LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Opgelet: Wippy.com de nieuwe Ziingha
Opgelet: Wippy.com de nieuwe Ziingha
Hierbij wil ik iedereen even waarschuwen, ik ben net in hun valluikgevallen. En na wat speurwerk te weten gekomen dat wippy dezelfde site is als ziingha.
Deze zijn online biedingssites, en ik had toch wel een artikel gewonnen (dit na 1beding), dus heb alles in orde gebracht voor de betaling. Maar na een paar dagen zat dit mij toch niet helemaal lekker, en ben ik op zoek gegaan, zo ben ik op klachten over ziingha terecht gekomen, en die leken mij zo erg op de site waar ik een artikel had gekocht en de site was zelf dezelfde! Toen had ik het door en heb onmiddellijk naar hun een email gestuurd dat ik alles wou annuleren en zeker geen gold membership wou betalen en zo voort. Uiteindelijk de bevestiging gekregen dat ze me niets meer extra gingen aanreken, en men tijdelijk golden membership was ook geannuleerd. Dus ik was gerust gesteld.
Tot ik gisteren op men rekening keek, een afrekening zag van hun voor 39,99€ golden membership
Heb nu dus maar men kaart geblokkeerd en ben dus jammer genoeg 40€ armer
Ik wil hierbij vooral anderen waarschuwen, doe nooit zo'n stommiteiten als ik! Als het te mooi is om waar te zijn, betrouw het dan niet!
groetjes
Deze zijn online biedingssites, en ik had toch wel een artikel gewonnen (dit na 1beding), dus heb alles in orde gebracht voor de betaling. Maar na een paar dagen zat dit mij toch niet helemaal lekker, en ben ik op zoek gegaan, zo ben ik op klachten over ziingha terecht gekomen, en die leken mij zo erg op de site waar ik een artikel had gekocht en de site was zelf dezelfde! Toen had ik het door en heb onmiddellijk naar hun een email gestuurd dat ik alles wou annuleren en zeker geen gold membership wou betalen en zo voort. Uiteindelijk de bevestiging gekregen dat ze me niets meer extra gingen aanreken, en men tijdelijk golden membership was ook geannuleerd. Dus ik was gerust gesteld.
Tot ik gisteren op men rekening keek, een afrekening zag van hun voor 39,99€ golden membership
Heb nu dus maar men kaart geblokkeerd en ben dus jammer genoeg 40€ armer
Ik wil hierbij vooral anderen waarschuwen, doe nooit zo'n stommiteiten als ik! Als het te mooi is om waar te zijn, betrouw het dan niet!
groetjes
Re: Opgelet: Wippy.com de nieuwe Ziingha
Als dit een incasso betrof en je bent het er niet mee eens, kun je het via je internet bankieren annuleren.
Daarnaast, wippy.com, geregistreerd op de Virgin Islands. Winnaars op Nederlandse en Engelse website zijn dezelfde, enkel de betaalde prijs is niet euro's, maar in UK ponden op wippy.com/uk.
Voldoende aanleiding dus om er geen zaken mee te doen.
Daarnaast, wippy.com, geregistreerd op de Virgin Islands. Winnaars op Nederlandse en Engelse website zijn dezelfde, enkel de betaalde prijs is niet euro's, maar in UK ponden op wippy.com/uk.
Voldoende aanleiding dus om er geen zaken mee te doen.
Ja het toppunt is dat zij biedingen gedaan hebben in mijn naam, die ik dus zelf niet heb gedaan, heb nu een email terug gekregen van hen, dat ik tijdens men 7dagen gratis gebruik gemaakt heb van de gold voordelen door een aantal biedingen te doen (dit hebben zij gedaan) en daarom moet ik nu een maand betalen.
Eigenlijk wel erg wat voor een oplichters er bestaan...
Eigenlijk wel erg wat voor een oplichters er bestaan...
Had je uw kredietkaart gegevens doorgestuurd of niet of gewoon de betaling gedaan
-
Ik heb helaas ook hetzelfde meegemaakt. Je wint na één bieding een leuke Nokia telefoon. Betaald en een week later toch met Google maar eens gecheckt op Wippy. Daarna o.a. op deze plek terechtgekomen en een paar dagen later een rekeningoverzicht van de Rabo. Hebben de klootzakken naast het betaalde bedrag ook een bedrag ingehouden voor het lidmaatschap van € 39,99. Voor de rest hetzelfde. Veel email verkeer met Wippy maar krijg het bedrag niet terug. De bank gaat er nog achteraan maar ik ben eerlijk gezegd bang dat zij ook niets kunnen doen. Ik ga in dat geval zoveel mogelijk forums e.d. informeren over de praktijken van Wippy, zodat anderen er nog wat aan hebben.
