LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opgelicht door Kpn internet ?????

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
davikita
Berichten: 13
Lid geworden op: 04 feb 2009 20:03

Opgelicht door Kpn internet ?????

Ongelezen bericht door davikita »

Anderhalf jaar geleden heb ik mijn internet abbonnement verhoogd naar 20mb. Al snel kregen we in de gaten dat internet langzaam bleef dus bellen. Blijkbaar kon de centrale kast in de wijk helemaal geen 20 mb aan en bleven wij 6 mb krijgen terwijl we betaalden voor 20 mb elke maand. De internet kaart in de centrale kast zou vervangen worden en dan zou alles goed zijn. Internet bleef echter traag en de interactieve tv bleef ook uitvallen. Dus maar weer gebeld , zelfde verhaal maar als alles eindelijk goed zou zijn dan zouden wij het verschil terug krijgen. Ong 2 weken geleden weer gebeld. Nou das raar mevrouw maar de kaart is al vervangen. Ow ik zie het al de lijn is nog niet gereset. Doe ik nu meteen even en ik stuur U ook een nieuw modem. Als Alles dan op snelheid is moet U even bellen met afdeling factuur dan zal het verschil van ondertussen anderhalf jaar gecrediteerd worden. Dus weer gebeld. Inderdaad eindelijk 20mb internet. Dus doorverbonden met afdeling factuur die mij ijskoud verteld dat ze maar 2 maanden mogen crediteren en ik dus 100,= euro aan maandkosten terug krijg. Nou nee want 15 maanden x 25,= teveel betaald is volgens mij 375,= . Klopt mevrouw maar meer dan 100,= word het niet.... Dus hebben ze mij willens en wetens al die maanden 25 euro per maand teveel laten betalen omdat ze wisten dat ze het toch niet terug gingen betalen.

Vandaag gebeld om mijn abbonnement op te zeggen. Volgens de jongedame die ik aan de telefoon kreeg berustte alles waarschijnlijk op een misverstand en hoorde ik wel degelijk al het geld terug te krijgen.(Naam van jongedame heb ik op papier) . Zij raadde mij aan nogmaals te bellen met de afdeling facturering. Dit heb ik natuurlijk gedaan. Ik kreeg een aardige jongedame aan de lijn ( Naam ook bekend) die alles nog eens nakeek en zei dat ze zelfs maar 1 mand terug mocht betalen. Na enig heen en weer geklets ben ik ook hier niets verder gekomen en heb mij weer door laten verbinden met afdeling opzegging alwaar ik een meneer aan de telefoon kreeg die per 17 juli mijn abbonnement opgezegd heeft en die voor mij een klacht aan gemaakt heeft.

Volgende de 2de jongedame is het algemeen bekend dat er maar 1 maand terug betaald mag worden. Volgens mij houdt dit in dat ik dus opgelicht ben. Kpn heeft mijn namelijk 15 maanden lang veel te veel laten betalen terwijl dus bekend is dat het niet terug betaald zou worden terwijl dit wel is toegezegd ???

smilie
Berichten: 341
Lid geworden op: 15 sep 2009 17:50

Re: Opgelicht door Kpn internet ?????

Ongelezen bericht door smilie »

Volgens mij dien je je casus te gooien over de boeg van 'betalen van de niet geleverde diensten'. Dan zou je wellicht nog wat eruit kunnen halen. Je betaalde immers voor 20mb en kreeg 6mb. Het is te vergelijken dat je 15 maanden bij de bakker betaalde voor hele brood, maar telkens maar 1/2 kreeg.

Wubo
Berichten: 676
Lid geworden op: 13 mei 2006 23:28

Re: Opgelicht door Kpn internet ?????

Ongelezen bericht door Wubo »

klacht indienen dat het product niet is geleverd volgens voorwaarden waar u wel voor betaald heeft...

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Opgelicht door Kpn internet ?????

