LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Online.nl, Verlengd naar hogere snelheid, NOT

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
pmbMix

Online.nl, Verlengd naar hogere snelheid, NOT

Ongelezen bericht door pmbMix »

Hallo,

Mijn eerste verhaal hier, omdat ik eigenlijk tot nu toe nog nooit zo iets als wat Online.nl doet gezien heb, en dan komen ze ook na 3 maanden nog steeds met geen oplossing.

Het verhaal:
Ik zit al een aantal jaar bij Online.nl, Altijd na tevredenheid. Ik had een 20mbit/1mbit verbinding, die effectief mij 2.2MB/s (2200kb/s) download leverde, en de upload was altijd genoeg om te skypen, cammen etc etc. Dit contract was al een jaar contractvrij en ik besloot te informeren naar een verlenging naar een hoger contract qua snelheid.
De verkoper wees mij op de 30mbit/3mbit verbinding. De 30 kon ik niet halen, vanwege de ADSL wijkkast etc etc, jullie kennen het wel. Ik heb hem specifiek gevraagd of de 3mbit upload wel te halen is. Het antwoord hier op was een overduidelijke ja, want upload had niks met de wijkkast te maken. Goed, ik heb dus verlengd naar een 30/3 verbinding.

Op 12 december 2014 ging mijn nieuwe contract in en zou de migratie geregeld worden.

Op 11 dec was mijn snelheid zoals de afgelopen 2 jaar 2.2MB/s en op 12 december was deze in eens 1.7MB/s...

Dus, meer fictieve snelheid, maar minder krijgen?

Na een hoop gebel, lag t aan het modem, nieuwe gekregen, geen verandering, upload kwam ook nog steeds niet hoger dan daarvoor.

Weer gebeld, medewerker online zegt "Op uw adres is maximaal 1mbit upload, er kan geen 3" "Ook is uw download boven verwachting, u zou maar 14bit moeten krijgen en krijgt 16...

Ik heb een hoop email verkeer wat ik ook hier kan posten, op alle e-mails negeren ze het probleem van de snelheid en geven ze aan dat de lijn meer geeft dan eigenlijk zou moeten, en dat het maar aan mijn spullen te danken is dat de snelheid minder is geworden.

Ik heb op 11/12 december tot op heden niks veranderd, heb de pc aan de kabel, maar toch betaal ik voor meer, en krijg ik minder, met een valse belofte/voorwaarde (de upload snelheid).

Wat kan ik doen? Ik ben niet van plan om met een bedrijf wat tegen zn klanten liegt en alle problemen maar negeert via email te blijven handelen.

Advies of ervaringen gewenst..!!
Is een in gebreke stelling handig hier? Ze hebben immers het gesprek waar ze beloven dat ik 3mbit krijg zelf opgenomen, aangezien ik het gevraagd heb bij de opname voor de verlenging.

Bedankt alvast!

Barre Barry

Re: Online.nl, Verlengd naar hogere snelheid, NOT

Ongelezen bericht door Barre Barry »

pmbMix schreef: Ik zit al een aantal jaar bij Online.nl, Altijd na tevredenheid.
En daarvoor?
pmbMix schreef:Het antwoord hier op was een overduidelijke ja, want upload had niks met de wijkkast te maken.
Waarom niet?
pmbMix schreef:Wat kan ik doen? Ik ben niet van plan om met een bedrijf wat tegen zn klanten liegt en alle problemen maar negeert via email te blijven handelen.

Advies of ervaringen gewenst..!!
Is een in gebreke stelling handig hier? Ze hebben immers het gesprek waar ze beloven dat ik 3mbit krijg zelf opgenomen, aangezien ik het gevraagd heb bij de opname voor de verlenging.

Bedankt alvast!
Het is geen gegarandeerde snelheid, dus wat denk je te doen? Heb je dat gesprek al opgevraagd en afgeluisterd?

Julie4444

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Maar 3 Mbit is niet 3 MB/sec... Eerder 375 kb/sec.

pmbMix

Daarvoor telfort, niet voor niks bij weg gegaan, maar wat heeft de provider hiervoor met dit verhaal te maken?
Barre Barry, erg nuttig zijn je vragen niet, daar komt bij dat ik elk gesprek zelf ook opneem dus ja deze gesprekken heb ik tot mijn beschikking.

Michiel, thanks voor je antwoord. Goed om te weten dat de upload er ook mee te maken heeft, maar ik heb dus een contract voor 3mbit, en ik krijg maximaal 1mbit te leveren hier. Dat is dus ook een van de afspraken waar ze zich niet aan kunnen houden.

Jullie4444, dat weet ik hoor ;) Maar ik kan max 1mbit hier krijgen waar ze 3mbit beloven.

pmbMix

Thanks voor die info, dan is het idd van ADSL2+ naar de VDSL1 Gegaan gezien mijn afstand tot de centrale, die is namelijk niks veranderd. Zit rond de 1.3/1.5 km naar mijn weten.

En daat zit dus de VDSL bottleneck.

Ach, als het niet via een normale weg kan, dan gaan we gewoon de algemene voorwaarden doorzoeken naar een loophole, en ik heb er al 1 gevonden dus die ga ik eerst gebruiken.

Als ik van mn contract af kom laat ik t weten, ik hou jullie op de hoogte.

pmbMix

Wauw, eindelijk via het klachtenkompas een reactie vanuit het klachtenteam.

De klantenservice, die dus geen service verleent, stuurde zelfs dit:
"Geachte meneer ,

Volgens de laatste gegevens heeft onze klachtenafdeling uw melding
overgenomen.
Zij gaan telefonisch contact met u opnemen.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Online.nl"

Die zullen wel blij zijn dat ik niet meer door hun geholpen hoef te worden, maar waarom komen ze er zelf dan niet mee om een echte klacht aan te maken, waarom moet dit via een website online? Hebben jullie alleen maar mensen op de klantenservice werken die geen middelbare school hebben gedaan ofzo?

Vervolg komt vanzelf. Als er nieuws is post ik weer.

pmbMix

https://www.klachtenkompas.nl/onlinenl/ ... tenservice

Mijn klacht is opgelost door de klachtenafdeling! Chapeau! Kudos!

Contract is terug gedraaid wegens verlenging onder valse voorwaarden!

Thanks alles voor jullie advies, dit topic mag een slotje. :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Gesloten