LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] nooit ontvangen mails kpn ,wel buren

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
jet&52+SB
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 feb 2016 17:45

nooit ontvangen mails kpn ,wel buren

Ongelezen bericht door jet&52+SB »

Had in december '15 antwoord moeten krijgen op e-mail, ook op e-mails van januari '16, kreeg echter niks binnen. Tot ik iemand mailde die mij terug belde met een heel raar verhaal .Ze vertelde dat ze mails binnen had gekregen van mij ,maar met een ander e-mail adres + 4e-mails als bijlage die verkeerd waren 'bezorgd''.
Belde kpn en vertelde het verhaal . Die waren heel nuchter en bood excuses aan + de woorden
'waar mensen werken worden fouten gemaakt' .Vind dit te kort door de bocht ,maar weet even niet hoe ik dit moet aanvechten. Heb toch recht op het feit dat ik me e-mails op mijn adres binnen krijg en niet iemand met een ander mailadres? Hebben meer mensen hier ooit mee te maken gehad.En wat kan ik hier nog aan doen ,wie weet me raad te geven.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: nooit ontvangen mails kpn ,wel buren

Ongelezen bericht door ciske »

Nieuw mail adres maken en niet zo overdrijven.

rookje
Berichten: 49
Lid geworden op: 06 feb 2016 19:39

Re: nooit ontvangen mails kpn ,wel buren

Ongelezen bericht door rookje »

Het eerste gedeelte van uw aangemaakte Topic begrijp ik nog wel (een beetje), "wel buren" echter minder. U denkt dus kennelijk dat uw buren ermee te maken zouden kunnen hebben? Zou zeggen: ga kennis maken en vraag hen en passant of ze ook KPN klanten zijn, indirect uiteraard. Er zijn zoveel providers. En anders, zoals @ ciske al schrijft: een ander email adres.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: nooit ontvangen mails kpn ,wel buren

Ongelezen bericht door Brahms »

Kregen de (woonhuis) buren uw mail ?
Dat is onmogelijk........ (overigens de reactie van KPN ook, immers mailbezorging is geen mensenwerk.)
Zou wel erg goed zijn voor de werkgelegenheid, overigens (druk druk druk :shock: )

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: nooit ontvangen mails kpn ,wel buren

Ongelezen bericht door moederslink »

jet&52+SB schreef:Tot ik iemand mailde die mij terug belde met een heel raar verhaal .Ze vertelde dat ze mails binnen had gekregen van mij ,maar met een ander e-mail adres + 4e-mails als bijlage die verkeerd waren 'bezorgd''
TS heeft het niet over - buren-wel in de titel, dus , dat snap ik dan even niet zo goed....
Belde kpn en vertelde het verhaal . Die waren heel nuchter en bood excuses aan + de woorden
'waar mensen werken worden fouten gemaakt'
Eens met Brahms , KPN heeft geen mannetjes/vrouwtjes die de mails " bezorgen " :)
Hebben meer mensen hier ooit mee te maken gehad.En wat kan ik hier nog aan doen ,wie weet me raad te geven.
1x heb ik zelf iets meegemaakt , maar was mijn eigen fout , ik had 1 cijfertje vergeten in te vullen bij het ontvangende emailadres , zodat het bij iemand anders terecht kwam met exact dezelfde naam en hetzelfde emailadres minus dus dat ene cijfertje , stom toevallig dus !
Een emailadres intoetsen en opslaan luistert nauw : elk tekentje , cijfertje en lettertje moet 100% goed zijn.

En raad? Wat Ciske zegt: een nieuw emailaccount aanmaken ... ( met flink wat extra tekentjes #$%&... :D )

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: nooit ontvangen mails kpn ,wel buren

Ongelezen bericht door Har06 »

ciske schreef:Nieuw mail adres maken en niet zo overdrijven.
met een nieuw mailadres moet je veel instanties,overheden,familie,kennissen,vrienden, verenigingen, forums etc etc etc etc benaderen, laat KPN hun sores oplossen

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: nooit ontvangen mails kpn ,wel buren

Ongelezen bericht door Brahms »

jet&52+SB schreef:.....Ze vertelde dat ze mails binnen had gekregen van mij ,maar met een ander e-mail adres + 4e-mails als bijlage die verkeerd waren 'bezorgd''......
Kan TS dit nog eens wat duidelijker uitleggen ? 4 keer overgelezen, maar wat staat er nu ?