Hoe is het bij jou afgelopen Bengelke?
groetjes
Hoe is het bij jou afgelopen Bengelke?
groetjes
Ja, ik herken het volledig ... ben er ook ingetrapt ... heb nu mijn mastercard geblokeerd ... dit was de snelste en de veiligste oplossing zei de bank ... pff
Hallo, net ontdekt dat het bij mij precies hetzelfde is gegaan. Een veiling snel gewonnen.
Betaald en twee dagen later ook nog ongemerkt een bedrag van 39,99 euro afgeschreven.
Verscheidene mails gestuurd, gebeld, weer een mail erachteraan, maar geen reactie.
Ook het artikel van de gewonnen veiling heb ik niet ontvangen. Ik had het betaald met een mastercard. Kun je dat ook terugboeken? Ik moest ook een copy van de mastercard en het paspoort doormailen.
Is er een site waar je klachten kun indienen en anderen waarschuwen?
Ik hoop echt dat hier niemand meer in trapt. Groetjes.
Betaald en twee dagen later ook nog ongemerkt een bedrag van 39,99 euro afgeschreven.
Verscheidene mails gestuurd, gebeld, weer een mail erachteraan, maar geen reactie.
Ook het artikel van de gewonnen veiling heb ik niet ontvangen. Ik had het betaald met een mastercard. Kun je dat ook terugboeken? Ik moest ook een copy van de mastercard en het paspoort doormailen.
Is er een site waar je klachten kun indienen en anderen waarschuwen?
Ik hoop echt dat hier niemand meer in trapt. Groetjes.
Toch wel veel mensen die er achter komen dat Sinterklaas toch echt niet bestaat.
Daar zou ik toch wat voorzichtig mee zijn , en dit met Mastercard zelf afhandelen en terug laten boeken.Ik moest ook een copy van de mastercard en het paspoort doormailen.
-
Ook ik ben op 64-jarige leeftijd de l....ekskuus..sjaak! Gewoon 39,99 afschrijven voor een nooit genomen abonnement en altijd vage reakties van: druk op het Refund Departement; delays door het vele refund werk etc..ben er nu al 3 maanden mee bezig en nog niks. Heb ondertussen wel anderen gevonden waarmee we samen aangifte gaan doen. Daarbij zitten hun in een SEPA land - dwz - binnen 4-5 werkdagen is je geld terug normaal gesproken dus is er daar helemaal NIETS gebeurd en willen het geld gewoon houden! Vandaag weer een erg boze mail en heb gezegd dat Buitenlandse Zaken er zich mee gaat bemoeien - wie weet of deze lichte dreiging helpt!!
hallo allemaal
Ik heb dus ook een probleem met hun communicatie is niet goed en ik kom niet van ze af ze eisen dat ik de gewonnen veiling moet betalen en ook nog eens met krediet card maar die heb ik niet.
Hoe kom ik van hun af help liefs fran
Ik heb dus ook een probleem met hun communicatie is niet goed en ik kom niet van ze af ze eisen dat ik de gewonnen veiling moet betalen en ook nog eens met krediet card maar die heb ik niet.
Als je op een bieding hebt geboden en je "wint" de veiling dan is er een koopovereenkomst. De eis van de firma is terecht, hoe je dit verder oplost is jouw probleem!
Zou maar heel gauw gaan bedenken hoe je dit gaat betalen!
In het vervolg eerst maar eens een tijdje nadenken voor je onbezonnen dingen doet!
Zou maar heel gauw gaan bedenken hoe je dit gaat betalen!
In het vervolg eerst maar eens een tijdje nadenken voor je onbezonnen dingen doet!
Dus je wil iets voor weinig hebben, en dat krijg je, maar dat wil je ineens niet? Waarom breng je dan een bod uit?franny28 schreef:hallo allemaal
-
Wippy is nog steeds actief. Ook ik ben er na het "winnen" van een goedkope GSM ingestonken. Buiten het bedrag verschuldigd voor de telefoon zijn er nog twee bedragen afgeboekt. €1.16 en €39.99. Gelijk mijn creditcard laten blokeren en VISA ingeschakeld om mijn geld terug te krijgen. Oplichters.
