LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opgelicht door de Consumentenbond?

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
arjen2552
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 dec 2009 19:08

Opgelicht door de Consumentenbond?

Ongelezen bericht door arjen2552 »

Beste lezers,

Ik heb een account aangemaakt op de consumentenbond, zonder dat ik ervan bewust was dat dit geld kost. Even later krijg ik een mailtje dat ik 61 euro moet gaan betalen aan de consumentenbond. Per direct heb ik een annuleringsmailtje naar de consumentenbond gestuurd. Zij antwoordden dat ik de zogenaamde online omgeving heb geactiveerd door iets te testen of een product te vergelijken, wat ik dus niet heb gedaan, in ieder geval niet bewust.

Ik ben dus bang dat zij nu een incasso bureau op me af gaan sturen wanneer ik niet betaal en de kosten straks niet meer te overzien zijn.

Wat zijn mijn rechten?

Bij voorbaat dank,

Met vriendelijke groet,

Arjen

arjen2552
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 dec 2009 19:08

Re: Opgelicht door de Consumentenbond?

Ongelezen bericht door arjen2552 »

"Consumenten hebben recht op een afkoelingsperiode van 7 werkdagen na levering van het product."

Hoe zit dat dan?

arjen2552
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 dec 2009 19:08

Re: Opgelicht door de Consumentenbond?

Ongelezen bericht door arjen2552 »

Daarnaast blijkt uit mijn geschiedenis dat ik helemaal niets getest of vergeleken heb.........

stofzuigertje

Re: Opgelicht door de Consumentenbond?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je niet alles invoerde zal het nog lastig worden om met je IP nummer iets te bewijzen...
Alleen je mail adres is bewijs voldoende want ik mag via andere open Wifi verbindingen ook zaken doen....

Dus wat heb je ingevoerd, mail of meerdere gegevens...?
En moest je op accepteren voorwaarden klikken?

arjen2552
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 dec 2009 19:08

Re: Opgelicht door de Consumentenbond?

Ongelezen bericht door arjen2552 »

Ik heb mijn achternaam, mailadres en studentenhuisadres ingevoerd, daarnaast heb ik inderdaad ook het vinkje aangekruisd.

Is het daarnaast niet raar dat ik op deze manier bijv. met random gegevens meteen toegang krijg tot de website?

Berenice
Berichten: 231
Lid geworden op: 03 nov 2006 13:04

Re: Opgelicht door de Consumentenbond?

Ongelezen bericht door Berenice »

Ik heb geprobeerd mijn gegevens in te vullen (een account aan te maken) zonder dat ik overal die 61 euro om mijn oren krijg.. maar hoe ik tests ook benader of andere gegevens, ik kan nergens mijn gegevens kwijt zonder dat ik geattendeerd wordt op de 61 euro lidmaatschap.

Waar heb jij die gegevens dan ingevuld? Bij "lid worden"???

arjen2552
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 dec 2009 19:08

Re: Opgelicht door de Consumentenbond?

Ongelezen bericht door arjen2552 »

Ik ben via http://www.consumentenbond.nl/wordlid/m ... etelefoons
op de website gekomen. Daarna op word lid geklikt en daar heb ik dus mijn account aangemaakt. Bovenaan staat dat het inderdaad om 61 euro gaat, ik dacht dat het om een "forum-accountje" ging dus heb redelijk snel de boel ingevuld(mijn fout), zoals ik al zei heb ik volgens mijn geschiedenis ook geen test bekeken en zou ik volgens de wet mijn aankoop alsnog kunnen annuleren. Consumentenbond claimt echter dat ik dat wel heb gedaan, maar daar vind ik geen bewijzen van.

Ik heb me niet eens ingelogd...

quantas01
Berichten: 409
Lid geworden op: 07 nov 2009 16:37

Re: Opgelicht door de Consumentenbond?

Ongelezen bericht door quantas01 »

Misschien dan eens tijd om ipv op het terras te zitten op school eens op te letten zou je veel besparen.

