LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Oplichting Orange, niet dan?
Oplichting Orange, niet dan?
In december brief gestuurd met een opzegging van alle aanvullende diensten, die de klant ongewild, tóch moet aanvinken bij het afsluiten
van een nieuw adsl abonnement.
Heb ze in die brief uitgelegd dat dit een rotte manier van zakendoen is,
aangezien er een groot deel is wat dit vergeet na een jaar, maar eigenlijk niet wil.
Maar die mensen betalen na een jaar een klein 10tje per maand extra!
Voor minimaal 1 jaar!
Ik heb een bevestiging van opzegging gekregen in december.
Vervolgens....
Komt deze mail ongevraagd weer binnen:
Dank u voor uw aanvraag van een abonnement voor het PC veiligheidspakket; abonnementskosten: € 3,95 per maand
uw factuur
De eerste elf dagen kunt u gratis van uw abonnement gebruikmaken. Vanaf dag twaalf gaan wij (indien van toepassing) kosten voor het abonnement in rekening brengen. Deze kosten schrijven wij maandelijks samen met uw abonnementsgeld af.
Wat een tillers daar, hoe kom je er ooit vanaf?
Ga naar onze online klantenservice. >> werkt niet <<
Of bel de ADSL klantenservice via nummer 0900 9515 (€ 0,20/min). Als u belt, vragen wij u uw klantnummer in te toetsen. Wij kunnen u dan beter helpen. Bel voor overige abonnementen via nummer 0900 0134 (€ 0,50/min).
Nee, ik ga niet betalen voor een betaalde ongevraagde dienst af te sluiten !
Update:
UITEINDELIJK via link link link link de dienst weer uit kunnen zetten,
goed verstopt iig.
Ik vind dit gewoon pure oplichting om iedereen net even wat meer geld uit zijn/haar zakken te kloppen. (had ik al vermeld in opzegbrief)
Bij wie zijn er nog meer ongevraagde extra diensten aangezet?
Als het er meer zijn, doe ik aangifte.
Mijn abonnement wordt tevens opgezegd.
van een nieuw adsl abonnement.
Heb ze in die brief uitgelegd dat dit een rotte manier van zakendoen is,
aangezien er een groot deel is wat dit vergeet na een jaar, maar eigenlijk niet wil.
Maar die mensen betalen na een jaar een klein 10tje per maand extra!
Voor minimaal 1 jaar!
Ik heb een bevestiging van opzegging gekregen in december.
Vervolgens....
Komt deze mail ongevraagd weer binnen:
Dank u voor uw aanvraag van een abonnement voor het PC veiligheidspakket; abonnementskosten: € 3,95 per maand
uw factuur
De eerste elf dagen kunt u gratis van uw abonnement gebruikmaken. Vanaf dag twaalf gaan wij (indien van toepassing) kosten voor het abonnement in rekening brengen. Deze kosten schrijven wij maandelijks samen met uw abonnementsgeld af.
Wat een tillers daar, hoe kom je er ooit vanaf?
Ga naar onze online klantenservice. >> werkt niet <<
Of bel de ADSL klantenservice via nummer 0900 9515 (€ 0,20/min). Als u belt, vragen wij u uw klantnummer in te toetsen. Wij kunnen u dan beter helpen. Bel voor overige abonnementen via nummer 0900 0134 (€ 0,50/min).
Nee, ik ga niet betalen voor een betaalde ongevraagde dienst af te sluiten !
Update:
UITEINDELIJK via link link link link de dienst weer uit kunnen zetten,
goed verstopt iig.
Ik vind dit gewoon pure oplichting om iedereen net even wat meer geld uit zijn/haar zakken te kloppen. (had ik al vermeld in opzegbrief)
Bij wie zijn er nog meer ongevraagde extra diensten aangezet?
Als het er meer zijn, doe ik aangifte.
Mijn abonnement wordt tevens opgezegd.
Re: Oplichting Orange, niet dan?
Ik heb dat emailtje ook gehad en heb een klacht ingediend en excuses geeisd.
Re: Oplichting Orange, niet dan?
Dit komt mij bekent voor. Mailtje ook gehad afgelopen week en ook nergens voor aangemeldt.
Komt allemaal doordat ik mij in januari heb aangemeldt voor ISDN via Orange. Daar vraag je om en ongevraagd krijg je er heel veel bij. Eerst 4 mailtjes over allerlei pakketten. Deze opgezegd en nu deze weer. Steeds moet je wel weer bellen en dat kost 0,20 ct per min. Ik vraag mij af of dit allemaal zomaar mag.
