LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Netgear Orbi RBR50 set
Netgear Orbi RBR50 set
Sinds Oktober overgestapt van een nighthawk r7000 naar een Orbi RBR50 set voor beter internet in huis. Maar de eerste problemen bevonnen al in December. Zosls wegvallen van internetverbinding. Na wat zork wetk meerdere dingen uitgeprobeerd. Fabrieksinstellingen, firmware updates en gewoon resetten. Niks heeft geholpen soms direct problemen of pas na een paar dagen. Support van netgear is maar 90 dagen en aangezien vanaf 14 jan. 2021 ik geen support meet heb ben ik aangrwrzen op de community waar ik alleen maar de zelfde wijzen zie die ik al gebruikt hebt.
Mijn vraag hier is zijn er mensen, die dit herkennen en met de zelfde euvel zitten? Wat ij grdaan hebben en eventueel oplossing hebben. Het begint bin min een beetje hoog te zitten dat het zo duur is met slechte verbinding.
Mijn vraag hier is zijn er mensen, die dit herkennen en met de zelfde euvel zitten? Wat ij grdaan hebben en eventueel oplossing hebben. Het begint bin min een beetje hoog te zitten dat het zo duur is met slechte verbinding.
-
- Berichten: 1258
- Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11
Re: Netgear Orbi RBR50 set
Klinkt eerder als een defect stuk hardware dan als een op een forum oplosbaar probleem. Netgear staat bekend om de prima werking eigenlijk.
Re: Netgear Orbi RBR50 set
Het probleem is dat het internet vaak wegvalt maar niet waar de router staat. Meerdere oplossingen al geprobeerd maar dan werkt het weer even een tijdje en dan begint het weer.
Ik vindt het voor zo`n duur apparaat wel slordig. Ook als je op de community van netgear zijn er veel mensen met problemen. Daar staan vaak ook oplossingen bij maar die werken niet altijd net zo als firmware update. Bij mij heb ik al twee firmware update opgezet de 2.6.2. .. versie en de laatste versie is 2.7.2.104 ook hiermee is het wegvallen niet opgelost. Bij netgear kom ik er ook niet uit en als je hulp nodig hebt dan moet je daar voor betalen omdat na 90 dagen is support afgelopen. Alleen hardware is nog tot okt. 2022 maar dan moet je eerst een call aanmaken en dan bellen voor hardware vervanging. Terwijl het niet de hardware is maar software.
Misschien mensen die enig idee hebben hoe dit op te lossen is. Heb hiervoor ook een netgear router gehad en die was goed alleen het bereik was minder.
Ik vindt het voor zo`n duur apparaat wel slordig. Ook als je op de community van netgear zijn er veel mensen met problemen. Daar staan vaak ook oplossingen bij maar die werken niet altijd net zo als firmware update. Bij mij heb ik al twee firmware update opgezet de 2.6.2. .. versie en de laatste versie is 2.7.2.104 ook hiermee is het wegvallen niet opgelost. Bij netgear kom ik er ook niet uit en als je hulp nodig hebt dan moet je daar voor betalen omdat na 90 dagen is support afgelopen. Alleen hardware is nog tot okt. 2022 maar dan moet je eerst een call aanmaken en dan bellen voor hardware vervanging. Terwijl het niet de hardware is maar software.
Misschien mensen die enig idee hebben hoe dit op te lossen is. Heb hiervoor ook een netgear router gehad en die was goed alleen het bereik was minder.
-
- Berichten: 913
- Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32
Re: Netgear Orbi RBR50 set
Ik heb ook een set van drie van die dingen en geen problemen. Dit klinkt als kapot, dus schakel je leverancier in voor reparatie al dan niet onder garantie.
De laatste versie van de firmware is trouwens 2.8.5.1416 en hoe weet je dat het geen hardware zou zijn?
De laatste versie van de firmware is trouwens 2.8.5.1416 en hoe weet je dat het geen hardware zou zijn?
-
- Berichten: 5056
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Re: Netgear Orbi RBR50 set
Zou vreemd zijn dat dit komt door de firmware, zal eerder dan een combinatie zijn van factoren. Maar mogelijk kunnen ze je op https://tweakers.net/ beter helpen dan hier. Is iets meer gespecialiseerd in computer problemen dan dit forum.R. Bokma schreef: ↑07 mar 2021 16:49Het probleem is dat het internet vaak wegvalt maar niet waar de router staat. Meerdere oplossingen al geprobeerd maar dan werkt het weer even een tijdje en dan begint het weer.
Ik vindt het voor zo`n duur apparaat wel slordig. Ook als je op de community van netgear zijn er veel mensen met problemen. Daar staan vaak ook oplossingen bij maar die werken niet altijd net zo als firmware update. Bij mij heb ik al twee firmware update opgezet de 2.6.2. .. versie en de laatste versie is 2.7.2.104 ook hiermee is het wegvallen niet opgelost. Bij netgear kom ik er ook niet uit en als je hulp nodig hebt dan moet je daar voor betalen omdat na 90 dagen is support afgelopen. Alleen hardware is nog tot okt. 2022 maar dan moet je eerst een call aanmaken en dan bellen voor hardware vervanging. Terwijl het niet de hardware is maar software.
