LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oplichting door A.O.N. Media uit Bedum

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Marthe_Sliedrecht

Oplichting door A.O.N. Media uit Bedum

Ongelezen bericht door Marthe_Sliedrecht »

Ik heb een winkel en een ook een internetsite voor onze winkel.

Vorig jaar ben ik benaderd door "Internet Marketing Bureau Nederland" uit Groningen met een verhaal dat ik op hun website stond en dat we nog moesten betalen.

Omdat ik en onze medewerkers niet wisten of daar door iemand van ons een (telefonische) opdracht voor was gegeven hebben we de rekening van €714,= maar betaald.

Achteraf lees ik op het forum van Radar over de oplichtingspraktijken.

Op dit moment krijg ik weer facturen en aanmaningen van "A.O.N. Media uit Bedum". Ik heb hen doorgegeven dat ik van niets wist maar ik kreeg een opdrachtbevestiging van mijn naam en paraaf er op. Ik weet zeker dat ik deze nooit heb ondertekend.

Ik heb het vermoeden dat deze handtekening van mij afkomstig is van het schrijven wat ik "Internet Marketing Bureau Nederland" uit Groningen heb gehad.

Via de site van de KvK kwam ik er achter dat zowel "A.O.N. Media uit Bedum" als "Internet Marketing Bureau Nederland" uit Groningen gevestigd zijn op het zelfde adres!!!

Ben ik de enige die nu deze ervaring heeft?

Heeft iemand tips om van deze kwestie af te komen?

Marthe Sliedrecht

olaf79

Re: Oplichting door A.O.N. Media uit Bedum

Ongelezen bericht door olaf79 »

Marthe_Sliedrecht schreef:Ik heb een winkel en een ook een internetsite voor onze winkel.

Vorig jaar ben ik benaderd door "Internet Marketing Bureau Nederland" uit Groningen met een verhaal dat ik op hun website stond en dat we nog moesten betalen.

Omdat ik en onze medewerkers niet wisten of daar door iemand van ons een (telefonische) opdracht voor was gegeven hebben we de rekening van €714,= maar betaald.

Achteraf lees ik op het forum van Radar over de oplichtingspraktijken.

Op dit moment krijg ik weer facturen en aanmaningen van "A.O.N. Media uit Bedum". Ik heb hen doorgegeven dat ik van niets wist maar ik kreeg een opdrachtbevestiging van mijn naam en paraaf er op. Ik weet zeker dat ik deze nooit heb ondertekend.

Ik heb het vermoeden dat deze handtekening van mij afkomstig is van het schrijven wat ik "Internet Marketing Bureau Nederland" uit Groningen heb gehad.

Via de site van de KvK kwam ik er achter dat zowel "A.O.N. Media uit Bedum" als "Internet Marketing Bureau Nederland" uit Groningen gevestigd zijn op het zelfde adres!!!

Ben ik de enige die nu deze ervaring heeft?

Heeft iemand tips om van deze kwestie af te komen?

Marthe Sliedrecht
Onmiddellijk aangifte doen bij de plaatselijke politie, wegens fraude, valsheid in geschrifte en oplichting.

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

olaf79 schreef: Onmiddellijk aangifte doen bij de plaatselijke politie, wegens fraude, valsheid in geschrifte en oplichting.
Helemaal mee eens.

Vaak zijn die aquisitiefraudebedrijven een en dezelfde - gebruiken ze alleen andere namen. Dus dit kunnen ze rustig van het ene 'project' naar het andere gooien.

Wacht niet - doe direct aangifte. (en, geef rustig bedreiging erbij als reden - want ze dreigen met "je moet betalen want anders.."

AnnekeBij

Ongelezen bericht door AnnekeBij »

Wij hebben ook een factuur ontvangen met een bedrag van € 773,50. Ik heb telefonisch contact opgenomen en gezegd dat wij niet bekend zijn met A.O.N./www.zakelijkeregistratie.nl en ik graag wil weten wie het contract heeft getekend. Mijnheer zegt dat hij een kopie gaat opsturen. Hij werd boos toen ik zei dat ik het gevoel had dat we worden opgelicht en ik melding/aangifte ga doen bij SAF. Hij gooide de telefoon er op. Ik heb het gesprek opgenomen met mijn mobiele telefoon.

Op de website http://www.zakelijkeregistratie staat onze school niet vermeld. De website is erg amateuristisch opgezet.
De naam van onze school is op de factuur fout geschreven. :)

Ik kan iedereen aanraden om bij elk vermoeden van aqcuisitiefraude aangifte te doen bij http://www.fraudemeldpunt.nl

Wij hebben inmiddels aangifte gedaan.......
Laatst gewijzigd door AnnekeBij op 04 dec 2011 22:23, 2 keer totaal gewijzigd.

jeroen1966

Ongelezen bericht door jeroen1966 »

Hoi,

Mijn vader wordt een dagje ouder en heeft niks met internet. Nu ik zijn admi overneem zie ik wat opvallends. Internet Marketing Bureau Nederland is gestopt met aanmaningen na 4 januari 2011. Daarna niets meer gehoord of gezien. Op 21 november jl kregen we plots een rekening van AON Media. En ondertussen ook al de herinnering en aanmaning gekregen. Mijn vader weet van niets en ik heb ook gezocht naar zijn bedrijf maar kon het niet eens vinden. Ergo; met bovenstaande berichten weet ik genoeg. Niet op reageren en vooral dus ook geen brief sturen met je handtekening eronder. Die gebruiken ze dan om een opdracht te faken.

