LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] opzeggen adsl van kpn

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Wendy
Berichten: 25
Lid geworden op: 29 dec 2003 16:38

opzeggen adsl van kpn

Ongelezen bericht door Wendy »

Ik ga de overstap wagen van kpn naar casema, voor zowel telefoon als internet.
Casema had namelijk een leuke aanbieding waarmee ik veel voordeliger uit ben.

De digitale telefonie is vanaf half augustus beschikbaar en het internet is inmiddels al aangesloten. Het werkt prima, ik krijg zelfs de indruk dat het beter werkt dan de adsl via Planet Internetn.

Nu het probleem.
Ik heb de voorwaarden en kleine lettertjes van Planet niet goed gelezen, heel stom van me natuurlijk. Ik was in de veronderstelling dat ik een maand opzegtermijn had, maar dat blijkt niet zo te zijn. Ik had een maand voor mn jaarcontract afliep moeten opzeggen, dus voor 1 juli. Dat is mislukt dus ik zit helaas tot 1 augustus volgend jaar aan Planet vast. Daar is vrees ik weinig aan te doen. (behalve dagelijkse smeekmailtjes naar planet).

Maar nu KPN, daar heb ik inmiddels dus mn telefoonabonnement opgezegd, ik ga immers via de kabel bellen. Maar nu blijkt dat ik het adsl gedeelte van het telefoonabonnement ook nog tot 1 augustus volgend jaar moet blijven doorbetalen. En daar ben ik het dus echt niet mee eens. Ik kan het immers niet meer gebruiken omdat ik geen telefoonaansluiting van KPN meer heb.

Heeft iemand hier ervaring mee? Wat zou ik nu het beste kunnen doen?
Mn Casema avontuur wordt hierdoor natuurlijk wel extra duur.....

groeten,
Wendy

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: opzeggen adsl van kpn

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Tsja dat jij er voor kiest om het anders te doen, daar kan de KPN natuurlijk niets aan doen. Zij houden je telefoonlijn geschikt voor ADSL zolang het abonnement loopt, zelfs als je de aansluiting niet meer hebt.

Verder lijkt het me vrij normaal dat als je ADSL abonnement doorloopt tot volgend jaar augustus, het KPN gedeelte dat ook doet. Die 2 horen nu eenmaal bij elkaar, de kosten worden verdeeld over de ISP en KPN.

Voor zover ik het kan beoordelen zit je er dus gewoon aan vast en zal je moeten betalen. En uiteraard de volgende keer beter opletten en de kleine lettertjes lezen.

Robmel
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 jul 2005 16:43

Re: opzeggen adsl van kpn

Ongelezen bericht door Robmel »

Dat is niet best. Mijn ervaring is ook dat je bij overswitchen van bedrijven/ providers het best 6 maanden ervoor kunt gaan orienteren.


Sterkte met je dubbele rekeningen.
ps betaal je niet krijg je vanzelf de deurwaarder langs

BjcK
Berichten: 62
Lid geworden op: 05 mei 2004 01:05

Re: opzeggen adsl van kpn

Ongelezen bericht door BjcK »

Bij mijn weten hanteert een ISP vaak een verlenging met dezelfde periode (dus steeds een jaar zoal Planet) en hanteert KPN-DSL voor 't netwerk gedeelte 1 jaar vast en daarna per maand opzegbaar.

Tenzij je in gaat op aanbiedingen om 't te verlengen natuurlijk tussentijds.

Wendy
Berichten: 25
Lid geworden op: 29 dec 2003 16:38

Re: opzeggen adsl van kpn

Ongelezen bericht door Wendy »

ja, ik blijf de rekeningen natuurlijk wel betalen, heb geen zin in de deurwaarder.

Wat ik krom vind is dat je een telefoonabonnement bij kpn wel per maand op kan zeggen, en de adsl dus niet.
En dat het adsl zonder telefoonabonnement niet werkt, en ik daar dus wel voor moet blijven betalen.

Mijn adsl-abonnement loopt sinds 2002.

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: opzeggen adsl van kpn

Ongelezen bericht door agro »

Msschien kan je proberen af te kopen met bv. de helft van het bedrag ineens te bieden met een onmiddelijke beeindiging.
Lijkt me alleszins redelijk aanbod dan.
KPN en Planet zijn met een afkoopregeling ook gebaat ze kunnen dan het telefoonnummer en ip adres elders opnieuw gebruiken.

succes.

Wendy
Berichten: 25
Lid geworden op: 29 dec 2003 16:38

Re: opzeggen adsl van kpn

Ongelezen bericht door Wendy »

bedankt voor de tip! dat ga ik proberen.

Wendy
Berichten: 25
Lid geworden op: 29 dec 2003 16:38

Re: opzeggen adsl van kpn

Ongelezen bericht door Wendy »

ik heb net een telefoontje van Planet gekregen. En dat was een goed bericht!
Ik kan het adsl abonnement bij Planet downgraden zodat het me nog maar 7,95 per maand kost. En volgens de mevrouw van Planet hoef ik geen adsl-abonnement meer aan kpn te betalen als ik de telefoonlijn opzeg. Dat is een heel stuk beter dan de 19,95 per maand tot 1-8-2006, die ze me gisteren nog wilden laten betalen. Ik geloof het pas als ik het zie hoor, maar dit klinkt in ieder geval goed.

paniek om niets? :wink:

Robmel
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 jul 2005 16:43

Re: opzeggen adsl van kpn

Ongelezen bericht door Robmel »

Wacht eerst nog maar op een bevestiging.

Gesloten