LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] opzegging Het Net
opzegging Het Net
Al bijna een maand of vijf geleden heb ik mijn abonnement bij Het Net opgezegd. Van deze beeindiging per 27 april 2006 heb ik reeds in november 2005 via de mail, en via een schrijven van Het Net een bevestiging gehad.
Aangezien mijn wantrouwen ten aanzien van Het Net ondertussen zeer groot te noemen is heb ik vanmorgen toch maar eens even mijn gegevens op de site van Het Net geraadpleegd, die toevallig op dat moment nog bereikbaar waren. Hierbij bleek dat mijn contract volgens de gegevens van Het Net gewoon door zou lopen. Iets wat later ook door die nep helpdesk van Het Net bevestigd werd.
Het is mijn geluk dat ik de mailtjes van toen, vanwege mijn wantrouwen ten aanzien van Het Net, bewaard heb en ik zal deze dan ook aangetekend naar de klachtenafdeling van Het Net versturen. Ik zal ze hierbij 14 dagen de tijd geven om een en ander op te lossen waarna ik een en ander zal overdragen aan mijn rechtsbijstandverzekering.
Dit is toch gewoon werkelijk niet te geloven. Ik ben dan ook nieuwsgierig of ik hier de enige in ben.
Wordt uiteraard vervolgd.
Aangezien mijn wantrouwen ten aanzien van Het Net ondertussen zeer groot te noemen is heb ik vanmorgen toch maar eens even mijn gegevens op de site van Het Net geraadpleegd, die toevallig op dat moment nog bereikbaar waren. Hierbij bleek dat mijn contract volgens de gegevens van Het Net gewoon door zou lopen. Iets wat later ook door die nep helpdesk van Het Net bevestigd werd.
Het is mijn geluk dat ik de mailtjes van toen, vanwege mijn wantrouwen ten aanzien van Het Net, bewaard heb en ik zal deze dan ook aangetekend naar de klachtenafdeling van Het Net versturen. Ik zal ze hierbij 14 dagen de tijd geven om een en ander op te lossen waarna ik een en ander zal overdragen aan mijn rechtsbijstandverzekering.
Dit is toch gewoon werkelijk niet te geloven. Ik ben dan ook nieuwsgierig of ik hier de enige in ben.
Wordt uiteraard vervolgd.
Laatst gewijzigd door Bink007 op 18 aug 2006 21:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: opzegging Het Net
Ik snap hier dus ook helemaal niets van. Zelf maak ik ook allerlei dingen mee bij Het Net die gewoon helemaal mis gaan en jij bent daar blijkbaar geen uitzondering op. Af en toe vraag ik me wel eens af wat het niveau van de daar aanwezigen is. Hoog zal het volgens mij niet zijn.
Zelf het meest simpele doen ze bij tijd en wijle verkeerd. Wat is dit voor een flut organisatie.
Zelf het meest simpele doen ze bij tijd en wijle verkeerd. Wat is dit voor een flut organisatie.
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 20 apr 2006 10:23
Re: opzegging Het Net
Is geen specialiteit van Het Net, dat doen alle providers. Ik heb het bij Chello gehad 2 jaar geleden en nu weer bij Demon. Beide keren na het beeindigen van het abonnement toch weer een automatische incasso aan je bankrekening. Gelukkig is een stornering heel snel gemaakt, maar dit soort handelingen wordt wel irritant. Ik vraag me af of je niet ergens terecht kan met klachten over onterechte automatische incasso's (Trosradar ) Als een bedrijf nl. geen toestemming meer krijgt om automatische incasso's te innen kunnen ze wel stoppen.
Re: opzegging Het Net
Een stornering is natuurlijk snel gemaakt. Maar wat te doen met het KPN deel. Op het moment dat ik dit ga doen dan neem ik aan dat KPN (als moeder van Het Net) dit niet zo heel erg leuk zal vinden. KPN zal dan natuurlijk zonder meer gaan zeggen dat ze geen opzegging van hun dochter Het Net hebben ontvangen. Een uiteindelijke afsluiting door KPN, met alle kosten van dien lijkt me niet ondenkbaar. Wat ook niet ondenkbaar is dat Het Net naar alle waarschijnlijkheid de wisseling van provider op enige manier zal frusteren.
Ik vind het trouwens een rare gang van zaken dat wanneer ik een contract sluit met Het Net, dat ik vervolgens een tweetal rekeningen ontvangen. Uiteraard eentje van Het Net en vervolgens nog een van KPN. Ik weet dat dit niet alleen bij Het Net is en dat veel providers dit zo doen. Echter het is toch in mijn ogen toch veel eenvoudiger om in dit geval een totaal nota van Het Net te ontvangen, of welke provider dan ook, en dat KPN zijn eigen deel aan de desbetreffende provider in rekening brengt. Dit lijkt me dus ook veel handiger bij een geschil met je provider.