Groeten,

Jeroen

bertinusbolknak

Ongelezen bericht door bertinusbolknak »

Hallo,

Ook ik heb met hetzelfde probleem te maken gehad. Vorig jaar heb ik perongeluk een misleidende fax getekend van IMBM. Nadat ik rechtsbijstand in geschakeld had is het tot een schikking gekomen. Onlangs ontving ik een factuur van A.O.N. media voor een vermelding op www.zakelijkeregistratie.nl. Deze vermelding zou in het jaar 2010 - 2011 zijn geweest en nu dus zijn verwijderd omdat het 'contractsduur' zou zijn verstreken. Na telefonisch contact stuurde zij mij de 'overeenkomst' die ik getekend zou hebben. De handtekenining hierop kwam precies overeen met die van IMBM waar ik een jaar eerder een geschil mee had. A.O.N. Media had deze dus gekopieerd vanuit de gegevens van IMBN. Opvallend is dat A.O.N. Media pas is ingeschreven bij KVK vanaf november 2011 terwijl de 'overeenkomst' al in oktober 2010 zou zijn getekend. Ik ontvang nog steeds aanmaningen van A.O.N. Media. Hiervoor heb ik wederom rechtsbijstand ingeschakeld en heb deze zaak gemeld bij meldpunt acqusitiefraude. Dit is over het algemeen het enige wat zin heeft tegen deze bedrijven. Mochten er meerdere meldingen binnen komen over dit bedrijf dan zetten zij er een officier van justitie op en maken hier een zaak van.

Guardian72
Contacteer:

@ Bertinus,

ook bij politie aangifte doen.
Fraude, oplichting en valsheid in geschrifte!

AnnekeBij

Vorige week werd ik gebeld door de Mark Kloon van A.O.B Media (= http://www.zakelijkeregistratie.nl) met de vraag of ik er nog behoefte aan heb om de factuur 'even door te nemen'. Ik heb gezegd dat ik geen behoefte meer heb aan uitleg en dat ik aangifte heb gedaan omdat wij zijn opgelicht. Ik had hém nog wel het e.e.a. uit te leggen: handtekening is niet van ons dus spooknota en gesprekken zijn opgenomen. Daar was hij een beetje verbaast over :? . Ik heb hem ook gezegd dat we zeker niet van plan zijn om de rekening te betalen en dat alle verdere contacten via een advocaat gaan lopen. Hij dreigde direct met een incassobureau en werd boos. Sommige andere 'slachtoffers' van dit bedrijf hebben eerder te maken gehad met acquisitiefraude van IMBN. Wij ook...... deze bedrijven doen dus samen zaken.....

Via fraudemeldpunt kreeg ik het bericht waarin o.a. het volgende staat vermeld; 'Wij kunnen u mededelen dat dit bureau bij ons bekend is, dat wil zeggen dat er reeds meerdere ondernemers over het onderhavige bureau bij ons een melding hebben gedaan.'.

Wij zijn niet van plan om het hier bij te laten zitten. Ik wil nu graag in contact komen met mensen/bedrijven die door dit bedrijf zijn opgelicht zodat we gezamelijk de strijd kunnen voeren. Je staat samen sterk én de proceskosten worden gedeeld, hoewel bij een rechtsbijstandverzekering die kosten nog wel meevallen.
Via Twitter heb ik ook al meldingen gezien.
Deze week heb ik de eerste aanmaning ontvangen. Ze blijven het gewoon proberen. Ze doen hun best maar.

Mijn vraag is nu; willen alle mensen die door dit bedrijf zijn opgelicht mij hun contactgegevens mailen zodat wij met elkaar in contact kunnen komen om een grote vuist te kunnen maken?
Ik heb hiervoor een speciaal mailadres aangemaakt: [email protected]
Uw contactgegevens zullen niet worden uitgewisseld en alleen worden gebruikt om met elkaar in contact te komen.

met vriendelijke groet,
A.

Guardian72
Contacteer:

AnnekeBij schreef: Sommige andere 'slachtoffers' van dit bedrijf hebben eerder te maken gehad met acquisitiefraude van IMBN. Wij ook...... deze bedrijven doen dus samen zaken.....
Ik denk dat ze een en hetzelfde zijn.
Dit soort "bedrijven" verandert net zo vaak van naam als de gemiddelde nederlander van sokken.

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@@@

Sowieso zou ik de ervaringen even melden bij de SAF en bij de FIOD (vooral de laatstgenoemde instantie is erg belangrijk).

Maxiem.

roza1

Ongelezen bericht door roza1 »

Oplichting door A.O.N. Media uit Bedum - 3 januari 2012
Ik heb een pizzeria en een internetsite voor de pizzeria.

