LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opzeggen internet abbonnement

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Michel333

Opzeggen internet abbonnement

Ongelezen bericht door Michel333 »

Waarom worden ADSL abbonnementen STILZWIJGENG steeds met een jaar verlengd. :twisted: Ik vind persoonlijk dat indien dit eventueel een redelijke voorwaarde zou zijn de internetprovider verplicht is om twee maanden voor het verstrijken van het jaarabbonnement een brief te sturen met een waarschuwing dat het abbonnement weer automatisch verlengd gaat worden. Zo en zo na het eerste jaar moet het abbonnement gewoon per maand op te zeggen zijn!

Edjuh

Re: Opzeggen internet abbonnement

Ongelezen bericht door Edjuh »

Of je schrijft het gewoon in je agenda, net als voor je paspoort en rijbewijs.

hoffie2

Re: Opzeggen internet abbonnement

Ongelezen bericht door hoffie2 »

volgens mij zijn dat 2 dingen die je regelmatig in je handjes hebt, en het zodoende altijd kan lezen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

haarlem
Berichten: 37
Lid geworden op: 13 apr 2005 01:02

Re: Opzeggen internet abbonnement

Ongelezen bericht door haarlem »

een ADSL abbonnement wordt niet STILZWIJGENG met een jaar verlengd.
maar met een MAAND :lol: .
RTFM
Read The ****** Manual
:lol: :lol: :lol:

Ron2
Berichten: 34
Lid geworden op: 29 okt 2003 19:15

Re: Opzeggen internet abbonnement

Ongelezen bericht door Ron2 »

De juiste spelling is abonnement. Een b minder dus. Hoe is het mogelijk dat een provinciaal dit wel weet en iemand "van de wereld" niet?

hoffie2

Re: Opzeggen internet abbonnement

Ongelezen bericht door hoffie2 »

foutje Haarlem, nieuwe contracten worden momenteel bij elke provider met een jaar stilzwijgend verlengd.

alleen oude contracten kan je nog per maand opzeggen

michel333

Re: Opzeggen internet abbonnement

Ongelezen bericht door michel333 »

Ben er eens ingedoken:
Heb een ADSL abonnement bij Planet Internet (van de KPN!)
Dit abonnement ben ik aangegegaan 1 maart 2003, zonder mij te realiseren dat dat stilzwijgend wordt verlengd telkens met een jaar. Ik betaal Euro 14,95 per maand aan Planet en 19,95 per maand aan de KPN.
Ik kan bij Planet op mijn kop gaan staan, maar dit abonnement is niet eerder op te zeggen dan 1 maart 2006. Echt belachelijk gewoon terwijl je al abonnee bent bij Planet sinds 1994! :twisted:
Als advies gaf planet mij dat ik maar het beste mijn telefoon moest opzeggen bij de KPN, dan krijgt planet vanzelf een bericht en wordt het abonnement alsnog beindigd. Ik de KPN gebeld en het verhaal uitgelegd. De voorwaarden bij de KPN zijn dat een ADSL abonnement per maand opzegbaar is, alleen doordat het door Planet is aangevraagd en als je het zelf opzegt gaat er niet zoals bij het opzeggen van je telefoonlijn automatisch een berichtje naar planet dat je ADSL abonnement is opgezegd dus dan weet Planet officieel niet dat je geen adsl abonnement meer hebt en betaal je tot einde contract de Euro 14,95.
Een extra optie is om bijvoorbeeld je abonnement te downgraden naar het goedkoopste adsl abonnement, hier moet je wel weer een nieuw jaarcontract afsluiten, maar dan is het planet gedeelte maar 7 euro per maand. Van je KPN ADSL abonnement kom je dus gewoon af, alleen de serviceprovider in dit geval Planet doet erg moeilijk voor uiteindelijk 12 maanden keer 7 euro is 84 euro's. Hiervoor ben je dus 11 jaar abonnee geweest, belachelijk gewoon

marjan2

Re: Opzeggen internet abbonnement

Ongelezen bericht door marjan2 »

het eerste jaar staat meestal wel vast ja, maar om nu te zeggen dat alle providers stilzwijgend met 1 jaar verlengen ben ik het niet mee eens.
de provider waar ik zit, kan je na het eerste jaar gewoon per maand opzeggen.
gewoon van te voren goed kijken waar je aan toe bent wil nog weleens schelen :wink:

BjcK
Berichten: 62
Lid geworden op: 05 mei 2004 01:05

Re: Opzeggen internet abbonnement

Ongelezen bericht door BjcK »

Bij het afsluiten van je abonnement heb je dit toch afgesproken samen? Je neemt een dienst af met afspraken, deze staan netjes vermeld in de product specificatie.