Misschien mensen die enig idee hebben hoe dit op te lossen is. Heb hiervoor ook een netgear router gehad en die was goed alleen het bereik was minder.
Re: Netgear Orbi RBR50 set
Op het forum van Tweakers zijn meer moderatoren aanwezig, en daar wordt van een topicstarter wat meer informatie en input verwacht dan hier. Als TS bovenstaande daar neerzet, wordt het topic vml gesloten, en zullen sowieso de veel meer ter zake kundige users, er de vingers niet aan willen branden.sylvesterb schreef: ↑07 mar 2021 20:33Zou vreemd zijn dat dit komt door de firmware, zal eerder dan een combinatie zijn van factoren. Maar mogelijk kunnen ze je op https://tweakers.net/ beter helpen dan hier. Is iets meer gespecialiseerd in computer problemen dan dit forum.R. Bokma schreef: ↑07 mar 2021 16:49Het probleem is dat het internet vaak wegvalt maar niet waar de router staat. Meerdere oplossingen al geprobeerd maar dan werkt het weer even een tijdje en dan begint het weer.
Ik vindt het voor zo`n duur apparaat wel slordig. Ook als je op de community van netgear zijn er veel mensen met problemen. Daar staan vaak ook oplossingen bij maar die werken niet altijd net zo als firmware update. Bij mij heb ik al twee firmware update opgezet de 2.6.2. .. versie en de laatste versie is 2.7.2.104 ook hiermee is het wegvallen niet opgelost. Bij netgear kom ik er ook niet uit en als je hulp nodig hebt dan moet je daar voor betalen omdat na 90 dagen is support afgelopen. Alleen hardware is nog tot okt. 2022 maar dan moet je eerst een call aanmaken en dan bellen voor hardware vervanging. Terwijl het niet de hardware is maar software.
Misschien mensen die enig idee hebben hoe dit op te lossen is. Heb hiervoor ook een netgear router gehad en die was goed alleen het bereik was minder.
Re: Netgear Orbi RBR50 set
Hier ook een Orbi, ook niet probleemloos. Momenteel loopt alles goed, satellieten zijn wel bedraad aangesloten en 2,4ghz en 5ghz signalen gesplist. Heb je dat al geprobeerd?
Re: Netgear Orbi RBR50 set
Ik kan niet goed bepalen hoe de rest van het netwerk is aangesloten. En er wordt aangegeven dat de "internet Verbinding" weg valt. Dat wil niet zeggen dat het dan aan deze set ligt. En is internet verbinding aangegeven maar bedoelt men de verbinding in het algemeen.
Als het de Wifi verbinding is die wegvalt is het goed om eens een Wifi Analyzer te installeren en te kijken of deze set wellicht onstabiel is of te hoge en DFS kanalen selecteert. (niet alle apparatuur kan werken op de 100+ kanalen (5Ghz) en DFS kan behoorlijk vervelende gevolgen hebben)
Als er een optie is om Wifi op vaste kanalen te zetten, probeer dan eens 4 (2.4) en 44 (5).
En als de verbinding dan stabiel is, zal het wellicht aan de automatische kanaal selectie van de set liggen.
Als het de Wifi verbinding is die wegvalt is het goed om eens een Wifi Analyzer te installeren en te kijken of deze set wellicht onstabiel is of te hoge en DFS kanalen selecteert. (niet alle apparatuur kan werken op de 100+ kanalen (5Ghz) en DFS kan behoorlijk vervelende gevolgen hebben)
Als er een optie is om Wifi op vaste kanalen te zetten, probeer dan eens 4 (2.4) en 44 (5).
En als de verbinding dan stabiel is, zal het wellicht aan de automatische kanaal selectie van de set liggen.
Re: Netgear Orbi RBR50 set
Dit schijnt een veel voorkomt probleem te zijn bij Netgear Orbi routers. Ik heb hetzelfde probleem.
Ik heb een extra satalliet gekocht omdat ik dacht het signaal zo te versterken maar dat helpt niet.
Diverse topics op netgear tonen aan dat het een vaak voorkomt probleem:
https://community.netgear.com/t5/Vragen ... 3757129194
https://community.netgear.com/t5/Vragen ... 3757130626
Helaas is er (tot nu toe) nog geen oplossing beschreven. Ik werk met de nieuwste firmware.
Ik heb een extra satalliet gekocht omdat ik dacht het signaal zo te versterken maar dat helpt niet.
Diverse topics op netgear tonen aan dat het een vaak voorkomt probleem:
https://community.netgear.com/t5/Vragen ... 3757129194
https://community.netgear.com/t5/Vragen ... 3757130626
Helaas is er (tot nu toe) nog geen oplossing beschreven. Ik werk met de nieuwste firmware.