LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Orange geeft "haarscheurtje in bekabeling" de schu

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
qwerty2007

Orange geeft "haarscheurtje in bekabeling" de schu

Ongelezen bericht door qwerty2007 »

Voor de tweede maal met Orange gemaild. Weer 3x dezelfde vragenlijst (per keer) moeten beantwoorden of mijn aansluiting wel conform de normen van Orange was. Krijg ik uiteindelijk vandaag het volgende te lezen:
Wij moeten u er helaas op wijzen dat het mogelijk is dat er een
haarscheur en/of breuk in de bekabeling ontstaat.
Het is mogelijk dat er sprake is van een los contact in uw ISRA punt
maar alles wijst er op dat er een bekabelings of ISRA probleem is.
U kunt dit zelf ook controleren door naar de livebox pagina te gaan.
U doet dit via de koppeling configureren van de Livebox op uw bureaublad
of door de internet browser op te starten en in de adresbalk
'192.168.1.1' in te vullen en dan op enter te drukken.
- Selecteer nu aan de rechter kant de optie 'Geavanceerd' (admin, admin)
- Selecteer de optie 'Statistieken'
- Selecteer nu 'ADSL Statistieken'
- Hier kunt u de statistieken van uw ADSL verbinding terug vinden

Wanneer de Upstream lager is dan 1019 Kb kan dit wijzen op een
bekabelings en/of ISRA probleem.
De SNR-Marge's horen tussen de 9 en 11 (dB) te zitten met een maximum
verschil van 2 (dB) tussen beide waardes.
Zitten de SNR-Marge?s onder de 9 (dB) en/of boven de 11 (dB) dan wijst
dit ook op een bekabelings en/of ISRA probleem.

Als uit deze statistieken blijkt dat er iets met uw bekabeling en/of
ISRA punt aan de hand is, dan verzoeken wij u om uw bekabeling te
vervangen en het ISRA punt te controleren.

Mocht u er niet uitkomen of als er problemen ontstaan dan kunt u contact
opnemen met onze helpdesk: 0900-9515 (EUR 0,20/min).
Ze willen me gewoon niet helpen vermoed ik. Wat een klootz*****n

Mijn telefoonlijn valt geregeld weg zonder mijn medeweten totdat ik de hoorn opneem. Dan moet ik die verdomde livebox resetten en dan doet mijn telefoonlijn het weer. Internet doet het dan weer wel altijd goed.
Ik vermoed dat het door de livebox komt omdat ik voorheen met hetzelfde telefoon-toestel + bekabeling bij KPN
nooit problemen heb gehad. Nu de telefoon op de livebox zit aangesloten heb ik dus wel problemen.
En het doet zich meestal 'sochtends voor. Na een reset doet de lijn het weer de hele dag.

Nu geeft Orange uietiendelijk een haarscheurtje in de bekabeling de schuld.

Wat ik heb geleerd van een paar jaar op mezelf wonen is dat als jeje te veel bezig houdt met dit soort bedrijven, dat kost je een jaar van je leven. Wat moet je als burger doen om een beetje kwaliteit? Moet iemand met een pistool vol ongenoegen een callcenter binnenstappen en wat onschuldige mensen neerschieten voor je wat aandacht krijgt?

Ik betaal voor een dienst en dan behandelen ze je als vuil.
Laatst gewijzigd door qwerty2007 op 31 okt 2007 00:58, 1 keer totaal gewijzigd.

jaywalker

Re: Orange geeft "haarscheurtje in bekabeling" de schu

Ongelezen bericht door jaywalker »

En wat als er nou inderdaad een probleem is met je bekabeling, kost weinig om te vervangen en is een kleine moeite om even te proberen.....

bruidje

Ongelezen bericht door bruidje »

en dit is maar een van de hele vele smoesjes van orange en voor ons de reden om over te stappen.
Je wilt niet weten hoeveel nieuwe kabels we hebben aangesloten, kpn monteur is geweest want toen lag daar het probleem.
Toen daar niks uitkwam kregen weer de kabels de schuld.

