LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] online telefonie gesprekskosten

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
marioria
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 mar 2010 21:44

online telefonie gesprekskosten

Ongelezen bericht door marioria »

Hallo
Onlangs de factuur gekregen van ONLINE voor de maand nov.2010.
Hier zag ik dat we nu ook moeten betalen om naar andere ONLINE nummers te bellen ,tot nu toe was dat gratis ,
ONLINE naar ONLINE nummers,,misschien heb ik iets over het hoofd gezien ,maar niets hierover gelezen ,in hun nieuwsbrieven.
Daar wij in onze familie, diverse ONLINE klanten hebben ,slaat dat toch wel weer door .het is maar 4 ct per gesprek .
Laatst gewijzigd door marioria op 17 dec 2010 13:52, 2 keer totaal gewijzigd.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: online telefonie gesprekskosten

Ongelezen bericht door tiptoo »

je ken beter je mailadres weghalen voordat je een zooi spam krijgt.

marioria
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 mar 2010 21:44

Re: online telefonie gesprekskosten

Ongelezen bericht door marioria »

Hallo
Nu een nieuws brief gekregen van ONLINE
,de gesprekken worden per 22 jan. 2011, 9,5 ct per gesprek ,ligt aan abb. wat je hebt,en evt p.min. bijtelling ,van 3,5 ct per min.
Dus nu wel alles goed doorgekregen,en gelezen,
We zijn weer helemaal bij nu.
Maar het wordt wel fors duurder,van 5 ct naar 9,5 ct is zo,n 90 % meer??kan dit zo maar ??
Maar je mag overstappen zetten ze in brief erbij ,maar begin maar weer eens alles uit te zoeken,wat een gedoe !!!...

marioria
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 mar 2010 21:44

Re: online telefonie gesprekskosten

Ongelezen bericht door marioria »

Bedankt ,Tiptoo
beetje (veel) DOM he

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: online telefonie gesprekskosten

Ongelezen bericht door tennis »

Als je een contract voor 13 april 2010 hebt afgesloten, zijn nog de oude tariefen geldig!

http://www.online.nl/tarieven/#

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: online telefonie gesprekskosten

Ongelezen bericht door GJvdZ »

marioria schreef:Hallo
Nu een nieuws brief gekregen van ONLINE
,de gesprekken worden per 22 jan. 2011, 9,5 ct per gesprek ,ligt aan abb. wat je hebt,en evt p.min. bijtelling ,van 3,5 ct per min.
Dus nu wel alles goed doorgekregen,en gelezen,
We zijn weer helemaal bij nu.
Maar het wordt wel fors duurder,van 5 ct naar 9,5 ct is zo,n 90 % meer??kan dit zo maar ??
Maar je mag overstappen zetten ze in brief erbij ,maar begin maar weer eens alles uit te zoeken,wat een gedoe !!!...
Ja hoor, een leverancier mag zijn tarieven aanpassen. Tenzij je als klant een prijsgarantie hebt gekregen natuurlijk, maar er zal geen 1 leverancier zijn die garandeert dat de prijzen nooit zullen worden verhoogd.

In dit specifieke geval zijn de prijswijzigingen ook wel te verklaren. De kosten zijn gestegen (loonkosten, energiekosten, etc). Ze hadden er natuurlijk ook voor kunnen kiezen om het maandelijkse bedrag te verhogen, en dan de klanten zogenaamd "gratis" te laten bellen. Maar dat is vaak veel moeilijker te verkopen; net als dat de overheid nooit zomaar het loonbelasting tarief enkele procenten zou verhogen, maar eerst allerlei heffingen gaat verzinnen. Valt minder op, maar levert wel geld op....

Energie premie
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 nov 2010 05:34

Re: online telefonie gesprekskosten

Ongelezen bericht door Energie premie »

GJvdZ schreef:
marioria schreef:Hallo
Nu een nieuws brief gekregen van ONLINE
,de gesprekken worden per 22 jan. 2011, 9,5 ct per gesprek
Maar het wordt wel fors duurder,van 5 ct naar 9,5 ct is zo,n 90 % meer??kan dit zo maar ??
Maar je mag overstappen zetten ze in brief erbij ,maar begin maar weer eens alles uit te zoeken,wat een gedoe !!!...
Ja hoor, een leverancier mag zijn tarieven aanpassen. Tenzij je als klant een prijsgarantie hebt gekregen natuurlijk, maar er zal geen 1 leverancier zijn die garandeert dat de prijzen nooit zullen worden verhoogd.