Ik vind het trouwens een rare gang van zaken dat wanneer ik een contract sluit met Het Net, dat ik vervolgens een tweetal rekeningen ontvangen. Uiteraard eentje van Het Net en vervolgens nog een van KPN. Ik weet dat dit niet alleen bij Het Net is en dat veel providers dit zo doen. Echter het is toch in mijn ogen toch veel eenvoudiger om in dit geval een totaal nota van Het Net te ontvangen, of welke provider dan ook, en dat KPN zijn eigen deel aan de desbetreffende provider in rekening brengt. Dit lijkt me dus ook veel handiger bij een geschil met je provider.
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 20 apr 2006 10:23
Re: opzegging Het Net
Wees blij dat de rekeningen gescheiden zijn, nu kun je de incasso van Het Net storneren zonder dat dit consequenties heeft voor je KPN-dienst.
Re: opzegging Het Net
Beste Rob,
Ik heb zo'n vermoeden dat niet iedereen dit standpunt zal delen.
Ik heb zo'n vermoeden dat niet iedereen dit standpunt zal delen.
Re: opzegging Het Net
Ik neig meer naar het standpunt van Robbie. Hoe meer rekeningen, hoe beter het is. Waarom ook geen aparte nota voor de helpdesk en andere niet werkende zaken bij Het Net.
Re: opzegging Het Net
AANTEKENEN
Het Net
Afdeling Klachtenafhandeling
t.a.v. Anita van Beem
Postbus 2728
3800 GG Amersfoort
XXXXXXXX, 8 mei 2006
Geachte mevrouw van Beem,
Bijgaand doe ik u een kopie toekomen van een schrijven van Het Net, gedateerd 21 november 2005, waarin ondubbelzinnig kenbaar wordt gemaakt dat mijn abonnement per 27 april 2006 wordt beëindigd. Helaas is dit niet gebeurd en ik heb dan ook reeds enkele mails verzonden met het verzoek kenbaar te maken waarom dit niet is gebeurt. De enige reactie die ik hierop kreeg was een automatisch gegenereerd bericht waarin wordt verteld dat mogelijk een van de medewerkers van Het Net contact met mij opneemt. Het venijn zal, naar ik aanneem zitten in het woordje “mogelijk” daar ik sedertdien taal noch teken van Het Net vernomen heb.
Het Net is hierbij duidelijk in gebreke en ik verzoek u dan ook ervoor zorg te dragen dat gelden die reeds geïncasseerd zijn en betrekking hebben op de periode na 27 april 2006 aan mij te restitueren. Uiteraard geldt dit ook voor het KPN deel daar hier namelijk de periode mei en juni 2006 reeds aan mij in rekening is gebracht. Behalve de restitutie van dit KPN deel verzoek ik u duidelijk met de KPN kort te sluiten dat mijn abonnement per 27 april 2006 is beëindigd.
Daarnaast doe ik u op uw verzoek, in verband met uw reactie van 26 april 2006, een kopie toekomen van de gespecificeerde KPN nota toekomen waarop duidelijk de gevoerde gesprekken zichtbaar zijn. Op 17 januari 2006 is voor maar liefs € 123,43 met uw helpdesk verbeld. De doelstelling van deze gesprekken was om mijn draadloze internet verbinding weer aan de praat te krijgen. In chronologische volgorde zal ik de gesprekken toelichten opdat u zelf kunt oordelen dat hetgeen hier is voorgevallen te gek voor woorden is.
17 januari 17.19
Om van de service van de helpdesk gebruik te kunnen maken behoorde ik de software te installeren die bij het begin van mijn contract aan mij was toegezonden. Tot dusver gebruikte ik namelijk de voorzieningen die op mijn laptop zelf aanwezig waren. Ik had namelijk al in het begin problemen ondervonden met de door Het Net meegezonden software. Deze problemen zijn bij Het Net bekend daar deze zelfs kenbaar worden gemaakt op de teletekst pagina van SBS. Deze problemen heb ik bij de helpdesk medewerker kenbaar gemaakt, maar deze volharde in zijn standpunt dat de betreffende software geïnstalleerd behoorde te worden. Mijn verzoek om tijdens deze installatie te wachten, omdat ik kenbaar maakte dat deze installatie waarschijnlijk vast zou lopen werd niet gehonoreerd en meneer beëindigde het gesprek. Nadat ik geprobeerd had een en ander te installeren, wat dus niet lukte omdat een en ander vastliep, kregen we het volgende gesprek.
17 januari 17.34
Installatie was dus vastgelopen en behalve dat mijn draadloze verbinding het nog altijd niet deed was inmiddels ook de internetverbinding via de kabel weggevallen. De medewerker bij de tweede lijn kreeg deze ook niet meer aan de praat en mij werd dan ook geadviseerd om een monteur te regelen via 0900-1438.
