LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] OPGELOST: Verkeerde rekeningen van Ziggo

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
mrpnh
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 mar 2016 21:06

OPGELOST: Verkeerde rekeningen van Ziggo

Ongelezen bericht door mrpnh »

[Deze kwestie is opgelost]

Morgen heb ik waarschijnlijk geen internet meer. Ziggo gaat mijn abonnement afsluiten. Omdat ik mijn rekeningen niet betaal.

Maar het is niet zo dat ik niet wil betalen. Sinds november krijg ik facturen die niet kloppen. Er werd per automatisch incasso te veel afgeschreven van mijn rekening. Namelijk 52,50 i.p.v. 34,95. Een aanzienlijk hoger bedrag! Dus die afschrijvingen heb ik terug laten storten. Uiteraard heb ik hierover direct contact opgenomen met Ziggo.

Hun reactie? "Ja sorry we hebben een computer probleem." Of ik gewoon wilde blijven betalen, "dan krijg je het later terug gestort". Wanneer hun probleem opgelost is, dus. Op mijn vraag wanneer dat dan zou zijn hadden ze geen antwoord. Hier ging ik uiteraard niet mee akkoord. Ik ben toch geen bank die zomaar geld uitleent?

Maar voor de duidelijkheid, Ziggo is het er dus mee eens dat de facturen die ik krijg niet kloppen en te hoog zijn. Daar is geen onenigheid over. Echter, vanwege technische redenen is het voor hen onmogelijk een correcte factuur te sturen. Zeggen ze zelf.

Dus moet ik gewoon betalen?

Ziggo houdt voet bij stuk. Ik krijg gewoon aanmaningen met incassokosten toegestuurd. Na veel bellen, schrijven en e-mailen komt er geen oplossing.

En ik wil gewoon betalen! Maar wel het juiste bedrag en niet meer dan dat.

Nu wordt definitief mijn internet afgesloten. Waarschijnlijk morgen? Ik kreeg vandaag de brief binnen. Telefonisch staan ze me niet eens meer te woord. Maar ik weiger het bedrag te betalen die Ziggo me nu in rekening brengt. Inclusief incassokosten! Amehoela. Ik word gewoon afgeperst.

Ik ga maar eens KPN bellen of zij dan internet willen leveren. Ik weet het anders ook niet meer.

Mvg,

Paul

*** edit 13 apr 2016 *** heb middels dit forum een oplossing kunnen vinden met Ziggo zie pagina 4
Laatst gewijzigd door Radar op 23 apr 2016 10:51, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Kwestie opgelost, link toegevoegd

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: OPGELOST: Verkeerde rekeningen van Ziggo

Ongelezen bericht door CB »

mrpnh schreef:Morgen heb ik waarschijnlijk geen internet meer. Ziggo gaat mijn abonnement afsluiten. Omdat ik mijn rekeningen niet betaal.

Maar het is niet zo dat ik niet wil betalen. Sinds november krijg ik facturen die niet kloppen. Er werd per automatisch incasso te veel afgeschreven van mijn rekening. Namelijk 52,50 i.p.v. 34,95. Een aanzienlijk hoger bedrag! Dus die afschrijvingen heb ik terug laten storten. Uiteraard heb ik hierover direct contact opgenomen met Ziggo.

Hun reactie? "Ja sorry we hebben een computer probleem." Of ik gewoon wilde blijven betalen, "dan krijg je het later terug gestort". Wanneer hun probleem opgelost is, dus. Op mijn vraag wanneer dat dan zou zijn hadden ze geen antwoord. Hier ging ik uiteraard niet mee akkoord. Ik ben toch geen bank die zomaar geld uitleent?

Maar voor de duidelijkheid, Ziggo is het er dus mee eens dat de facturen die ik krijg niet kloppen en te hoog zijn. Daar is geen onenigheid over. Echter, vanwege technische redenen is het voor hen onmogelijk een correcte factuur te sturen. Zeggen ze zelf.

Dus moet ik gewoon betalen?

Ziggo houdt voet bij stuk. Ik krijg gewoon aanmaningen met incassokosten toegestuurd. Na veel bellen, schrijven en e-mailen komt er geen oplossing.

En ik wil gewoon betalen! Maar wel het juiste bedrag en niet meer dan dat.