In dit specifieke geval zijn de prijswijzigingen ook wel te verklaren. De kosten zijn gestegen (loonkosten, energiekosten, etc). ...
Loonkosten gestegen? zou het personeel van Online 90% loonsverhoging krijgen per 22 jan.?
Energiekosten gestegen? zijn die kosten dan vanaf 13 April 90% gestegen zijn?

marioria
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 mar 2010 21:44

Re: online telefonie gesprekskosten

Ongelezen bericht door marioria »

Beste Tennis
In de nieuwsbrief van ONLINE van december staan de,, aanpassingen voor de prijzen vanaf 22 jan 2011,, ,en daar staat geen datum van voor april 2010 ,die staat wel bij de online tarieven voor dit moment ,maar de nieuwe prijzen zijn echt nu v.a 22 jan 9,5 per gesprek ,bij een Telefonie Totaal abb. en bij Basis nog eens 3,5 ct per min, erbij .
Ik weet niet of u Online klant bent ,dan lees de brief maar eens nader door en bekijk de prijs van nu en van de link in de nieuwsbrief van dec. 2010.
Maar voor mij mag u gelijk hebben ,is voor ons als ONLINE klanten gunstiger ,maar ik denk voor ons jammer ..
Het verhaal van dat een leverancier de prijs mag verhogen ,gaat erbij mij wel in ,maar is dit niet wat ,,TO MUCH,,??

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: online telefonie gesprekskosten

Ongelezen bericht door tennis »

@ marioria
in de nieuwsbrief op Aanpassen beltarieven bij "Lees meer" "klikken", dan kom je op de website, en daar staat dit, als keuze van 3 beltarieven:


Tarieven Online abonnementen
Geldig voor Online diensten die besteld zijn vóór 13 april 2010

Heeft u een Online dienst besteld na 13 april 2010? Dan vindt u hier alle tarieven.
Heeft u vragen? Bel ons dan op 0900 9515 (€ 0,15/min).

http://www.online.nl/tarieven/#


Telefonie Basis
piek dal weekend & nacht
per minuut € 0,035 € 0,035 gratis
starttarief € 0,05/gesprek € 0,05/gesprek € 0,05/gesprek
Per 22 oktober 2010 gelden deze tarieven ook voor bellen naar vrienden en bekenden met Telefonie van Online.
Telefonie Totaal
piek dal weekend & nacht
per minuut gratis gratis gratis
starttarief € 0,05/gesprek € 0,05/gesprek € 0,05/gesprek

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: online telefonie gesprekskosten

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Energie premie schreef:
GJvdZ schreef:
marioria schreef:Hallo
Nu een nieuws brief gekregen van ONLINE
,de gesprekken worden per 22 jan. 2011, 9,5 ct per gesprek
Maar het wordt wel fors duurder,van 5 ct naar 9,5 ct is zo,n 90 % meer??kan dit zo maar ??
Maar je mag overstappen zetten ze in brief erbij ,maar begin maar weer eens alles uit te zoeken,wat een gedoe !!!...
Ja hoor, een leverancier mag zijn tarieven aanpassen. Tenzij je als klant een prijsgarantie hebt gekregen natuurlijk, maar er zal geen 1 leverancier zijn die garandeert dat de prijzen nooit zullen worden verhoogd.

In dit specifieke geval zijn de prijswijzigingen ook wel te verklaren. De kosten zijn gestegen (loonkosten, energiekosten, etc). ...
Loonkosten gestegen? zou het personeel van Online 90% loonsverhoging krijgen per 22 jan.?
Energiekosten gestegen? zijn die kosten dan vanaf 13 April 90% gestegen zijn?
Dat zijn slechts een paar voorbeelden. Ieder bedrijf heeft te maken met kostenstijgingen die uiteindelijk doorberekend moeten worden. Bovendien stijgen de kosten niet met 90% want we hebben het hier slechts over stukje van de kosten. Het grootste deel van de kosten is niet gestegen, nl. het vast bedrag per maand. Dus reken jij maar eens voor dat de maandelijkse kosten bij Online met 90% zijn gestegen.... Dan zouden de tarieve nu bij ongeveer 40 euro/maand moeten beginnen.

