LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Online's gebrek aan 'service'

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Ralph84
Berichten: 18
Lid geworden op: 05 mar 2007 21:01

Online's gebrek aan 'service'

Ongelezen bericht door Ralph84 »

Al sinds de dagen dat het nog Orange heette, hadden mijn ouders internet + bellen van Online. Dat ging altijd goed, af en toe een storinkje; maar welke provider heeft dat niet?

Tot zij najaar 2009 werden gebeld met een mooie aanbieding: contract verlengen met 12 maanden en dan 10 euro minder abonnementsgeld per maand. Al met al een mooie deal, want Online was toen altijd stabiel genoeg gebleken. Dus per 5-10-2009 het contract met een jaar verlengd. Kort daarna, laten we zeggen 1 à 2 weken later zit er ruis op de (telefoon)lijn. Niets aan de hand: Online stuurt een nieuw modem. Het euvel bleek vanzelf over te zijn, dus geen nieuw modem geplaatst: alles werkte weer zoals het moest.

Tot eind oktober. Sinds de 25e werkt de telefonie niet meer. Natuurlijk reset je de 'Livebox', belt vervolgens de helpdesk: maar zonder resultaat. De onprofessionele helpdeskmedewerkers laten je keer op keer dezelfde handelingen uitvoeren: reset van 'Livebox', oude vervangen door nieuwe, alle kabeltjes vervangen en dat iedere keer. Maar geen telefoon. Sterker nog, vele beweerden dat het spul niet werkte omdat we de oude 'Livebox' nog gebruikten i.p.v. de nieuwe. Maar bij aansluiten van de nieuwe, was ook het internet weg en dan ben je helemaal onbereikbaar.

Half november was de maat vol. Wij hebben Online een ultimatum gesteld: herstellen of juridische stappen. Toen begonnen ze eindelijk iets te doen! Doormeten, testen, technische dienst (als ik het mag geloven), maar een monteur langssturen had geen zin. Uiteindelijk kwamen ze tot de conclusie dat ze niet wisten wat het was, maar door zouden gaan met zoeken. Het ultimatum liep af, dat hebben we ze medegedeeld, maar ze zouden desondanks doorgaan. Sindsdien hebben we tot op de dag van vandaag niets vernomen van Online.

We hebben woord gehouden en een advocaat op de zaak gezet. Deze heeft opnieuw een ultimatum gesteld (reparatie binnen 10 werkdagen of ontbinding van het contract) en weer geen enkele reactie. Inmiddels laat de advocaat het contract ontbinden, maar je wilt niet weten hoe hoog de kosten oplopen. Uiteraard trekt Online nog iedere maand (het volledige) abonnementsgeld af. Daarnaast lopen de kosten voor mobiele telefonie (die we genoodzaakt zijn te gebruiken als vervanging van vaste telefonie) flink op, de advocaat werkt ook niet gratis etc.

Waarom kan je bij een groot bedrijf als Online (dochteronderneming van T-mobile) enkel helpdeskkneusjes spreken? Waarom pakken ze dit niet op en doen ze tenminste alsóf ze werken aan de oplossing van een probleem.

Een ideaal onderwerp voor TROS Radar zo lijkt mij; wat ik her en der hoor zijn mijn ouders niet de enige die door Online zijn opgelicht! Graag uw reacties!

Ralph84
Berichten: 18
Lid geworden op: 05 mar 2007 21:01

Re: Online's gebrek aan 'service'

Ongelezen bericht door Ralph84 »

JtC schreef:Ik doe een gok: Online gaat in dit topic vast en zeker reageren... 8)
Daar hoop ik op :wink:

Contact loopt via mijn juridisch adviseur.
Dus heer/mevrouw Online: Koudijs Juridisch Advies en Rechtsbijstand te Oud-Zuilen

SirPeter
Berichten: 315
Lid geworden op: 15 dec 2009 17:34

Re: Online's gebrek aan 'service'

Ongelezen bericht door SirPeter »

Wat is of was de oorzaak van het probleem?
Waarschijnlijk een stomme vraag hoor maar telefoon ook vervangen?

