Ik heb een absurd verhaal.
Medio oktober 2012 heb ik me aangemeld bij XMS voor breedband internet. Vrijwel direct ontving ik twee brieven; één waarin ze vertelden dat m'n account was geopend en één waarin stond dat een bedrijf de glasvezelverbinding tot stand zou komen brengen.
Al snel bleek dat er geen voortgang in de zaak zat en ik nam contact op met de winkel in Amersfoort waar ze me verder konden helpen. Daar werd aangegeven dat XMS nooit opdracht had gegeven aan het bedrijf om de glasvezelverbinding te installeren.
Dus telefonisch contact gezocht met XMS. In totaal heb ik ze meedere keren gebeld en in totaal bijna een twee uur(!) met ze aan de lijn gehangen. In de gesprekken (natuurlijk steeds weer met iemand anders, dus wéér uitleggen en wéér te horen krijgen dat ‘ze geen medling in het systeem konden vinden’) werd veel beloofd, maar nooit iets nagekomen.
Uiteindelijk heb ik een aangetekende brief verstuurd waarin ik XMS in gebreke stelde en ze twee opties gaf: 1) binnen een week een werkende internetverbinding leveren; 2) het contract ontbinden.
Na een week weer gebeld, want (natuurlijk) niets vernomen. In dat gesprek werd aangegeven dat de klacht pas na drie weken in behandeling werd genomen (het schijnt er nogal een zooitje te zijn). Na drie weken niets gehoord. Weer gebeld en er werd telefonisch aangegeven dat ze voor optie 2 gingen kiezen; het contract zou worden ontboden. Dat is uiteindelijk ook schriftelijk bevestigd.
Gister ontving ik via de post de decoder van XMS (let op: 4 maanden na aanmelding). Inmiddels is het contract ontbonden, zoals ook door XMS schriftelijk is bevestigd.
Concrete vraag: moet ik nu nog actie ondernemen om de decoder terug te sturen of kan ik dit beschouwen als ongevraagd toegezonden artikelen. Ik heb namelijk geen contract met XMS.
Inmiddels ben ik zoveel geld krijt aan die toko zonder dat het me iets heeft opgeleverd, dat ik er weinig voor voel om nog een gebaar naar XMS te maken.
Wie helpt mij?
Groet,
Remco
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ongewenst toezende decoder internet, XMS
Re: Ongewenst toezende decoder internet, XMS
Terugzenden die decorder , anders heb je straks gezeur.
XMS is een dochter onderneming van KPN, en XMS maakt er een grote bende van naar zijn klanten toe.
Er worden teveel beloftes gemaakt, die ze niet nakomen. Gezien inderdaad de aansluiting van een tot stand brengen van een verbinding duurt veel langer dat wat ze daadwerkelijk aangeven. Dan is het ook nog het geval, dat ze die weken dat je niet bent aangesloten of verbinding hebt, wel in rekening brengen.
Dus zie dit na in uw factuur.
Opties erbij bestellen is ook een ongelooflijke ramp bij XMS. Ook al krijg je duidelijk te zien in beeld dat een dienst die je erbij bestelt, de volgende dag in werking zal treden is absoluut niet waar. Andere gebreken bij XMS kan terug gelezen worden in eerdere artikelen die ik geschreven heb.
Mocht je alsnog van plan zijn, om te veranderen van glasvezel provider kom je van een koude kermis terug. De overstap van de ene naar de andere glasvezel provider duurt als de ene mee werkt een 1,5 maand dat er daadwerkelijk een verbinding tot stand gebracht kan worden door je nieuwe glasvezel provider.
Keuze andere glasvezel provider?
LET OP: De ene provider is niet het zelfde als de andere glasvezel provider.
Bij een keuze van een glasvezel provider, is het best mogelijk dat je aan een contract vast zit van twee jaar. Dit gaat in werking zodra er spraken is van een aanbieding, tussen de regels door staat namelijk in de kleine letters dat bij een speciale aanbieding een contractsduur van twee geld. Dit is dan mooi balen dat wanneer die provider niet zijn beloftes nakomt, dan zit je wel voor twee jaar vast aan dat contract.
Echter is het wel zo, dat in de wet beschreven staat, dat er per jaar een contract afgeven mag worden. Je zult alleen aanspraak kunnen krijgen dat wanneer daadwerkelijk bewezen kan worden, dat de aangeboden diensten niet wordt nagekomen. Dus zodra de provider in gebreken blijft, dan kan je dus van het contract afkomen. Het is wel zo, dat er dan een andere situatie zal ontstaan. Deze situatie kan eventueel zijn, dat het signaal niet van de glasvezel wordt afgehaald, hiermee ben je dan als klant van die provider afhankelijk dat wanneer hij zijn diensten daadwerkelijk verwijderd van de glasvezel.
Er worden teveel beloftes gemaakt, die ze niet nakomen. Gezien inderdaad de aansluiting van een tot stand brengen van een verbinding duurt veel langer dat wat ze daadwerkelijk aangeven. Dan is het ook nog het geval, dat ze die weken dat je niet bent aangesloten of verbinding hebt, wel in rekening brengen.
Dus zie dit na in uw factuur.
Opties erbij bestellen is ook een ongelooflijke ramp bij XMS. Ook al krijg je duidelijk te zien in beeld dat een dienst die je erbij bestelt, de volgende dag in werking zal treden is absoluut niet waar. Andere gebreken bij XMS kan terug gelezen worden in eerdere artikelen die ik geschreven heb.
