LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Orange ADSL

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
cgerrist

Orange ADSL

Ongelezen bericht door cgerrist »

Een paar maanden geleden ben ik overgestapt van KPN ADSL-lite naar Orange ADSL. De reden was de lagere prijs en een hogere snelheid. Bij de KPN had ik 3 mbit en bij Orange zou ik 4 mbit krijgen. Hier had ik wel oren na en ben verwisseld van provider. Nu ben ik twee maanden verder en ik heb een ADSL snelheid van 1.5 mbit ipv 4. In het modem staat wel 4 maar wanneer ik een snelheidstest uitvoert van http://speedtest.bbned.nl/ kom ik niet verder dan 1679.1 kbps terwijl dit 4096 kbps moet zijn. Ik heb hierover meerdere malen geklaagd maar volgens de helpdesk is dit voorkomen normaal en is het een mooie snelheid. Dat kunnen zij wel vinden alleen is dat niet de snelheid conform de overeenkomst. Als ik dit van tevoren had geweten was ik niet overgestapt.

Ik vind dit echt ruk.

Chris

taz-man

Re: Orange ADSL

Ongelezen bericht door taz-man »

Ikzelf heb een 20mbit verbinding bij orange.
Als ik een speedtest ga doen kom ik meestal niet hoger dan 3 of 4 mbit.

Echter als ik daadwerkelijk ga downloaden kom ik nooit onder 18 Mbit.

Mijn indruk is dat mensen teveel waarde hechten aan de speedtests.

Probeer het zelf eerst eens door een groot (30 - 40 MB) bestand te downloaden en te kijken hoe snel dat gaat.
Dat zegt uiteindelijk meer over je verbindingssnelheid dan zo'n (imo idiote) speedtest.

Groet,

Taz-Man

Gesloten