Ik klik op die link aanmelden en voila zie onderstaande, als je dat niet ziet ben je toe aan hans anders.
Kortom je meld je zelf aan dus gewoon betalen.
Ja, ik wil direct toegang tot alle online testresultaten
en meld mij aan voor Consumentengids plus Online

* Ik ontvang 11 keer per jaar de Consumentengids
* Ik krijg direct toegang tot alle online testresultaten
* Ik betaal €61 per jaar tot wederopzegging
* Ik wacht met betalen tot na ontvangst van de acceptgiro

kaarsje69
Berichten: 601
Lid geworden op: 01 jul 2008 21:28

Re: Opgelicht door de Consumentenbond?

Ongelezen bericht door kaarsje69 »

Het is zoiets als lotje leerde leentje lopen langs de lange linde laan!
Of moeten we het leesplankje er bij pakken, aap, noot mies, sam?

Ik ga me echt echt af vragen, waar gaat dit naar toe?
Lezen de mensen nou echt de voorwaarden niet meer?

Is dit de crèche generatie? Alles is gratis en als dat het niet is, wordt ik opgelicht, want ik kan niet lezen?
Sorry hoor, ik heb mijn pet even af gezet!

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Opgelicht door de Consumentenbond?

Ongelezen bericht door Ron58 »

Een paar maanden geleden liep deze discussie ook al, en toen was ik het met de klagers eens, het was onduidelijk dat je je aan een betaald lidmaatschap verbond.
Inmiddels lijkt de Consumentenbond ervan geleerd te hebben, nu kan ik me niet meer voorstellen dat je dit niet in de gaten hebt.
Op de onderwerpen staan slotjes, je klikt op lid worden (en niet: aanmelden voor het forum o.i.d.), dan kom je op een pagina waarop diverse regels staan over 11 keer de gids, 61 euro per jaar en acceptgiro en er gaat nog steeds geen lampje branden?
Je vult dan ook nog eens je echte naam. adres, telefoonnummer e.d. in (ik ken geen forum wat dit allemaal wil weten).
Of je de info daadwerkelijk hebt bekeken of wel of niet ingelogd maakt niet uit, je hebt je opgegeven als betaald lid.

Hopelijk lees je de voorwaarden over op tijd opzeggen beter. :)

jeanne-veghel
Berichten: 2924
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: Opgelicht door de Consumentenbond?

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

Het is vrij duidelijk lijkt me, deze keer gewoon betalen en wel gelijk weer opzeggen, anders zit je er straks weer voor een jaar aanvast.
Je leert wel van deze fouten, omdat de volgende keer je beter zal opletten met
wat je doet. Voor een student is het veel geld wat je nu moet betalen, maar mijn
dochter heeft in het verleden ook dat leergeld betaald en daar leer je dan weer van toch?
Maar je mag niet zeggen dat je door de consumentenbond bent opgelicht, als je gewoon niet de tijd hebt genomen om goed te kijken wat je deed.

sterkte!!

p.s en het heeft niets te maken met op terrasjes zitten ipv beter lezen, want mijn dochter zat nooit op een terras tijdens haar studie en evengoed maakte ze die fout dus. Ze is Cum laude geslaagd op de universiteit.
Echt gewoon niet goed opgelet, overkomt je niet snel meer.
Ikzelf heb hem ook gemaakt door niet goed op te letten wat ik tekende en
mij heeft het ook heel veel geld gekost.
Maar voor jullie studenten is 61 euro ook veel geld. jammer hoor.

sterredag
Berichten: 33
Lid geworden op: 15 jan 2006 08:59

Re: Opgelicht door de Consumentenbond?

Ongelezen bericht door sterredag »

De link zelf is een link van de test, waar je geen toegang toe hebt, omdat je geen lid bent.

Vind het ook erg duidelijk aangegeven. Consumentenbond staat echt in hun recht.

Ja er is een afkoelingsperiode van 7 dagen, maar rond internetaankopen voor een lidmaatschap is dat toch net even wat anders, want je hebt directe toegang tot dat lidmaatschap.

http://www.consuwijzer.nl/Consumententh ... op_afstand
zie onderdeel wanneer niet: tijdschriften

en online of niet, het blijft een tijdschrift :)

De eerste reactie is een juiste reactie van de Consumentenbond, je schrijft dit bericht eigenlijk meteen hier en bent bang dat ze niet mee zullen werken. Ik lees verder niet dat je daar nog meer actie toe ondernomen heb. Inmiddels wel een maand verder is dus erg lastig.

