LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Orange = Drama

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
shiantry
Berichten: 20
Lid geworden op: 25 jan 2006 13:13

Orange = Drama

Ongelezen bericht door shiantry »

Sinds Wanadoo (zonder ons op de hoogte te stellen) is overgegaan naar Orange, worden wij belaagd met spam mail. Tuurlijk kunnen we voor lousy € 0.99 p.m. een contract afsluiten om de spam tegen te gaan :o maar gezien dit een principe kwestie is omdat wij bij Wanadoo totaal geen last van Spam hadden willen wij ervan af. Nu mogen we pas na een heel contract jaar opzeggen :shock: en dat terwijl in onze overeenkomst met Wanadoo staat dat na het eerste contract jaar wij met in acht neming van 1 maand opzeg termijn ten alle tijde mogen opzeggen. Zelfs in de Orange winkels staan van die rare snelle types die niet eens weten wat ze moeten doen met zo een vraag. uhhhh dat doen wij niet uhhhhhh dat moet u via het internet doen...jahhhaaaa maar dan moet je het wel op de site kunnen vinden. Ook leuk als je dan je oude Wanadoo klantennummer doorgeeft dat moet via een telefoonnummer wat € .020 per minuut kost en je oude klantennummer wordt niet herkent... Man oh Man wat ben ik blij als ik van die Orange af ben wat een :evil: DRAMA

jaywalker
Berichten: 238
Lid geworden op: 04 nov 2006 20:52

Re: Orange = Drama

Ongelezen bericht door jaywalker »

Beste shiantry,

Je maakt een aantal fouten, iedereen is per email op de hoogte gesteld van de naamsverandering van wanadoo naar Orange, maar veel mensen gooien deze mail ongelezen weg omdat ze denken dat het reclame is, er is een miljoenen kostende reclame campagne tegenaan gegooid op radio, tv, kranten, ov enz..., dus je moet of kluizenaar zijn of heel lang op vakantie zijn geweest om dit nieuws te kunnen missen.

Iedereen heeft last van spam, de ene wat meer en de ander wat minder, verdiep je eens in de achtergronden van het ontstaan van spam en je zou niet zo dom reageren.

Ik heb ook jarenlang een adsl abonnement bij wanadoo gehad en ik heb de algemene voorwaarden wel gelezen en daar stond en staat in dat het abonnement net als bij de meeste providers jaarlijks stilzwijgend opnieuw met een jaar wordt verlengd.

Gewoon even op de Orange site kijken en daar vindt je de algemene voorwaarden, verrassend toch dat ze daar staan?

http://www.orange.nl/popup/voorwaarden/ ... index.html

shiantry
Berichten: 20
Lid geworden op: 25 jan 2006 13:13

Re: Orange = Drama

Ongelezen bericht door shiantry »

@jaywalker

Ten eerste ben je een voorbeeld van waarden en normen door zo bot op iemand te reageren die je niet kent :evil: Maar maakt niet uit dat zijn we zo onderhand wel gewent.

Ik heb een nieuwe voor je.

Krijg vrijdag een brief in de bus van Orange. Uw aanvraag voor adsl door Orange bij KPN is afgewezen :?: :shock: Terwijl we opgezegd hebben. Heeft u daar ook een mooi antwoord op? Mr. Wise Guy 8)

Dan nog een punt van zorg, als Orange onze lijn tot mei bezet houden hebben we tot mei volgend jaar gewoon geen telefoon meer. En wat is uw antwoord daar op? Geweldig slimme vent?

Maar goed, indien Orange de lijn niet vrij willen tot einde contract jaar mei 2007 (als zij kwaad in zinne hebben) kunnen wij geen huis telefoon meer gebruiken dan wordt het wel een gevalletje consumentenbond. 8)

Gegroet Shiantry

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: Orange = Drama

Ongelezen bericht door ?? »

Waarom heb je geen telefoon meer dan?

jaywalker
Berichten: 238
Lid geworden op: 04 nov 2006 20:52

Re: Orange = Drama

Ongelezen bericht door jaywalker »

@shiantry, Gewoon niet zo moeilijk doen, gewoon een betalingsregeling treffen en lekker je abonnement tot mei uitzitten, is denk ik voor beide partijen het beste en kan je weer lekker bellen.