*Deze betaling is inclusief een gratis 1-daags Gouden Lidmaatschap. Het normale maandelijkse lidmaatschapsgeld van € 39,99 zal 1 dagen na deze aankoop in rekening gebracht worden. Het promotionele geschenk is slechts van toepassing als tenminste 1 maand lidmaatschapsgeld betaald wordt.
staat in kleine lettertjes aangegeven!
staat in kleine lettertjes aangegeven!
-
ze adverteren zelfs op Facebook
en wat wil je daarmee zeggen? Als jij ook op Fb wil adverteren dan kan dat hoor.
-
Ik had mij aangemeld en wilde gewoon eens zien wat het was. Ik zag een leuk product en wilde wel eens lezen wat het precies was. Ik klikte op het product en voor ik het wist had ik geboden.. wat niet de bedoeling was. Ik had eerst zoiets van.. nou voor die prijs.. prima. Tot ik bij de betalingsgegevens kwam, toen zag ik pas dat je lid moet worden en dat dat bedrag automatisch geïncasseerd wordt van je credit card.
Dit las ik omdat ik opzoek was naar een andere betaalmethode..
De ellende is dat de kleine lettertjes pas ziet als je een product hebt "gewonnen"
Gelukkig zag ik het op tijd en heb geen creditcard gegevens opgegeven.
In de algemene voorwaarden staat ook dat als het cadeau product incl. verzendkosten niet betaald wordt binnen 2 weken, het recht op het product vervalt.
Ik heb trouwens ook geen bevestiging gehad dat ik het product heb "gewonnen"
Dit las ik omdat ik opzoek was naar een andere betaalmethode..
De ellende is dat de kleine lettertjes pas ziet als je een product hebt "gewonnen"
Gelukkig zag ik het op tijd en heb geen creditcard gegevens opgegeven.
In de algemene voorwaarden staat ook dat als het cadeau product incl. verzendkosten niet betaald wordt binnen 2 weken, het recht op het product vervalt.
Ik heb trouwens ook geen bevestiging gehad dat ik het product heb "gewonnen"
-
Ik wil daarmee zeggen dat zo'n dubieus bedrijf adverteerd op fb zou niet moeten mogen!
Maar het lijkt wel of jij devious het allemaal oke vind dat ze zo schandalig bezig zijn!
Maar het lijkt wel of jij devious het allemaal oke vind dat ze zo schandalig bezig zijn!
Ik vind het vooral erg dom dat er mensen in die domme dingen geloven en maar overal op klikken zonder eerst goed te lezen wat nou eigenlijk de bedoeling is en hoe het werkt. Nee, klikken maar, alles voor een habbekrats willen hebben en als er een rekening komt: brullen op internet dat je wordt opgelicht. Tss.
Dat soort sites, ik kom er nooit en ik ken ze alleen van dit forum. En door mensen als jij hebben ze blijkbaar toch een bestaansrecht. Als niemand er iets mee zou doen, dan waren dat soort sites ook weer zo weg. Er zijn legio voorbeelden te vinden van bied/veiling sites die het proberen maar zo duidelijk oplichterij zijn, dat er echt niemand komt en een week later zijn ze gewoon weg.
Dat soort sites, ik kom er nooit en ik ken ze alleen van dit forum. En door mensen als jij hebben ze blijkbaar toch een bestaansrecht. Als niemand er iets mee zou doen, dan waren dat soort sites ook weer zo weg. Er zijn legio voorbeelden te vinden van bied/veiling sites die het proberen maar zo duidelijk oplichterij zijn, dat er echt niemand komt en een week later zijn ze gewoon weg.
-
Je hebt wel een punt!
Maar moet je even corrigeren want door mensen zoals jij?
Ik heb niks aangeklikt maar kwam het tegen op fb.
Ben er niet ingetrapt hoor zulke onzin!
Maar wat ik wel doe bijvoorbeeld is vakantieveiligingen dat is nu een site die wel te vertrouwen is!
Maar moet je even corrigeren want door mensen zoals jij?
Ik heb niks aangeklikt maar kwam het tegen op fb.
Ben er niet ingetrapt hoor zulke onzin!
Maar wat ik wel doe bijvoorbeeld is vakantieveiligingen dat is nu een site die wel te vertrouwen is!