Nu wordt definitief mijn internet afgesloten. Waarschijnlijk morgen? Ik kreeg vandaag de brief binnen. Telefonisch staan ze me niet eens meer te woord. Maar ik weiger het bedrag te betalen die Ziggo me nu in rekening brengt. Inclusief incassokosten! Amehoela. Ik word gewoon afgeperst.

Ik ga maar eens KPN bellen of zij dan internet willen leveren. Ik weet het anders ook niet meer.

Mvg,

Paul
Nadat je het hebt laten terug storten, heb je natuurlijk wel het juiste bedrag van € 34,95 naar ze overgemaakt. Zo heeft Ziggo geen poot om op te staan.

Maak je echter niets over, dan blijf jij in gebreke en heb jij geen poot om op te staan.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: OPGELOST: Verkeerde rekeningen van Ziggo

Ongelezen bericht door sjohie »

Je wordt niet afgeperst, je wordt door Ziggo gevraagd om je aan hun systemen te conformeren, en die hun werk te laten doen, zodat je het geld terug krijgt. Door te doen wat jij nu doet, sluit je geautomatiseerde systemen kort, met dit als gevolg. Dat is een zwaktebod van Ziggo, en al helemaal niet klantvriendelijk, maar wel zoals het is. Dan rest maar 1 ding, en dat is overstappen inderdaad, dat is de enige taal die ze spreken en snappen.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: OPGELOST: Verkeerde rekeningen van Ziggo

Ongelezen bericht door Har06 »

mrpnh schreef:Morgen heb ik waarschijnlijk geen internet meer. Ziggo gaat mijn abonnement afsluiten. Omdat ik mijn rekeningen niet betaal.

Maar het is niet zo dat ik niet wil betalen. Sinds november krijg ik facturen die niet kloppen. Er werd per automatisch incasso te veel afgeschreven van mijn rekening. Namelijk 52,50 i.p.v. 34,95. Een aanzienlijk hoger bedrag! Dus die afschrijvingen heb ik terug laten storten. Uiteraard heb ik hierover direct contact opgenomen met Ziggo.

Hun reactie? "Ja sorry we hebben een computer probleem." Of ik gewoon wilde blijven betalen, "dan krijg je het later terug gestort". Wanneer hun probleem opgelost is, dus. Op mijn vraag wanneer dat dan zou zijn hadden ze geen antwoord. Hier ging ik uiteraard niet mee akkoord. Ik ben toch geen bank die zomaar geld uitleent?

Maar voor de duidelijkheid, Ziggo is het er dus mee eens dat de facturen die ik krijg niet kloppen en te hoog zijn. Daar is geen onenigheid over. Echter, vanwege technische redenen is het voor hen onmogelijk een correcte factuur te sturen. Zeggen ze zelf.

Dus moet ik gewoon betalen?

Ziggo houdt voet bij stuk. Ik krijg gewoon aanmaningen met incassokosten toegestuurd. Na veel bellen, schrijven en e-mailen komt er geen oplossing.

En ik wil gewoon betalen! Maar wel het juiste bedrag en niet meer dan dat.

Nu wordt definitief mijn internet afgesloten. Waarschijnlijk morgen? Ik kreeg vandaag de brief binnen. Telefonisch staan ze me niet eens meer te woord. Maar ik weiger het bedrag te betalen die Ziggo me nu in rekening brengt. Inclusief incassokosten! Amehoela. Ik word gewoon afgeperst.

Ik ga maar eens KPN bellen of zij dan internet willen leveren. Ik weet het anders ook niet meer.

Mvg,

Paul

als je start met storneren heb je al diverse brieven mails etc gehad.

Voor de paar tientjes verschil ga je dit proces moedwillig in, terwijl je de toezegging had op terugbetaling.

Hopelijk kom je niet op een blokkade lijst te staan :?: :idea:

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: OPGELOST: Verkeerde rekeningen van Ziggo

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Har06 schreef:
mrpnh schreef:Morgen heb ik waarschijnlijk geen internet meer. Ziggo gaat mijn abonnement afsluiten. Omdat ik mijn rekeningen niet betaal.

Maar het is niet zo dat ik niet wil betalen. Sinds november krijg ik facturen die niet kloppen. Er werd per automatisch incasso te veel afgeschreven van mijn rekening. Namelijk 52,50 i.p.v. 34,95. Een aanzienlijk hoger bedrag! Dus die afschrijvingen heb ik terug laten storten. Uiteraard heb ik hierover direct contact opgenomen met Ziggo.