Komt allemaal doordat ik mij in januari heb aangemeldt voor ISDN via Orange. Daar vraag je om en ongevraagd krijg je er heel veel bij. Eerst 4 mailtjes over allerlei pakketten. Deze opgezegd en nu deze weer. Steeds moet je wel weer bellen en dat kost 0,20 ct per min. Ik vraag mij af of dit allemaal zomaar mag.
Re: Oplichting Orange, niet dan?
Inderdaad dat vraag ik mij dus ook af heb een klacht gestuurd via de
e-mail maar tot op heden nog niets gehoord.
Erg jammer allemaal
e-mail maar tot op heden nog niets gehoord.
Erg jammer allemaal
Re: Oplichting Orange, niet dan?
Aanvulling;
Bij wie zijn er nog meer ongevraagde extra diensten aangezet?
"Ná het opzeggen van alle aanvullende diensten"
Als het er meer zijn, doe ik aangifte.
Bij wie zijn er nog meer ongevraagde extra diensten aangezet?
"Ná het opzeggen van alle aanvullende diensten"
Als het er meer zijn, doe ik aangifte.
Re: Oplichting Orange, niet dan?
Ik kreeg 3 mailtjes 3 April:
1. U heeft aangegeven uw PC Antivirus abonnement te willen opzeggen. Wij hebben dit verzoek verwerkt.
2. U heeft aangegeven uw PC Firewall abonnement te willen opzeggen. Wij hebben dit verzoek verwerkt. Dank u voor het gebruiken van deze dienst.
3. Dank u voor uw aanvraag van een abonnement voor het PC veiligheidspakket:
abonnement: PC Veiligheidspakket
abonnementskosten: € 3,95 per maand
promotie: PC veiligheidspakket, tot het einde van uw huidige contractsperiode gratis
ingangsdatum: 02/04/2008
uw abonnement loopt minimaal tot: 30/09/2008
Heb een mail gestuurd en ik kreeg het volgende antwoord:
Geachte .....
Het is namelijk zo dat de diensten PC Firewall en PC Antivirus worden
vervallen door het PC veiligheidspakket.Wenst u hier geen gebruik van te
willen maken kunt u beste telefonisch contact met ons op nemen op
0900-9515 of dit schriftelijk te melden bij ons.
Orange Nederland Breedband BV
Postbus 11095
1001 GB Amsterdam
faxen doet u via nummer: 020 535 59 99
Tevens las ik dat iemand van jullie deze diensten uit heeft kunnen zetten en dat dat behoorlijk verstopt zat. Kan jij aangeven waar ik dat precies kan vinden?
Groet
1. U heeft aangegeven uw PC Antivirus abonnement te willen opzeggen. Wij hebben dit verzoek verwerkt.
2. U heeft aangegeven uw PC Firewall abonnement te willen opzeggen. Wij hebben dit verzoek verwerkt. Dank u voor het gebruiken van deze dienst.
3. Dank u voor uw aanvraag van een abonnement voor het PC veiligheidspakket:
abonnement: PC Veiligheidspakket
abonnementskosten: € 3,95 per maand
promotie: PC veiligheidspakket, tot het einde van uw huidige contractsperiode gratis
ingangsdatum: 02/04/2008
uw abonnement loopt minimaal tot: 30/09/2008
Heb een mail gestuurd en ik kreeg het volgende antwoord:
Geachte .....
Het is namelijk zo dat de diensten PC Firewall en PC Antivirus worden
vervallen door het PC veiligheidspakket.Wenst u hier geen gebruik van te
willen maken kunt u beste telefonisch contact met ons op nemen op
0900-9515 of dit schriftelijk te melden bij ons.
Orange Nederland Breedband BV
Postbus 11095
1001 GB Amsterdam
faxen doet u via nummer: 020 535 59 99
Tevens las ik dat iemand van jullie deze diensten uit heeft kunnen zetten en dat dat behoorlijk verstopt zat. Kan jij aangeven waar ik dat precies kan vinden?
Groet
Re: Oplichting Orange, niet dan?
Orange > service center > login > mijn account > opnieuw login > gegevens > opzeggen
> helemaal onderin : beëindig je abonnement op E-mail Antivirus, Antispam, PC Firewall, PC Antivirus en Parental Control
Zet vooral géén directe link in de mail waarbij je de dienst door iedereen
zijn strot duwt, stel je voor dat mensen de dienst opzeggen...
