LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Neem nooit meer Zonnet (Versatel) !!!!

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Superman

Neem nooit meer Zonnet (Versatel) !!!!

Ongelezen bericht door Superman »

Voel mij als bedrijf behoorlijk genaaid met de zogenaamde gratis adsl verbinding van Zonnet die ik aan heb gevraagd voor een klant.
Voordat er ook maar iets ontvangen was werd er al twee keer 10 euro afgeschreven van een bankrekeningnummer.
Vreemd als de verbinding gratis zou moeten zijn dat je een bankrekeningnummer moet opgeven.
Ook hebben we het stiekeme vinkje bij bellen via Zontel niet gezien, waardoor er een soort Tele2 achtige omschakeling plaats heeft gevonden zonder nadere toelichting.
Deze doorschakeling is op dit moment nog niet ongedaan daar de code die moet worden gebruikt om dit uit te schakelen simpelweg zegt dat hij fout is.
Het modem dat ontvangen is, nou ja modem, hetzelfde shitding dat ze al jaren dumpen wat geen Firewall, en of andere bescherming biedt tegen ongein.
Tevens denk ik aan een productie kosten van zo'n 5 euro als ik dit kastje zie, en geen 69,95 euro die ik nu moet betalen omdat ik bij het ongedaan maken van mijn aanvraag mijn modem niet meer kan terugsturen !!!!
Om nog maar te zwijgen over vele malen de 0,70 euro p/m voor de Helpdesk.
En al helemaal over de schandalig grote smoel die zowel ik als mijn klant hebben gekregen van zogenaamde helpdesk medewerkers.
Tot overmaat van ramp is de nieuwe Planet aanvraag die wij hebben gedaan vernietigd.
Dit omdat Zonnet of Versatel (weet ik veel) de Carrier pas van de KPN lijn afhaald na het betalen van de 69,95 euro voor een modem kastje wat de moeite van het uitpakken nog niet waard is, en wat ik dus aan de muur moet hangen ofzo.

Van dit soort dingen word ik volkomen gestoord........

Voor mij en mijn klanten noooooooit meer iets te maken met Zonnet en of Versatel.......

En dat na zes jaar plezierig inbellen bij Zonnet.................

trappist

Re: Neem nooit meer Zonnet (Versatel) !!!!

Ongelezen bericht door trappist »

Misschien voortaan voor u een klant iets adviseert, de voorwaarden eens nalezen! :lol:

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Ook hebben we het stiekeme vinkje bij bellen via Zontel niet gezien, waardoor er een soort Tele2 achtige omschakeling plaats heeft gevonden zonder nadere toelichting
Goede adviseur ben je als dat niet ziet .
Heb al jaren Zonnet ( Versatel ) met Zontel .Nooit geen problemen.
Als je Zontel hebt dan hoef je nooit te betalen voor een modem .
Alleen gratis en budget hebben die voorwaarden voor de rest is het altijd gratis.
Dat je een modem met een router (of Firewall) gaat vergelijken slaat nergens op.
Zon Gratis wil alleen maar zeggen dat je geen abonnement hoeft te betalen ,uiteraard wel ,dan wel de rest .
Of dacht je heel toepasselijk dat voor niks de zon opgaat.

Ik vind dit abonnement wel 10 keer niks maar dat is met gelijksoortige ADSL (mag het niet eens zo heten maar dat is een verhaal) ook omdat je nooit weet wat de werkelijke kosten zijn .
En inderdaad de klantenservice is niks maar je kan hiervoor wel goedkoper dan €0,70 per minuut bellen .

Planet was heel vroeger goed maar dat was heel erg lang geleden toen het nog niet van KPN was. Nog veel te duur ook.

unSOUND

Ongelezen bericht door unSOUND »

Laten we eerst wel even een duidelijk verschil aangeven:

Je hebt 2 totaal verschillende soorten ADSL van Zonnet/Versatel.

Je hebt namelijk abbo's waar de lijn via KPN loopt, en abbo's waar d vrbinding via Versatel zelf loopt. De laatste van de twee heeft enorm veel problemen, varierend van snelheidsproblemen tot volledig wegvallen van de verbinding.

De verbinding via KPN gaat echter al jaren zo goed als vlekkeloos... Als je dus een abbo wilt, kun je gerust een abbo nemen, maar kies er dan eentje waar de verbinding via KPN gaat. Zoals de abbo's "Lite, Go, Basis en Extra".

animal2005

Ongelezen bericht door animal2005 »

Ik heb adsl via KPN ZONNET en in 3 jaar tijd misschien 1x storing gehad.
Ik heb 2 jaar Chello gehad en 2 jaar storing gehad. Misschien zegt dat genoeg ??????

