LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oplichting door "Grey Grey" marktplaats

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Lula88
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 aug 2010 15:22

Oplichting door "Grey Grey" marktplaats

Ongelezen bericht door Lula88 »

Ik hoop dat mensen die op het punt staan een camera of iets anders te verkopen aan ene "Grey grey" dit berichtje nog op tijd lezen!! Ook ik stond op het punt om een camera te versturen, en gelukkig keek ik even op Google. Er zijn veel gedupeerden. Hij bied op camera's en zegt dat ie meteen het gevraagde bedrag heeft overgemaakt. Hij stuurt zelfs een bevestiging van Paypal (die is dus nep). Hij zelf beweert uit Duitsland te komen. Hij vraagt aan de gedupeerden of zij de camera op kunnen sturen naar een adres in Nigeria voor zijn vrouw Dr. Sola Hilson.

Uiteindelijk blijken de gedupeerden geen geld te krijgen en hoor je niks meer van hem. Ik heb ook ergens gelezen dat ie gaat dreigen, dus ik heb 'm meteen geblokkeerd via mn mail.

FiscaalJurist
Berichten: 579
Lid geworden op: 05 dec 2008 09:39

Re: Oplichting door "Grey Grey" marktplaats

Ongelezen bericht door FiscaalJurist »

Hij vraagt aan de gedupeerden of zij de camera op kunnen sturen naar een adres in Nigeria voor zijn vrouw Dr. Sola Hilson

Dat hier nog mensen intrappen :shock:
Geen wonder dat die Nigerianen zelfs liedjes maken over de domme Westerling en hoe ze zijn geld gaan afpakken....

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Oplichting door "Grey Grey" marktplaats

Ongelezen bericht door tennis »

Lula88 schreef: Ik heb ook ergens gelezen dat ie gaat dreigen, dus ik heb 'm meteen geblokkeerd via mn mail.
Op de eerste plaats, schrijft FJ precies, wat aan de hand is, met zulke mails.
Ten tweede, heeft hij bij mij helemaal geen kans om te dreigen, want voor deze mails heb ik een heel kleine toets: Delete

witte angora
Berichten: 31990
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Oplichting door "Grey Grey" marktplaats

Ongelezen bericht door witte angora »

Er is blijkbaar maar één manier om van die Nigerianen af te komen: met zijn allen ons hele hebben en houden aan die lui geven, inclusief het hele land, en dan zelf op een plankje op de oceaan gaan dobberen. Pas dan houden ze op met het sturen van mailtjes, mag je hopen.

Best kans dat ze die plankjes ook nog willen hebben, maar goed.

Die lui blijven doorgaan omdat er nog steeds mensen in trappen. Trap er met zijn allen gewoon niet meer in, dan houdt het vanzelf wel een keertje op.

troubleshooter
Berichten: 471
Lid geworden op: 08 mar 2008 07:39

Re: Oplichting door "Grey Grey" marktplaats

Ongelezen bericht door troubleshooter »

Meldt het aan de redactie/beheerder van Marktplaats.

Lula88
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 aug 2010 15:22

Re: Oplichting door "Grey Grey" marktplaats

Ongelezen bericht door Lula88 »

vogels schreef:
FiscaalJurist schreef:Dat hier nog mensen intrappen :shock:
Komt door de dollartekens die verkoper voor zijn ogen ziet dansen. :lol:

In eerste instantie wilt hij het naar een ander adres gestuurd krijgen (niet in Nigeria), dus alsjeblieft kom niet meteen met vooroordelen. Deze mensen hebben allerlei valse trucjes om mensen erin te laten trappen. Tuurlijk moet je er zeker van zijn dat je geld eerst gestort is, maar ik kan me voorstellen dat andere mensen die zo'n betalingsbewijs van Paypal zien ervan uit gaan dat het allemaal wel goed zit.

Echt jammer dat sommige van jullie zo rot moeten reageren. Ik ben er niet in gestonken en heb dit berichtje alleen maar geplaatst in de hoop andere mensen hiermee te waarschuwen.

Bedankt voor je begrip :S

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Oplichting door "Grey Grey" marktplaats

Ongelezen bericht door tennis »

Je hebt pas een account aangemaakt.
Dus ook de gebruikersregels gelezen?!
Dan had je ook gezien, dat je eerst moet kijken, of al een topic met dit onderwerp is.
Had je dat gedaan, was je hier uit gekomen:
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... a#p1027879

Niemand reageert rot, maar intussen zijn deze berichten/topics al zo vaak geschreven en langs gekomen , dat het niemand meer kan lezen, dat er nog mensen intrappen!

witte angora
Berichten: 31990
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Oplichting door "Grey Grey" marktplaats

Ongelezen bericht door witte angora »

Klopt, er was er zelfs eentje die een hele lijst wilde aanleggen van e-mailadressen die door die Nigerianen gebruikt worden. Niet alleen onbegonnen werk, maar ook totaal zinloos.