Maar ik denk dat nog het moeilijkste voor je zal zijn om je trots opzij te zetten en toe te geven dat je op de meeste punten fout zat.

Als je dat kunt, dan bespaar je jezelf een hoop ellende en zou je vrij snel weer internet en telefoon kunnen hebben.

shiantry
Berichten: 20
Lid geworden op: 25 jan 2006 13:13

Re: Orange = Drama

Ongelezen bericht door shiantry »

@Jaywalker

hahahaha trots? welke trots en waar zit ik fout dan? Ik heb het hele internet afgespeurd waar vermeld zou staan dat wanneer ik over zou gaan naar een andere profider er geen gebruik gemaakt kan worden van de telefoon diensten die de nieuwe profider mij bied zolang Orange een gedeelte van mijn lijn bezet houd tot einde contract duur. Het geld interesseerd mij niet maar dat ik geen telefoon heb wel. Maar goed ik ben er klaar mee en heb gevraagd voor een afkoop regeling maar dat is bij Orange niet mogelijk??? En fout??? Hoe verklaar je de brief nadat ik opgezegd heb waarin vermeld staat dat ik adsl bij Orange heb aangevraagd, wat bij de KPN is afgewezen????

Maar goed in 1 ding heb je gelijk, ik leg het naast mij neer wanneer ik gewoon telefoon heb naast mijn adsl. Wanneer ik geen telefoon kan gebruiken omdat Orange nog op de lijn zit tot mei, stap ik toch echt naar een instantie die dit voor mij mogen uitzoeken, gezien het nergens aangegeven is.

jaywalker
Berichten: 238
Lid geworden op: 04 nov 2006 20:52

Re: Orange = Drama

Ongelezen bericht door jaywalker »

Je zit fout met je aanname dat je per maand kan opzeggen, verder weet ik ook niet wat voor soort abonnement je hebt/had, maar het lijkt me sterk dat Orange je niet kan heraansluiten zodat jij gewoon nog zeven maanden tot je einde contract kan bellen en internetten via Orange.

en profider=PROVIDER

shiantry
Berichten: 20
Lid geworden op: 25 jan 2006 13:13

Re: Orange = Drama

Ongelezen bericht door shiantry »

@Jaywalker

Ik heb nu enkel Orange als internet/email profider, daarnaast adsl van KPN + de aparte KPN telefoon aansluiting. Het is voor ons financieel bekeken voordeliger als wij alles in 1 hebben. Onze keuze is niet op Orange gevallen voor een bellen en internet abonnement. Wij hebben gekozen voor een andere profider. Ik ben best bereid om Orange te betalen einde contract duur. Maar ben niet geinformeerd (door beide partijen trouwens) dat wanneer een opgezegde profider een gedeelte van de adsl lijn bezet houd tot einde contractduur er geen mogelijkheid is voor het activeren van de een telefoonaansluiting op dezelfde lijn . Ik heb vandaag mijn nieuwe profider aan de lijn gehad en die heeft goed geinformeerd over hoe en wat. Ik heb altijd al KPN adsl en telefoonlijn gehad maw de telefoonaansluiting kan gewoon, maar voor bv mijn beste vriendin die adsl van een andere profider heeft en nu KPN wil gaat deze vlieger niet op :? Maar goed het feit dat Orange een brief stuurt waarin vermeld staat dat zij adsl voor ons hebben aangevraagt, dat terwijl wij opgezegd hebben is wel een beetje raar??? Ik ben erover uit gesproken, ik wil mijn tijd liever aan leuke zaken spenderen :wink:

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: Orange = Drama

Ongelezen bericht door ?? »

Shiantry, volgens mij heb je iets écht niet goed gedaan. Als ik jou was zou ik alles nog even nakijken, want je verhaal is warrig en bevat een aantal zaken die, voorzichtig omschreven, niet waar kunnen zijn als je je huiswerk had gedaan.

