LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] opgelicht

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
chalon
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jul 2007 00:49

opgelicht

Ongelezen bericht door chalon »



hallo

ik ben opgelicht door iemand die een advertensie had staan op marktplaats voor replay schoenen.
verkocht de schoenen voor 40 euro... en als je er meerdere kocht hoefde je de verzendkosten niet te betalen.
ik vond het geen geld en bestelde twee paar schoenen.(maandag geld overgemaakt en vrijdag nog niets ontvangen).dus gemaild.
schoenen zouden er aan komen niet dus.
ben er nu achter dat er meer dan 20 gedupeerden zijn die ook bij deze dhr en mevr schoenen hebben besteld en ook hun geld kwijt zijn.
hoop dat al deze mensen aangifte doen bij de site opgelicht,rader en internetoplichting.nl.

zou kunnen we deze zaak misschien met ze alle oplossen.

doei chalon

doei

BAbbel72
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 jun 2007 16:27

Re: opgelicht

Ongelezen bericht door BAbbel72 »

Zelf ben ik ook opgelicht bij marktplaats echter niet met die schoenen wat jij hebt maar met een DVD serie.

Vindt als ik het lees dat het een zooitje is op marktplaats dat er dingen worden verkocht die je niet eens krijgt vindt dat ze daar wat aan moeten doen.

NewDutchie
Berichten: 299
Lid geworden op: 01 jun 2007 16:08

Re: opgelicht

Ongelezen bericht door NewDutchie »

En wat zou Marktplaats daar dan aan moeten doen. Als jij zo dom bent zomaar geld over te maken naar een vreemde, tsja.
Gewoon aangeven dat je het op komt halen. Als dat niet mogelijk is, dan gewoon niet doen.

BAbbel72
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 jun 2007 16:27

Re: opgelicht

Ongelezen bericht door BAbbel72 »

Tja ..wat wil je hier op horen .

Ik woon in Drenthe en die persoon in Eindhoven dus niet om de hoek ga ik het halen ben ik duurder uit snap je ?

Dus hoor ik graag van jouw wat dom is ?

Maar zal je wat meer vertellen voordat ik toe zegde vroeg of ik het kon halen of laten halen ? snap je

Was geen probleem kreeg keurig een adres...

Dus de vraag aan jouw wat is dom ?

Maar nog iets heb bij dat adres een telefoon nummer gezocht en gebeld
en gevraagd en toen kreeg ik een antwoord u bent nummer 5 snap je ?

Dus vraag ik aan jouw wat is dom en kun je tot tien tellen ?

Babbel72

RobbieD
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 jul 2007 12:51

Re: opgelicht

Ongelezen bericht door RobbieD »

Iemand die een naam, bankrekening en woonplaats vermeldt hoef je niet te beschouwen als een vreemde. Dit is een flauwe opmerking waarmee je bijna oplichting rechtvaardigt (dan moet die stomme koper maar beter nadenken, want geen mens is te vertrouwen). Ikzelf heb al tig keer via Marktplaats dingen gekocht en vooraf betaald. Nooit problemen. Dus het merendeel lis eerlijk en daar mag je als koper best vanuit gaan.

maylow
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jul 2007 14:17

Re: opgelicht

Ongelezen bericht door maylow »

ook ik ben (waarschijnlijk) opgelicht op Marktplaats bij het kopen van DVD's. Dezelfde oplichter? Ben benieuwd..

BAbbel72
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 jun 2007 16:27

Re: opgelicht

Ongelezen bericht door BAbbel72 »

gaat het om een ene Maikel Jansen ?

NewDutchie
Berichten: 299
Lid geworden op: 01 jun 2007 16:08

Re: opgelicht

Ongelezen bericht door NewDutchie »

Ik woon in Drenthe en die persoon in Eindhoven dus niet om de hoek ga ik het halen ben ik duurder uit snap je ?

Dus hoor ik graag van jouw wat dom is ?
Je neemt een risico en gaat achteraf lopen klagen.
Maar zal je wat meer vertellen voordat ik toe zegde vroeg of ik het kon halen of laten halen ? snap je

Was geen probleem kreeg keurig een adres...