Het enige zou kunnen zijn dat de afzender uw e-mail naar een verkeerd adres heeft gezonden, maar opzich ook al heeeeel vreemd dat dat dan precies uw echte woonomgeving buren zijn. Een mail gaat altijd naar een uniek mailadres, waarvan er maar 1 bestaat. Het is geen postbode welke de enveloppe in de verkeerde brievenbus (vaak bij de buren...) stopt.

jet&52+SB
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 feb 2016 17:45

Re: nooit ontvangen mails kpn ,wel buren

Ongelezen bericht door jet&52+SB »

Nog maar een keer uitleggen dan? KPN ! 8 februari j.l
Ik begrijp dat er mensen zijn die mijn verhaal niet begrijpen van KPN, daarom vroeg ik om raad ? Hier zit niemand op te wachten of iets dergelijks. Inderdaad had mijn mailadres cijfers en die stonden niet op de mails die ik had verzonden en daarom kwamen de antwoorden ook niet binnen bij mij. Het vreemde is dat de mails bij iemand binnen komen met bijna het zelfde mailadres ,en ook de antwoordmails waar ik op zat te wachten als bijlage!!!! Kon het zelf ook niet bevatten wat hier aan de hand was ,maar het gebeurde dus. En na dat een buurvrouw uit het zelfde appartementencomplex (die ik eerder ook had gemaild) mij vertelde dat ze iets vreemds meemaakt met haar ontvangen mails. Het bleek dat een emailadres (bijna het zelfde als de mijne) bij haar was binnen gekomen met de 4 bijlages (dat waren de antwoordmails waar ik nog steeds op wachtte ) en de afzender wel mijn naam droeg maar een ander emailadres. Ook had ik eerder mails binnen gekregen met een ander mailadres dan ik heb, hoe vreemd is dit toch. Hopelijk begrijpen de mensen het nu een beetje beter , ik nog steeds niet . En om een ander emailadres te nemen ,moet je ook niet willen ,daar heb en krijg je veel werk aan . En daar heeft overdrijven niks mee te maken lijkt me ...

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: nooit ontvangen mails kpn ,wel buren

Ongelezen bericht door Brahms »

Technisch kan dit niet. Verder vreemd dat u en uw buurvrouw nagenoeg hetzelfde mailadres hebben.
Ondanks dat het niet kan, ook zeer vreemd dat de berichten ook nog vlak in de buurt aankomen, immers de digitale wereld is net zo groot als de echte wereld...
Meer kan ik er vanuit uw uitleg niet van maken. Zit uw buurvrouw dan ook bij KPN ?

Een mail kan alleen aankomen als het mailadres 100 procent juist is, één teken verkeerd en het komt niet aan, of eventueel bij de verkeerde...... Daar moet toch de kern van deze zaak zitten.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: nooit ontvangen mails kpn ,wel buren

Ongelezen bericht door moederslink »

@Brahms , voila , precies !
jet&52+SB schreef: Inderdaad had mijn mailadres cijfers en die stonden niet op de mails die ik had verzonden en daarom kwamen de antwoorden ook niet binnen bij mij. Het vreemde is dat de mails bij iemand binnen komen met bijna het zelfde mailadres ,en ook de antwoordmails waar ik op zat te wachten als bijlage!!!! ..
Dat is toch exact ook wat ik schreef? :o
En " bijna hetzelfde " emailadres komt heus vaker voor ( lees mijn voorbeeld),
ergo.....je moet 100% secuur zijn , met alle tekentjes, cijfertjes en letters ( hoofd- en kleine letters ) .
Ik had toevallig nog met mijn zus gemaild, gisteren , zij kreeg niks binnen! Hoe vreemd , NOT!
Ik had haar naam per ongeluk met gmail ipv hotmail gestuurd, zo stond ze ook in mijn adressenbestand :?:
Dus uw " probleem" is nu opgelost , denk ik?

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: nooit ontvangen mails kpn ,wel buren

Ongelezen bericht door olaf79 »

Ik denk dat ik wel snap wat hier gebeurd is, en mogelijk is het toch een KPN fout. KPN gebruikt idiote emailadressen die samengesteld worden uit een naam voornaam cijfer letter kombinatie. Omdat dit onleesbare emailadressen oplevert krijgt elke klant ook een alias die wel leesbaar en makkelijk te onthouden is. Het zou wel eens kunnen zijn dat hier aliassen door elkaar gehaald zijn of gekoppeld zijn aan het verkeerde hoofd emailadres.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: nooit ontvangen mails kpn ,wel buren

Ongelezen bericht door Brahms »

Maar dan zou alle mail toch bij de buurvrouw moeten terechtkomen ? Dit loopt over een periode van twee maanden waarbij sommige mails bij de buurvrouw worden bezorgd.....

Volgende vraag is dan, waarom precies bij de buurvrouw in hetzelfde woongebouw en niet ergens elders in den lande bij een KPN klant ?

rookje
Berichten: 49
Lid geworden op: 06 feb 2016 19:39

Re: nooit ontvangen mails kpn ,wel buren

Ongelezen bericht door rookje »

Weet alleen als er handmatig, zonder adresboek te gebruiken, er wel eens iets mis kan gaan, echter, dan krijg ik hem terug van Mail Server. Het zou eigenlijk niet moeten kunnen wat de TS schrijft; maar kan dus kennelijk wel.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: nooit ontvangen mails kpn ,wel buren

Ongelezen bericht door Brahms »

Een onbekend mailadres ingevoerd, komt altijd terug. A la minute en is dan al de gehele wereld over geweest (ongelofelijk maar waar.....)