Wat mag wie van welke partij verwachten en niet verwachten. Staat netjes in de voorwaarden op een rijtje. Ik zie dit niet als 'stilzwijgend verlengen', zo klinkt het gewoon stiekum.

Een groot aantal internet service providers hebben dit, een aantal andere niet. Als een bedrijf moet blijven betaan en wil ook graag investeren moet het enige zekerheid hebben dat de abonnees niet volgende maand opeens allemaal weggaan. Prijzen drukken wij consumenten zelf steeds verder naar beneden, we willen immers allemaal een dubbeltje betalen voor zo veel mogelijk. Misschien zijn dit wel de concequenties.

King@home
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 apr 2005 01:52

Re: Opzeggen internet abbonnement

Ongelezen bericht door King@home »

Waarom worden ADSL abbonnementen STILZWIJGENG steeds met een jaar verlengd. Ik vind persoonlijk dat indien dit eventueel een redelijke voorwaarde zou zijn de internetprovider verplicht is om twee maanden voor het verstrijken van het jaarabbonnement een brief te sturen met een waarschuwing dat het abbonnement weer automatisch verlengd gaat worden. Zo en zo na het eerste jaar moet het abbonnement gewoon per maand op te zeggen zijn!
Waarom er stilzwijgend wordt verlengd is heel simpel, het is goedkoper voor de provider, het is makkelijker en op die manier kunnen ze jou ook nog een leuk aanbod doen, bijvoorbeeld gratis modem en geen aansluitkosten.

Als een provider 2 maanden voor het verlopen van het contract jou op de hoogte zou moeten stellen dan zou geen enkele provider meer een gratis modem of gratis aansluitkosten berekenen.

Kijk naar KPN, dat kun je na een jaar per maand opzeggen, kosten: aansluitkosten á 74,95 en modemkosten.
Mochten andere providers dit overnemen, betaal je dus voor het afsluiten van een nieuw jaarcontract bij een andere provider dus 100/150 euro.

Een provider maakt door de kortingen bij het afsluiten pas na het eerste jaar echt winst op een adsl pakket, dan lijkt het mij ook logisch dat het verlengen stilzwijgend gebeurt, wat trouwens gewoon in de algemene voorwaarden staat omschreven.

Aan jouw reactie lees ik af dat je naar een andere provider wilt en dat je contract net een maand geleden is verlengd, correct?
Da's inderdaad dikke pech, maar voldoet aan de overeenkomst, sorry.

Greetz
King@home

p.s.
Kabel heeft geen stilzwijgende verlenging :P

hoffie2

Re: Opzeggen internet abbonnement

Ongelezen bericht door hoffie2 »

Greetz
King@home

p.s.
Kabel heeft geen stilzwijgende verlenging
Echt fout, kijk maar eens de nieuwe voorwaarden van bv Chello door!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gast

Re: Opzeggen internet abbonnement

Ongelezen bericht door Gast »

jesus, jij hebt echt een chello-frustratie, hoffie...
Je kan volgens mij geen bericht typen zonder chello te noemen... :?

King@home
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 apr 2005 01:52

Re: Opzeggen internet abbonnement

Ongelezen bericht door King@home »

Mijn excuses, toch ietwat te snel getypt. Hetgeen ik bedoelde is geen stilzwijgende verlenging met een jaar. Beiden @home en Chello hebben volgens de algemene voorwaarden na het eerste jaar een opzegtermijn van 1 maand.

haarlem
Berichten: 37
Lid geworden op: 13 apr 2005 01:02

Re: Opzeggen internet abbonnement

Ongelezen bericht door haarlem »

foutje Haarlem, nieuwe contracten worden momenteel bij elke provider met een jaar stilzwijgend verlengd.