17 januari 19.21
Op advies van de tweede lijn van Het Net voornoemd nummer gebeld. De man van HCC die ik hierbij aan de telefoon kreeg wist me te verzekeren dat ze geen contract hadden met Het Net en hij kon dan ook niets voor mij betekenen. Dit zou volgens zijn zeggen op een misverstand rusten bij Het Net.
17 januari 19.26
Bij de eerste lijn voornoemd probleem kenbaar gemaakt. Echter ook volgens deze medewerker was 0900-1438 het nummer om een monteur te regelen. Maar hij zou me doorschakelen naar de tweede lijn in de veronderstelling dat deze nog iets voor me konden betekenen. Na ongeveer drie kwartier in de wacht te hebben gestaan heb ik zelf maar het gesprek beëindigt.
17 januari 20.23
Vervolgens maar weer teruggebeld met het verzoek om een en ander intern kort te sluiten en een monteur te sturen. Volgens Henk Hegeman die ik hierbij aan de telefoon had kon dit alleen maar via de tweede lijn. Dat ik hiervoor al drie kwartier in de wacht had gehangen was volgens hem spijtig maar zo was het protocol nu eenmaal. Nadat ik hem kenbaar had gemaakt dat ik dit niet zo’n goede oplossing vond werd hij alras onbeschoft en beëindigde het gesprek.
17 januari 20.36
Daar bij Het Net voor een tweede keer het nummer 0900-1438 was gevallen heb ik wederom dat nummer van HCC gebeld. Hierbij kreeg ik een andere man aan de telefoon. Ook deze wist me te verzekeren dat hun niets hadden uit te staan met Het Net. Echter doordat ik hem voornoemd verhaal schetste heeft hij me toch geholpen door het internet via de kabel weer op gang te krijgen. Het draadloze gebeuren moest ik dan maar met Het Net regelen.
De twee gesprekken die ik hierna nog heb gevoerd met Het Net hadden echter wederom niet het gewenste gevolg en ik had dan ook besloten om via de mail een monteur te regelen. Echter het antwoord wat ik hier kreeg was dat ik dit toch echt via de helpdesk moest regelen.
U zult begrijpen dat ik het hierna helemaal had gehad met Het Net.
Gezien het bovenstaande verzoek ik u dan ook € 123,43 aan mij te restitueren in verband met de kosten van uw helpdesk die geen enkel resultaat hebben gehad. Daarnaast verzoek ik u de opzegging in goede banen te leiden en dit tevens te communiceren met KPN. Het spreekt voor zich dat gelden die zijn geïncasseerd en betrekking hebben op de periode na 27 april 2006 eveneens aan mij gerestitueerd dienen te worden. Dit geld ook voor het eerder genoemde KPN deel.
Graag zou ik ook een nadere toelichting willen hebben op het onbeschofte gedrag van uw collega Henk Hegeman. Het lijkt me niet dat een dergelijk gedrag zonder gevolgen kan blijven.
Ik vertrouw erop u hiermede voldoende te hebben geïnformeerd en zie uw reactie met belangstelling tegemoet.
Bovenstaand schrijven is mijn mijn zoveelste actie om van Het Net af te komen. Zoals dat op veel zaken van toepassing is, het is gemakkelijker om er aan te komen dan er vanaf. Voor Het Net geldt dit in ieder geval.
Het Net
Afdeling Klachtenafhandeling
t.a.v. Anita van Beem
Postbus 2728
3800 GG Amersfoort
XXXXXXXX, 8 mei 2006
Geachte mevrouw van Beem,
Bijgaand doe ik u een kopie toekomen van een schrijven van Het Net, gedateerd 21 november 2005, waarin ondubbelzinnig kenbaar wordt gemaakt dat mijn abonnement per 27 april 2006 wordt beëindigd. Helaas is dit niet gebeurd en ik heb dan ook reeds enkele mails verzonden met het verzoek kenbaar te maken waarom dit niet is gebeurt. De enige reactie die ik hierop kreeg was een automatisch gegenereerd bericht waarin wordt verteld dat mogelijk een van de medewerkers van Het Net contact met mij opneemt. Het venijn zal, naar ik aanneem zitten in het woordje “mogelijk” daar ik sedertdien taal noch teken van Het Net vernomen heb.
Het Net is hierbij duidelijk in gebreke en ik verzoek u dan ook ervoor zorg te dragen dat gelden die reeds geïncasseerd zijn en betrekking hebben op de periode na 27 april 2006 aan mij te restitueren. Uiteraard geldt dit ook voor het KPN deel daar hier namelijk de periode mei en juni 2006 reeds aan mij in rekening is gebracht. Behalve de restitutie van dit KPN deel verzoek ik u duidelijk met de KPN kort te sluiten dat mijn abonnement per 27 april 2006 is beëindigd.