Ralph84
Berichten: 18
Lid geworden op: 05 mar 2007 21:01

Re: Online's gebrek aan 'service'

Ongelezen bericht door Ralph84 »

SirPeter schreef:Wat is of was de oorzaak van het probleem?
Waarschijnlijk een stomme vraag hoor maar telefoon ook vervangen?
De oorzaak kent Online niet, of tenminste: ze spelen het niet aan ons door.
De telefoon is inderdaad ook vervangen: zonder resultaat.

john2905
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 dec 2009 21:06
Locatie: Rosmalen

Re: Online's gebrek aan 'service'

Ongelezen bericht door john2905 »

Ik ben er ook helemaal klaar mee met die telefoon van online. Als je de servicedesk belt en eindelijk na lang wachten an de beurt bent, laten ze je de klacht indienen en hebben maar 1 standaard antwoord "Als het niet werkt moet u de livebox even resetten". Nou dat resetten doe ik nu zo'n tig keer per dag en dan werkt het soms nog niet. Gelukkig was mijn jaar abbonnement om, en had ik mijn glorie moment toen ik via de servicedienst en belmenu in het menu voor 'opzeggen' koos.
Toen kreeg ik zo'n vrouwtje aan de lijn die wilde graag weten waarom ik op wilde zeggen. Ik zei omdat de telefoon bijna nooit werkt, en tig keer per dag resetten voor mij geen optie meer is. Telefoon is voor ons onmisnbaar, en we dienen eigenlijk als pleegouders altijd bereikbaar te zijn.
Oh, zei ze, maar dat kunnen we wel verhelpen. Momentje dan verbind ik u even door met de technische dienst. Dus nu ik opzegde kon ik ineens wel geholpen worden. Ik zei meteen "Als je dat maar laat, ik ga niet weer doorverbonden worden en nog meer belkosten maken om vervolgens met een kluitje in het riet gestuurd te worden. Ik heb toch duidelijk in het keuzemenu voor opzeggen gekozen. Dus opzeggen die handel a.u.b.
23 december ga ik dus eindelijk over naar Ziggo. Ik had vroeger ook jaren @home gehad en heb nooit problemen met internet en bellen gehad. Aan de andere kant lees ik daar ook veel klachten over, dus ik hoop dat ziggo me niet in de steek laat.
Maar nooit meer online voor mij, al krijg ik er geld bij.
Het ergste is nog dat je bij die servicedesk echt niet geholpen wordt en men alleen maar je zo lang mogelijk aan de lijn houdt en doorverbind, tot ze uiteindelijk met oplossingen aankomen als "Modem resetten"of Trek de stekker er eens uit en stop hem na 1 minuut er weerin.
Bye Bye online.

Ralph84
Berichten: 18
Lid geworden op: 05 mar 2007 21:01

Re: Online's gebrek aan 'service'

Ongelezen bericht door Ralph84 »

john2905 schreef:Het ergste is nog dat je bij die servicedesk echt niet geholpen wordt en men alleen maar je zo lang mogelijk aan de lijn houdt en doorverbind, tot ze uiteindelijk met oplossingen aankomen als "Modem resetten"of Trek de stekker er eens uit en stop hem na 1 minuut er weerin.
Bye Bye online.
Heel herkenbaar dit :|

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Online's gebrek aan 'service'

Ongelezen bericht door renegade66 »

bij online is niemand genoeg opgeleid om iets dergelijks als een storing te analyseren. ze lezen op een schermpje het antwoord op de vraag die ze intypen en daar moet je het mee doen.

voorbeeld,
mijn signaal valt steeds uit/weg, ze typen het in en er verschijnt, zeg tegen klant: trek de stekker er uit en laat klant na half uur stekker er weer in doen.
na half uur. ja, hij doet het weer. dank u wel. blij blij blij blij :D :D.
maar na paar uurtjes, **** weer hetzelfde probleem.

conclusie,
er wordt tegen de klant niet gezegd dat het modem na dat half uur weer een soort boost heeft om een goed signaal te kunnen verwerken en na verloop van tijd er te lang aan moet trekken om het goed te houden en op den duur als het ware moe wordt en er de brui aan geeft. ( dit is een even in kinderlijke context neer gezet zodat online medewerkers het ook kunnen snappen.)

kortom er moet gewoon ff een lijnmeting komen om het signaal in orde te maken.

ik heb zelf het duurste abbo van online, te weten adsl extra incl. telefonie totaal en sinds kort ook nog Canal Digitaal, dit alles in 1 pakket, vanaf het begin af aan heb ik maar 7Mb snelheid terwijl ik voor 20Mb betaal. nu zit ik volgens hun op het KPN wholesale netwerk en die kan maar 8 Mb aan en meer niet.
ik heb al diverse keren aangegeven dat in de desbetreffende centrale waar ik op aangesloten zit wel degelijk een 20Mb lijn ligt van KPN wholesale en ik wil daar op aangesloten zitten. ik heb ze zelfs een overzicht gestuurd waar het duidelijk in beschreven staat. ik betaal er voor dus mag ik het ook van ze verwachten.

het is zo jammer, ik krijg het die kleuters maar niet aan het verstand, het enige wat ze kunnen antwoorden is, u kunt ook een abbo lager kiezen dan bent u goedkoper uit. ja sukkeltjes dat snap ik ook wel, maar dan krijg ik nog maar 4Mb en ik wil 20Mb hebben.

pfffff zo vermoeiend, die kinderen.

Gesloten