LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ongewenste telefoontjes
-
Ongewenste telefoontjes
Hallo allemaal,
Wie kunt/wilt me misschien helpen?
Sinds een tijdje geleden krijg ik vervelende telefoontjes van een onbekende man of mannen. Soms belt hij met een 06 nummer en soms met onbekend nummer. Elke keer belt hij me met een nieuwe 06 nummer maar de stem is dezelfde stem (ik herken de stem inmiddels). Ik hang altijd heel snel op om niet met een dombo in discussie te gaan, in de hoop dat hij ooit ophoudt met bellen.
Hij belt soms en vraagt, "met wie spreek ik?"
Hij belde ook vanavond om 23 uur. Ik vind zijn stem wel een beetje eng. Ik ben een alleenstaande vrouw en ik heb er geen goed gevoel bij.
Ik vroeg meteen, "met wie spreek ik?"
Hij antwoordde: "met Al Pacino"!!!!!
Ik hing snel op....
Wat kan ik tegen deze ongewenste telefoontjes doen?
Wie kunt/wilt me misschien helpen?
Sinds een tijdje geleden krijg ik vervelende telefoontjes van een onbekende man of mannen. Soms belt hij met een 06 nummer en soms met onbekend nummer. Elke keer belt hij me met een nieuwe 06 nummer maar de stem is dezelfde stem (ik herken de stem inmiddels). Ik hang altijd heel snel op om niet met een dombo in discussie te gaan, in de hoop dat hij ooit ophoudt met bellen.
Hij belt soms en vraagt, "met wie spreek ik?"
Hij belde ook vanavond om 23 uur. Ik vind zijn stem wel een beetje eng. Ik ben een alleenstaande vrouw en ik heb er geen goed gevoel bij.
Ik vroeg meteen, "met wie spreek ik?"
Hij antwoordde: "met Al Pacino"!!!!!
Ik hing snel op....
Wat kan ik tegen deze ongewenste telefoontjes doen?
Re: Ongewenste telefoontjes
U kunt eens overwegen een melding te doen van telefonische overlast bij uw provider. Zij moeten dit soort meldingen onderzoeken. Zij kunnen daarna eventueel het nummer blokkeren (waarschijnlijk is het vaste nummer wel hetzelfde). Dit zal niet zo zinvol zijn voor de keren dat hij met een 06 belt welke continue wijzigt.
U kunt ook ervoor kiezen voor u onbekende nummers niet op te nemen, maarja daar gaat het onbehaaglijke gevoel niet mee weg.
Wat drastischer is een nieuw nummer aanvragen en deze zeker niet in een telefoonboek laten opnemen en voorzichtig met verspreiding. Zorg dan ook dat u zelf altijd anoniem naar buiten belt.
Nog wat drastischer is aangifte van stalking overwegen.
U kunt ook ervoor kiezen voor u onbekende nummers niet op te nemen, maarja daar gaat het onbehaaglijke gevoel niet mee weg.
Wat drastischer is een nieuw nummer aanvragen en deze zeker niet in een telefoonboek laten opnemen en voorzichtig met verspreiding. Zorg dan ook dat u zelf altijd anoniem naar buiten belt.
@Mirandaaaa
Onbekend nummer.
Dus je hebt een nummermelder, of niet ?
Is het nummer dan anoniem, of krijg je het te zien?
Onbekend nummer.
" Elke keer belt hij me met een nieuwe 06 nummer" Het lijkt me dat ze het nummer dus te zien krijgt. Maar als het inderdaad iedere keer een ander nummer is, wordt het erg lastig voor een telecom provider om dit aan te pakken.nevermind schreef:@Mirandaaaa
Onbekend nummer.
-
Bedankt Emmy75. Handige tips om te weten....Emmy75 schreef:U kunt eens overwegen een melding te doen van telefonische overlast bij uw provider. Zij moeten dit soort meldingen onderzoeken. Zij kunnen daarna eventueel het nummer blokkeren (waarschijnlijk is het vaste nummer wel hetzelfde). Dit zal niet zo zinvol zijn voor de keren dat hij met een 06 belt welke continue wijzigt.
-
nevermind schreef:@Mirandaaaa
Onbekend nummer.
Ja vaak krijg ik het nummer te zien. Soms niet.
Het stalkende nummer verandert steeds maar ik vermoed dat de man dezelfde blijft!!! Heel lastig en irritant....
Hij belt soms om 12:30 uur s'nachts en zegt dat hij mij beter wil leren kennen.... Vreemd, heel vreemd.
-
GJvdZ schreef:" Elke keer belt hij me met een nieuwe 06 nummer" Het lijkt me dat ze het nummer dus te zien krijgt. Maar als het inderdaad iedere keer een ander nummer is, wordt het erg lastig voor een telecom provider om dit aan te pakken.nevermind schreef:@Mirandaaaa
Onbekend nummer.
Ja dat denk ik ook. Hij belt iederee keer met een ander nummer, dus het is lastig om aangepakt te kunnen worden.
Hij weet mijn naam ook. Een keer heeft hij een sms gestuurd en vroeg of ik .... heet? Ben echt niet blij om.
Aangifte doen. Dat sowieso en zoveel mogelijk nummers opschrijven en meenemen die hij heeft gebruikt. Misschien kan de politie er verder niks mee, maar mocht het echt uit de hand gaan lopen kan de politie zich later nooit verschuilen achter "We wisten het niet". Sterkte ermee!!
Heb jij soms op 1 of andere site jouw tel.nr ingevuld en gegevens dat je een vrouw bent?
Omdat je steeds door een man wordt gebeld.
