LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Online.nl Foute Boel

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
kveijken
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 nov 2009 15:09

Online.nl Foute Boel

Ongelezen bericht door kveijken »

Eind januari 2010 ben ik verhuisd van Meteren naar Culemborg. Online was al enkele jaren naar volle tevredenheid mijn internet en telefonie provider (ADSL Extra & Telefonie Basis) dus heb ik Online als provider gehouden. Vanaf maart 2010 ontving ik een lagere rekening dan ik gewend was. Daarom heb ik meerdere malen contact opgenomen met de klantenservice. De eerste drie keer kon er niks voor mij gedaan worden, omdat het systeem niet werkte. Uiteindelijk werd duidelijk dat ik geen lijnhuur betaalde. Dit, zo vertelde de klantenservice medewerker, was i.v.m. een actie omdat ik verhuisd was en Online als provider had gehouden.

Dinsdag 5 oktober j.l. ontving ik een brief van uw bedrijf waarin stond dat ons €60,-- achterstallig lijnhuur in rekening werd gebracht. Dat heb ik dus meerdere malen zelf aangegeven en mij werd verteld dat dit vanwege een actie was. Aangezien ik gebruik maak van een automatische incasso is dit bedrag ondertussen al van mijn rekening afgetrokken.

Woensdag 6 oktober heb ik met de klantenservice gebeld naar aanleiding van deze rekening en het hele verhaal uitgelegd. De klantenservice medewerker heeft het uitgezocht en daarna teruggebeld. Hij gaf aan met zijn leidinggevende te hebben overlegd en dat besloten was dat dit een fout van Online was geweest en ik de €60,-- terug zou krijgen.

Afgelopen 11 oktober 2010 werd ik opnieuw gebeld door Online. Dit maal iemand van de facturatie afdeling. Het kon niet worden goedgekeurd dat ik die €60,-- niet zou betalen en als ik niet onmiddellijk zou betalen dan zou ik vandaag nog worden afgesloten! In de eerste plaats is dit al vreemd gezien de beloftes die mij gedaan zijn door de klantenservice, maar dreigen met afsluiting als ik niet onmiddellijk betaal wat reeds (onterecht) van mijn rekening is afgeschreven vind ik ronduit belachelijk!

Nadat ik de medewerker had uitgelegd wat met de klantenservice afgesproken was kreeg ik te horen dat ze geen inzicht hadden in de systemen van andere afdelingen en dus ook niet kon inziet wat er was afgesproken. Die €60,-- moest ik gewoon betalen, geen discussie mogelijk. Toen ik vroeg om een leidinggevende te spreken was dat niet mogelijk. Dit was “policy” van Online. Mijn enige optie, aldus de medewerker, was een klachtenbrief naar het hoofdkantoor te sturen (bij deze). Mijn vraag wat het adres was waar ik deze brief naar toe moest sturen werd beantwoord met “dat kan ik u niet vertellen, dat moet u zelf maar uitzoeken”. Niet bepaald wat ik klantvriendelijk noem.

Dus ik heb een brief gestuurd en waar in alles uitgelegd heb.

Vanmorgen 20 oktober 2010 werd ik terug gebeld door klachtenafdeling van online. Deze meneer meteen weten of ik de online facturen wel ingezien had. Toen ik zei Ja en dat daarom er al een paar keer over gebeld had, scheepte hij mij af met de volgende melding. U wist dus dat de rekening niet klopte dus daarom moet u deze als nog betalen. Verder wilde deze man niet naar mijn verhaal luisteren want zijn beslissing stond toch al vast geen 60 euro terug. Ik zei toen tegen hem waarom bel je dan. Hij zei: Ik wilde dit persoonlijk doen en niet via een brief. Kortom het was mijn eigen fout.

Ik ga op zoek naar een andere internet provider

Ik ben klaar met ONLINE.nl :evil: :evil:

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: Online.nl Foute Boel

Ongelezen bericht door jlthkoch »

kveijken schreef:Vanaf maart 2010 ontving ik een lagere rekening dan ik gewend was. Daarom heb ik meerdere malen contact opgenomen met de klantenservice. De eerste drie keer kon er niks voor mij gedaan worden, omdat het systeem niet werkte. Uiteindelijk werd duidelijk dat ik geen lijnhuur betaalde. Dit, zo vertelde de klantenservice medewerker, was i.v.m. een actie omdat ik verhuisd was en Online als provider had gehouden.
Wat een vreemd verhaal....... Volgens mij betaal je bij Online nooit lijnhuur. Er wordt wel 8,65 (als ik het goed heb) in rekening gebracht, maar deze wordt direct weer in mindering gebracht bij mij.

Los daarvan ben ik het met u eens dat Online u niet netjes behandeld heeft en dat de administratie (ook) af en toe te wensen overlaat. Omdat het natuurlijk eeuwen gaat duren om dit op probleem te lossen, kunt u inderdaad het beste een andere provider nemen.

Helpdesk112
Berichten: 27
Lid geworden op: 10 jan 2010 17:49

Re: Online.nl Foute Boel

Ongelezen bericht door Helpdesk112 »

Ik heb het echt 4x moeten lezen, eerder kon ik het niet begrijpen.
Vind het niet gek dat de helpdesk van Online het niet begrijpt hoor..