Ongelezen bericht door ronald g »

Meteen de term opgelicht gebruiken is zo populair maar gaat niet op. Er is sprake van een klacht die niet naar behoren wordt opgelost.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Opgelicht door Kpn internet ?????

Ongelezen bericht door ciske »

ronald g schreef:Meteen de term opgelicht gebruiken is zo populair maar gaat niet op. Er is sprake van een klacht die niet naar behoren wordt opgelost.

nou bij kpn kan je die term wel gebruiken hoor :mrgreen:

davikita
Berichten: 13
Lid geworden op: 04 feb 2009 20:03

Re: Opgelicht door Kpn internet ?????

Ongelezen bericht door davikita »

Als iemand mij een dienst of product verkoop waarvan hij of zij weet dat die niet deugt en die persoon laat mij daar toch veel geld betalen in de wetenschap dat hij of zij het niet terug gaat betalen dan heet dit toch oplichting ? :shock: 8)

Dit terzijde , kpn heeft mij vd week gebeld als reactie op de klacht die ze van mij hadden binnen gekregen. Een hele vriendelijke mevrouw vertelde mij dat het teveel betaalde plotseling maar € 16,75 per maand was, dat ik 17 maanden te veel had betaald en dat ze dan wel helemaal tot 3 maanden wilde retourneren. Toen ik zei dat ik daar niet mee akkoord ging kreeg ik wederom te horen dat ik dan maar een brief aan afdeling Klanten nog iets moest schrijven.

Je zou toch haast denken dat ze die € 375 euro nodig hebben om het bedrijf overeind te houden....

stofzuigertje

Re: Opgelicht door Kpn internet ?????

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Er is wel 20Mb geleverd maar dat U niet vooraf informeerde wat maximaal mogelijk is op Uw adres is dat Uw eigen risico.
In plaats van klagen en geld terug vragen en geloven in loze beloftes had je na 1 jaar weer terug moeten gaan naar lichter abonnement.

Als je van 4 Mb naar 6 ging kreeg je wel sneller, bij 8Mb zit je op maximale en ook glasvezel zoals ik ooit aangeboden kreeg komt niet hoger dan mijn eigen 17 Mb die ik nu ontvang.
Ik kocht een huis op basis van vooraf gezochte info en heb een ander huis daarom niet gekocht omdat die wel goedkoper was maar ook niet verder kwam dan 8 Mb.

Dus kijk eerst voor je een huis gaat huren of kopen hoe ver het van de centrale is, tenzij je Kabel wilt van Ziggo of UPC want daar zijn de verschillen vele malen kleiner.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Opgelicht door Kpn internet ?????

Ongelezen bericht door renegade66 »

Er is wel 20Mb geleverd maar dat U niet vooraf informeerde wat maximaal mogelijk is op Uw adres is dat Uw eigen risico.
In plaats van klagen en geld terug vragen en geloven in loze beloftes had je na 1 jaar weer terug moeten gaan naar lichter abonnement.
dit is natuurlijk klinkklare onzin.

een provider weet heel erg goed waar ze ergens een bepaalde snelheid kunnen leveren.
als je als provider een abbo verkoopt van TOT 20Mb dan moet je er ook voor zorgen dat dit uitgestuurd kan worden.
bij een abbo waar max 8Mb gehaald wordt (waarin dit het geval is) is het bekend dat die 20 Mb niet gehaald kan worden.
dit heeft met apparatuur in de Hub(centrale) te maken.
in dit geval ging TS dus over een zogenaamde KWS netwerk (kpn WholeSale).
die kan niet meer dan 8Mb aan.

KPN heeft willens en wetens een abbo verkocht die niet haalbaar was op dat moment.
dit heet dus oplichten.

geloof me bij de verkoop wordt alles beloofd aan de mensen en niet nagekomen.