Daarnaast doe ik u op uw verzoek, in verband met uw reactie van 26 april 2006, een kopie toekomen van de gespecificeerde KPN nota toekomen waarop duidelijk de gevoerde gesprekken zichtbaar zijn. Op 17 januari 2006 is voor maar liefs € 123,43 met uw helpdesk verbeld. De doelstelling van deze gesprekken was om mijn draadloze internet verbinding weer aan de praat te krijgen. In chronologische volgorde zal ik de gesprekken toelichten opdat u zelf kunt oordelen dat hetgeen hier is voorgevallen te gek voor woorden is.
17 januari 17.19
Om van de service van de helpdesk gebruik te kunnen maken behoorde ik de software te installeren die bij het begin van mijn contract aan mij was toegezonden. Tot dusver gebruikte ik namelijk de voorzieningen die op mijn laptop zelf aanwezig waren. Ik had namelijk al in het begin problemen ondervonden met de door Het Net meegezonden software. Deze problemen zijn bij Het Net bekend daar deze zelfs kenbaar worden gemaakt op de teletekst pagina van SBS. Deze problemen heb ik bij de helpdesk medewerker kenbaar gemaakt, maar deze volharde in zijn standpunt dat de betreffende software geïnstalleerd behoorde te worden. Mijn verzoek om tijdens deze installatie te wachten, omdat ik kenbaar maakte dat deze installatie waarschijnlijk vast zou lopen werd niet gehonoreerd en meneer beëindigde het gesprek. Nadat ik geprobeerd had een en ander te installeren, wat dus niet lukte omdat een en ander vastliep, kregen we het volgende gesprek.
17 januari 17.34
Installatie was dus vastgelopen en behalve dat mijn draadloze verbinding het nog altijd niet deed was inmiddels ook de internetverbinding via de kabel weggevallen. De medewerker bij de tweede lijn kreeg deze ook niet meer aan de praat en mij werd dan ook geadviseerd om een monteur te regelen via 0900-1438.
17 januari 19.21
Op advies van de tweede lijn van Het Net voornoemd nummer gebeld. De man van HCC die ik hierbij aan de telefoon kreeg wist me te verzekeren dat ze geen contract hadden met Het Net en hij kon dan ook niets voor mij betekenen. Dit zou volgens zijn zeggen op een misverstand rusten bij Het Net.
17 januari 19.26
Bij de eerste lijn voornoemd probleem kenbaar gemaakt. Echter ook volgens deze medewerker was 0900-1438 het nummer om een monteur te regelen. Maar hij zou me doorschakelen naar de tweede lijn in de veronderstelling dat deze nog iets voor me konden betekenen. Na ongeveer drie kwartier in de wacht te hebben gestaan heb ik zelf maar het gesprek beëindigt.
17 januari 20.23
Vervolgens maar weer teruggebeld met het verzoek om een en ander intern kort te sluiten en een monteur te sturen. Volgens Henk Hegeman die ik hierbij aan de telefoon had kon dit alleen maar via de tweede lijn. Dat ik hiervoor al drie kwartier in de wacht had gehangen was volgens hem spijtig maar zo was het protocol nu eenmaal. Nadat ik hem kenbaar had gemaakt dat ik dit niet zo’n goede oplossing vond werd hij alras onbeschoft en beëindigde het gesprek.
17 januari 20.36
Daar bij Het Net voor een tweede keer het nummer 0900-1438 was gevallen heb ik wederom dat nummer van HCC gebeld. Hierbij kreeg ik een andere man aan de telefoon. Ook deze wist me te verzekeren dat hun niets hadden uit te staan met Het Net. Echter doordat ik hem voornoemd verhaal schetste heeft hij me toch geholpen door het internet via de kabel weer op gang te krijgen. Het draadloze gebeuren moest ik dan maar met Het Net regelen.
De twee gesprekken die ik hierna nog heb gevoerd met Het Net hadden echter wederom niet het gewenste gevolg en ik had dan ook besloten om via de mail een monteur te regelen. Echter het antwoord wat ik hier kreeg was dat ik dit toch echt via de helpdesk moest regelen.
U zult begrijpen dat ik het hierna helemaal had gehad met Het Net.
Gezien het bovenstaande verzoek ik u dan ook € 123,43 aan mij te restitueren in verband met de kosten van uw helpdesk die geen enkel resultaat hebben gehad. Daarnaast verzoek ik u de opzegging in goede banen te leiden en dit tevens te communiceren met KPN. Het spreekt voor zich dat gelden die zijn geïncasseerd en betrekking hebben op de periode na 27 april 2006 eveneens aan mij gerestitueerd dienen te worden. Dit geld ook voor het eerder genoemde KPN deel.
Graag zou ik ook een nadere toelichting willen hebben op het onbeschofte gedrag van uw collega Henk Hegeman. Het lijkt me niet dat een dergelijk gedrag zonder gevolgen kan blijven.
Ik vertrouw erop u hiermede voldoende te hebben geïnformeerd en zie uw reactie met belangstelling tegemoet.