HADES2001
Berichten: 540
Lid geworden op: 27 mar 2015 17:51

Re: nooit ontvangen mails kpn ,wel buren

Ongelezen bericht door HADES2001 »

wat TS denk ik bedoelt is hij mailt met
[email protected]
maar de tegenpartij ontvangt de mails maar van verzender [email protected] waardoor reacties niet aankomen.

ander mail adres hoeft niet overdreven te zijn, zelf heb ik al 15 jaar een hotmail adres puur zodat wanneer ik van internet provider verander niet mijn mail adres hoef te veranderen.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: nooit ontvangen mails kpn ,wel buren

Ongelezen bericht door Har06 »

HADES2001 schreef:wat TS denk ik bedoelt is hij mailt met
[email protected]
maar de tegenpartij ontvangt de mails maar van verzender [email protected] waardoor reacties niet aankomen.

ander mail adres hoeft niet overdreven te zijn, zelf heb ik al 15 jaar een hotmail adres puur zodat wanneer ik van internet provider verander niet mijn mail adres hoef te veranderen.
dat is geen duscussiepunt, (hotmail=outlook) ikzelf hanteer m,n outlook=hotmail voor forums etc etc, verder gebruik ik nog een gmail en icloud account en m,n provider account via windows live :)

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: nooit ontvangen mails kpn ,wel buren

Ongelezen bericht door olaf79 »

Brahms schreef:Maar dan zou alle mail toch bij de buurvrouw moeten terechtkomen ? Dit loopt over een periode van twee maanden waarbij sommige mails bij de buurvrouw worden bezorgd.....
Bij het gebruik van de originele email adressen komt deze bij U aan, bij gebruik van de alias, komt deze bij de buurvrouw aan.
Volgende vraag is dan, waarom precies bij de buurvrouw in hetzelfde woongebouw en niet ergens elders in den lande bij een KPN klant ?
Dit kan verschillende oorzaken hebben. Het kan pure toeval zijn. Het kan ook komen door een adres dat er erg op lijkt. Ook kan het nog zijn dat iemand (TS zelf of KPN) heeft lopen prutsen met de aliassen.

HADES2001
Berichten: 540
Lid geworden op: 27 mar 2015 17:51

Re: nooit ontvangen mails kpn ,wel buren

Ongelezen bericht door HADES2001 »

Har06 schreef:
HADES2001 schreef:wat TS denk ik bedoelt is hij mailt met
[email protected]
maar de tegenpartij ontvangt de mails maar van verzender [email protected] waardoor reacties niet aankomen.

ander mail adres hoeft niet overdreven te zijn, zelf heb ik al 15 jaar een hotmail adres puur zodat wanneer ik van internet provider verander niet mijn mail adres hoef te veranderen.
dat is geen duscussiepunt, (hotmail=outlook) ikzelf hanteer m,n outlook=hotmail voor forums etc etc, verder gebruik ik nog een gmail en icloud account en m,n provider account via windows live :)
TS vind het duidelijk wel een discussiepunt want die heeft duidelijk aan dat dat veel werk met zich mee brengt.
lees ook laatste stukje van zijn reactie
En om een ander emailadres te nemen ,moet je ook niet willen ,daar heb en krijg je veel werk aan . En daar heeft overdrijven niks mee te maken lijkt me ...

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: nooit ontvangen mails kpn ,wel buren

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Brahms schreef:Maar dan zou alle mail toch bij de buurvrouw moeten terechtkomen ? Dit loopt over een periode van twee maanden waarbij sommige mails bij de buurvrouw worden bezorgd.....

Volgende vraag is dan, waarom precies bij de buurvrouw in hetzelfde woongebouw en niet ergens elders in den lande bij een KPN klant ?
Ik denk dat TS nog maar eens keer heel duidelijk moet beschrijven wat er nu eigenlijk fout gaat. Als het door de aliassen komt zou het altijd fout moeten gaan en dan nog: hoe groot is idd de kans dat er bij zo'n configuratiefout uitgerekent je buurvrouw wordt geselecteerd. Verder is het mappen van "raar" email adres naar alias geen handmatige actie maar volledig geautomatiseerd. Dan zou het veel vaker fout moeten gaan.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: nooit ontvangen mails kpn ,wel buren

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Wat eventueel ook nog fout gegaan kan zijn is een recente configuratiewijziging in de email app. Stel dat TS (hopelijk komt hij nog terug) een tikfout heeft gemaakt in het reply-to veld, dan komt er op nieuwe mails geen antwoord. Mensen die het juiste adres (nog) wel hebben sturen een mail en die komt uiteraard wel gewoon aan.

Gesloten