Persoonlijk denk ik als je even gebeld had met de Consumentenbond om de situatie uit te leggen, op dezelfde dag als dat je alles afsloot (dus ipv alleen een mailtje, ook even bellen) ze misschien best bereid zouden zijn geweest om daarin tegemoet te komen.

jeanne-veghel
Berichten: 2924
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: Opgelicht door de Consumentenbond?

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

Ik denk dat sterredag gelijk heeft en nu is het zeker te laat. Ook denk ik dat ze het niet leuk vinden over wat er wordt aangenomen vwb Opgelicht?

Zelf heb ik zeer goede ervaringen met de consumentenbond, die mij hebben geholpen en best snel, toen ik een probleem had.
Heb ik ze ook voor bedankt toen.
Ze hebben het toch niet nodig om mensen op te lichten, ze zijn er juist om ons
te helpen, lijkt mij tenminste. :D

Ik denk niet dat het nu nog mogelijk is, na dit alles, om er onderuit te komen.

MiekeJ
Berichten: 12
Lid geworden op: 02 mar 2010 16:25

Re: Opgelicht door de Consumentenbond?

Ongelezen bericht door MiekeJ »

Hallo,

ik heb hier ook mee te maken gehad. Ook ik heb niet gezien dat het om een betaald lidmaatschap gaat. Ik kwam binnen via google, klikte op een link van de consumentenbond en op die site stond de button 'direct gegevens inzien'. Dan kom je op dat invulscherm uit. Bovendien dient in het stappenplan van registreren, dus van het gegevens invoeren tot het inloggen, aangegeven te staan hoeveel kosten dit met zich mee had moeten brengen en dat is niet het geval! Daarom ben ik ook van mening dat de Consumentenbond aan misleiding doet om consumenten aan een betaald jaarabonnement te koppelen.
Ik hier ook een forum over aangemaakt...vind het namelijk schandalig! Ik wil geen lidmaatschap, maar gegevens inzien! Je komt er na het inloggen pas achter dat het geld kost...

Na de reacties op mijn forum ga je bijna aan jezelf twijfelen, maar hoe dan ook: deze manier van handelen is niet wettig!
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 24&t=80003

MiekeJ
Berichten: 12
Lid geworden op: 02 mar 2010 16:25

Re: Opgelicht door de Consumentenbond?

Ongelezen bericht door MiekeJ »

Nog even als reactie op de twee voorgangers; Sterredag heeft niet gelijk! Ik reageerde binnen 15 minuten en ik zat er al aan vast; ik had namelijk ingelogd, wat ook de bedoeling was van mijn registratie....de button zei immers 'direct gegevens inzien'. Bovendien is de consumentenbond daarom niet alleen een tijdschrift, maar ook een online-dienst, anders had ik inderdaad binnen 14 dagen kunnen annuleren.

Deurwaarder Mark
Berichten: 563
Lid geworden op: 27 dec 2008 21:14

Re: Opgelicht door de Consumentenbond?

Ongelezen bericht door Deurwaarder Mark »

Als je in de voorwaarden kijkt (die je uitdrukkelijk hebt geaccepteerd door het vinkje aan te zetten), zul je zien dat je geen 7 dagen bedenktijd hebt zodra je gebruik maakt vabn de online omgeving.

Blijft simpelweg een kwestie van goed kijken waar je "ja" tegen zegt, meer kan ik er niet van maken.

MiekeJ
Berichten: 12
Lid geworden op: 02 mar 2010 16:25

Re: Opgelicht door de Consumentenbond?

Ongelezen bericht door MiekeJ »

Herhaling... Wederom ontwijk je de topic...namelijk dat de Consumentenbond het wetboek te buiten gaat; je wordt niet tijdens het registreren gewezen op de kosten en kunt er vervolgens niet meer onderuit.

Gesloten