Hun reactie? "Ja sorry we hebben een computer probleem." Of ik gewoon wilde blijven betalen, "dan krijg je het later terug gestort". Wanneer hun probleem opgelost is, dus. Op mijn vraag wanneer dat dan zou zijn hadden ze geen antwoord. Hier ging ik uiteraard niet mee akkoord. Ik ben toch geen bank die zomaar geld uitleent?

Maar voor de duidelijkheid, Ziggo is het er dus mee eens dat de facturen die ik krijg niet kloppen en te hoog zijn. Daar is geen onenigheid over. Echter, vanwege technische redenen is het voor hen onmogelijk een correcte factuur te sturen. Zeggen ze zelf.

Dus moet ik gewoon betalen?

Ziggo houdt voet bij stuk. Ik krijg gewoon aanmaningen met incassokosten toegestuurd. Na veel bellen, schrijven en e-mailen komt er geen oplossing.

En ik wil gewoon betalen! Maar wel het juiste bedrag en niet meer dan dat.

Nu wordt definitief mijn internet afgesloten. Waarschijnlijk morgen? Ik kreeg vandaag de brief binnen. Telefonisch staan ze me niet eens meer te woord. Maar ik weiger het bedrag te betalen die Ziggo me nu in rekening brengt. Inclusief incassokosten! Amehoela. Ik word gewoon afgeperst.

Ik ga maar eens KPN bellen of zij dan internet willen leveren. Ik weet het anders ook niet meer.

Mvg,

Paul

als je start met storneren heb je al diverse brieven mails etc gehad.

Voor de paar tientjes verschil ga je dit proces moedwillig in, terwijl je de toezegging had op terugbetaling.

Hopelijk kom je niet op een blokkade lijst te staan :?: :idea:

Neen Har, pas NA storneren zul je brieven, mails of telefoontjes krijgen. Daarvoor zal er geen reden zijn.

In een ander topic adviseer je om te storeneren en draag je diverse keren de mogelijkheid aan :roll: Wat is het verschil met deze zaak ?
Toezeggingen zou ik ook niet mee akkoord gaan, wel misschien 1 keer maar niet tijden. Is niet TS probleem dat administratie systeem van Ziggo niet klopt.

Wel eens met andere poster dat TS dan natuurlijk wel het bedrag moet betalen wat moet zijn, dus niet afwachten totdat Ziggo eindelijk eens met de juiste factuur gaat komen.
Daarmee voorkom je hoogst waarschijnlijk dat je op een "zwarte lijst" zou komen te staan.

jfortron
Berichten: 97
Lid geworden op: 25 sep 2015 09:19

Re: OPGELOST: Verkeerde rekeningen van Ziggo

Ongelezen bericht door jfortron »


olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: OPGELOST: Verkeerde rekeningen van Ziggo

Ongelezen bericht door olaf79 »

Wat Ziggo doet is natuurlijk van de zotte. Ziggo heeft geen enkel recht om betaling van een foutieve factuur af te dwingen en TS heeft alle recht om deze niet te betalen. Straks raakt door een andere computer storing de toezegging tot terugbetaling kwijt en kan TS fluiten naar zijn centen. Ziggo zit hier fout en heeft daarom geen enkel recht om het internet of welke andere dienst dan ook af te sluiten.

Gebeurt dit wel dan zou TS zelfs eventueel het recht krijgen om extra gemaakte kosten (zoals een ander internet abbo en aansluitkosten bij die andere provider) bij Ziggo terug te vorderen. Ik zou dan gelijk 2x zoveel in rekening brengen met de mededeling dat door een fout in je computersysteem er te hoge kosten in rekening zijn gebracht. Kijken hoe leuk ze dat bij Ziggo vinden.