Bovenstaand schrijven is mijn mijn zoveelste actie om van Het Net af te komen. Zoals dat op veel zaken van toepassing is, het is gemakkelijker om er aan te komen dan er vanaf. Voor Het Net geldt dit in ieder geval.
Laatst gewijzigd door Bink007 op 18 aug 2006 21:37, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 26 mei 2006 10:52
Re: opzegging Het Net
Wij hebben inmiddels bijna een jaar adsl go van hetnet. Het werkt echter bijna nooit. Daarom hebben we na veel problemen besloten over te stappen op @home.
Ik bel keurig naar hetnet op om het abonnement op te zeggen en krijg te horen dat alles geregeld is. We zijn nu inmiddels twee maanden en een hoge telefoonrelening verder en er is nog steeds niets verwerkt. Ik heb allerlei bevestigings E-mails gekregen van accounts waarvan we niet eens wisten dat die ins ons pakket zaten... Maar het daadwerkelijke abonnement is nog steeds niet beeindigd.
Na vele E-mails en dure telefoongesprokken kreeg ik te horen dat het door een technische storing in mijn account niet mogelijk was het abonnement te beeindigen. En als het al zou lukken zou dit pas plaats kunnen vinden in oktober. Dit terwijl ons abonnement al in juli af zou lopen.
Heeft iemand enig idee hoe ik ooit nog van hetnet af kan komen?
Ik bel keurig naar hetnet op om het abonnement op te zeggen en krijg te horen dat alles geregeld is. We zijn nu inmiddels twee maanden en een hoge telefoonrelening verder en er is nog steeds niets verwerkt. Ik heb allerlei bevestigings E-mails gekregen van accounts waarvan we niet eens wisten dat die ins ons pakket zaten... Maar het daadwerkelijke abonnement is nog steeds niet beeindigd.
Na vele E-mails en dure telefoongesprokken kreeg ik te horen dat het door een technische storing in mijn account niet mogelijk was het abonnement te beeindigen. En als het al zou lukken zou dit pas plaats kunnen vinden in oktober. Dit terwijl ons abonnement al in juli af zou lopen.
Heeft iemand enig idee hoe ik ooit nog van hetnet af kan komen?
Re: opzegging Het Net
Het net een groot drama, december 2005 gemeld dat we gingen verhuizen ban den Bosch naar delfgauw. antwoord van het net geen probleem zodra U uw nieuwe woning betrekt heeft u weer verbinding, januari niks, februari niks vele telefoontjes later het verhaal behgin maart heeft u verbinding, maart een nieuwe modem ( de oude heb ik ook) modem niet geaccepteerd wel gemeld aan het net, er was een foutje gemaakt kpn had ook een adsl aansluiting gemaakt maar ze gingen het corrigeren eind maart weer gebeld de aansluiting zo zsm worden geactiveerd, april maar gemeld dat ik geen gebruik meer wilde maken van het net ze hadden doodleuk een nieuw abonnement afgesloten kon ik pas opzeggen per april 2007 heel veel gebld mevr. derksen van het net ded haar uiterste best om een klant af te bluffen, eindelijk eind april iemand aan de lijn die mijde gemaakte kosten terug zou storten en had alle begrip voor mij en abonnement werd direct gestopt, eind mei rekening kpn gebruik adsl go vanaf maart 2006 t/m juni 2006 totaal 131. -- euro wordt automatisch afgeschreven, maar weer contact gezocht met het net antwoord U heeft nog een abonnement tot 2007 dus niet beeindgd niet alleen een koude douche is ggoed genoeg voor het net invriezen is m.i beter
Re: opzegging Het Net
0.4per min te duur om met het net te bellen hier het nummer van mevr. Derksen van het et 0204846716
Re: opzegging Het Net
Wil mijn contract opzeggen bij Het Net en wens van deze opzegging ook een bevestiging te ontvangen.
Het lijkt net of dat iedereen met vakantie is want op gestuurde brieven wordt in het geheel niet gereageerd.
Kan mij iemand vertellen wat ik het beste kan doen???
Het lijkt net of dat iedereen met vakantie is want op gestuurde brieven wordt in het geheel niet gereageerd.
Kan mij iemand vertellen wat ik het beste kan doen???
Re: opzegging Het Net
Dit is het antwoord wat ik kreeg n.a.v een klacht, gemeld via Email en wat zeggen ze o.a U kunt Uw klacht indienen telefonisch, via EMAIL en per brief, nou vraag ik je moet ik u ook via de telefoon en een brief mijn klacht indienen
Veel sucses met je opzegging
Geachte heer/mevrouw,
Hierbij ontvangt u het antwoord op de door u gestelde vraag.
U kunt op de volgende manieren een klacht indienen:
Telefonisch:
0900 - 1407
Per e-mail:
[email protected]
Per brief
Het Net
T.a.v. Afdeling Klachtenafhandeling
Postbus 2728
3800 GG Amersfoort
Wilt u uw klantnummer vermelden en eventueel ook het telefoonnummer waarop u overdag bereikbaar bent?
