LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] opzeggen ADSL bij Planet

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
nieuwenhuysen
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 jul 2006 15:25

opzeggen ADSL bij Planet

Ongelezen bericht door nieuwenhuysen »

Ik heb al jaren een duur ADSL abonnement bij Planet. Ik wilde overgaan naar het veel goedkopere Telfort en zegde het abonnement bij Planet op. Ik dacht dat ik een opzegtermijn van 1 maand had. Planet belt mij nu dat ik een klant ben van voor 2001 en daarom val onder de oude voorwaarden. Ik mag daarom alleen per jaar opzeggen - klanten van na 2001 mogen per maand opzeggen !. Ik moet door blijven betalen tot 13 november 2008. Mag dit zo maar?

Volgens de eigen Algemene Voorwaarden mogen ADSL klanten na een jaar gewoon per maand opzeggen. Er staat in die Algemene Voorwaarden niets in over oude klanten waarvoor de algemene voorwaarden niet zouden gelden.
Laatst gewijzigd door nieuwenhuysen op 06 nov 2007 14:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: opzeggen ADSL bij Planet

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Ja, een contract is een contract. Het is weliswaar niet fair, maar toch. Destijds waren jaarcontracten normaal, ze hebben het pas aangepast sinds meerdere spelers op de markt de opzegtermijn drastisch ingekort hebben.

kpndrama
Berichten: 143
Lid geworden op: 26 aug 2007 05:05

Re: opzeggen ADSL bij Planet

Ongelezen bericht door kpndrama »

Je kan dan ook beter helemaal bij kpn wegblijven. Het net , planet , xs4all enz zijn allemaal dochterondernemeningen van kpn. Ik heb alleen maar problemen met die lui gehad daar is dit nog niets bij.

anna84
Berichten: 37
Lid geworden op: 01 aug 2007 15:03

Re: opzeggen ADSL bij Planet

Ongelezen bericht door anna84 »

Ook bij de huidige abonnementen van planet heb je na 1 jaar nog steeds een jaarcontract. De opzegtermijn van een maand betekend alleen dat je tot een maand voor het einde van het contract kan opzeggen. Hier een deel van de algemene voorwaarden van planet waar dit instaat.
Artikel 14 / Duur en beëindiging van de Overeenkomst


De Overeenkomst wordt aangegaan voor de periode die behoort bij de gekozen abonnementsvorm bij de Aanmelding. Iedere gekozen abonnementsvorm wordt, tot wederopzegging of wijziging, telkens automatisch verlengd met een zelfde periode.
De Overeenkomst kan uitsluitend schriftelijk worden opgezegd met inachtneming van een opzegtermijn van minimaal een kalendermaand voor het verstrijken van de in lid 1 genoemde termijn.

Hetnet biedt nu wel de maandabonnementen aan, maar alleen voor nieuwe abonnees. Als oudere abonnee heb je niet voor die voorwaarde getekend, maar kan je er wel aan het einde van je aboperiode naar overstappen.

edit: Ik zie nu dat er op de help site van planet ook algemene voorwaarden voor abo's afgesloten na 1 augustus 2007 (dit telt zowiezo niet voor jou) en daar staat het volgende:
4.1 De Overeenkomst wordt aangegaan voor een termijn van één jaar, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen. Na afloop van deze termijn wordt de Overeenkomst van rechtswege omgezet in een overeenkomst voor onbepaalde tijd, tenzij de Klant de Overeenkomst voor het verstrijken van deze termijn met inachtneming van een opzegtermijn van één maand telefonisch (bij de Klantenservice genoemd in artikel 23), schriftelijk of elektronisch heeft opgezegd. Na
omzetting van de Overeenkomst in een overeenkomst voor onbepaalde tijd, is de Klant telkens gerechtigd de Overeenkomst met inachtneming van een opzegtermijn van één maand telefonisch, schriftelijk of elektronisch op te zeggen.

Ik wist niet dat dit ook voor planet gold:)

Rovened
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 nov 2007 15:37

Re: opzeggen ADSL bij Planet

Ongelezen bericht door Rovened »

In april dit jaar had ik mij aangemeld bij Speedlinq. Omdat deze provider erg agressief te werk ging heb ik de aanmelding binnen de gestelde termijn ongedaan gemaakt. Echter op 1 november 2007 ging de stekker er bij de huidige provider Planet en KPN eruit. Speedlinq had de adsl lijn en abonnement "overgenomen". Volgens de KPN mogen andere providers de lijnen "wegkapen" zonder dat de KPN er iets aan kan doen. Dit schijnt door de OPTA zo geregeld te zijn. Omdat ik moest internetten kon ik tijdelijk gebruik maken van Speedlinq. Zowel bij navraag wat zij met mijn adsl lijn moesten doen als het installeren van het tijdelijk pakket gebeurde tegen € 0,70 per minuut. Voordat ik weer kon internetten was ik € 24 euro armer. Echter de KPN kan de adsl verbinding niet activeren (terugnemen) voordat deze lijn door de andere provider is vrijgegeven. Na vrijgave duurt het nog 21 dagen voordat de adsl verbinding met de KPN hersteld is. Tot die tijd kan er geen gebruik van de adsl worden gemaakt, bovendien ziet de KPN de heraanmelding weer als een nieuwe aanmelding. Informatie opvragen bij de KPN is hetzelfde als met een fiets tegen de wind in fietsen, je komt niet vooruit en bovendien kosten de telefoongesprekken handen vol geld. Dus mensen, pas a.u.b. met de abonnementen van Speedlinq.

Gesloten