LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Online.nl hanteert ongenoemde bundelkorting

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
gambon

Online.nl hanteert ongenoemde bundelkorting

Ongelezen bericht door gambon »

Vorig jaar augustus ben ik klant geworden van Online.nl. Toen ik klant werd liep er geen actie en was het abonnement voor snel internet een vaste 20 euro per maand.
Een jaar later is dit bedrag ineens verhoogd naar 24 euro. In mijn facturen vond ik terug dat de 20 euro die ik een jaar lang heb betaald blijkbaar een "actietarief" was, terwijl dit destijds nergens (ook niet in de algemene voorwaarden) was vermeld.

Ik besloot dus te bellen met de helpdesk, die mij alleen een verlenging kon aanbieden en uitlegde dat dit normaal is. Waarop ik de heel simpele vraag stelde:

"Als ik nu lid zou worden van Online, dan betaal ik volgens de website voor Snel Internet de eerste 6 maanden 15 euro en daarna 22,50. Wordt na het eerste jaar die 22,50 een hoger bedrag?"
(zie http://www.online.nl/producten/internet/)

Waarop de helpdeskmedewerker zei dat dat inderdaad het geval is. De 22,50 is na aftrek van de zogeheten "bundelkorting" en is een actietarief wat na 1 jaar ophoudt. Waarop ik vroeg:

"Waar kan ik dan nu terugvinden welk bedrag ik voor een nieuw abonnement uiteindelijk zal gaan betalen na dat eerste jaar?"

En daar had zij geen antwoord op. Ze kon nergens op papier vinden waar dit werd genoemd, wat het percentage van de zogenaamde "bundelkorting" was, of wat het uiteindelijke bedrag zal worden. "Dit is nou eenmaal hoe het werkt."

Samengevat is mijn maandbedrag na 1 jaar verhoogd zonder dat mij verteld is dat dat zou gebeuren, en naar een bedrag wat niet vantevoren is genoemd (het had dus net zo goed 50 euro kunnen zijn in plaats van 24 euro).

Wat moet ik hiermee doen?

gambon

Re: Online.nl hanteert ongenoemde bundelkorting

Ongelezen bericht door gambon »

Nog een aanvulling op bovenstaande:
De "gratis modem" die ik in bruikleen krijg van Online.nl, moet ik na het eerste jaar nu 1 euro per maand aan huur voor betalen. Deze 1 euro zit bij de 24 euro in.
Ook dit is volgens de helpdeskmedewerker normaal, want de 1 euro huur heb ik altijd al betaald maar viel weg door de bundelkorting.

Wederom iets wat niet vantevoren werd verteld. Er stond geen opmerking bij dat "gratis modem" alleen voor het eerste jaar zou gelden.

Gesloten