De afdeling Klachtenafhandeling streeft ernaar uw klacht binnen 7 werkdagen op te lossen.
Met vriendelijke groet,
Het Net
Veel sucses met je opzegging
Geachte heer/mevrouw,
Hierbij ontvangt u het antwoord op de door u gestelde vraag.
U kunt op de volgende manieren een klacht indienen:
Telefonisch:
0900 - 1407
Per e-mail:
[email protected]
Per brief
Het Net
T.a.v. Afdeling Klachtenafhandeling
Postbus 2728
3800 GG Amersfoort
Wilt u uw klantnummer vermelden en eventueel ook het telefoonnummer waarop u overdag bereikbaar bent?
De afdeling Klachtenafhandeling streeft ernaar uw klacht binnen 7 werkdagen op te lossen.
Met vriendelijke groet,
Het Net
Re: opzegging Het Net
Bedankt voor je reactie frankjon. Mijn opzegging is reeds tweemaal verzonden naar het door jou genoemde adres. Ook hier wordt dus totaal niet gereageerd.
Ik zal van de week nog maar eens een brief de deur uit gaan doen maar dan aangetekend. Lijkt me in dit geval niet onverstandig.
Ik zal van de week nog maar eens een brief de deur uit gaan doen maar dan aangetekend. Lijkt me in dit geval niet onverstandig.
Re: opzegging Het Net
Heb ik lang geleden ook gehad met HetNet. Ze zouden mijn brief niet ontvangen hebben.
Gewoon de volgende automatische incasso gestorneerd en ik was HetNet kwijt!!
Gewoon de volgende automatische incasso gestorneerd en ik was HetNet kwijt!!
Re: opzegging Het Net
Mijn zaak en brief aan HET(sh..)NET:
7 mei 2006,
Geachte heer/mevrouw,
Sinds eind februari 2006 zijn wij aan het corresponderen n.a.v. het overlijden van mijn vader. Van jullie kant komt er GEEN ENKELE
normale afhandeling of antwoord van/op onze verzoeken. In feite alleen maar dat hij een maand opzegtermijn heeft, terwijl hij dat niet na kan vertellen. En de officiële manier die jullie vroegen hadden wij al gedaan, en na jullie verzoek nogmaals. Telefonisch wordt er altijd aardig gereageerd en beloofd voor € 0,45 eurocent p/m maar daad-werkelijk antwoord – nooit.
Schijnbaar is uw bedrijf erin gespecialiseerd klanten maar te laten aanmodderen en DOOD te zwijgen. Hoe toepasselijk in deze situatie.
Destijds ben ikzelf naar HetNet / Freeler overgestapt omdat Tiscali een aantal dingen ook niet normaal kon regelen. Helaas zijn jullie geen haar beter! Maar goed het gaat niet om mijn aansluiting - die naar behoren werkt. Ik hoop alleen niet dat ik dood ga, anders krijgt mijn vrouw ook de nodige problemen met jullie.
Als jullie de beëindiging per augustus 2006 willen aanhouden, zoals door jullie per mail bevestigd, omdat jullie vinden dat mijn moeder het
contract dient te continueren, ZEG DAT DAN GEWOON en draai er niet omheen. Deze situatie hebben wij niet uitgezocht en is voor ons al pijnlijk genoeg.
Ik mag toch nu in alle redelijkheid wel vragen om een SCHRIFTELIJKE reactie in deze.
NOOIT wat gehoord, loopt gewoon door, ze kennen gen enkel fatsoen.
Wilde net overstappen naar InternetPlusBellen van HETNET, blij dat ze even een storing hebben en ik het niet KON doen!!!
Sterkte allemaal,
Robbie
7 mei 2006,
Geachte heer/mevrouw,
Sinds eind februari 2006 zijn wij aan het corresponderen n.a.v. het overlijden van mijn vader. Van jullie kant komt er GEEN ENKELE
normale afhandeling of antwoord van/op onze verzoeken. In feite alleen maar dat hij een maand opzegtermijn heeft, terwijl hij dat niet na kan vertellen. En de officiële manier die jullie vroegen hadden wij al gedaan, en na jullie verzoek nogmaals. Telefonisch wordt er altijd aardig gereageerd en beloofd voor € 0,45 eurocent p/m maar daad-werkelijk antwoord – nooit.
Schijnbaar is uw bedrijf erin gespecialiseerd klanten maar te laten aanmodderen en DOOD te zwijgen. Hoe toepasselijk in deze situatie.
Destijds ben ikzelf naar HetNet / Freeler overgestapt omdat Tiscali een aantal dingen ook niet normaal kon regelen. Helaas zijn jullie geen haar beter! Maar goed het gaat niet om mijn aansluiting - die naar behoren werkt. Ik hoop alleen niet dat ik dood ga, anders krijgt mijn vrouw ook de nodige problemen met jullie.