Mocht je alsnog van plan zijn, om te veranderen van glasvezel provider kom je van een koude kermis terug. De overstap van de ene naar de andere glasvezel provider duurt als de ene mee werkt een 1,5 maand dat er daadwerkelijk een verbinding tot stand gebracht kan worden door je nieuwe glasvezel provider.
Keuze andere glasvezel provider?
LET OP: De ene provider is niet het zelfde als de andere glasvezel provider.
Bij een keuze van een glasvezel provider, is het best mogelijk dat je aan een contract vast zit van twee jaar. Dit gaat in werking zodra er spraken is van een aanbieding, tussen de regels door staat namelijk in de kleine letters dat bij een speciale aanbieding een contractsduur van twee geld. Dit is dan mooi balen dat wanneer die provider niet zijn beloftes nakomt, dan zit je wel voor twee jaar vast aan dat contract.
Echter is het wel zo, dat in de wet beschreven staat, dat er per jaar een contract afgeven mag worden. Je zult alleen aanspraak kunnen krijgen dat wanneer daadwerkelijk bewezen kan worden, dat de aangeboden diensten niet wordt nagekomen. Dus zodra de provider in gebreken blijft, dan kan je dus van het contract afkomen. Het is wel zo, dat er dan een andere situatie zal ontstaan. Deze situatie kan eventueel zijn, dat het signaal niet van de glasvezel wordt afgehaald, hiermee ben je dan als klant van die provider afhankelijk dat wanneer hij zijn diensten daadwerkelijk verwijderd van de glasvezel.
Ga niet overal achteraan bellen, als je schriftelijk contact met ze hebt.rb984 schreef: Uiteindelijk heb ik een aangetekende brief verstuurd waarin ik XMS in gebreke stelde en ze twee opties gaf: 1) binnen een week een werkende internetverbinding leveren; 2) het contract ontbinden.
Na een week weer gebeld, want (natuurlijk) niets vernomen. In dat gesprek werd aangegeven dat de klacht pas na drie weken in behandeling werd genomen (het schijnt er nogal een zooitje te zijn). Na drie weken niets gehoord. Weer gebeld en er werd telefonisch aangegeven dat ze voor optie 2 gingen kiezen; het contract zou worden ontboden. Dat is uiteindelijk ook schriftelijk bevestigd.
Gister ontving ik via de post de decoder van XMS (let op: 4 maanden na aanmelding). Inmiddels is het contract ontbonden, zoals ook door XMS schriftelijk is bevestigd.
Concrete vraag: moet ik nu nog actie ondernemen om de decoder terug te sturen of kan ik dit beschouwen als ongevraagd toegezonden artikelen. Ik heb namelijk geen contract met XMS.
Inmiddels ben ik zoveel geld krijt aan die toko zonder dat het me iets heeft opgeleverd, dat ik er weinig voor voel om nog een gebaar naar XMS te maken.
Wie helpt mij?
Groet,
Remco
Mail ze dat je die decoder ontvangen hebt, vraag wat je er mee moet. Stuur het never nooit op jouw kosten terug en laat XMS de verantwoordelijke partij zijn voor het terugbezorgen bij hen.
Bij geen reactie mail herhalen en termijn stellen waarbij het bij nog geen reactie jouw eigendom wordt.
Waarom vragen dat wat je ermee moet doen, zij sturen je toch dat geheel op?Jolijn schreef:Ga niet overal achteraan bellen, als je schriftelijk contact met ze hebt.rb984 schreef: Uiteindelijk heb ik een aangetekende brief verstuurd waarin ik XMS in gebreke stelde en ze twee opties gaf: 1) binnen een week een werkende internetverbinding leveren; 2) het contract ontbinden.
Wie helpt mij?
Groet,
Remco
Mail ze dat je die decoder ontvangen hebt, vraag wat je er mee moet. Stuur het never nooit op jouw kosten terug en laat XMS de verantwoordelijke partij zijn voor het terugbezorgen bij hen.
Bij geen reactie mail herhalen en termijn stellen waarbij het bij nog geen reactie jouw eigendom wordt.
Gewoon terug sturen onder de noemen retour afzender, en kost je niets.
Even dit in gedachten houden, het wordt pas je eigendom zodra er een jaar niets is vernomen zoals verstreken is. Dan nogmaals oppassen hier, gezien dat het ook kan zijn dat ze werken met een hop systeem. Dit wil zeggen dat ze zelfs na dat jaar en het jaar daarop erop terug kunnen komen en het alsnog op te eisen. Gezien dat ze in die periode van dat jaar je alsnog een brief sturen, geld vanaf die dag weer de wettelijke regel dat ze een jaar hebben om erop terug te komen.
Moto van dit jaar moet eigenlijk zijn:
Iedereen die tot tweemaal aan toe zijn klacht heeft gedeponeerd bij een internet provider of wat dan ook, 1 keer een datum in vermelden van 14 dagen reactie periode. Dat wanneer er in die 14 dagen tijd geen reactie terug komt, dat je dan dit ook mee kan nemen als onder gebreken zoals de klacht waarvoor je hen hebt aangeschreven ook onder valt.
Maak van je hart geen moordkuil.
Ik zou een vergoeding vragen voor bewaarneming 
Ja absoluut, en dan zeker een schap prijs berekenen van een meter met administratiekosten maal tijdsduur van opslag.ArneLH schreef:Ik zou een vergoeding vragen voor bewaarneming