LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opzeggen Hetnet

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
M.A. Nuij
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 dec 2006 18:41

Opzeggen Hetnet

Ongelezen bericht door M.A. Nuij »

Ik ben nu al weken bezig om mijn contract bij Hetnet op te zeggen, maar ik krijg gewoon geen reactie terug.
Is er wellicht iemand die mij kan helpen deze klantontvriendelijke hautaine provider te bereiken?

J. den Ouden
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 dec 2006 21:40

Re: Opzeggen Hetnet

Ongelezen bericht door J. den Ouden »

Ik heb reeds vele verhalen gehoord over HetNet en KPN en ik zit nu ook in hun administratieve wanordelijke gekkenhuis.

Korte probleem opsomming.

Nadat ik HetNet had opgezegd volgens hun voorwaarde, een halfuur standaard wachten a 0,45 eurocent per minuut, dacht ik dat alles netjes zou worden afgehandeld.
Nee, stel je voor zeg! Nadat ik drie officiele afmeldingsbrieven van HetNet met drie verschillende debiteurnummers op mijn adres ontvangen had dacht ik wel zeker te zijn. Totdat ik de KPN telefoonrekening kreeg waarbij het HetNet ADSL abbonnement eventjes voor 2 maanden voorruit berekend had. Ik dacht dat ik een credit zou ontvangen. Ik heb HetNet gebeld en die vertelde mij dat de afdeling die contact onderhoud met KPN een achterstand had. Toen kreeg ik een brief van HetNet en iets later de KPN dat ik een nieuw ADSL abbonnement had afgesloten. Ik heb beide HelpDesk, KPN en HetNet gebeld maar zij begrepen mij niet. Geen zin om meer kosten te maken en van het kastje naar de muur gestuurd te worden heb ik de rekening gestorneerd. Eventjes niets meer gehoord. Gelukkig ook geen installatie pakket ontvangen. Nu heeft KPN internet weer onrechtmatig geld van mijn rekening gehaald van een factuur die ik nooit ontvangen hebt over een spook ADSL abbonnement.
Deze rekening ook maar weer gestorneerd. Ik heb nooit een machtiging gegeven aan KPN Internet.
Volgens mij komt er nog meer ellende om mij af. Gelukkig kan KPN niet meer dreigen om mijn telefoonlijn af te sluiten want die heb ik niet meer. Die afsluiting is door hun gelukkig officieel bevestigd.
Deze twee geweldige firma's hebben ook een klachtbrief van mij ontvangen maar zo te horen wordt daar niet op gereageerd.
Ik wacht rustig af...

ahaupariss
Berichten: 21
Lid geworden op: 13 nov 2006 14:19

Re: Opzeggen Hetnet

Ongelezen bericht door ahaupariss »

voor klachten kun je beter bellen met KPN klantreacties: 020-4846716

TRAY
Berichten: 30
Lid geworden op: 09 aug 2006 15:00

Re: Opzeggen Hetnet

Ongelezen bericht door TRAY »

Precies den Ouden...ik neem aan dat je alle bewijzen op papier hebt..ik zou zelf geen actie meer ondernemen, zelf al genoeg gedaan...

Trouwens als je storneert hoe snel ontvang je dan je geld terug op de rekening? Ik heb digitaal gestorneerd via Mijnpostbank.nl

Groeten!

missy415
Berichten: 22
Lid geworden op: 25 okt 2006 12:46

Re: Opzeggen Hetnet

Ongelezen bericht door missy415 »

ik heb ze gemailt en gebeld nog niet geregelt hebben ze daar.
volgens hetnet is op stop gezet.
het gaat wel ieder maand 1,95 van de bank.
ik boek mijn geld weer terug.
je word gek van. :evil:

TRAY
Berichten: 30
Lid geworden op: 09 aug 2006 15:00

Re: Opzeggen Hetnet

Ongelezen bericht door TRAY »

Wat is dat voor vreemd bedrag trouwens die 1.95?

Anyway ik zou er niet te veel mee zitten anders wordt je er zelf gek van...tot drie keer toe heb ik mijn overeenkomst ontbonden (telefonisch en schriftelijk) binnen de gestelde termijn en heb daarnaast nog eenmaal per email mijn overeenkomst ontbonden. Als dat niet genog is weet ik het ook niet, tot drie maal toe. Daarnaast is de experiabox door mij persoonlijk op Postkantoor gewijgerd en heb ik hem resoluut retour afzender gezonden met de mededeling gewijgerd.

