Vandaag bezocht ik de site van Orange om te kijken voor een adsl verbinding, je wordt doorgelinkt naar de nieuwe site Online.nl
ADSL voor 11,50 per maand in het 1e jaar, 2e jaar kost 18 euro per maand. Ik heb geen KPN lijn dus daar komt 5 euro per maand voor bij, dus prima. Totaal 1e jaar komt dan op 16,50 euro en het 2e jaar lijkt mij dan 23 euro te gaan kosten. Alles ingevuld, adres, email, telefoonnummer. Kom je op de bevestigings pagina en dan staat er ineens dat het 2e jaar 28 euro per maand kost, dus ik bel met de verkoop afdeling van online. De zogenaamd aardige mevrouw vraagt mij nogmaals naar alle gegevens want dan vult zij het wel even voor me in en dan kan ze zien waar het verschil zit tussen de door mij berekende 23 euro en de door hun aangegeven 28 euro. Nadat ik alles aan haar heb doorgegeven zegt ze: O ja maar dat komt omdat de lijn huur van KPN het 2e jaar 10 euro per maand kost i.p.v. 5 euro per maand in het 1e jaar....
Nou lekker hoor, dat valt dus viest tegen weer die lokkertjes, dus ik zeg ik ga er nog even over nadenken want er zijn zat aanbieders. Ze probeert me nog over de streep te trekken door te zeggen dat het bij KPN, Tele 2 en nog meer aanbieders allemaal veel duurder is maar ik hou voet bij stuk en zeg dat ik nog even verder ga kijken en beindig het gesprek.
Krijg ik 5 minuten later in mijn email een bevestiging dat ik ADSL heb afgelsoten bij Online!!! Het moet niet gekker worden, dus ik weer bellen met de verkoop afdeling van Online/Orange (10 cent per minuut), Ja meneer, dan moet u de klantenservice bellen (20 cent per minuut). Ik bel de klantenservice afdeling opzeggingen: krijg ik een bandje dat deze al gesloten is en word opgehangen. Dus ik bel nog een keer en kies een ander menu en krijg iemand aan de telefoon en die zegt me dat het erg druk is en dat ze nu mijn vraag niet kunnen beantwoorden omdat het erg druk is en dat ik morgen maar terug moet bellen. Ik was hier niet van gediend en wilde perse iemand spreken. Was allemaal niet mogelijk. Heb toen wel gezegd (wat misschien net zo netjes was) dat ik die jongen wel een keer in zijn bek zou schijten en toen hing hij op.
Ik vind dit een smerige manier van verkoop en laat het er niet bij zitten.
Ook al blijken ze wellicht uiteindelijk de goedkoopste te zijn, ik zal er geen klant van worden!!
Dus mensen, pas op met je gegevens doorgeven aan deze OPLICHTERS.
Tsjakkaaaaaaaa
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Oplichters bij Online, voorheen Orange
Re: Oplichters bij Online, voorheen Orange
Als u morgen weer afgescheept wordt is het toch verstandig om een aangetekende brief met ontvangstbevestiging te sturen waarin u aangeeft dat u geen contract heeft afgesloten. Sta op een brief waarin staat dat u geen contract heeft per omgaande. Doen zij dit niet schrijf dan de brief! Kopie van brief maken en bewijs van verzenden en ontvangst goed bewaren.
U maakt dan gebruik om een overeenkomst op afstand binnen 7 dagen ongedaan te maken. Anders ben ik bang dat u gen..... bent.
U maakt dan gebruik om een overeenkomst op afstand binnen 7 dagen ongedaan te maken. Anders ben ik bang dat u gen..... bent.
De nieuwe naam omdat ze teveel klachten kregen?
Ik zou Alice daarom ook nooit nemen want ik wil zekerheid.
Kijk naar een bestaande provider met minder klachten en houd rekening met het aantal klachten en aantal klanten en dan zijn er voldoende die wel goede betaalbare verbindingen geven.
Ik zou Alice daarom ook nooit nemen want ik wil zekerheid.
Kijk naar een bestaande provider met minder klachten en houd rekening met het aantal klachten en aantal klanten en dan zijn er voldoende die wel goede betaalbare verbindingen geven.
lijnhuur is normaal gesproken ook 10 euro, maar Orange aka Online vergeet te vermelden dat de prijs ZONDER lijnhuur van andere providers over het algemeen VEEL goedkoper is. Zo betaal je bij Tele2 bijv. 29,95 voor 20 mbit incl lijnhuur. Bij Online ben ik na 1 jaar hetzelfde kwijt (zelfs meer) voor 8 mbit.
Kortom, trouwe klanten worden de dupe van dergelijke verhogingen, waar je simpelweg niet onderuit kan komen (overstappen op een andere provider). Online is enkel en alleen interessant als je slechts 1 jaar blijft.
Kortom, trouwe klanten worden de dupe van dergelijke verhogingen, waar je simpelweg niet onderuit kan komen (overstappen op een andere provider). Online is enkel en alleen interessant als je slechts 1 jaar blijft.