Van een oudmedewerker hebben we te horen wat wel het probleem is.
Een instabiele livebox en telefonie en internet botsen.
Iets waar we al een vermoedden van hadden.
Toen we zaten te wachten op een nieuwe livebox,is telefonie door orange uitgeschakeld.
Toen ze dat gedaan hadden, hadden we ineens een stabiele internet verbinding, die ook nog eens razendsnel was.
We hadden een nieuwe livebox,telefonie werd weer geactiveerd en de ellende begon weer van voor af aan.

Tja de klantenservice is bekend,verschrikkelijk.
Toen telefonie voor de zoveelste keer niks deed en mijn mobiel in reparatie was ben ik bij een vriend die in een telecom winkel werkt gaan vragen of hij me kon helpen.
Hij heeft orange gebeld en kreeg de bijdehante reactie dat ik zelf maar moest bellen.
Erg lastig als je even zonder telefoon zit, maar daar wilden ze niks van horen.

Het zal gelukkig wel gaan veranderen nu Orange is overgenomen door T-mobile.
Ik heb daar gewerkt en klantvriendelijkheid staat daar hoog in het vaandel.
De vraag is alleen wanneer dit beleid in het callcenter van Orange doorgevoerd gaat worden.

Mr. Floppy

Ongelezen bericht door Mr. Floppy »

Bij Orange zijn het gewoon allemaal arrogante domme eigenwijze sukkels. (maar eigenlijk is dit tegenwoordig bij zeer veel bedrijven het geval)(vroeger had je een gezegde dat de klant koning was, maar dat is allang verleden tijd)
Het beste kun je dit bedrijf links laten liggen en overstappen.

Ik kan hieronder een ellendig lang verhaal schrijven van mijn probleem, waar iedereen stijl van achterover slaat. Echt te gek voor woorden.
Ik houd het daarom maar zo kort mogelijk, want ik heb hier al genoeg van mijn kostbare tijd aan verspild, en heb een tijd terug maar opgezegd.
Probleem (steeds heel kortdurende wegvallende verbinding) duurt al 2 jaar maar na 2 jaar eigenwijsheid is men er nu eindelijk achter dat het probleem niet aan mij lag. Dit had ik echter al vanaf het begin aangetoond met allerlei testresultaten. Echter men is daar te dom en eigenwijs en men heeft niet de technische kennis om het te begrijpen.
Uiteindelijk na meer als 1,5 jaar heeft men een monteur (firma Baan) gestuurd, die constateerde wat ik al die tijd al wist. (lijn niet goed)(onbalans geconstateerd) (bij mijn thuis was dus alles in orde bevonden, terwijl men altijd maar doodleuk bleef beweren dat het probleem bij mij thuis lag) (dit terwijl ik keer op keer met testen heb aangetoond dat dit probleem in de lijn zat)
Echter daarna gewoon geen actie ondernemen, en als ik dan zelf bel wordt er doodleuk beweerd dat de lijn wel goed is. Men zegt dat KPN zegt dat de lijn wel goed is. (dit terwijl men helemaal geen monteur van KPN gestuurd had!)
Na weer diverse keren tijdens heftige storingen (soms had ik ook vaak geen last) gebeld te hebben ging men monitoren. (deed men wel vaker, en men constateerde dan altijd wel dat de lijn niet goed was, maar legde de schuld bij mij)
Ondertussen lekker opgezegd en ter overbrugging kabelinternet genomen. Wordt ik op een dag gebeld (ik viel bijna van verbazing van mijn stoel, dat ze zelf belden!) met de vraag wat ik gisteren had gedaan, aangezien de lijn ineens plots goed was, maar vandaag weer niet meer. Ik vertelde de beste man dat er al meer als een week helemaal niets meer was aangesloten aan de livebox, en dat ik de livebox alleen maar zolang had laten zitten omdat hun nog aan het monitoren waren.
Nu was hij ineens echt overtuigd dat het toch echt aan de lijn lag. De "technische mensen" hadden tegen hem gezegd dat als ik met mijn computer bezig was geweest, dat het dan aan mijn bekabeling zou liggen. Dit is natuurlijk te gek voor woorden, en dit is ook het toppunt van domheid en eigenwijsheid. Stel dat ik wel met mijn computer bezig was geweest, dan had men dus de schuld gewoon doodleuk weer bij mij neergelegd.
Hij ging "actie" ondernemen naar KPN toe. (zelf ook al vaak geprobeerd maar hier kom je dus ook nooit door die betonnen muur heen)
Je raad het al; nooit iets meer van gehoord.
Maar ik had in ieder geval al opgezegd, en had inmiddels al een andere provider.
Schriftelijk bewijs dat mijn abonnement 1 oktober afloopt, maar men incasseerd toch mooi weer abonnementsgeld voor oktober. Ik heb dit uiteraard weer laten storneren. Natuurlijk weer ellende lange e-mail wisseling hierover, maar men zou het corrigeren. Echter beweerd men later weer dat het abonnement tot 1 november loopt. (dit terwijl men het al ging corrigeren en ik ook een schriftelijke bevestiging heb)
Kortom men houdt nu mijn lijn bezet, waardoor mijn nieuwe adsl provider niets kan leveren. (aanvraag is afgewezen).
Ik heb KPN verzocht om ze van mijn lijn af te gooien, maar men zegt dit niet te kunnen. (pure onwil, want men heeft Orange ook toegelaten op mijn lijn)
KPN is dus ook gewoon een kolote bedrijf.
Orange wil niets doen, aangezien het nog maar 1,5 week duurt voordat de lijn vrijgegeven wordt. (eerst nog maar afwachten natuurlijk)