# De DSL-abonnementen van XS4ALL kennen een contractduur van minimaal 1 jaar.
# Na het eerste jaar kunt u uw DSL-abonnement, met inachtneming van een opzegtermijn van 1 maand, opzeggen.
www.xs4all.nl

Gast

Re: Opzeggen internet abbonnement

Ongelezen bericht door Gast »

Ben er eens ingedoken:
Heb een ADSL abonnement bij Planet Internet (van de KPN!)
Dit abonnement ben ik aangegegaan 1 maart 2003, zonder mij te realiseren dat dat stilzwijgend wordt verlengd telkens met een jaar. Ik betaal Euro 14,95 per maand aan Planet en 19,95 per maand aan de KPN.
Ik kan bij Planet op mijn kop gaan staan, maar dit abonnement is niet eerder op te zeggen dan 1 maart 2006. Echt belachelijk gewoon terwijl je al abonnee bent bij Planet sinds 1994! Twisted Evil
Als advies gaf planet mij dat ik maar het beste mijn telefoon moest opzeggen bij de KPN, dan krijgt planet vanzelf een bericht en wordt het abonnement alsnog beindigd. Ik de KPN gebeld en het verhaal uitgelegd. De voorwaarden bij de KPN zijn dat een ADSL abonnement per maand opzegbaar is, alleen doordat het door Planet is aangevraagd en als je het zelf opzegt gaat er niet zoals bij het opzeggen van je telefoonlijn automatisch een berichtje naar planet dat je ADSL abonnement is opgezegd dus dan weet Planet officieel niet dat je geen adsl abonnement meer hebt en betaal je tot einde contract de Euro 14,95.
Een extra optie is om bijvoorbeeld je abonnement te downgraden naar het goedkoopste adsl abonnement, hier moet je wel weer een nieuw jaarcontract afsluiten, maar dan is het planet gedeelte maar 7 euro per maand. Van je KPN ADSL abonnement kom je dus gewoon af, alleen de serviceprovider in dit geval Planet doet erg moeilijk voor uiteindelijk 12 maanden keer 7 euro is 84 euro's. Hiervoor ben je dus 11 jaar abonnee geweest, belachelijk gewoon
Bij opheffing telefonie vervalt het contract met Planet, ongeacht het aantal maanden dat je er eigenlijk nog aan vast zou zitten. En ik kan het weten als insider

michel333

Re: Opzeggen internet abbonnement

Ongelezen bericht door michel333 »

Hallo, onderstaand tussen quote en unquote mijn schrijven naar de KPN.
De vraag welke ik Planet stel is waarom Planet mijn ADSL verbinding bij de KPN niet wil opzeggen per 1 september 2005 ondanks dat ik het service deel bij Planet aanhoudt tot einde looptijd van het abonnement bij Planet. Dit is in strijd met de algemene voorwaarden van de KPN inzake de ADSL verbinding en verder heeft het voor Planet ook geen consequenties want het abonnementbedrag wordt gewoon aan planet betaald. Zie ook de notulen welke in mijn langdurig onderhoud met uw service desk zijn geweest en waarin wel degelijk de mogelijkheid wordt aangegeven om de ADSL lijn bij de KPN vrij te geven.
Ook moet het toch mogelijk zijn om met ingang van een "volgende"maand je abonnement te kunnen downgraden zoals een medewerker voorstelde en een andere aangaf dat dat niet meer kon. Graag uw officiele schrijven en antwoord op deze materie. Vergeet niet dat ik als abonnee al 10 jaar lang een abonnement heb bij Planet.

Brief aan de KPN
Quote

Hallo, zie de correspondentie in uw systeem (ik heb nu twee keer gebeld 1 keer van 1 uur en een keer bijna anderhalf uur) over mijn geplande overstap van Planet internet met een ADSL verbinding bij de KPN naar Versatel.

Volgens de algemene voorwaarden van de KPN is na het eerste jaar de adsl verbinding per maand opzegbaar. PUNT!

Ik wil gebruik maken van deze voorwaarden maar mij wordt door de KPN verteld dat de lijn niet vrij gemaakt kan worden zonder dat Planet hiervoor een verzoek indient en door Planet wordt gezegd dat als de KPN de lijn vrij wil maken de KPN dit mag doen..

Planet Internet wil mijn abonnement niet opzeggen (en dus ook niet de lijn vrij wil maken) voor einde looptijd wat betekent in mijn geval 1 maart 2006. Doordat Planet mijn abonnement niet wil opzeggen loopt mijn KPN deel ook door tot 1 maart 2006. U begrijpt dat dit niet in overeenstemming is met de voorwaarden van KPN en deze voorwaarden zijn van toepassing op de levering van de ADSL verbinding waarvoor ik maandelijks een rekening krijg van de KPN van euro 19,95 of daaromtrent.

Planet is natuurlijk alleen maar een service provider.