Verder: het is provider.

ehltech
Berichten: 166
Lid geworden op: 15 mei 2006 21:59

Re: Orange = Drama

Ongelezen bericht door ehltech »

je hebt als ik je goed begrijp ,terwijl je al adsl via orange had ,een IPB aansluiting genomen via kpn ? want dat betekend dubbele kosten of vat ik hem nu niet

jaywalker
Berichten: 238
Lid geworden op: 04 nov 2006 20:52

Re: Orange = Drama

Ongelezen bericht door jaywalker »

betekend=betekent

Sagem_Utility
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 nov 2006 21:32

Re: Orange = Drama

Ongelezen bericht door Sagem_Utility »

en dat terwijl in onze overeenkomst met Wanadoo staat dat na het eerste contract jaar wij met in acht neming van 1 maand opzeg termijn ten alle tijde mogen opzeggen.
De wens is de vader van de gedachte zou ik maar zeggen.
Dan nog een punt van zorg, als Orange onze lijn tot mei bezet houden hebben we tot mei volgend jaar gewoon geen telefoon meer. En wat is uw antwoord daar op? Geweldig slimme vent?
Ik neem de vrijheid hier antwoord op te geven:
Ondanks het feit dat je gebonden bent aan een contract tot een bepaalde periode, dan nóg kan je Orange even bellen om je lijn te laten "slopen". Vergeet niet dat dit niet meer terug te draaien is. Zo komt je lijn vrij en kan je doen met de lijn wat je wilt.
Echter, je contractuele verplichtingen blijven.
Hoe verklaar je de brief nadat ik opgezegd heb waarin vermeld staat dat ik adsl bij Orange heb aangevraagd, wat bij de KPN is afgewezen????
Hier heb je een punt - zo lijkt het. Maar... heb je geïnformeerd naar de reden van de brief?
Ik ben erover uit gesproken, ik wil mijn tijd liever aan leuke zaken spenderen
Groot gelijk. Maar nogmaals, laat je lijn slopen, dan komt je lijn vrij voor andere zaken.

Uranus1963
Berichten: 140
Lid geworden op: 27 nov 2006 11:32

Re: Orange = Drama

Ongelezen bericht door Uranus1963 »

Beste Shiantry,

Doe het volgende. Sluit die hele handel in 1 keer af. Kan. Geen probleem. Laat de ADSL lijn ook afsluiten en dit KPN nummer. Dan doe je alsvolgt. Twee dagen later neem je een nieuw telefoonnummer bij KPN en dan vraag je compuserve aan die wel goed en voordelig is. Je geeft je oude provider een aangetekende brief dat je verhuist bent naar het buitenland en het is klaar.

Dan komen ze daar ook niet achter en jij zit 10 dagen later gezellig met CompuServe te internetten en te bellen.

Probleem opgelost. Altijd een nieuw nummer van KPN nemen en de oude af laten sluiten. Dan kan je met een neiuwe ADSL beginnen. Anders wordt het een portatie van de ene naar de andere provider en dan gaan ze kijken wat voor betaler je bent voordat ze je gaan aannemen.

Succes,

Uranus.


www.compuserve.nl/adsl
0900-2025425

Uranus1963
Berichten: 140
Lid geworden op: 27 nov 2006 11:32

Re: Orange = Drama

Ongelezen bericht door Uranus1963 »

Beste Shiantry,

Doe het volgende. Sluit die hele handel in 1 keer af. Kan. Geen probleem. Laat de ADSL lijn ook afsluiten en dit KPN nummer. Dan doe je alsvolgt. Twee dagen later neem je een nieuw telefoonnummer bij KPN en dan vraag je compuserve aan die wel goed en voordelig is. Je geeft je oude provider een aangetekende brief dat je verhuist bent naar het buitenland en het is klaar.

Dan komen ze daar ook niet achter en jij zit 10 dagen later gezellig met CompuServe te internetten en te bellen.

Probleem opgelost. Altijd een nieuw nummer van KPN nemen en de oude af laten sluiten. Dan kan je met een neiuwe ADSL beginnen. Anders wordt het een portatie van de ene naar de andere provider en dan gaan ze kijken wat voor betaler je bent voordat ze je gaan aannemen.

