodat we wellicht allemaal een beetje inleveren, maar de ellende verdelen).
Alleen al het feit dat nu niemand meer van andere netwerken dan dat van Wanadoo op de nieuwsservers kan moet al erg veel schelen, want ik ken zoveel ex-wanadoo abonnees die nog de nieuwsgroepen gebruikten omdat wanadoo nooit hun accounts had uitgezet.

Gast

Re: Neem geen abonnement bij Wanadoo!

Ongelezen bericht door Gast »

hoezo misbruik van nieuwsservers?
Ze moeten gewoon niet dom doen. want als het echt tegen illegale software was dan hadden ze ALLE abonnementen gecapped. maar de dure abonnementen worden niet gecapped. hebben die meer recht erop ofzo?

Banne87

Re: Neem geen abonnement bij Wanadoo!

Ongelezen bericht door Banne87 »

We worden om het maar zo te zeggen genaaid. Het gezeik begon al in april, toen zou het "verhuizen" van de nieuwsservers maar 2 weken duren. Uiteindelijk bleken dit er veel meer te zijn. Eerst werden we geknepen van 5 naar 3 treads maar nog wel met genoeg snelheid. Nu haal ik max maar 25kb/s dat is gewoon niet normaal meer. We betalen er toch voor met zijn allen. Er moet echt iets aangedaan worden, hoe weet ik niet maar het moet wel :( :( :( .

Veldkip

Re: Neem geen abonnement bij Wanadoo!

Ongelezen bericht door Veldkip »

Ook ik ben een Wanadoo Basic gebruiker en sinds vandaag is mijn downloadsneheid teruggebracht naar 25 kbps. Maar ik betaal wel de volle mep te weten bijna €54. Het is te zot voor woorden maar volgens mij mogen ze dit niet doe. Dit is een wijziging van mijn contract en ze hebben mij daar niet persoonlijk middels een brief of email van op de hoogte gebracht. ik hoop van harte dat hier iets mee gedaan gaat worden

Gast

Re: Neem geen abonnement bij Wanadoo!

Ongelezen bericht door Gast »

Veldkip? toktoktok

Gesloten