LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nep email Tele2 over inloggen mail

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Dutchfan
Berichten: 28
Lid geworden op: 19 aug 2005 01:39

Nep email Tele2 over inloggen mail

Ongelezen bericht door Dutchfan »

Voor de tweede keer in een paar weken krijg ik een valse email, die uit naam van Tele2 verstuurt lijkt te zijn.
Ze waarschuwt, dat ik mijn mail tijdelijk niet volledig kan gebruiken, en ik op een link moet klikken en inloggen.
Het kromme taalgebruik waarschuwde me dat het niet klopte, en natuurlijk het feit, dat de link niet naar Tele2 was, maar Oceanproaquatics.
Hieronder de inhoud van de mail, pas dus op voor criminelen.
quote:
Het spijt ons u mede te delen dat de toegang tot uw Tele2 Webmail account tijdelijk is beperkt.

Dit is gedaan door een aantal mislukte inlog-pogingen.

Om te herstellen van uw account meldt u zich hier juist oceanproaquatics. com/shop/ temp/webmail. tele2.html

Als u niet in te loggen correct uw account wordt geschorst voor de preventie van fraude.

U kunt weer inschrijven voor Tele2 Webmail pas nadat u authenticeren uw profiel.

Onze excuses voor het ongemak, deze maatregel is genomen voor uw bescherming.

Tele2 Webmail Online Security Team
____________________________________________________________
Doctoral Degrees Online
Explore our directory of degrees. Move ahead with a Doctorate Degree!
XXXX

unquote.

edit: ja, je hebt helemaal gelijk. Bij deze dus.
Tele2 klanten dus opgepast voor dit soort mails. Niet op reageren, en weggooien.
Laatst gewijzigd door Dutchfan op 30 sep 2009 03:13, 1 keer totaal gewijzigd.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Nep email Tele2 over inloggen mail

Ongelezen bericht door jor »

Hieronder de inhoud van de mail, pas dus op voor criminelen.
Dat soort rommel moet je niet plaatsen.Er is altijd kans dat een bezoeker je waarschuwing niet leest met alle gevolgen.Je kunt de links toch gewoon onbruikbaar maken met een paar sterretjes erin, ziet iedereen wat je bedoelt en werkt de link toch niet.

Gesloten