-
alle telefoontjes zonder nummer druk ik weg en die komen dan in mijn voicemail
daar heb ik gemeld dat op dit nummer alleen telefoontjes worden beantwoord waar het nummer zichtbaar van is
als mede neem ik na 23 uur geen telefoon meer op en worden de telefoontjes ook naar de voicemail gestuurd
dus dat is de beste optie
daar heb ik gemeld dat op dit nummer alleen telefoontjes worden beantwoord waar het nummer zichtbaar van is
als mede neem ik na 23 uur geen telefoon meer op en worden de telefoontjes ook naar de voicemail gestuurd
-
snepke schreef:Heb jij soms op 1 of andere site jouw tel.nr ingevuld en gegevens dat je een vrouw bent?
Nee, eigenlijk nooit! Ik denk dat een bekende mij heeft verraden en mijn nummer heeft verspreid bij sommige mannen. Hoe weet ik dat? Omdat dat allemaal buitendlandse mannen zijn. Ik heb ooit mijn nummer aan een Afghaanse vriend gegeven, tenminste toen dacht ik dat hij een vriend is. Sindsdien bellen vaker Afghaanse mannen mij. Ik hoor het aan de stem, accent en gebruik van woorden.....
-
Auti-Mama schreef:Aangifte doen. Dat sowieso en zoveel mogelijk nummers opschrijven en meenemen die hij heeft gebruikt. Misschien kan de politie er verder niks mee, maar mocht het echt uit de hand gaan lopen kan de politie zich later nooit verschuilen achter "We wisten het niet". Sterkte ermee!!
Ja je hebt wel gelijk. Bedankt voor je tip.
-
electomonteur schreef:alle telefoontjes zonder nummer druk ik weg en die komen dan in mijn voicemail
Ja dat doe ik ook vaak maar sommige vrienden/kenissen van mij of sommige instanties waar ik mee contact heb bellen met onbekende nummers. Vandaar kan ik niet altijd onbekende nummers weigeren maar uw tip is wel merkwaardig. Dank.
Ik bedoel ook niet het 06 nummer, want je schrift:Mirandaaaa schreef:nevermind schreef:@Mirandaaaa
Onbekend nummer.
Het stalkende nummer verandert steeds maar ik vermoed dat de man dezelfde blijft!!! Heel lastig en irritant....
Hij belt soms om 12:30 uur s'nachts en zegt dat hij mij beter wil leren kennen.... Vreemd, heel vreemd.
Dus geen 06 nummer, maar een gewoon telefoonnummer?Soms belt hij met een 06 nummer en soms met onbekend nummer.
-
Nee, altijd 06. Geen gewoon telefoonnummer. Soms zie ik het 06 nummer, soms is het onbekend.nevermind schreef:Ik bedoel ook niet het 06 nummer, want je schrift:Mirandaaaa schreef:nevermind schreef:@Mirandaaaa
Onbekend nummer.
Hij belt soms om 12:30 uur s'nachts en zegt dat hij mij beter wil leren kennen.... Vreemd, heel vreemd.Dus geen 06 nummer, maar een gewoon telefoonnummer?Soms belt hij met een 06 nummer en soms met onbekend nummer.
De nrs. die nu bij je bekend zijn van die persoon(personen) blokkeren op je telefoon.
Je bent ten alle tijden vrij op de telefoon niet op te nemen.Mirandaaaa schreef:Ja dat doe ik ook vaak maar sommige vrienden/kenissen van mij of sommige instanties waar ik mee contact heb bellen met onbekende nummers. Vandaar kan ik niet altijd onbekende nummers weigeren maar uw tip is wel merkwaardig. Dank.electomonteur schreef:alle telefoontjes zonder nummer druk ik weg en die komen dan in mijn voicemail
Dat je bereikbaar bent, wil niet zeggen dat je altijd en overal maar op moet nemen. Je vrienden en kennissen zijn bekend met je probleem met onbekende mannelijke bellers, dus die kunnen daar rekening mee houden.
Ook wel eens last gehad van zo'n aardige meneer. Ik kreeg de volgende tip: leg een scheidsrechtersfluitje naast de telefoon en blaas maar eens lekker in de hoorn.
Wat je ook kunt doen: telefoon gewoon laten liggen, het zijn zijn telefoonkosten, die lopen lekker op.
Succes.
Wat je ook kunt doen: telefoon gewoon laten liggen, het zijn zijn telefoonkosten, die lopen lekker op.
Succes.
Lijkt me niet een handige oplossing. Dat zou betekenen dat buiten je familie en kennissenkring niemand je meer kan bereiken.Jolijn schreef: Je bent ten alle tijden vrij op de telefoon niet op te nemen.
Dat je bereikbaar bent, wil niet zeggen dat je altijd en overal maar op moet nemen. Je vrienden en kennissen zijn bekend met je probleem met onbekende mannelijke bellers, dus die kunnen daar rekening mee houden.
Idd die tactieken heb ik ook wel gebruikt, of na het opnemen niet je naam zeggen maar keihard boeoeoe in de hoorn schreeuwen met de boodschap ik sta vlak achter je.zusjej21 schreef:Ook wel eens last gehad van zo'n aardige meneer. Ik kreeg de volgende tip: leg een scheidsrechtersfluitje naast de telefoon en blaas maar eens lekker in de hoorn.
Succes.
Of gewoon helemaal niks zeggen, even luisteren en als het je niet bevald idd de hoorn gewoon laten liggen, het zijn hun kosten niet de jouwe.
Laat je niet gek maken, ze zijn er gewoon op uit om je bang te maken, en zo te lezen lukt het ze aardig.
Misschien durf je wel te zeggen tegen de beller, ik heb je nr. genoteerd en ga ermee naar de politie, 10 tegen 1 dat de beller banger is dan jij en het voortaan uit zijn hoofd laat.
suc6 ermee want dergelijke dingen zijn en blijven hartstikke vervelend.