Lula88
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 aug 2010 15:22

Re: Oplichting door "Grey Grey" marktplaats

Ongelezen bericht door Lula88 »

tennis schreef:Je hebt pas een account aangemaakt.
Dus ook de gebruikersregels gelezen?!
Dan had je ook gezien, dat je eerst moet kijken, of al een topic met dit onderwerp is.
Had je dat gedaan, was je hier uit gekomen:
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... a#p1027879

Niemand reageert rot, maar intussen zijn deze berichten/topics al zo vaak geschreven en langs gekomen , dat het niemand meer kan lezen, dat er nog mensen intrappen!

Als jij er nooit in trapt en niet geïnteresseerd bent in deze berichten: lees ze dan niet.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Oplichting door "Grey Grey" marktplaats

Ongelezen bericht door tennis »

Lula88 schreef:
tennis schreef:Je hebt pas een account aangemaakt.
Dus ook de gebruikersregels gelezen?!
Dan had je ook gezien, dat je eerst moet kijken, of al een topic met dit onderwerp is.
Had je dat gedaan, was je hier uit gekomen:
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... a#p1027879

Niemand reageert rot, maar intussen zijn deze berichten/topics al zo vaak geschreven en langs gekomen , dat het niemand meer kan lezen, dat er nog mensen intrappen!

Als jij er nooit in trapt en niet geïnteresseerd bent in deze berichten: lees ze dan niet.

Je begrijpt het niet, of je wil het niet begrijpen.
Je mocht volgens de gedragsregels, dit topic helemaal niet openen, dus blaas hier niet zo hoog van de toren.


Alvorens een nieuwe discussie te starten dienen gebruikers te controleren of er al soortgelijke discussies gaande zijn.

FiscaalJurist
Berichten: 579
Lid geworden op: 05 dec 2008 09:39

Re: Oplichting door "Grey Grey" marktplaats

Ongelezen bericht door FiscaalJurist »

je waarschuwt tegen iets wat al tig keer langs is gekomen en dan wordt je soms melig 8)
"Bij het kapitaalverzekering moet ik daar belasting over betalen" verhaal wat ook al tig keer is langs gekomen heb ik dat ook.........

Terwijl als je de term even invult bij zoeken boven aan naast het radar logo kom je bij alle relevante topics.

Alle reageerders in dit topic posten vaak en zijn er bij mijn weten niet op uit anderen onnodig te kwetsen.

Frank444
Berichten: 54
Lid geworden op: 20 apr 2010 17:27

Re: Oplichting door "Grey Grey" marktplaats

Ongelezen bericht door Frank444 »

Herhaling is de kracht van communicatie. Ik vind het prima als er opnieuw voor wordt gewaarschuwd. Als je het al weet, dan ga je toch verder. Dit hele forum kent zoveel items. Niet iedereen kent het forum uit zijn hoofd. Dank voor plaatsen Lula88.

Wat betreft handelen op marktplaats. Ik stuur niets op. Haal direct zelf op of lever af. Doet men moeilijk, dan ben ik weg. Ik handel alleen met mensen die ik vertrouw en daar heb ik mijn eigen criteria voor. Grey Grey is niet een naam waar ik mee zou handelen. Wel met namen als Jaap, Jan, Piet, Truus of Wil.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Oplichting door "Grey Grey" marktplaats

Ongelezen bericht door tennis »

Frank444 schreef:Herhaling is de kracht van communicatie. Ik vind het prima als er opnieuw voor wordt gewaarschuwd. Als je het al weet, dan ga je toch verder. Dit hele forum kent zoveel items. Niet iedereen kent het forum uit zijn hoofd. Dank voor plaatsen Lula88.
Je hebt gelijk, dat er wordt gewaarschuwd, maar er zijn ook regels op een forum, waar iedereen, ook je , met het aanmaken van een account akkoord bent gegaan.
Dan plaats het in een topic, wat reeds bestaat.
Want de meeste klachten zijn reeds al een geweest!
Als jou de vele items te veel zijn, moet je afhaken!

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Oplichting door "Grey Grey" marktplaats

Ongelezen bericht door Guardian72 »

maar ik kan me voorstellen dat andere mensen die zo'n betalingsbewijs van Paypal zien ervan uit gaan dat het allemaal wel goed zit.
Nee.
Er is maar EEN mogelijkheid - en dat is naar paypal gaan, inloggen en je saldo / transacties bekijken.
Een mailtje met 'bevestiging' zegt niets, want die zijn met een beetje knip en plakwerk zo makkelijk 'echt' te maken...

Als mensen nu nog er 'zo maar van uit gaan dat het wel goed zit' zijn ze een gevaar voor zichzelf, en een plaag voor de rest, want daardoor blijven die nigerianen en overigen maar doorgaan.

Gesloten