Als jullie de beëindiging per augustus 2006 willen aanhouden, zoals door jullie per mail bevestigd, omdat jullie vinden dat mijn moeder het
contract dient te continueren, ZEG DAT DAN GEWOON en draai er niet omheen. Deze situatie hebben wij niet uitgezocht en is voor ons al pijnlijk genoeg.
Ik mag toch nu in alle redelijkheid wel vragen om een SCHRIFTELIJKE reactie in deze.
NOOIT wat gehoord, loopt gewoon door, ze kennen gen enkel fatsoen.
Wilde net overstappen naar InternetPlusBellen van HETNET, blij dat ze even een storing hebben en ik het niet KON doen!!!
Sterkte allemaal,
Robbie
Re: opzegging Het Net
Ik weet het, het is altijd trammelant als er iemand overlijdt! Uitdrukking: voor de een is de dood en voor de ander is het brood! bedrijven denken vaak, ach die erven of wat dan ok zullen denken pfft moet ik ook nog geld vorderen, laat maar.... Er ou ook regels moeten komen die duidelijk zijn: bij overlijden stop abonnement automatisch tenzij iemand het voort wil zetten... pfft
Re: opzegging Het Net
ik zit ook in de spagaat.
Het probleem is dat je wel degelijk vast zit aan het kpn deel.
Of je moet dokken afzeggen en opnieuw aanvragen van een nieuw telefoonnummer a € 40,- dacht ik. (ervaring van uit t verleden met kpn)
Het lastige is dat zolang er een provider aktief is op je lijn (hetnet) en je jaar kontrakt nog niet voor de helft is verlopen je eigen kontrakt termijn moet uit zitten en moet doorbetalen!
Inderdaad de helpdesk is een ramp, er komen geen reakties op je klachten /emails. Er is 0, niks nazorg, ook niet als dit belooft word door de helpdesk.
Door een interne fout (zie melding elders in dit forum) werkt gewoon mijn internet verbinding niet omdat ik geen ip krijg toegewezen.
Na 3 weken bellen en emailen ben ik ondertussen radeloos en weet eigenlijk niet wat ik hier mee aanmoet. Wat ik ook ga doen het gaat mij veel € kosten, terwijl ik hier niet om gevraagd heb en geen schuld aan.
Misschien dat er nog ideeen zijn?
Het probleem is dat je wel degelijk vast zit aan het kpn deel.
Of je moet dokken afzeggen en opnieuw aanvragen van een nieuw telefoonnummer a € 40,- dacht ik. (ervaring van uit t verleden met kpn)
Het lastige is dat zolang er een provider aktief is op je lijn (hetnet) en je jaar kontrakt nog niet voor de helft is verlopen je eigen kontrakt termijn moet uit zitten en moet doorbetalen!
Inderdaad de helpdesk is een ramp, er komen geen reakties op je klachten /emails. Er is 0, niks nazorg, ook niet als dit belooft word door de helpdesk.
Door een interne fout (zie melding elders in dit forum) werkt gewoon mijn internet verbinding niet omdat ik geen ip krijg toegewezen.
Na 3 weken bellen en emailen ben ik ondertussen radeloos en weet eigenlijk niet wat ik hier mee aanmoet. Wat ik ook ga doen het gaat mij veel € kosten, terwijl ik hier niet om gevraagd heb en geen schuld aan.
Misschien dat er nog ideeen zijn?
Re: opzegging Het Net
AANTEKENEN
Het Net
Afdeling Klachtenafhandeling
t.a.v. Anita van Beem
Postbus 2728
3800 GG AMERSFOORT
xxxxxxxx, 12 juni 2006
Geachte mevrouw van Beem,
Op 8 mei 2006 heb ik conform uw verzoek een gespecificeerde nota van de KPN aan u verzonden waaruit ondubbelzinnig bleek dat er op 17 januari 2006 voor € 123,43 is verbelt
met de helpdesk van Het Net en dit zonder welk resultaat dan ook. Ook de toelichting op deze gesprekken is vrij helder geweest lijkt me zo. Onder andere het maar liefst drie kwartier in de wacht hangen lijkt me volstrekt onacceptabel en dat tegen een tarief van € 0,45 per minuut. Doet me denken aan diefstal met een gelegaliseerd randje.
Aangezien ik hierop nog geen enkele reactie heb gehad lijkt het me vanzelfsprekend dat u hierop per omgaande gaat reageren. Ik neem aan dat dit, met hetgeen Het Net in deze reeds “gepresteerd” heeft, voor zich spreekt.