TS heeft recht op al het teveel betaalde terug te krijgen/eisen.
Laatst gewijzigd door renegade66 op 27 mei 2011 11:35, 1 keer totaal gewijzigd.

sandra56
Berichten: 205
Lid geworden op: 26 okt 2008 10:40

Re: Opgelicht door Kpn internet ?????

Ongelezen bericht door sandra56 »

davikita schreef:Als iemand mij een dienst of product verkoop waarvan hij of zij weet dat die niet deugt en die persoon laat mij daar toch veel geld betalen in de wetenschap dat hij of zij het niet terug gaat betalen dan heet dit toch oplichting ? :shock: 8)

Dit terzijde , kpn heeft mij vd week gebeld als reactie op de klacht die ze van mij hadden binnen gekregen. Een hele vriendelijke mevrouw vertelde mij dat het teveel betaalde plotseling maar € 16,75 per maand was, dat ik 17 maanden te veel had betaald en dat ze dan wel helemaal tot 3 maanden wilde retourneren. Toen ik zei dat ik daar niet mee akkoord ging kreeg ik wederom te horen dat ik dan maar een brief aan afdeling Klanten nog iets moest schrijven.

Je zou toch haast denken dat ze die € 375 euro nodig hebben om het bedrijf overeind te houden....


KPN is gewoon een oplichter, ik heb het ook aan den lijve meegemaakt!
Ik zou je aanraden om je klacht aan te melden bij de geschillencommissie.

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Opgelicht door Kpn internet ?????

Ongelezen bericht door Ulbe »

Beste Davikita,

Op uw adres is zeer waarschijnlijk alleen een lage ADSL snelheid mogelijk,

20 Mbit zal met ADSL nooit gehaald worden, of u moet in de centrale wonen, als u 17 Mbit netto haalt mag u uw handen vouwen,

VDSL is een "tussenstation" en zal theoretisch 40 Mbit halen, ook heeft dit systeem dezelfde nadelen als ADSL, het pakket is een stuk duurder en wanneer u ver van de centrale woont kunt u beter ADSL houden, dezelfde snelheid en een stuk goedkoper,

Met kabel heeft u deze problemen minder en zijn veel hogere snelheden mogelijk, KPN is niet voor niets druk in de weer haar glasvezel aan het uitrollen,

ADSL en VDSL zal spoedig een stille dood sterven, of als low budget internet verder door het leven gaan,

Wanneer u internet met normale snelheid wilt hebben ( >20 Mbit ) bent u aangewezen op kabel, of indien aanwezig glasvezel,

Veel succes en vriendelijke groeten,

Ulbe.

aaten
Berichten: 224
Lid geworden op: 03 apr 2006 11:43
Locatie: Utrecht

Re: Opgelicht door Kpn internet ?????

Ongelezen bericht door aaten »

ronald g schreef:Meteen de term opgelicht gebruiken is zo populair maar gaat niet op. Er is sprake van een klacht die niet naar behoren wordt opgelost.
Het is op het randje maar als je de wet bekijkt:

326 Sr,
Hij die, met het oogmerk om zich of een ander wederrechtelijk te bevoordelen, hetzij door het aannemen van een valse naam of van een valse hoedanigheid, hetzij door listige kunstgrepen, hetzij door een samenweefsel van verdichtsels, iemand beweegt tot de afgifte van enig goed, tot het verlenen van een dienst, tot het ter beschikking stellen van gegevens, tot het aangaan van een schuld of tot het teniet doen van een inschuld, wordt, als schuldig aan oplichting , gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vier jaren of geldboete van de vijfde categorie.

KPN verkoopt de klant een abonnement wat niet geleverd kan worden, dat dit niet geleverd kon worden diende KPN te weten als kennishouder.
KPN maakt dus gebruik van de wens van de klant door deze een valse voorpiegeling van de waarheid te geven, er kan geleverd worden, wat dus onder listige kunstgrepen zou vallen.
Vervolgens weten ze blijkbaar dat ze niets terug gaan betalen maar dat wordt pas later verteld, wederom kunstgrepen en verdichtsels. Uit dit laatste volgt ook dat het wederrechtelijk is, immers is het verboden iemand te laten betalen voor iets wat niet geleverd wordt.