Vraag: Kan ik mijn ADSL abonnement bij de KPN nu opzeggen ook al laat ik mijn ADSL abonnement bij Planet als zodanig gewoon doorlopen zonder daar verder gebruik van te maken.

Indien ik namelijk morgen over zou willen stappen naar XS4all / het Net ed. moet de lijn namelijk ook door Planet vrij worden gegeven om over te kunnen stappen en de KPN laat toch deze actie van een service provider niet over zijn / haar netwerk beslissen? Het is toch ook mijn beslissing om het servicebedrag van de serviceprovider tot einde looptijd door te betalen!

Indien ik een overeenkomst met Planet zou hebben zou dit maandelijkse bedrag van euro 19,95 toch ook door planet geincasseerd moeten worden en bij problemen met de ADSL verbinding kom ik toch ook bij de KPN uit.

Vraag:

1) Graag dus uw officiele reactie plus indien ik mijn lijn vrij van signaal wil maken en het maandelijks door de KPN te incasseren bedrag van Euro 19,95 per maand wil beindigen de procedure hoe dit aangepakt moet worden. Indien U mij doorverwijst naar Planet ook aangeven hoe Planet moet handelen om mijn maandelijkse KPN nota per 1 september 2005 zonder de euro 19,95 ga krijgen.

2) Indien dit niet mogelijk is wil ik de voorwaarden hebben waarin wordt aangegeven dat ik ook een jaarcontract met de KPN ben aangegaan voor levering van ADSL en dit dus stilzwijgend jaarlijks wordt verlengd en hoe dit in overeenstemming is met uw algemene voorwaarden op de site waarin het ADSL gedeelte per maand opzegbaar is.

3) Waarom vervallen alle abonnementen wel (dit alleen in het laatste geval) als ik mijn telefoonaansluiting met ingang van direct opzeg.

Unquote

King@home
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 apr 2005 01:52

Re: Opzeggen internet abbonnement

Ongelezen bericht door King@home »

Beste michel333,

ik vind je denkwijze meer dan komisch. Jij hebt het contract getekend met Planet, maar nu je daar onderuit wil, pak je de algemene voorwaarden van KPN.

Planet geeft de opdracht tot sloop, het vrij maken van je lijn, pas als jij je contract met hen hebt uitgezeten. Als je dit voortijdig wilt doen zul je je contract in één bedrag moeten afkopen. Hierna zal Planet direct het bericht naar KPN sturen om je lijn vrij te maken. Anders blijf je tot het einde van het contract aan Planet vastzitten.

Dus, bel de klantenservice van Planet, geef daar aan dat je je contract wilt afkopen, meestal het aantal maanden nog te gaan maal de abonnementskosten per maand, en jij bent een maand later van je signaal af.

Doe de volgende keer niet zo dom dat je de algemene voorwaarden van KPN er bij pakt, daar heb je niets mee te maken. Je mag dan op het KPN netwerk zitten, maar dat betekend niet dat je een contract met alleen KPN hebt.

Greetz
King@home

BjcK
Berichten: 62
Lid geworden op: 05 mei 2004 01:05

Re: Opzeggen internet abbonnement

Ongelezen bericht door BjcK »

Waarom je lijn persé vrijmaken? Je kunt ook gewoon overstappen zonder dat een lijn ADSL-VRIJ moet zijn bij veel ISP's.

Dan wordt automatisch je KPN-DSL gestopt (maand opzegtermijn) en zal Planet waarschijnlijk je een eindfactuur sturen tot einde contract.

michel333

Re: Opzeggen internet abbonnement

Ongelezen bericht door michel333 »

Tja en als Planet niet wil "afkopen" wie zorgt er dan voor dat de ADSL lijn vrij is voor Versatel?

michel333

Re: Opzeggen internet abbonnement

Ongelezen bericht door michel333 »

Geachte

Hierbij ontvangt u het antwoord op de door u gestelde vraag.

Ten eerste willen wij u mededelen dat het zowel bij ons als bij KPN niet mogelijk is om per maand te beindigen na een contractsduur van een jaar.

De minimale contractduur voor inbelabonnementen en ADSL-abonnementen bedraagt 12 maanden. Na afloop van de contractperiode wordt de contractperiode stilzwijgend telkens weer met 12 maanden verlengd. U kunt uiterlijk een maand voor afloop van de lopende contractperiode opzeggen.

Hierdoor kunnen wij uw verzoek niet behandeling nemen. Uw abonnement wordt conform de algemene voorwaarden per 1 maart 2006 voor u beindigd.

Gesloten