Jefdus
Berichten: 927
Lid geworden op: 08 sep 2011 12:00

Re: OPGELOST: Verkeerde rekeningen van Ziggo

Ongelezen bericht door Jefdus »

olaf79 schreef:Wat Ziggo doet is natuurlijk van de zotte. Ziggo heeft geen enkel recht om betaling van een foutieve factuur af te dwingen en TS heeft alle recht om deze niet te betalen
Nou ja, een en ander hangt er natuurlijk wel van af of TS het wel verschuldigde maandbedrag van 34.95 al die maanden heeft betaald.Bij een administratieve fout besluiten om dan maar helemaal niks te betalen kan natuurlijk niet. Als TS helemaal niks heeft betaald, is er gewoon een achterstand van een aantal maanden en lijkt afsluiten me niet onterecht.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: OPGELOST: Verkeerde rekeningen van Ziggo

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik begrijp uit het verhaal vd TS dat hij/ zij gewoon niets heeft betaald en alle incasso.s vanaf november 2015 heeft gestorneerd.
Vandaag ( of gisteren misschien al ) zou hij/zij ws worden afgesloten.
Ik vrees dat TS zich in de vingers heeft gesneden door zelfs de juiste facturen ad € 34,95 dan ook maar niet meer te betalen.
Dit 5 maanden op zn beloop laten kan natuurlijk ook niet.

Uw Jurist
Berichten: 851
Lid geworden op: 01 apr 2006 10:14
Contacteer:

Re: OPGELOST: Verkeerde rekeningen van Ziggo

Ongelezen bericht door Uw Jurist »

Steeds maar weer storneren (i.p.v. naar rato) en dan niet het volgens u wel juiste bedrag betalen, levert een tekortkoming van u op. En u toont daarmee ook geen enkele betalingsbereidheid. Uiteindelijk is men dan gerechtigd tot afsluiting.
Waarom laat u dit zo hoog oplopen?

Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: OPGELOST: Verkeerde rekeningen van Ziggo

Ongelezen bericht door olaf79 »

Uw Jurist schreef:Steeds maar weer storneren (i.p.v. naar rato) en dan niet het volgens u wel juiste bedrag betalen, levert een tekortkoming van u op. En u toont daarmee ook geen enkele betalingsbereidheid. Uiteindelijk is men dan gerechtigd tot afsluiting.
Waarom laat u dit zo hoog oplopen?

Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
Als Ziggo en TS in conflict zouden liggen over de hoogte van de facturen zou je gelijk hebben. Maar ziggo stuurt willens en wetens expres een foute factuur. Er is dus geen sprake van een geschil in wat de werkelijke hoogte van het bedrag is, maar een technische fout bij Ziggo, die ze eerst maar eens moet oplossen. Klant heeft naar eigen zeggen meermaals aangegeven dat er van alles fout gaat bij de betaling en ziggo lost niet op. TS is niet in gebreke, maar Ziggo. Daarmee onstaat bij Ziggo geen enkel recht om de levering van diensten op te schorten.
Je kunt een incasso niet deels storneren. Dit was sowieso geen oplossing, want in het systeem van Ziggo heb je dan nog steeds een achterstand, namelijk het verschil tussen gefactureerd en betaald bedrag.

Ziggo stuurt 5 maanden lang foute rekeningen en is hiervan op de hoogte. Waarom zou dit probleem op het bordje van de klant moeten komen.

Uw Jurist
Berichten: 851
Lid geworden op: 01 apr 2006 10:14
Contacteer:

Re: OPGELOST: Verkeerde rekeningen van Ziggo

Ongelezen bericht door Uw Jurist »

olaf79 schreef:Als Ziggo en TS in conflict zouden liggen over de hoogte van de facturen zou je gelijk hebben. Maar ziggo stuurt willens en wetens expres een foute factuur. Er is dus geen sprake van een geschil in wat de werkelijke hoogte van het bedrag is, maar een technische fout bij Ziggo, die ze eerst maar eens moet oplossen. Klant heeft naar eigen zeggen meermaals aangegeven dat er van alles fout gaat bij de betaling en ziggo lost niet op. TS is niet in gebreke, maar Ziggo. Daarmee onstaat bij Ziggo geen enkel recht om de levering van diensten op te schorten.
Je kunt een incasso niet deels storneren. Dit was sowieso geen oplossing, want in het systeem van Ziggo heb je dan nog steeds een achterstand, namelijk het verschil tussen gefactureerd en betaald bedrag.
Ziggo stuurt 5 maanden lang foute rekeningen en is hiervan op de hoogte. Waarom zou dit probleem op het bordje van de klant moeten komen.
Ik geef niet aan / bedoelde niet aan te geven dat er deels gestorneerd had moeten worden. Ik gaf aan dat je naar rato zou kunnen storneren, waarmee ik - om eventuele duidelijkheid weg te nemen - bedoelde: hooguit enkele incasso's storneren. Naar ik aanneem is er nu geen onduidelijkheid meer over mijn stelling.