Vorig jaar heb ik per ongeluk een brief getekend van IMBN (Internet Marketing Bureau Nederland) uit Groningen waarin stond dat ik op hun website stond en dat we nog moesten betalen en toen hebben we de rekening van €760, eenmalig betaald.

Nu krijg ik weer facturen van (A.O.N. Media uit Bedum). Ik heb hen doorgegeven dat ik van niets wist, en ik weet zeker dat ik deze nooit heb ondertekend. Maar zij stuurde mij de 'overeenkomst' die ik getekend zou hebben. De handtekening hierop komt precies overeen met die van IMBN die ik vorig jaar heb ondertekend. A.O.N. Media had deze dus gekopieerd vanuit de gegevens van IMBN.
Nu weet ik niet wat het beste is moet ik rechtsbijstand inschakelen of aangifte doen bij fraudemeldpunt.nl

Guardian72
Contacteer:

roza1 schreef: Nu weet ik niet wat het beste is moet ik rechtsbijstand inschakelen of aangifte doen bij fraudemeldpunt.nl
Beiden.
En doe aangifte wegens valsheid in geschrifte (men kopieert je handtekening).

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

roza1

Sowieso zou ik hierover ook een melding doen bij de FIOD.

Sukses.

AnnekeBij

Ik heb zojuist weer een mail gekregen van iemand die is opgelicht door AON, ook dit bedrijf is vorig jaar benaderd door IMBN. Het wordt nu steeds duidelijker dat deze bedrijven aan elkaar zijn gelinkt. Tot nu heb ik nog geen contact gehad met het incassobureau van deze boefjes, jammer! Want op dat moment gaan we juridische stappen ondernemen en dan kunnen de andere benadeelden ook wat voor elkaar betekenen. Trouwens, de incassobureau's zijn ook onderdeel van deze malafide ondernemingen.
Voor degenen die het nog niet hebben gedaan: mail mij even jullie mailadres zodat we met elkaar in contact kunnen komen als het nodig is.

Mijn voorstel is:

NIET betalen, ook niet als ze gaan dreigen met een incassobureau.
Schakel je rechtsbijstandverzekering in en hou mij op de hoogte via mail zodat ik de andere mensen ook kan mailen. Indien nodig kunnen wij allemaal voor de rechtbank getuigen.
Laat je niet intimideren (dat hebben ze al wel gedaan via een dreigmail "ik ga je pakken!)

ronald1969

Ongelezen bericht door ronald1969 »

Beste mensen,
Ik ben benieuwd of er nog nieuwe ontwikkelingen (brieven, deurwaarders, rechtzaken?) zijn geweest sinds januari dit jaar m.b.t. A.O.N. Media. Wij zijn een woongroep en geen bedrijf maar hebben wel een bewonersvereniging om huurderszaken te kunnen regelen. Toch kregen wij gisteren een factuur van 'Gemeentegids' een initiatief van A.O.N. Media. Het laatste wat wij zouden willen is welke vermelding dan ook in een openbaar register. Wij hébben géén overeenkomst met AON en er is nooit contact geweest met deze organisatie. Omdat dit naar fraude rook, heb ik meteen de radar-site gecheckt en ik ben op jullie berichten gestuit. Ik ben benieuwd of dit bij jullie nog actueel is en of er mensen zijn die te maken hebben gehad met 'Gemeentegids.' Ik twijfel sterk aan hoe ik hierop moet reageren. Sommigen zeggen: reageer helemaal niet en anderen geven aan toch schriftelijk in contact te treden met AON. Wat moet ik doen?
Ik vind het trouwens vreemd dat AON en Gemeentegids niet worden genoemd op fraudemeldpunt.nl Dit had toch al lang gebeurd moeten zijn??? En hoe kan het dat na de ophef van vorig jaar, deze crimineel nog steeds actief kan zijn onder dezelfde naam?
Ook interessant dat googlen op het telefoonnummer 084-0036459 leidt naar ene D. Bergsma, restpartijenverkoper. Heeft hij hier iets mee te maken?
Ook interessant is dat op het vestigingsadres van AON in Groningen, ook 'Stuur autoverhuur' is gevestigd. Hebben die hier iets mee te maken, of worden deze bedrijven, verkopers door AON misbruikt?
Het feit dat in de factuur ook BTW wordt berekend lijkt mij ook interessant voor de FIOD.

Mijn belangrijkste vraag nu is: moet ik uberhaupt iets doen?

Dank voor jullie respons!

jeroen1966

Ongelezen bericht door jeroen1966 »

Beste Ronald,

Ik heb reeds eerder met dit bedrijf te maken gehad. Sinds wij eenvoudig niet meer gereageerd hebben op brieven en/of aanmaningen van het zg. bedrijf is het stilgevallen. Gewoon negeren dus, ze houden vanzelf op als ze doorhebben dat je er niet intrapt om te betalen.

Gr., Jeroen

ronald1969

Ongelezen bericht door ronald1969 »

Ok! Dat is goed om te weten.

Gesloten