Goedenavond allemaal, wat ben ik blij dat ik niet de enige ben met gezeur bij Planet. Al zullen jullie niet blij zijn om in hetzelfde schuitje te zitten
12 oktober 2006 heb ik schriftelijk mijn planet-abonnement opgezegd. Mijn contract zou eindigen op 13 december 2006 dus was ik ruim op tijd.
Eind oktober gebeld en kreeg ik te horen dat mijn brief was ontvangen en dat mijn contract zou eindigen per 13 december 2006.
Tot mijn verbazing werd er 24 december toch nog een bedrag van 24,30 euro afgeschreven van mijn rekening. Ik heb meteen contact opgenomen en toen werd mij verteld dat ik dit geld terug zou krijgen en tevens dat mijn contract per direct beëindigd zou worden. Ik zou ook een brief binnen krijgen met hierin de datum dat mijn contract per 13 december 2006 stop gezet zou zijn. Januari kreeg ik deze brief binnen en daarin stond weer dat mijn contract pas 13 december 2007 zou aflopen. Nu was er meteen een nieuw jaarcontract afgesloten terwijl dit niet de bedoeling was.
Meerdere malen heb ik nu gebeld en meerdere malen zou ik mijn geld terugkrijgen van de maanden december en januari en een gewijzigde brief binnen krijgen met nu wel de juiste datum erin. Na 1,5 week wachten heb ik vandaag weer gebeld en nu kreeg ik weer een ander verhaal te horen. Ik heb januari terug laten boeken en meteen alles laten blokkeren. Tevens lees ik zo juist mijn mailbox en zie hierin een mail van 29 januari dat ‘ik voor 2 februari het maandbedrag van januari moet betalen omdat men geen reden zien waarom ik niet zou betalen en dat anders mijn internetdiensten bij Planet laten blokkeren, zie algemene voorwaarden’.
Nou ik betaal niks, maar hoe sterk staan we hier eigenlijk in?
Vandaag kreeg ik ook te horen van een mevrouw bij Planet dat zij mijn contract niet konden opzeggen omdat ik al een andere provider had. Wat maakt hun dat nu uit? Zie ook nergens staan dat dit niet mag dus.......
Groet