En het sturen van foute facturen geeft echt geen vrijbrief voor helemaal niets betalen. Voor de geleverde diensten moet tijdig de juiste afgesproken prijs betaald worden, of er nu fout gefactureerd wordt of niet.

Zie: https://www.consuwijzer.nl/geld-verzeke ... ekening-af, waaruit ik citeer:
Let op! Hebt u een overeenkomst gesloten en afgesproken dat u iets moet betalen? Dan hebt u een betalingsverplichting. U kunt het geld dan wel terug laten storten, maar u moet het bedrag ooit betalen. De ondernemer kan u daarvoor een herinnering of aanmaning sturen.

Ter vergelijking zie https://www.consuwijzer.nl/huis-tuin/we ... st-betalen. Ook hier staan maar twee mogelijkheden: een deel niet betalen of onder protest betalen.

En nog los van de juridische aspecten, betaling van het niet-betwiste deel van een factuur kan rekenen op meer begrip van een leverancier dan maar helemaal niet betalen.

Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: OPGELOST: Verkeerde rekeningen van Ziggo

Ongelezen bericht door moederslink »

Als ik in de schoenen van TS had gestaan had ik iedere maand gewoon € 34,95 overgemaakt met een extra omschrijving erbij vermeld van minus € 17.55 , wegens verkeerde factuur plus het klantnummer en herhaaldelijk hier via een mail over gecommuniceerd.
Misschien was Ziggo wakker geschud?

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: OPGELOST: Verkeerde rekeningen van Ziggo

Ongelezen bericht door olaf79 »

Uw Jurist schreef:
olaf79 schreef:Als Ziggo en TS in conflict zouden liggen over de hoogte van de facturen zou je gelijk hebben. Maar ziggo stuurt willens en wetens expres een foute factuur. Er is dus geen sprake van een geschil in wat de werkelijke hoogte van het bedrag is, maar een technische fout bij Ziggo, die ze eerst maar eens moet oplossen. Klant heeft naar eigen zeggen meermaals aangegeven dat er van alles fout gaat bij de betaling en ziggo lost niet op. TS is niet in gebreke, maar Ziggo. Daarmee onstaat bij Ziggo geen enkel recht om de levering van diensten op te schorten.
Je kunt een incasso niet deels storneren. Dit was sowieso geen oplossing, want in het systeem van Ziggo heb je dan nog steeds een achterstand, namelijk het verschil tussen gefactureerd en betaald bedrag.
Ziggo stuurt 5 maanden lang foute rekeningen en is hiervan op de hoogte. Waarom zou dit probleem op het bordje van de klant moeten komen.
Ik geef niet aan / bedoelde niet aan te geven dat er deels gestorneerd had moeten worden. Ik gaf aan dat je naar rato zou kunnen storneren, waarmee ik - om eventuele duidelijkheid weg te nemen - bedoelde: hooguit enkele incasso's storneren. Naar ik aanneem is er nu geen onduidelijkheid meer over mijn stelling.

En het sturen van foute facturen geeft echt geen vrijbrief voor helemaal niets betalen. Voor de geleverde diensten moet tijdig de juiste afgesproken prijs betaald worden, of er nu fout gefactureerd wordt of niet.

Zie: https://www.consuwijzer.nl/geld-verzeke ... ekening-af, waaruit ik citeer:
Let op! Hebt u een overeenkomst gesloten en afgesproken dat u iets moet betalen? Dan hebt u een betalingsverplichting. U kunt het geld dan wel terug laten storten, maar u moet het bedrag ooit betalen. De ondernemer kan u daarvoor een herinnering of aanmaning sturen.

Ter vergelijking zie https://www.consuwijzer.nl/huis-tuin/we ... st-betalen. Ook hier staan maar twee mogelijkheden: een deel niet betalen of onder protest betalen.

En nog los van de juridische aspecten, betaling van het niet-betwiste deel van een factuur kan rekenen op meer begrip van een leverancier dan maar helemaal niet betalen.

Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
Allemaal mooi en aardig, en meestal correct. Maar het gaat hier om een gevalletje verkeerde factuur en niet om een gevalletje betwiste factuur. Ofwel: terwijl Ziggo weet dat er door een computer storing foutieve bedragen worden geïncasseerd blijft zij maand in maand uit bij herhaling foutieve bedragen afschrijven. Misschien is dit nog net geen incasso fraude maar dicht in de buurt komt het wel.
Bij een betaling onder protest of een betaling onder aftrek van een betwist bedrag, is er sprake van dat 1 van de partijen het oneens is met de rekening. Maar in dit geval zijn beide partijen het oneens met de rekening...Dat maakt het verhaal heel anders.