Waarschijnlijk is het volgende gebeurd.
Zoals jlthkoch al aangeeft betaal je bij Online, mits je een contract hebt geen lijnhuur. Op de factuur staat dan lijnhuur van €10,- gefactureerd en vervolgens staat hier een korting van €10,- op. U heeft wel de korting ontvangen, maar u bent niet gefactureerd voor lijnhuur. Dus het is inderdaad terecht dat nadat het systeem dit heeft opgemerkt alsnog met terugwerkende kracht bent gefactureerd. Het feit dat u dit niet begrijpt zegt meer over u dan over het bedrijf.

succés! :wink:

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Online.nl Foute Boel

Ongelezen bericht door tennis »

@kveijken

Ben zelf klant bij Online, en het klopt precies, wat jlthkoch en Helpdesk112 hebben beschreven.
Daardoor hoef ik het niet meer te herhalen.
Maar hier geldt ook weer, het bedrijf in een slecht daglicht te brengen, ofwel de fout bij de klant is, jammer! :mrgreen:

MAXIEM

Re: Online.nl Foute Boel

Ongelezen bericht door MAXIEM »

kveijken

Het is volkomen terecht dat je die konklusie trekt. Als je tegenstrijdig geinformeerd wordt en toezeggingen krijgt die later weer worden ingetrokken, dan zijn die praktijken niet goed te praten. Neem hierover ook eens kontakt op met onze Youp.

Maxiem.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Online.nl Foute Boel

Ongelezen bericht door tennis »

MAXIEM schreef:kveijken

Het is volkomen terecht dat je die konklusie trekt. Als je tegenstrijdig geinformeerd wordt en toezeggingen krijgt die later weer worden ingetrokken, dan zijn die praktijken niet goed te praten. Neem hierover ook eens kontakt op met onze Youp.

Maxiem.

Onzinnige conclusie!
TS is niet tegenstrijdig geïnformeerd, maar heeft zelf niet de moeite genomen, om op zijn factuur te kijken, of dit goed is.
Krijgt wel korting voor lijnhuur, maar dan moet TS ook de lijnhuur betalen!
Niets meer en niets minder.
Zeuren om niets!

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Online.nl Foute Boel

Ongelezen bericht door tiptoo »

tennis schreef:

Onzinnige conclusie!
TS is niet tegenstrijdig geïnformeerd, maar heeft zelf niet de moeite genomen, om op zijn factuur te kijken, of dit goed is.
Krijgt wel korting voor lijnhuur, maar dan moet TS ook de lijnhuur betalen!
Niets meer en niets minder.
Zeuren om niets!
:mrgreen: tennis jij bent tevreden maar daarom ken een ander wel een boel gedoe hebben met online :wink:

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Online.nl Foute Boel

Ongelezen bericht door tennis »

tiptoo schreef:
tennis schreef:

Onzinnige conclusie!
TS is niet tegenstrijdig geïnformeerd, maar heeft zelf niet de moeite genomen, om op zijn factuur te kijken, of dit goed is.
Krijgt wel korting voor lijnhuur, maar dan moet TS ook de lijnhuur betalen!
Niets meer en niets minder.
Zeuren om niets!
:mrgreen: tennis jij bent tevreden maar daarom ken een ander wel een boel gedoe hebben met online :wink:
sorry, maar ik denk, je begrijpt niet, wat er aan de hand is.
IK doe het nog eens in jip en jannekes taal.
Bij online wordt op het factuur lijnhuur berekend.
Omdat deze niet hoeft betaald te worden, is hetzelfde bedrag in min gebracht, ofwel weer afgetrokken.
Te betalen, dus niets.
Bij TS heeft Online de lijnhuur wel afgetrokken, maar op de factuur niet berekend.
Dus dit is opgevallen, en TS moet alsnog de lijnhuur betalen.
Simpel dus!
Dit heeft dus niets met goede of slechte provider te doen, maar met onoplettendheid van TS!

Via mijn Online, is dit alles te zien, en te controleren!

Roytheslayer
Berichten: 432
Lid geworden op: 26 apr 2006 13:02

Re: Online.nl Foute Boel

Ongelezen bericht door Roytheslayer »

Ben het hier niet mee eens.
Klant constateerd dat de factuur niet goed is.
Belt hierover op.
Ja dat klopt u betaald geen lijnhuur, is een actie omdat u bij ons gebleven bent.
Klant denkt ok, das mooi.
Achteraf toch een rekening.

Had de klant dan maar de medewerker niet moeten geloven en het verder uit moeten gaan zoeken?

Vind in deze maar 1 oplossing en dat is dat Online die 60 euro voor zijn rekening neemt.

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: Online.nl Foute Boel

Ongelezen bericht door jlthkoch »

Niemand betaalt lijnhuur bij Online, heeft niets met een actie te maken!

Lijnhuur die je niet hebt betaald gaan ze uiteraard niet ook nog eens "terug" betalen, dat zou niet echt logisch zijn.

Online had dit beter uit kunnen leggen, gezien het feit dat TS kennelijk wat meer uitleg nodig heeft dan een ander...........

Roytheslayer
Berichten: 432
Lid geworden op: 26 apr 2006 13:02

Re: Online.nl Foute Boel

Ongelezen bericht door Roytheslayer »

Nou beschouw mezelf toch niet helemaal dom op dit gebied, maar ik zou waarschijnlijk hetzelfde gedacht hebben als TS.
Als ik toch navraag doe bij een medewerker dan ga ik er toch vanuit dat dat klopt.
In deze is het gewoon heel slecht gecommuniceerd door online, en hebben zij een fout gemaakt.
Wees dan ook zo netjes om het verlies van je fout te dragen en vanaf nu het juist te factureren.

Gesloten