| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] opgelicht Shop USSA pas op! shopussa oplichters scammers
opgelicht Shop USSA pas op! shopussa oplichters scammers
Verleden jaar besloot ik een auto in Amerika te kopen. Dat had ik al meerdere keren gedaan, en uit zekerheid maakte ik hierbij gebruik van een Nederlands tussenpersoon die daar was gevestigd. Natuurlijk klinkt dit al eng maar dit was volgens vele recensies een heel goed adres. Het bedrijf heet ShopUSSA en bied aan om de aankoop en de geldzaken te regelen. Hierdoor hoef je je geld niet over te maken aan een vreemdeling waarvan je nooit zeker weet of deze zal leveren. Een vertrouwd gevoel dus. En daarbij had ik voorheen al meerdere keren met succes gebruik gemaakt van dit zelfde bedrijf, toch ging het nu helaas fout. De Ford F150 waarvoor ik 26050 dollar heb betaald is namelijk nooit geleverd. De communicatie verliep geweldig. De eigenaresse van ShopUSSA.com zat boven op de computer en berichten werden vaak binnen minuten beantwoord. Tot dat het geld was verstuurd, toen volgde er abrupt een radiostilte Vragen werden vanaf dat moment niet meer beantwoord. Na vele weken kon ik redelijkerwijze aannemen dat het niet meer vanzelf goed ging komen. In dit mailtje daarop dreigde ik met juridische stappen. Gek genoeg volgde daarop direct een reactie met verontschuldigingen. Ze lag naar zeggen in het ziekenhuis en ik hoefde me geen zorgen te maken. Ik verontschuldigde me daarop en wachtte vervolgens maar weer verder af. Gevalletje overmacht dacht ik. Dat was de eerste leugen uit een bijzonder lange reeks leugens. Weer gingen er te veel weken voorbij zonder enige mogelijke vorm van communicatie. Hoewel mail en telefoon niet werden beantwoord zag ik dat ze dagelijks op haar Facebook actief was. Een berichtje via Facebook bleef echter ook onbeantwoord. Een nieuw dreigement van mijn zijde tot het nemen van stappen volgde. Daarop kreeg ik wéér contact en vertelde eigenaresse dat de auto reeds verkocht was. Ze vroeg of ik voor me geld een andere auto wou uitzoeken. Ik begreep direct dat het een leugen was daar ze hier geen maanden voor nodig zou hebben gehad. Daarom besloot ik geen verdere zaken met haar te doen en verzocht ik haar mijn geld terug te betalen. Eind van de daarop volgende week kon ze mijn geld terugboeken. Ik ging daarmee akkoord. En vervolgens kreeg ik weer geen contact, en enkele weken later besefte dat ik een groot probleem had. Ik plaatste vervolgens een vermelding zoals deze op op opgelicht.nl en weer zeer hoopvol werd mij verteld dat ze tot betaling overging, ze vroeg mij haar en haar bedrijf te zullen sparen en daarop verwijderde ik de vermelding op internet. Maar weer tevergeefs. Het waren slechts steeds de bedreigingen van mijn kant naar haar toe die er toe bijdroegen dat ik soms nog wat nieuwe smoesjes mocht aanhoren. Het waren voornamelijk veel ziektes bij zowel haarzelf als naaste familie die er toe bijdroegen dat ze niet in staat was om direct mijn geld over te boeken. Zelfs heeft ze me meer dan eens spontaan en onverwachts op zeer overtuigende wijze benaderd om te zeggen dat het geld was overgemaakt. (met excuses en vriendelijke groetjes) Ik weet hoe stom het klinkt maar ze is er erg goed in en Ik was dus weer hoopvol. Geen idee wat haar er toe dreef om mij keer op keer op psychopathische manier weer blij te maken met niets. Volg je haar op internet dan zie je dat ze het er goed van neemt vakantie's maar vooral geweldige recensies over haar verleende diensten. Daarbij zet ze zich op Facebook vooral in voor weeskindjes, zieke kindjes, walvissen, dolfijnen, voedselpakketjes voor arme mensen en ga zo maar door.
Een echte wolf in schaapskleding dus.
Ik ben reeds al enkele mensen tegen gekomen die door haar zijn benadeeld en daarom geen zaken meer met haar willen doen. Ik ben reeds zo'n 9 maanden verder en het lijkt er op dat dit niet meer spontaan goed zal komen.
Mijn kostenpost een hele dikke € 20000,- en reeds 9 maanden geen handelsgeld. Iedereen gewaarschuwd dus!