Het is een beetje het nadeel dat als je dit als gewone burger doet je gelijk vervolgt wordt als oplichter maar als groot bedrijf is het gewoon een foutje en heb je een zakelijk meningsverschil... raar.

Het lijkt me dat dit eerder een gewone civiele procedure wordt, op basis van onverschuldigde betaling het bedrag terugvorderen. Schrijf KPN een brief dat je bedrag x terugvorderd met een betaling binnen 10 dagen na dagtekening (zijn werkdagen dus je moet 14 dagen wachten) daarna herinnering met kosten (voor jouw tijd, gebruik pc, printen, papier, postzegel enz).
Twee aanmaningen sturen vervolgens vordering uit handen geven, wel even aankondigen dat dat gebeurd en dat de kosten voor KPN zijn.

anniebo
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 apr 2010 15:02

Re: Opgelicht door Kpn internet ?????

Ongelezen bericht door anniebo »

Ulbe schreef:Beste Davikita,


KPN is niet voor niets druk in de weer haar glasvezel aan het uitrollen.

Ulbe.
Maar dat zal zeker tot 2020 duren, volgens de KPN, voor heel nederland daar gebruik van kan maken.

anniebo
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 apr 2010 15:02

Re: Opgelicht door Kpn internet ?????

Ongelezen bericht door anniebo »

stofzuigertje schreef:Er is wel 20Mb geleverd maar dat U niet vooraf informeerde wat maximaal mogelijk is op Uw adres is dat Uw eigen risico.
In plaats van klagen en geld terug vragen en geloven in loze beloftes had je na 1 jaar weer terug moeten gaan naar lichter abonnement.
Als KPN belooft dat het goed zal komen, dan verwacht je dat toch ook? Ze zeggen wel dat het max. 20 Mb zal zijn. Maar als het dan echt veel lager uitpakt, en zelfs lager is dan een goedkoper pakket dat ze aanbieden, dan vind ik dat ze dat na de 1e klacht meteen hadden moeten aanbieden en geen valse beloftes hadden moeten doen.
KPN heeft er een handje van om fouten te maken, langs elkaar heen te praten, dingen te zeggen die niet waar zijn. Mensen die totaal geen verstand van zaken hebben, zeggen maar iets. Dat hoort natuurlijk niet bij zo'n groot bedrijf.
Off topic:Ik heb zelf meegemaakt dat ik meer dan een half jaar op internet moest wachten en steeds zou het worden aangesloten en kreeg ik brieven en bevestigingen. Maar als het uitbleef en ik ging bellen, dan kreeg ik te horen dat het niet mogelijk was. Ik moest een 2e tel. lijn hebben op mijn adres, dat was volgens de technische dienst wel mogelijk en dan volgens de helpdesk weer niet, en dan weer wel. Weer bellen, een ander aan de lijn, ja was mogelijk, opnieuw aanvragen, bevestiging, nee kan niet. Dat bleef een half jaar zo doorgaan. Tenslotte is het wel aangesloten. Er zijn toen nog veel fouten gemaakt. Ik moest 3 maanden betalen, terwijl ik geen telefoon en internet had.
Toen het eenmaal goed was aangesloten ging het allemaal erg goed, daar heb ik geen klachten over. Maar de helpdesk en deskundigheid is vaak waardeloos. Gesprekken worden niet geregistreerd, waardoor ze je soms voor leugenaar uitmaken. Vooral als het op geld terug vragen aankomt. Jammer, het kan veel beter daar.

CharlotVSoph
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jun 2011 21:40

Re: Opgelicht door Kpn internet ?????

