LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Online opzeggen mag niet

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
flannk

Online opzeggen mag niet

Ongelezen bericht door flannk »

Wij waren aan het kijken naar een andere internetaanbieder omdat we graag alles (TV, telefonie en internet) bij één aanbieder wilden hebben. Omdat de markt mogelijk per 1 januari 2009 zou worden veranderd hebben we hier eerst op gewacht.
Toen de keuze was gemaakt wilden we het abonnement bij Online opzeggen maar dit bleek automatisch telkens stilzwijgend met een jaar te zijn verlengd. Dit is spijtig, maar wel gewoon volgens de voorwaarden. Althans, zoals ze golden voor Wanadoo, en daarvoor voor Orange.

Wij waren welgeteld 14 dagen te laat met afmelden (opzegtermijn was één maand en men moet voor het einde van het jaarcontract opzeggen) en ik heb hiervoor een beroep op de coulance van Online gedaan. Ik heb hun tevens gemeld dat ik het ronduit vreemd vind dat nieuwe abonnees met exact hetzelfde abonnement als wij nu hebben WEL gewoon iedere maand op kunnen zeggen.

Ik heb van Online toen kortaf te horen gekregen dat die nieuwe abonnees meer dan ons betalen om zo geen jaarcontract te krijgen:

Geachte heer, mevrouw Alex van der Star,
Onze klanten met een maandelijks opzegbaar contract betalen veel meer abonnementskosten.
U kunt na de wetswijziging die ingaat op 1 juli 2009 ook maandelijks opzeggen.
Onze excuses voor de onduidelijkheid.
Met vriendelijke groeten,

De abonnementsvariant zonder jaarcontract zou dus duurder zijn. Na dit te hebben gecheckt blijkt dus gewoon dat de mensen die een jaarcontract nemen het eerste jaar korting krijgen en de mensen met een maandcontract betalen exact HETZELFDE als wij nu betalen.
Toen ik dit aan Online meldde kreeg ik het volgende terug:

Geachte heer, mevrouw Alex van der Star,
Ons onderstaand antwoord is het enige dat wij hierover kunnen melden. We vinden het jammer u niet meer te kunnen melden dan wat hieronder geschreven staat.
Met vriendelijke groeten,

Wat zijn mijn opties?

Waterlelie

Re: Online opzeggen mag niet

Ongelezen bericht door Waterlelie »

Je abonnement per 1 juli 2009 opzeggen. Andere opties zie ik niet als je te laat was met opzeggen.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Je kan als ik het goed begrijp elk moment overstappen naar een ander Online product. In jouw geval nog een jaartje bij Online blijven plakken voor EUR 18 per maand. http://www.online.nl/tarieven/
http://www.online.nl/voorwaarden/highlights/

Alles in één pakketten zijn vaak wél een ramp, dus waarschijnlijk is je probleem een "blessing in disguise".

flannk

Ongelezen bericht door flannk »

Ja ik las inderdaad de problemen met Tele2/Ziggo/UPC etc. etc.
Wat een ramp. En wat een ongelooflijke frustratie dat die bedrijven gewoon hun zaken niet goed op de rails hebben, het gaat hun blijkbaar alleen maar om klanten te hebben en die zolang mogelijk te houden om het geld, en service staat weer eens op een heel laag pitje.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Digitenne (digitaal, ja ja) is bagger. Ouderwets analoog teevee kijken is vele malen beter. Digitenne zeg ik op zodra dat kan om weer terug te gaan naar de kabel. Vaste telefonie: ouderwets analoog bellen is niet slechter en veel betrouwbaarder dan digitaal bellen (VOIP). En je hebt er geen rare modems voor nodig. Ruim honderd jaar oude techniek dus daar zijn de kinderziektes wel uit.

Gesloten