Helpdesk112
Berichten: 27
Lid geworden op: 10 jan 2010 17:49

Re: online telefonie gesprekskosten

Ongelezen bericht door Helpdesk112 »

Beste Mede Online Klanten,
Graag jezelf door Online laten inlichten in plaats van dit forum.
Zoals je hierboven leest en vergelijkt met mijn informatie die ik verkregen heb van Online verschilt dat enorm!


Juiste site voor de nieuwe tarieven is:
http://www.online.nl/tariefsaanpassing/ (Dit staat in de nieuwsbrief)

Tevens zijn er niet alleen prijsverhogingen, maar ook prijsverlagingen

Zie hier de mededeling:
Aanpassing beltarieven

Geachte heer *******,

Op 22 januari 2011 past Online een aantal beltarieven aan. Het starttarief voor bellen naar vaste en mobiele nummers gaat omhoog van circa 5 cent (afhankelijk van het abonnement) naar 9,5 cent per gesprek. Ook na deze tariefsaanpassing blijven de Online beltarieven behoren tot de voordeligste in de markt.

Klanten met een Bellen Vaak abonnement kunnen vanaf 22 januari voor 0 cent per minuut bellen naar alle Nederlandse mobiele nummers van T-Mobile en Ben. U betaalt dan alleen het starttarief van 9,5 cent en belt verder gratis.

Voor een overzicht van alle beltarieven vanaf 22 januari 2011 kijkt u hier. Mocht u niet akkoord gaan met deze wijziging, dan kunt u uw abonnement tot en met 21 januari kosteloos bij ons beëindigen. U kunt natuurlijk ook overstappen naar het aantrekkelijke Bellen Vaak abonnement. Bel 0900 9515 (€ 0,15 / minuut) en kies voor optie 1.

Met vriendelijke groet,
Online

marioria
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 mar 2010 21:44

Re: online telefonie gesprekskosten

Ongelezen bericht door marioria »

aan TENNIS
enne beste TENNIS heb je al op de link van het online helpdesk nagekeken,en daar staat dat als je TELEFONIE TOTAAL hebt 9,5 ct het start tarief is en de min. gratis dus per gesprek 9,5 ct v.a 22 jan ,wat nu 5 ct is tot 21 jan ,meer of iets anders kan ik er niet van maken .

En beste ONLINE ,hierover bericht naar jullie gestuurd maar geen antwoord mogen ontvangen op mijn vraag,en geen telefoontje gekregen , maar schijnbaar vindt u het niet leuk dat er over u iets op dit FORUM word vermeld ,maar wel in bericht geschreven dat ik verder over ONLINE HEEL TEVREDEN ben!! ,maar wel gevraagd waarom deze prijs verhoging?,waarop geen antwoord komt van u kant naar mijn mail adres ,wel via dit FORUM reageert u ,waarom niet rechtsteeks naar mij ?
in ieder geval
PRETTIGE FEESTDAGEN voor IEDEREEN

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: online telefonie gesprekskosten

Ongelezen bericht door tennis »

Beste marioria,

blijkbaar heb je een andere website als ik, want dit staat bij mij, wat ik al eerder heb aangegeven.
Ik kan er helaas niets anders van maken!



Tarieven Online abonnementen
Geldig voor Online diensten die besteld zijn vóór 13 april 2010


Heeft u vragen? Bel ons dan op 0900 9515 (€ 0,15/min).
Internet + Bellen



Gesprekstarieven vaste telefonie

Gesprekstarieven nationale vaste telefoonnummers

Online rondt de kosten per gesprek af op de eerstvolgende hele cent.
Bellen Vaak
verkeerskosten - bellen naar reguliere vaste telefoonnummers in Nederland (inclusief bellen naar voicemail) Op ieder tijdstip
per minuut € 0,00
starttarief € 0,00/gesprek
Bellen Soms
verkeerskosten - bellen naar reguliere vaste telefoonnummers in Nederland (inclusief bellen naar voicemail) Op ieder tijdstip
per minuut € 0,035
starttarief € 0,051/gesprek
Gesprekstarieven mobiele telefoonnummers
Bellen Vaak & Bellen Soms
verkeerskosten - mobiel Op ieder tijdstip
per minuut € 0,169
starttarief € 0,051/gesprek

