LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oplichting bij online (EK-)Prijsvragen

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
kimvanhuet

Oplichting bij online (EK-)Prijsvragen

Ongelezen bericht door kimvanhuet »

Via Facebook en Hyves zijn er verschillende organisaties die een EK reis weggeven bij het winnen van een prijsvraag. Zo deed ik mee aan een actie van OnsOranje.

Er werden verschillende prijzen over verschillende rondes weggegeven. Zo won ik eerder 2x tickets voor een oefenwedstrijd.

De bedoeling van de actie was dat je als deelnemer een tribune aan vrienden zou vullen en daarmee punten zou opbouwen (vind-ik-leuks en comments genereren). Deze hele tribune is echter nooit gebruikt bij de actie, want de hoofdprijs werd ineens 'geloot' tussen alle deelnemers.

Nu is mijn eerste kritiek/klacht punt al dat mensen werkelijk moeite hebben gedaan om punten te genereren, en die winnen niet. Maar het meest vreemde is dat de winnares lijkt te werken voor een reclamebureau of evenement booking bedrijf.

Haar profiel (zowel op Facebook als Hyves) staat vol met reclame van bedrijfsacties en geen enkele persoonlijke interactie (en/of foto's).

Verder is op google geen informatie te vinden over deze persoon behalve dat zij vele prijsvragen bij verschillende bedrijven en acties heeft gewonnen.

Het mag dus duidelijk zijn dat de hoofdprijs niet echt wordt uitgereikt. De winnares (of wellicht zelfs de man die erachter zit) verdient op deze manier waarschijnlijk haar/zijn brood.

Ik ben benieuwd of meerdere mensen dit wel eens zijn tegengekomen? En of dit ooit is bewezen?

Het is niet erg om te verliezen, maar oplichting ben ik geen fan van. Zeker niet als zo veel mensen mee doen met zo'n acties.

ciske

Re: Oplichting bij online (EK-)Prijsvragen

Ongelezen bericht door ciske »

Het mag dus duidelijk zijn dat de hoofdprijs niet echt wordt uitgereikt
Had je dat wel verwacht dan? Ik snap niet dat mensen er in trappen. Maar goed je bent een stukje wijzer.

Gesloten