Succes,

Uranus.


www.compuserve.nl/adsl
0900-2025425

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: Orange = Drama

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

Nee daar komen ze echt niet achter als je naar het buitenland vertrokken bent, hahahahaha :lol: :lol: :lol:

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: Orange = Drama

Ongelezen bericht door Moppentappers »

ineens bergen spam? door wanadoo? echt niet dus
De hoeveelheid spam blijft wereldwijd sterk groeien. Het bedrijf Postini, wat spam bestrijdt, heeft onderzoek gedaan op 70 miljard mailtjes. Hieruit blijkt dat maarliefst 91 procent van de mailtjes tussen september en november ongevraagd is verzonden en dus spam is.

Dat er wereldwijd een enorme stijging aan spam is, kunnen we wel opmaken als we terugkijken naar de cijfers van het vorige kwartaal. Toen bevatte nog "maar" 32 procent van de mailtjes spam. Nu is dit aantal al toegenomen met maarliefst 59 procent en komen we uit op 91 procent. Dit betekent dat er een groei op jaarlijkse basis is van 120 procent. Een bijkomend probleem is dat spam ook steeds geavanceerder wordt. Zo gebeurt het steeds meer dat er bepaalde code verstopt zit in afbeeldingen en/of bijlagen.

techzine.nl

aha, daarom ineens zoveel spam

Ooit afgevraagd waarom je zoveel spam ontvangt? Onderzoek met een honeypot wijst uit dat twee geinfecteerde machines op een dag meer dan 250.000 spamberichten kunnen versturen. De computers waren geinfecteerd met de Trojan-Proxy.Win32.Lager.gen en FiveSec.Spam.Agent.vx spam trojans.

Binnen 35 minuten waren er al 6000 plaatjes spamberichten verstuurd. De onderzoekers merken wel op dat het cijfer in het "echt" lager ligt, omdat de honeypot over een snelle internetverbinding beschikte. Ze schatten dan ook dat een doorsnee huis, thuis en keuken zombie goed is voor zo'n 60.000 tot 80.000 berichten per dag, wat nog steeds een gigantisch aantal voor één machine is.

security.nl

kijk nou toch, ook nog eens onze eigen schuld!

Downloade thunderbird van www.getthunderbird.nl en reken af met spam!
door een spam filter wat je kan leren wat jij spam vind houdt het veel meer tegen dan normaal

jaywalker
Berichten: 238
Lid geworden op: 04 nov 2006 20:52

Re: Orange = Drama

Ongelezen bericht door jaywalker »

En ur-anus , zeker nooit van contractsverplichtingen gehoord...?En verder weten we het nu wel dat je salesmanager bij Compuserve bent !!

iconic
Berichten: 28
Lid geworden op: 18 jul 2006 15:22

Re: Orange = Drama

Ongelezen bericht door iconic »

Hi Shiantry,

Een mogelijk oplossing voor je SPAM probleem is "MailWasher Pro" van http://www.firetrust.com/firetrustpro.html Ik heb het al jaren gebruikt en krijg nooit meer last van SPAM. :)

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: Orange = Drama

Ongelezen bericht door Moppentappers »

Mailwasher pro enz. vertraagt enkel ik zweer bij thunderbird, omdat JIJ kiest wat je spam vind en wat niet werkt vele malen beter dan mailwasher

Aggie_
Berichten: 23
Lid geworden op: 19 jan 2007 02:49

Re: Orange = Drama

Ongelezen bericht door Aggie_ »

Jaywalker!! Wat ga je toch in de fout met het woord betekend!

Juist ja met een D, ipv een T.

Betekende ipv betekente.. dus is het met een D.

En ik vind het van Uranus helemaal belachelijk.. reclamemaker, toevallig een klacht over compuserve gelezen, maar daar wordt niet op gereageerd.

Verder probeer het normaal af te handelen bij Orange.

En Moppentappers lees eens goed, de problemen begonnen toen WANADOO overgenomen werd door ORANGE!

Gesloten