Gesprekstarieven nationale vaste telefoonnummers (inclusief bellen naar voicemail)
Telefonie Basis
piek dal weekend & nacht
per minuut € 0,035 € 0,035 gratis
starttarief € 0,05/gesprek € 0,05/gesprek € 0,05/gesprek
Per 22 oktober 2010 gelden deze tarieven ook voor bellen naar vrienden en bekenden met Telefonie van Online.
Telefonie Totaal
piek dal weekend & nacht
per minuut gratis gratis gratis
starttarief € 0,05/gesprek € 0,05/gesprek € 0,05/gesprek
Per 22 oktober 2010 gelden deze tarieven ook voor bellen naar vrienden en bekenden met Telefonie van Online.

marioria
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 mar 2010 21:44

Re: online telefonie gesprekskosten

Ongelezen bericht door marioria »

Hallo
Mag ik nog ff terugkomen zoals beloofd op de tarieven van telefoongesprekken van ONLINe per ingang 22jan.2011
Nu in Maart de factuur kunnen inzien van 22jan. tot en met 21 febr. en daar zien we dat er 8 ct NU wordt berekend voor het start tarief,zonder BTW.
Dus we zijn toch duurder uit.
OOK al ben je klant van af 2005,, ONLINE zegt in mail deze prijsverhoging geldt voor iedereen die klant is bij ONLINE,
ongeacht de datums die in berichten staan op dit FORUM .
Maar 9,5 ct incl. valt achteraf nog mee voor een gesprek of het nu 1 minuut of 1uur duurt ,,toch,, .
Maar het blijft toch een fikse verhoging,en dat is datgene wat ik hier wilde aangeven .
Voor de rest ben ik een zeer tevreden klant van ONLINE....

saroja
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 mar 2011 16:09

Re: online telefonie gesprekskosten

Ongelezen bericht door saroja »

Ik was altijd heel tevreden met Online, maar nu kreeg ik een rekening waar ze zomaar van 4 cent per gesprek naar 8 cent per gesprek zijn gegaan, dat is 100% duurder, ze mailen dat ik er een mailtje moet hebben gehad, maar dat is niet zo, is dit niet van de gekke 100% verhogen in een keer

marioria
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 mar 2010 21:44

Re: online telefonie gesprekskosten

Ongelezen bericht door marioria »

hallo, saroja
bij deze laat ik je weten dat dit wel in de nieuwsbrief van ONLINE is vermeld als goed is die van dec 2010,daar vindt je hier alles over terug ,of lees bovenstaande forums
mvrgr

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: online telefonie gesprekskosten

Ongelezen bericht door tennis »

@ marioria
Ik heb nog even gewacht op het antwoord van Online, anders had ik al op jou nieuw berichtje geantwoord.
Helaas heb je gelijk dat ook voor de mensen welke voor april klant waren de verhoging geldt.
Ik heb Online laten weten, dat zij in de tussentijd de tarieven op de website moeten hebben aangepast, en daarvoor andere tarieven voor klanten voor 23.april stonden.
Nog kan je zien, dat deze datum nog op de website staat maar de tarieven zijn voor alle klanten hetzelfde.
Dit is natuurlijk niet juist, maar ik weet nog niet, wat er te doen valt!

marioria
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 mar 2010 21:44

Re: online telefonie gesprekskosten

Ongelezen bericht door marioria »

hallo ,tennis
heb je bericht gelezen ,het is en blijft verwarrend ,en je ziet ONLINE doet met de prijs toch zoals zij het willen ,maar in de hoop ,,met de kennis van tennis ,,wachten we rustig af of er iets gaat gebeuren ,
groetjes

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: online telefonie gesprekskosten

Ongelezen bericht door jlthkoch »

Als de tarieven verhoogt worden kun je gewoon opzeggen. Misschien een mooie kans om gelijk eens een goede provider te nemen?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: online telefonie gesprekskosten

Ongelezen bericht door ciske »

jlthkoch schreef:Als dMisschien een mooie kans om gelijk eens een goede provider te nemen?

Waar vind je die? :lol:

Gesloten