Los daarvan als het computer systeem zegt dat je 50 euro moet betalen en je betaald 30, dan blijft in de administratie 20 euro open staan en krijg je net zo goed aanmaningen, incasso's en uiteindelijk afsluitingen. Ziggo moet eerst maar eens zijn computersystemen op orde hebben en mag daarna komen klagen over niet betaalde bedragen.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: OPGELOST: Verkeerde rekeningen van Ziggo

Ongelezen bericht door olaf79 »

moederslink schreef:Als ik in de schoenen van TS had gestaan had ik iedere maand gewoon € 34,95 overgemaakt met een extra omschrijving erbij vermeld van minus € 17.55 , wegens verkeerde factuur plus het klantnummer en herhaaldelijk hier via een mail over gecommuniceerd.
Misschien was Ziggo wakker geschud?
Als ik in de schoenen van TS had gestaan had ik iedere maand 1 euro overgemaakt met de mededeling dat het wegens een computer storing momenteel niet mogelijk is dat er meer betaald wordt. Dat de bedragen in de toekomst als de storing is verhopen worden verrekend.

Ziggowebteam
verified
Berichten: 93
Lid geworden op: 15 jun 2012 12:56
Contacteer:

Re: OPGELOST: Verkeerde rekeningen van Ziggo

Ongelezen bericht door Ziggowebteam »

Goedemiddag Paul,

Vervelende situatie! Graag kijk ik voor je hoe we dit alsnog samen met je kunnen oplossen. Zou je middels privébericht je postcode+huisnummer en klantnummer willen sturen? Dan kom ik er z.s.m. op terug.

Groet,

Jelle
Webcare Ziggo

jfortron
Berichten: 97
Lid geworden op: 25 sep 2015 09:19

Re: OPGELOST: Verkeerde rekeningen van Ziggo

Ongelezen bericht door jfortron »

Ziggowebteam schreef:Goedemiddag Paul,

Vervelende situatie! Graag kijk ik voor je hoe we dit alsnog samen met je kunnen oplossen. Zou je middels privébericht je postcode+huisnummer en klantnummer willen sturen? Dan kom ik er z.s.m. op terug.

Groet,

Jelle
Webcare Ziggo
Ik had Alex geadviseerd maar natuurlijk is er ook nog Jelle en nog andere.
@Paul, nu heb je de gelegenheid om het op te lossen, ben benieuwd.

Uw Jurist
Berichten: 851
Lid geworden op: 01 apr 2006 10:14
Contacteer:

Re: OPGELOST: Verkeerde rekeningen van Ziggo

Ongelezen bericht door Uw Jurist »

olaf79 schreef: Allemaal mooi en aardig, en meestal correct. Maar het gaat hier om een gevalletje verkeerde factuur en niet om een gevalletje betwiste factuur. Ofwel: terwijl Ziggo weet dat er door een computer storing foutieve bedragen worden geïncasseerd blijft zij maand in maand uit bij herhaling foutieve bedragen afschrijven. Misschien is dit nog net geen incasso fraude maar dicht in de buurt komt het wel.
Bij een betaling onder protest of een betaling onder aftrek van een betwist bedrag, is er sprake van dat 1 van de partijen het oneens is met de rekening. Maar in dit geval zijn beide partijen het oneens met de rekening...Dat maakt het verhaal heel anders.
Los daarvan als het computer systeem zegt dat je 50 euro moet betalen en je betaald 30, dan blijft in de administratie 20 euro open staan en krijg je net zo goed aanmaningen, incasso's en uiteindelijk afsluitingen. Ziggo moet eerst maar eens zijn computersystemen op orde hebben en mag daarna komen klagen over niet betaalde bedragen.
De (hoogte van de) factuur wordt betwist omdat deze een fout bevat. Uw redenatie is lood om oud ijzer.
Het is verder geen incassofraude en komt ook niet in de buurt. Uiteraard is het ridicuul dat Ziggo haar systemen niet op orde heeft en ook nog niet krijgt. Maar als je wel betaalt wat je moet betalen, is Ziggo niet gerechtigd voor het overige aan te manen (ook al zou Ziggo dat doen) enz. enz. En nu is Ziggo daartoe wel gerechtigd. Zo zit het juridisch. En niet zoals u beweert.
Dat doet er niet aan af dat ze daar wel wakker moeten worden. En blijkbaar gebeurt dat nu gezien de reactie van Ziggo Webcare :-).

Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

stofzuigertje

Re: OPGELOST: Verkeerde rekeningen van Ziggo

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Nu er vele meelezen....

Er zijn mensen om dezelfde reden afgesloten en dat ze via een boor hamer en een lange boor nu gratis via de buren online gaan...
Mag niet maar zo 5 gezinnen op 1 zware aansluiting, daar waren ze dus zelf de oorzaak van.

Omdat er maar 1 goede en 4x zware moeilijk oplosbare problemen waren was dit voor ons de beste oplossing!
Ook de extra pakketten zijn dus voor ons maar 20%....

Het mag officieel niet, maar vele lezen al jarenlang ook de krant met de buren als 2e of we lezer en ik zie dit hetzelfde....

mrpnh
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 mar 2016 21:06

Re: OPGELOST: Verkeerde rekeningen van Ziggo

Ongelezen bericht door mrpnh »

Hoi allemaal,

Wat een hoop reacties, bedankt voor alle input!

Ik ben positief verrast doordat Ziggo blijkbaar mee leest op dit forum en nu alsnog heeft aangeboden een oplossing te zoeken. Hopelijk gaat die er dan eindelijk komen.

Een aantal mensen was kritisch op het feit dat ik helemaal niet betaald heb i.p.v. gewoon het juiste bedrag over te maken en daarmee onwil getoond heb om te betalen.
Welnu, ik heb daar het volgende op te zeggen. Ik heb enorm veel wil getoond om te betalen. Ik heb Ziggo gebeld, gemaild, brieven gestuurd, zelfs aangetekend. Ik loop tegen een muur. Iedere keer geef ik aan z.s.m. te willen betalen na ontvangst van een correcte factuur. Maar ik ga niet zomaar willekeurige bedragen overmaken naar een bedrijf. Er moet wel overeenstemming zijn over het te betalen bedrag. Ik krijg een factuur en als ik zie dat die klopt betaal ik. Zo niet, dan vraag ik om een nieuwe factuur. Dit laatste is blijkbaar onmogelijk. Ziggo komt mij tot nu toe totaal niet tegemoet. Het enige wat Ziggo wil is dat ik het te hoge bedrag betaal, zodat zij dat later kunnen corrigeren en terugstorten. Wanneer dat gaat gebeuren? Ik heb geen idee. Wat als Ziggo morgen failliet gaat? Ik ben zeker de laatste die nog wat terug gaat krijgen. Hier heb ik geen zin in. Niet één keer hebben ze voorgesteld dat ik dan maar het lagere (correcte) bedrag kan overmaken en dat ze dan later kijken hoe ze hun eigen zaken op orde gaan brengen. Heb ik overigens wel geopperd, maar was niet goed genoeg. Ik ben gebeld door een medewerkster die me een kwartier lang heeft geprobeerd te bewegen gewoon de foutieve facturen te betalen. Ze had geen enkele geldige reden genoemd waarom ik dat zou moeten willen doen, anders dan dat ik incassokosten in rekening gebracht zou krijgen. Dat klinkt in mijn oren als een dreigement. Ik heb gezegd dat Ziggo in rekening kan brengen wat Ziggo wil, maar dat is wat anders dan dat ik dat ook betaal.
Daarbij heb ik Ziggo in eerste instantie het vertrouwen gegeven geld af te schrijven van mijn rekening. Dit vertrouwen hebben ze geschaad. Maar dan nog, een foutje maken mag, maar zet het dan wel weer recht en dat gebeurt nu niet.

Tot slot heb ik twee dagen geleden deze zaak neergelegd bij de Geschillencommissie, Jelles aanbod te helpen ten spijt. Ik ben bang dat ik dat op dit moment niet meer terug kan draaien. Maar goed dit loopt dan ook al sinds begin januari. Ik ben blij met het aanbod van Jelle om een oplossing te zoeken, hopelijk gaan we dat snel vinden. We zullen daarna zien hoe we dat verder gaan regelen met de Geschillencommissie.

Mvg,

Paul

Gesloten