LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] NPO Plus op Android TV's al weken defect
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 01 feb 2010 13:18
NPO Plus op Android TV's al weken defect
Hallo, ik ben vast niet de enige met dit probleem, maar misschien kan Radar er iets mee. De NPO start app voor Smart TV's op Android werkt al meer dan 4 weken niet meer. Je kan niet inloggen. Daarmee is het onmogelijk de extra content te bekijken, waar je wel voor betaalt. €2,99 per maand.
Bij navraag bij NPO krijg je geen antwoord. Per email kreeg ik de suggestie om dan maar op mijn laptop of telefoon te kijken (sic.). Mijn schoonmoeder van 75 heeft geen laptop en kan al helemaal niet op een telefoon kijken! Die heeft juist de NPO Start app op haar Smart TV om comfortabel te kunnen kijken.
Ik heb al bij Google Playstore gemeld dat NPO een app die defect is blijft promoten op TV. Als je NPO belt wordt er opgehangen als je te kritische vragen stelt.
NPO gaat kortom hufterig om met haar betalende gebruikers en weigert een refund van betaald abonnement. Wat kan je hier nou aan doen?
Bij navraag bij NPO krijg je geen antwoord. Per email kreeg ik de suggestie om dan maar op mijn laptop of telefoon te kijken (sic.). Mijn schoonmoeder van 75 heeft geen laptop en kan al helemaal niet op een telefoon kijken! Die heeft juist de NPO Start app op haar Smart TV om comfortabel te kunnen kijken.
Ik heb al bij Google Playstore gemeld dat NPO een app die defect is blijft promoten op TV. Als je NPO belt wordt er opgehangen als je te kritische vragen stelt.
NPO gaat kortom hufterig om met haar betalende gebruikers en weigert een refund van betaald abonnement. Wat kan je hier nou aan doen?
willem.deboer
vindt dit leuk
- alfatrion
- Berichten: 22107
- Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05
Beste antwoord
Gekozen door willem.deboer
Re: NPO Plus op Android TV's al weken defect
De klant heeft de overeenkomst gesloten om uitsluitend te gebruiken bij deze televisie. De meest waarschijnlijke oorzaak is dat dit door de software wordt veroorzaakt. Dan dan zijn er twee opties: (i) de NPO heeft de app aangepast; of (ii) de fabrikant heeft de firmware geupdate. In beide gevallen kun je de NPO aanspreken, omdat de NPO in het tweede geval de app moet aanpassen op de nieuwe omgeving. Ik ben van mening dat NPO tenminste het abonnementsgeld moet terugbetalen.sylvesterb schreef: ↑13 apr 2021 11:53Niets, immers heb je genoeg alternatieven om gebruik te maken van de dienst. Dat u specifiek een Android TV gebruikt waar een storing mee is kun je de NPO niet kwalijk nemen.
Re: NPO Plus op Android TV's al weken defect
Ligt het niet aan de tv, doordat bijvoorbeeld de app niet up to date is?
-
- Berichten: 5056
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Re: NPO Plus op Android TV's al weken defect
Niets, immers heb je genoeg alternatieven om gebruik te maken van de dienst. Dat u specifiek een Android TV gebruikt waar een storing mee is kun je de NPO niet kwalijk nemen.willem.deboer schreef: ↑13 apr 2021 11:02NPO gaat kortom hufterig om met haar betalende gebruikers en weigert een refund van betaald abonnement. Wat kan je hier nou aan doen?
https://service.npo.nl/onderwerp/proble ... android-tv
Het probleem is bekend bij de NPO dus er zal binnenkort wel een oplossing komen.
-
- Berichten: 1333
- Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28
Re: NPO Plus op Android TV's al weken defect
Hmm.. Bij mij doet hij het gewoon op een philips android tv...
Re: NPO Plus op Android TV's al weken defect
De klant heeft de overeenkomst gesloten om uitsluitend te gebruiken bij deze televisie. De meest waarschijnlijke oorzaak is dat dit door de software wordt veroorzaakt. Dan dan zijn er twee opties: (i) de NPO heeft de app aangepast; of (ii) de fabrikant heeft de firmware geupdate. In beide gevallen kun je de NPO aanspreken, omdat de NPO in het tweede geval de app moet aanpassen op de nieuwe omgeving. Ik ben van mening dat NPO tenminste het abonnementsgeld moet terugbetalen.sylvesterb schreef: ↑13 apr 2021 11:53Niets, immers heb je genoeg alternatieven om gebruik te maken van de dienst. Dat u specifiek een Android TV gebruikt waar een storing mee is kun je de NPO niet kwalijk nemen.