Een echte wolf in schaapskleding dus.
Ik ben reeds al enkele mensen tegen gekomen die door haar zijn benadeeld en daarom geen zaken meer met haar willen doen. Ik ben reeds zo'n 9 maanden verder en het lijkt er op dat dit niet meer spontaan goed zal komen.
Mijn kostenpost een hele dikke € 20000,- en reeds 9 maanden geen handelsgeld. Iedereen gewaarschuwd dus!
Laatst gewijzigd door Edwin USA op 25 feb 2014 11:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: opgelicht Shop USSA pas op! shopussa oplichters scammers
welke normaal denkende nederlander wil nou en F150.. weet je wel dat zo'n ding tweedehands NUL waard is? En dan hebben we het ook maar even niet over de crashtest resultaten. Voor dat geld had je een 500tje goud kunnen laten spuiten, had je ook wat bijzonders...
Geweldige bijdrage mijnheer Bokkel,
U maakt uw naam weer helemaal waar
. Zoals reeds bekend waren uw bijdragen reeds van onschatbare waarde voor dit forum, bijna net zo waardevol als uw crashtestbestendige goudkleurig gespoten fiatje 500.
Heeft u nog meer van deze waardevolle bijdragen dan bent u natuurlijk altijd welkom. Het is hoe dan ook altijd goed voor de pageranking.
Heeft u nog meer van deze waardevolle bijdragen dan bent u natuurlijk altijd welkom. Het is hoe dan ook altijd goed voor de pageranking.
Mr Twelve, Ik begrijp uw standpunt, wel wijs ik u er op om voor een bezoek naar een willekeurige plaatselijke dealer eerst even te Googlen of dit forum te bestuderen. U heeft wellicht een onberispelijke dealer, maar dat is zeker niet altijd vanzelfsprekend. Maar u heeft gelijk natuurlijk is een bezoek aan een dealer in de buurt zo weer eens blijkt vele malen veiliger dan zaken doen met iemand in Amerika die zich zelf loopt aan te prijzen via het net.
Dit is pas een waardevolle bijdrage.. Evenals het "USA" in je nickname, dat deden we vroegâh, toen we 10 waren en er nog geen videospelletjes waren, alleen dino'sEdwin USA schreef:Mr Twelve, Ik begrijp uw standpunt, wel wijs ik u er op om voor een bezoek naar een willekeurige plaatselijke dealer eerst even te Googlen of dit forum te bestuderen. U heeft wellicht een onberispelijke dealer, maar dat is zeker niet altijd vanzelfsprekend. Maar u heeft gelijk natuurlijk is een bezoek aan een dealer in de buurt zo weer eens blijkt vele malen veiliger dan zaken doen met iemand in Amerika die zich zelf loopt aan te prijzen via het net.
-
Guardian72
@ Edwin,
even voor de aardigheid - maar HOE onderzoek je of een tussenpersoon betrouwbaar is?
De site eigenaar: http://whois.domaintools.com/shopussa.com - is in Australie.
De persoon zelf heeft zijn telefoon in de US staan (http://www.whitepages.com/phone/1-954-726-4494)
Heb je die al eens gebeld? (Misschien ten overvloede, maar even voor de beeldvorming)
Wel vreemd - want de site zelf is al sinds 2003 actief - niet typisch voor oplichters. Die hebben vaak een site die hooguit een half jaar tot een jaar bestaat. Wel vreemd is dat een bedrijf dat zich voordoet als Amerikaans, zich via Australie meent te moeten registreren...
Zo te zien heb je hun facebook pagina al gevonden
- en via Twitter kan je ook een en ander de wereld in slingeren. Gezien het bedrag is volhouden toch wel wenselijk.
even voor de aardigheid - maar HOE onderzoek je of een tussenpersoon betrouwbaar is?
De site eigenaar: http://whois.domaintools.com/shopussa.com - is in Australie.
De persoon zelf heeft zijn telefoon in de US staan (http://www.whitepages.com/phone/1-954-726-4494)
Heb je die al eens gebeld? (Misschien ten overvloede, maar even voor de beeldvorming)
Wel vreemd - want de site zelf is al sinds 2003 actief - niet typisch voor oplichters. Die hebben vaak een site die hooguit een half jaar tot een jaar bestaat. Wel vreemd is dat een bedrijf dat zich voordoet als Amerikaans, zich via Australie meent te moeten registreren...
Zo te zien heb je hun facebook pagina al gevonden