Verder doe ik u bijgaand een kopie toekomen van een herinnering van Het Net. Dit betreft de stornering van de incasso’s die betrekking hebben op de periode na 28 april 2006. Ook dit gaat dus blijkbaar fout. Deze bedragen hadden niet eens geïncasseerd mogen worden daar op 28 april 2006 mijn contract periode bij Het Net verlopen was. Ik verzoek u dan ook dit intern kort te sluiten voordat er weer een of andere afdeling op hol slaat. Graag wil ik nog wel even opmerken dat de afdeling incasso toch sneller lijkt te werken als de bekende service afdelingen. Graag zou ik een uitleg hierover willen en een excuus lijkt me dan ook op zijn plaats.
Gezien het bovenstaande verzoek ik u dan ook om een vergoeding toe te kennen van € 123,43 vanwege gemaakte kosten met uw helpdesk. Daarnaast heb ik € 11,50 aan extra kosten moeten maken vanwege het tot tweemaal toe verzenden van een aangetekend schrijven. Ook deze kosten wil ik vergoed zien. Als Het Net namelijk zijn werk goed had gedaan waren deze uitgaven niet noodzakelijk geweest.
Ik vertrouw erop u hiermede voldoende te hebben geïnformeerd en zie uw reactie met belangstelling tegemoet.
Het Net
Afdeling Klachtenafhandeling
t.a.v. Anita van Beem
Postbus 2728
3800 GG AMERSFOORT
xxxxxxxx, 12 juni 2006
Geachte mevrouw van Beem,
Op 8 mei 2006 heb ik conform uw verzoek een gespecificeerde nota van de KPN aan u verzonden waaruit ondubbelzinnig bleek dat er op 17 januari 2006 voor € 123,43 is verbelt
met de helpdesk van Het Net en dit zonder welk resultaat dan ook. Ook de toelichting op deze gesprekken is vrij helder geweest lijkt me zo. Onder andere het maar liefst drie kwartier in de wacht hangen lijkt me volstrekt onacceptabel en dat tegen een tarief van € 0,45 per minuut. Doet me denken aan diefstal met een gelegaliseerd randje.
Aangezien ik hierop nog geen enkele reactie heb gehad lijkt het me vanzelfsprekend dat u hierop per omgaande gaat reageren. Ik neem aan dat dit, met hetgeen Het Net in deze reeds “gepresteerd” heeft, voor zich spreekt.
Verder doe ik u bijgaand een kopie toekomen van een herinnering van Het Net. Dit betreft de stornering van de incasso’s die betrekking hebben op de periode na 28 april 2006. Ook dit gaat dus blijkbaar fout. Deze bedragen hadden niet eens geïncasseerd mogen worden daar op 28 april 2006 mijn contract periode bij Het Net verlopen was. Ik verzoek u dan ook dit intern kort te sluiten voordat er weer een of andere afdeling op hol slaat. Graag wil ik nog wel even opmerken dat de afdeling incasso toch sneller lijkt te werken als de bekende service afdelingen. Graag zou ik een uitleg hierover willen en een excuus lijkt me dan ook op zijn plaats.
Gezien het bovenstaande verzoek ik u dan ook om een vergoeding toe te kennen van € 123,43 vanwege gemaakte kosten met uw helpdesk. Daarnaast heb ik € 11,50 aan extra kosten moeten maken vanwege het tot tweemaal toe verzenden van een aangetekend schrijven. Ook deze kosten wil ik vergoed zien. Als Het Net namelijk zijn werk goed had gedaan waren deze uitgaven niet noodzakelijk geweest.
Ik vertrouw erop u hiermede voldoende te hebben geïnformeerd en zie uw reactie met belangstelling tegemoet.
Laatst gewijzigd door Bink007 op 18 aug 2006 21:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: opzegging Het Net
Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb reeds in oktober opgezegd en heb zowel van Hetnet als KPN een bevestiging ontvangen. HetNet vermeldde alleen niet in de brief welke datum zij als einddatum hanteren. Ik wil dat graag weten zodat ik een eventuele automatische incasso meteen terug kan laten boeken. Mijn internet is in juni 2004 opgeleverd, maar hetNet heette toen nog Freeler. Het is nu juni, maar er wordt nog vrolijk afgeschreven.
Op verschillende emails van mij wordt gewoonweg niet gereageerd, echt belachelijk. Ik heb nu een brief gestuurd en hoop op een antwoord, want ik ga echt niet voor 45 c/m met de helpdesk bellen! En bovendien is deze vraag gewoon te simpel, ik snap niet dat ze het niet gewoon even kunnen doorgeven. Ik mag als klant toch zeker wel weten per wanneer mijn contract verloopt?
Op verschillende emails van mij wordt gewoonweg niet gereageerd, echt belachelijk. Ik heb nu een brief gestuurd en hoop op een antwoord, want ik ga echt niet voor 45 c/m met de helpdesk bellen! En bovendien is deze vraag gewoon te simpel, ik snap niet dat ze het niet gewoon even kunnen doorgeven. Ik mag als klant toch zeker wel weten per wanneer mijn contract verloopt?