In principe ligt de bal bij hun...die moet je dan niet nog eens extra gaan pakken...

Elk bedrijf mag fouten maken, dat kan niet anders...alleen moet de goede trouwe klant niet de dupe worden hiervan...
Het Net zou beter wat meer geld in hun oplossingsgerichtheid kunnen steken, dat zorgt op den duur voor een goede naam en mond op mond reclame, slimme vormen van marketing om nog meer potentieele klanten binnen te halen.

anita1971
Berichten: 265
Lid geworden op: 30 aug 2006 19:42

Re: Opzeggen Hetnet

Ongelezen bericht door anita1971 »

Ik heb op 30 november naar HetNet gebeld en binnen 3 minuten had ik een abbonnement opgezegd. Nu moet ik nog even afwachten of ze zich aan de datum houden maar dat zien we per 19 januari wel.
Het was trouwens ook een 1,95 € abb.

din
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 dec 2006 19:02

Re: Opzeggen Hetnet

Ongelezen bericht door din »

Inmiddels zijn wij 5 maanden bezig om ons Surfen en Bellen abonnement op te zeggen. 2 maal telefonisch (dit is de enige juiste manier bij/volgens HetNet), 2 maal schriftelijk en een veelvoud hiervan via de mail. Telefonisch is ons 2 maal beloofd dat het geregeld zou worden. Wij hebben echter nooit een schriftelijke bevestiging gehad (toen ik hierom vroeg vertelde de medewerkster al dat dit vanwege de achterstand erg lastig ging worden. Het abonnementsgeld wordt wel trouw iedere maand afgeschreven terwijl ook ik het modem heb geweigerd.

J. den Ouden
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 dec 2006 21:40

Re: Opzeggen Hetnet

Ongelezen bericht door J. den Ouden »

Tray, Het storneren bij de Rabobank duurde 2 dagen. Bij de Postbank geen idee.Ik vraag mij af wat het effect zou zijn als iedereen direct zou storneren bij onrechtmatige afschrijving of wanprestatie.
Gaan er dan geen belletjes rinkelen bij KPN, HetNet en de bank.

Ik heb gelukkig wel rechtsbijstand en voldoende bewijs om mijzelf te bewapenen tegen het gekkenhuis.
Ik heb klachtbrieven geschreven en twee intrekking incasso machtingen verstuurd (waarvan één niet rechtmatig verleend) om mijzelf in te dekken. Maar ja post kan zoek raken....:(

missy415
Berichten: 22
Lid geworden op: 25 okt 2006 12:46

Re: Opzeggen Hetnet

Ongelezen bericht door missy415 »

vindt jij raar bedraag 1,95?
het is gewoon raar dat er steeds 1,95 eraf word gehaald.
ik heb gebeld ze zei dat die datum op stop is gezet is.
terwel nog steeds geld ieder maand geld eraf gaat.
ik ben wel wat boos op hetnet :evil: .
ik had verwacht dat ze gelijk op stop zouden zetten.

TRAY
Berichten: 30
Lid geworden op: 09 aug 2006 15:00

Re: Opzeggen Hetnet

Ongelezen bericht door TRAY »

Post zoek raken?
Laat ik je vertellen dat ik vorig jaar DVDs had gekocht verstuurd vanuit China en die zijn na een maand goed bij mij aangekomen tot twee maal toe...

Ik geloof niet in zoek raken en zeker niet in Nederland zelf.

egknik
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 dec 2006 00:01

Re: Opzeggen Hetnet

Ongelezen bericht door egknik »

Vanaf februari 2006 zijn we bezig het abonnement Instapsurfen bij Het Net van mijn overleden vader op te zeggen. ADSL werd wel afgesloten, maar mijn moeder bleek gewoon door te betalen.

Na telefonisch contact in mei werd de machtiging weliswaar stopgezet, maar de belofte om het teveel betaalde geld terug te storten is tot op heden niet nagekomen. Vele telefoontjes zijn er aan gewijd, altijd werd beaamt dat het en slordige fout betrof die rechtgezet moest worden!
Schriftelijke bevestiging van deze belofte kwam er echter nooit en gedane toezeggingen zijn tot op heden niet nagekomen.

Gesloten