Allias

Ongelezen bericht door Allias »

Ik heb zelf een jaarcontract bij Zonnet gehad via KPN. Ik heb 4 maanden van de 12 nauwelijks tot geen service gehad van deze organisatie. Uiteraard heb ik opgezegd, maar ik heb hier nooit een bevestiging van mogen ontvangen. Na meerdere opzeggingen te hebben verstuurd en hier nooit iets van heb mogen vernemen heb ik dus de koning van de kabel KPN om de bevestiging gevraagd. Deze heeft mij een sloop van de verbinding toegewezen, zodat ik een provider kon kiezen die me wel van service kon voorzien. Dit alles met groots succes.
Maanden later blijkt dat ik een automatische verlenging van een jaar heb gekregen en daarom verplicht ben om ze te betalen, aldus hun incasso bureau.
Na vanavond Radar te hebben gezien verbaast het mij niet dat ik geen bevestiging heb gekregen. Achteraf gezien had ik veel eerder tot het inzicht moeten komen dat deze organisatie niet capabel is, aangezien mijn naam niet eens goed in hun administratie staat, ondanks dat ik dit meerdere malen aan hun helpdesk heb doorgegeven.
Iemand suggesties? Bij voorbaat dank..

animal2005

Als je in je recht staat gewoon voor laten komen, uiteraard met alle bewijsmaterialen.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Je hebt namelijk abbo's waar de lijn via KPN loopt, en abbo's waar d vrbinding via Versatel zelf loopt. De laatste van de twee heeft enorm veel problemen, varierend van snelheidsproblemen tot volledig wegvallen van de verbinding.

ik heb al meer dan 2 jaar ADSL vis het Verstelnetwerk het werkt op heel klein storinkje na altijd goed . Ook in de drukke avonduren heb met diverse testen een goede verbinding .
Het ligt ook meer aan welke wijkcentrale je zit .
Kennelijk heb ik dan zeker erg veel geluk.

Wees allemaal blij dat er meer is dan KPN en UPC want door Versatel is er wel een prijsverlaging gekomen.
Zeg dat er niet niks aan de hand is maar ik ken zat verhalen dat het bij het Net ook allemaal niet zo goed loopt.

animal2005

TIP VOOR IEDEREEN DIE ZIJN ABBONEMENT OPZEGT:

Zorg dat je een handtekening krijgt voor ontvangst van de opzegging. Chello heeft bij mij doodleuk gezegd dat ik niet had opgezegd waardoor ik toen 1 maand extra lid moest blijven.

een vriend van versatel

Ongelezen bericht door een vriend van versatel »

Versatel is zeker niet schoon van fouten maar is gestaag op weg de provider van de benelux te worden. Zij kampen met wat groeistuipen naar deze zullen zij ten boven komen. Ik denk dat er altijd uitdagingen zullen blijven omdat het nu eenmaal een stuk techniek is waar steeds meer mensen gebruik van zullen gaan maken. Er gaat steeds meer over "onze" breedband heen en de techniek blijft dan soms even achter. Niet omdat hij er niet is maar simpel omdat hij uitgerold moet worden. Dit vergt nu eenmaal veel tijd en resources. Let wel Versatel is een BLIJVER

BjcK

Ongelezen bericht door BjcK »

Wat opvalt is dat alle klachten in het verhaal van de topic starter dingen zijn over het product zelf die hij/zij eigenlijk vooraf zelf kon lezen en zelf heeft gekocht/aangevraagd.

Achteraf klagen over iets wat je zelf met gezond verstand hebt gekocht is toch een beetje jammer. Een product kan tegen vallen, dat kan natuurlijk altijd. Maar lezen is ook een vak en niet denken dat je voor een dubbeltje (of zelfs 'gratis') op de eerste rang zit natuurlijk.

toetsie

Ongelezen bericht door toetsie »

"De techniek blijft even achter".
De techniek blijft niet achter,ze hebben een grove inschattingsfout gemaakt en erop tijd op in moeten spelen en de capaciteit uit moeten breiden.Sommige mensen worden al een half jaar aan het lijntje gehouden met allerlei toezeggingen en beloftes die keer op keer niet waar gemaakt worden.

Erik1970

Ongelezen bericht door Erik1970 »

Ze geven toe dat ze het momenteel niet aankunnen,
waarom schakelen ze hun telefoon nummer niet om naar bijvoorbeeld
8 of 10 cent per minuut???
1 telefoontje van Versatel naar KPN of de Opta en het is voor elkaar.
Nee hoor lekker op 70 cent houden en er netto ongeveer 40 per minuut op verdienen.

t.de.knegt

Ongelezen bericht door t.de.knegt »

Al enkele jaren klant van Zonnet/Versatel ADSL en Zontel. Heb hele goede ervaringen zowel administratief als snelheid. Ik installeer ADSL bij bejaarden (zelf ben ik 84) en de aansluitingen en abonnement inningen verliepen gladjes en correct. Als er klachten waren met betrekking tot snelheid lag dat niet aan zonnet maar aan de ingeschakelde derden website. Ook trage computers waren de oorzaak. Even een computer upgrade en de zaak was in orde.
Teun

snoeppot

Ongelezen bericht door snoeppot »

Ik wil even reageren over adsl. Ik heb nu ongeveer drie maanden Demon en ik moet zeggen dat bevalt prima, goede snelheid en download capaciteit. Hiervoor had ik @home van essent en ik merk geen verschil! maar ik betaal wel 10 euro minder! Demon is echt een aanrader. (En een gratis helpdesk)

gegroet.

ruud64

Ongelezen bericht door ruud64 »

Geef mij maar tweakdsl,werkt prima kan ook telefoneren ,ben ik gelijk verlost van dat waanzinnige hoge abonnements geld van kpn.
normaal tarief voor de helpdesk,mailen altijd terug of bellen zelf of de klacht na behoren is afgehandeld,dat is pas service.

ik betaal dan wat meer per maand ,maar dat vind ik prima ,geen gezeur ,geen datalimiet ,goede newsserver enz enz .toppie

db

Ongelezen bericht door db »

Ook ik heb zonnet/versatel maar tot nu toe nog geen enkel probleem gehad !!

Gesloten