Re: NPO Plus op Android TV's al weken defect
Deze storing is gewoon bekend: https://service.npo.nl/onderwerp/proble ... android-tv
Kan je niet gewoon via de browser kijken op deze TV? In het verleden heb ik dat nog wel eens als oplossing gebruikt.
Kan je niet gewoon via de browser kijken op deze TV? In het verleden heb ik dat nog wel eens als oplossing gebruikt.
-
- Berichten: 563
- Lid geworden op: 03 dec 2018 05:21
Re: NPO Plus op Android TV's al weken defect
Kun je de NPO niet streamen via telefoon app?
-
- Berichten: 1545
- Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51
Re: NPO Plus op Android TV's al weken defect
Het mooie van Android is dat het een OS is dat op veel verschillende platforms kan worden gebruikt. En dat is meteen ook weer het nadeel. Iedere fabrikant moet wat aanpassingen in Android maken om het op hun specifieke hardwareconfiguratie te kunnen gebruiken, er kunnen dus altijd kleine verschillen tussen de verschillende Android implementaties zijn. En dat maakt het voor developers weer zo goed als onmogelijk om apps te testen op alle mogelijke combinaties die in het veld gebruikt worden. Daarnaast is de life cycle van het Android OS op alle platforms anders (niet iedere leveranciers rolt updates op hetzelfde moment uit), dus uiteindelijk is het binnen het Android eco-systeem onmogelijk om als developer dit soort problemen te voorkomen. Je kunt er pas wat mee als er feedback van gebruikers komt.
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 01 feb 2010 13:18
Re: NPO Plus op Android TV's al weken defect
Mijn televisie is gecertificeerd voor Android, enalleen NPO Start doet het niet. Verder adviseer ik NPO, en zij die uit naam van NPO spreken, even naar de reviews te kijken op Google Play Store. U zult zien dat er heel veel mensen met dit probleem zijn.
Verder: De app wordt op TV aangeprezen als mogelijkheid gemiste uitzendingen etc. op TV te kunnen kijken. Heel veel mensen nemen een abonnement om op hun smart TV te kunnen kijken. Steeds minder mensen hebben überhaupt nog een laptop(!). En het ergste is dat NPO voortdurend in de verdediging gaat, zonder een goede klantenservice te leveren. Eigenlijk steken ze alleen een dikke vinger op en "zoek het maar uit".
Verder: De app wordt op TV aangeprezen als mogelijkheid gemiste uitzendingen etc. op TV te kunnen kijken. Heel veel mensen nemen een abonnement om op hun smart TV te kunnen kijken. Steeds minder mensen hebben überhaupt nog een laptop(!). En het ergste is dat NPO voortdurend in de verdediging gaat, zonder een goede klantenservice te leveren. Eigenlijk steken ze alleen een dikke vinger op en "zoek het maar uit".
Re: NPO Plus op Android TV's al weken defect
De klant heeft een overeenkomst gesloten voor een streaming dienst. De hardware die hij daarvoor gebruikt is zijn eigen verantwoordelijkheid en keuze. Je kunt het best vragen hoor, abonnementsgeld terug, maar dat gaat natuurlijk niet gebeuren.alfatrion schreef: ↑13 apr 2021 13:48De klant heeft de overeenkomst gesloten om uitsluitend te gebruiken bij deze televisie. De meest waarschijnlijke oorzaak is dat dit door de software wordt veroorzaakt. Dan dan zijn er twee opties: (i) de NPO heeft de app aangepast; of (ii) de fabrikant heeft de firmware geupdate. In beide gevallen kun je de NPO aanspreken, omdat de NPO in het tweede geval de app moet aanpassen op de nieuwe omgeving. Ik ben van mening dat NPO tenminste het abonnementsgeld moet terugbetalen.
Re: NPO Plus op Android TV's al weken defect
Na wat updates door Google werkt het hier zowaar weer.