Loop je zomaar per persoon 3.95 Euro per maand mis
Ja, bel gerust het 0900 nummer €€€€
TIP: Orange 020 5355398 lokaal tarief.
Binnen 1 maand meer ellende;
http://kassa.vara.nl/portal?_scr=kassa_ ... er=3996286
> helemaal onderin : beëindig je abonnement op E-mail Antivirus, Antispam, PC Firewall, PC Antivirus en Parental Control
Zet vooral géén directe link in de mail waarbij je de dienst door iedereen
zijn strot duwt, stel je voor dat mensen de dienst opzeggen...
Loop je zomaar per persoon 3.95 Euro per maand mis
Ja, bel gerust het 0900 nummer €€€€
TIP: Orange 020 5355398 lokaal tarief.
Binnen 1 maand meer ellende;
http://kassa.vara.nl/portal?_scr=kassa_ ... er=3996286
Re: Oplichting Orange, niet dan?
Jaaaaaaaaaaaaaaa, daaar istie weer:
hetzelfde kutpakket opzeggen. De koude koorts voor ORANGE.
STUUR NU GVD maar een incassobureau, ik ga niet voor de 3e keer03-05-2008 :
Onlangs heeft u het PC veiligheidspakket abonnement aangevraagd. Uit onze gegevens is gebleken dat u de software nog niet heeft gedownload.
Wij willen u erop wijzen dat uw computer pas is beveiligd nadat u de software heeft gedownload en geïnstalleerd. Hoe u dat doet, leest u verderop in deze e-mail. Hieronder hebben wij de abonnementsgegevens voor u op een rij gezet.
abonnement: PC veiligheidspakket
abonnementskosten: € 3,95 per maand
heeft u vragen?
Ga naar onze online klantenservice. Of bel de ADSL klantenservice via nummer 0900 9515 (€ 0,20/min). Als u belt, vragen wij u uw klantnummer in te toetsen. Wij kunnen u dan beter helpen. Bel voor overige abonnementen via nummer 0900 0134 (€ 0,50/min).
hetzelfde kutpakket opzeggen. De koude koorts voor ORANGE.
Re: Oplichting Orange, niet dan?
Onzin, je bent helemaal niet verplicht om (on)gewild dingen aan te vinken.In december brief gestuurd met een opzegging van alle aanvullende diensten, die de klant ongewild, tóch moet aanvinken bij het afsluiten
van een nieuw adsl abonnement.
Denk dat je toch even beter had moeten lezen, meer dan een advies om het te nemen is het niet.
Is uw computer voldoende beveiligd?
Ja of Nee
Wenst u gebruik te maken van het veiligheidspakket?
Ja of Nee
U heeft gekozen geen gebruik te maken van de blah blah blah.
Re: Oplichting Orange, niet dan?
Het is echt niet te geloven weer zo'n tering mailtje gehad dat ik ergens op geabboneerd ben waar ik het al had opgezegt.
Wederom online opgezegt.Vorige keer al een mailtje gestuurd want bellen heeft toch geen zin en nu dit weer.
Wederom online opgezegt.Vorige keer al een mailtje gestuurd want bellen heeft toch geen zin en nu dit weer.
Re: Oplichting Orange, niet dan?
OK, sorrie: voor de duidelijkheid anders geformuleerd: ze waren aangevinkt & greyed-out.Onzin, je bent helemaal niet verplicht om (on)gewild dingen aan te vinken.
"Greyed out betekent zoiets als onbeschikbaar. Als een knop of selectievakje greyed out is, betekent dit dat de betreffende functie niet beschikbaar of zelfs niet aanwezig is. "
In dit geval was er vorig jaar geen funtie van het uitvinken aanwezig om niet "verplicht" geactiveerd te zijn.
( ná het 1e jaar, zonder "vergeten" opzegging mijnerzijds = betalen )
De vraag van "Is uw computer voldoende beveiligd? " was er iig niet,
én de vraag of diensten automatisch geheractiveerd moeten worden ná
opzegging kon ik ook niet zo snel herinneren
Van JA / Nee was dan ook geen sprake, enkel het zetten van vinkjes.
Wellicht inmiddels eindelijk aangepast, heb er wel een aardig briefje heengestuurd tijd terug, uiteraard geen antwoord, maar toch?