Dus de vraag aan jouw wat is dom ?
Je hebt een adres dus kan je er toch naar toe om je verhaal te halen? Of heb je het misschien niet gecontroleerd (wie woont er, telefoontje etc.) of een zgn. afspraak gemaakt voor het ophalen?
Maar nog iets heb bij dat adres een telefoon nummer gezocht en gebeld
en gevraagd en toen kreeg ik een antwoord u bent nummer 5 snap je ?

Dus vraag ik aan jouw wat is dom en kun je tot tien tellen ?
Heb je vooraf gebeld? Zo ja waarom ben je dan niet langs gegaan toen je er achter kwam dat er iets mis was. Zo nee, zie mijn 2e opmerking. Snap nummer 5 niet, 5e die iets wilde kopen of de 5e die is opgelicht? Tot tien tellen lukt me nog wel al zie ik de relevantie niet.

Mijn vraag blijft nog steeds staan: "Wat wil je dan dat Marktplaats er aan doet"? Iedere verkoper persoonlijk controleren? Zelfs e-Bay heeft een systeem met 'waarderingen' van verkopers, maar dat valt ook te manipuleren.

Markplaats = goedkoper = risico (afhalen/opsturen/garantie)
Winkel om de hoek = duurder = weinig tot geen risico

Take your pick!

BAbbel72
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 jun 2007 16:27

Re: opgelicht

Ongelezen bericht door BAbbel72 »

En wat zou Marktplaats daar dan aan moeten doen. Als jij zo dom bent zomaar geld over te maken naar een vreemde, tsja.
Gewoon aangeven dat je het op komt halen. Als dat niet mogelijk is, dan gewoon niet doen
.

Dus ik denk als ik een adres krijg en een giro nummer krijg
neem ik aan dat je het kunt vertrouwen toch ?

Ps wat als ik een 06 nummer had gekregen want die kun je zo kopen voor 7.50 € en die heb je er zo weer uit met dit soort dingen lijkt mij

Maar zou als jij zelf al opsomt van wat je kunt doen om het te verkomen waar is dan het beetje vertrouwen wat je wel moet hebben in de mens.

Want stel ik kkop iets in de winkel maar het is verpakt.....krijg ik wel wat ik koop ? of ik ga tanken bij de pomp en krijg ik wel de liters die ik betaal ? of koop ik een kilo kip is het wel kip en geen water ?

Maar die heb jij al lang niet meer reageert heel kort.....of beter gezegd van BOT.....en wat met tot tien tellen bedoelde ik te zeggen ....had een adres en die ligt wel in eindhoven en heb een giro van hem.

Maar ik vindt wel en blijf erbij en hoor het vaker het is eeen rommel bij marktplaats.

DUs je kunt denken wat jij wilt en wat ik wil ..maar denk dat jij denkt is zijn eigenschuld

RobbieD
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 jul 2007 12:51

Re: opgelicht

Ongelezen bericht door RobbieD »

Heel eenvoudig, Marktplaats laat het wel vaker snel afweten.
Op 2ehands.nl zag ik gister een advertentie en de adverteerder had 2 negatieve beoordelingen, beide met de termen oplichter en bedrieger.
Ik schreef daarop een mailtje aan 2ehands en liet ze weten dat zo'n adverteerder toch niet op hun site thuishoorde. Vanmorgen kreeg ik een mailtje terug: de advertentie hadden ze verwijderd.
Wat 2ehands kan , kan Marktplaats natuurlijk ook.
Maar er is wel meer met Marktplaats (de werkwijze, niet het overgrote merendeel van de adverteerders) mis. Als je maar betaalt, mag vrijwel alles. Als je niet betaalt, krijg je al gauw te horen dat je advertentie in strijd is met de regels. Ik weet heus wel (en zo verdedig ik Marktplaats ook altijd) dat Marktplaats uiteindelijk net zo min blaam treft als de advertentieafdeling van een krant, mocht een adverteerder uit zijn op bedrog. Maar Marktplaats lijkt steeds meer alleen geinteresseerd te zijn in het rinkelen van de kassa en niet in het belang van degenen die hen het succes bezorgt: de kopers.

Gesloten