ik heb augustus 2011 via T-mobile een adsl verbinding met telefonie aangevraagd.
dit was een leuk paketje aangezien je naar alle t-mobile nummers gratis kan bellen.
voor ons een mooie uitkomst omdat bijna iedereen die we kennen T-mobile heeft.
bij de aanvraag nog gevraag of de snelheid haalbaar was omdat we toch het duurste pakket gaan afnemen.
dit was absoluut geen probleem, en in verband met de verhuizing dit ook op het nieuwe adres laten ingaan.
nu zijn we in oktober ( aansluiting was in september) tot de conclusie gekomen dat we ipv een 1 jarig een 2 jarig contract hebben, en onze snelheid haalt niet meer dan 8Mb, en zal dat ook nooit hoger halen omdat we op en KWS netwerk van KPN zitten.
ik ben nu al enkele maanden bezig met dit pokke bedrijf want ik heb hier niet om gevraagd.
natuurlijk schermen ze weer met, ja, maar wij leveren toch TOT 20Mb . ik heb ze hierop aangegeven dat je er dan ook alles aan moet doen om die snelheid mogelijk te maken rekening houdend met enig verlies omtrent het kopernetwerk en afstand tot centrale e.d.
echter kunnen en doen ze dit niet.
dit is dus absolute misleiding, ze zijn namelijk ook bij telefonische aanvraag verplicht door te geven wat de maximaal haalbare snelheid zal zijn.
dit is dus niet gebeurd.
tevens berekenen ze al enige maanden ook kosten voor het bellen naar T-mobile nummers.
ik ben het echt zat met die lui en heb gezegd dat ik mijn contract per 24 augustus 2012 opgezegd wil hebben wegens wanprestaties en misleiding.
echter zeggen ze doodleuk, nee hoor dat kan pas per 24 augustus 2013.
ik heb ze dus gewezen op art. 6:237 sub k, hierin staat,
geloof me, ze blijven voet bij stuk houden en ik zit tot 2013 aan ze vast.Vermoedelijk onredelijk bezwarend is een beding dat voor een overeenkomst [tot het geregeld afleveren van zaken, elektriciteit daaronder begrepen, of tot het geregeld doen van verrichtingen] een duur bepaalt van meer dan een jaar, tenzij de wederpartij de bevoegdheid heeft de overeenkomst telkens na een jaar op te zeggen.
blijkbaar zijn meer dan de wet. ik heb al aangegeven dat er veel jurisprudentie over dit soort zaken te vinden zijn, maar ze blijven bij hun standpunt.
ik heb verder maar aangegeven dat ze maar doen wat ze willen, per 24 aug 2012 beëindig ik het contract eenzijdig en zal vanaf die datum ook niet meer betalen.
ze hoeven geen incassobureau in te schakelen want ik zal niet betalen en verzoek gelijk tot dagvaarding over te gaan.
indien ze wel een incassobureau inschakelen zullen de kosten zelf moeten betalen.
er zijn namelijk ook genoeg voorbeelden van te vinden waarin staat dat; indien van tevoren al geweigerd word incassokosten te betalen er geen incassobureau ingeschakeld mag worden maar men gelijk moet dagvaarden.
kortom incassokosten zijn onterecht en dus voor rekening van het betreffende bedrijf.