Ongelezen bericht door CharlotVSoph »

hoe kan je zelf als consument controleren wat je snelheid is die in je huis binnenkomt, waardoor je dus nu teveel aan mb abonnement neemt??

D. Hanekamp
Berichten: 38
Lid geworden op: 30 aug 2010 20:31

Re: Opgelicht door Kpn internet ?????

Ongelezen bericht door D. Hanekamp »

http://www.google.nl/#hl=nl&source=hp&q ... 39&bih=550
hoe kan je zelf als consument controleren wat je snelheid is die in je huis binnenkomt, waardoor je dus nu teveel aan mb abonnement neemt??

DJM
Berichten: 352
Lid geworden op: 26 nov 2010 21:08

Re: Opgelicht door Kpn internet ?????

Ongelezen bericht door DJM »

@davikita

Misschien heb je hier iets aan?

Uit de algemene voorwaarden van KPN:

Artikel 11: Vergoedingen


3. Maandelijks verschuldigde vergoedingen voor Aansluitingen zullen voor een evenredig deel niet in rekening worden gebracht voor periodes waarin ADSL van KPN Telecom drie aaneengesloten etmalen niet heeft gefunctioneerd, als gevolg van andere oorzaken dan bedoeld in de artikelen 7 tweede lid en 8, zevende lid.


https://oms.xs4all.nl/adsl/print.php?pr ... n+ADSL+KPN

anniebo
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 apr 2010 15:02

Re: Opgelicht door Kpn internet ?????

Ongelezen bericht door anniebo »

CharlotVSoph schreef:hoe kan je zelf als consument controleren wat je snelheid is die in je huis binnenkomt, waardoor je dus nu teveel aan mb abonnement neemt??
Dat kan je hier testen.
http://www.speedtest.net/

Let op dat je op "begin test" drukt, boven de landkaart en niet op "start de test" ofzo.

elst93
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 aug 2009 14:33

Re: Opgelicht door Kpn internet ?????

Ongelezen bericht door elst93 »

En dus is het misschien handig om KPN eens gedag te zeggen en over te stappen op kabel. Daar worden de snelheden waarvoor je betaalt namelijk wel gehaald. Mijn verbinding bij Ziggo is 120Mbit/10Mbit en ik behaal:
Afbeelding

De colporteurs van KPN die hier de glasvezel probeerden te verkopen kwamen maar 1 keer bij me aan de deur, om van mij te vernemen dat ik op dat ogenblik al de voor hen onbereikbare snelheid van 50Mbit had. Die is dus alleen nog maar verhoogd.

Ik dank KPN nog steeds dat ze me toentertijd zelf hebben afgesloten, anders had ik niet al meer dan een jaar zeer tevreden bij Ziggo gezeten. :)

(Oh, die 120/10Mbit kost me €67,- per maand, wat inclusief telefoon en digitale TV is. Dus ook nog eens slokken goedkoper dan KPN!)

davikita
Berichten: 13
Lid geworden op: 04 feb 2009 20:03

Re: Opgelicht door Kpn internet ?????

Ongelezen bericht door davikita »

Wauw... Per de 17de deze mnd stappen wij ook over op Ziggo. Ook daar hoor ik goede en slechte verhalen over maar vroeger heb ik ook bij Ziggo gezeten en nooit problemen gehad.

De Kpn ga ik een brief schrijven waarin ik ze in gebreken stel en sommeer het verschil terug te betalen.
Gelukkig krijg ik hierbij hulp dus dat scheelt.
Ben heel benieuwd.

:evil:

Keesjanssen
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 sep 2010 17:34

Re: Opgelicht door Kpn internet ?????

Ongelezen bericht door Keesjanssen »

kan iemand me vertellen hoe het volgende zit :
ik heb onbeperkt internet met een kpn dongel.
echter doet deze het de eerste 2 dagen van de maand en dan is het verbruik op.
en moet ik weer een maand wachten.

Gesloten