Verder nog veel meer meegemaakt zoals verplicht Livebox wisselen, terwijl ik allang een Livebox van iemand anders had getest. Men is dan blijkbaar te dom en te eigenwijs om te snappen dat het niet aan de Livebox kan liggen. Ik moest echter verplicht meewerken omdat men anders niet verder wou helpen. Dubbele huur rekenen voor de Livebox. Retourkosten inhouden voor de Livebox. Zomaar ongevraagd en onaangekondigd nogmaals een andere Livebox gestuurd. (daar kwam ik pas achter toen ik het op het postkantoor op ging halen)(heb dit natuurlijk niet aangenomen en weer terug laten sturen) Diverse "Help"desk medewerkers die gewoon de hoorn erop gooien. Enz. enz. enz......

Kortom Orange is een zwaar ka uu tee bedrijf!
Wegwezen daar dus!
Zolang alles goed werkt (en dat kan echt, want bij diverse kennissen werkt het goed), is er niets aan de hand. Maar owee als er iets is en je moet gaan bellen of mailen.

In ieder geval zal bij jou ook de lijn niet goed zijn. (oorzaak kan zowel bij KPN als bij Orange liggen) (echter behoort Orange dit op te lossen)
(echter standaard blijft Orange de klant altijd de schuld geven!) (ziekelijke leugenaars!)

Dat je telefoon soms niet werkt is een euvel van de Livebox (al of niet in combinatie met de slechte lijn). (na reset kun je weer even voorruit) Zelf gebruikte ik de telefoon niet, dus dat was voor mij geen punt.

queenfan

Ongelezen bericht door queenfan »

Je belt via de livebox, neem aan dat het internet wel goed werkt.

Als dit het geval is dus internetten werkt wel goed maar er mee bellen geeft problemen dan ligt het aan Orange.

Bel de storingsdienst van KPN een op (0800-0407) leg ht probleem uit en mischien kunnen zij het een en ander door meten.

Succes er mee.

qwerty2007

Ongelezen bericht door qwerty2007 »

Wat kan KPN voor mij doen? De laatste x dat ik met hun belde konden ze alleen de lijn doormeten tot aan de deur. Wat zegt dat dan?
Dat zegt dan nog niks over de bekabeling of de livebox toch?

queenfan

Als het goed is komt de lijn binnen en heb je op de binnenkomende lijn de livebox.

Als het voortraject goed is ligt het aan Orange.

MaffeDarkie

Ongelezen bericht door MaffeDarkie »

@qwerty2007

Het beste zou je Oranje een aangetekende brief kunnen sturen waarin je ze uitgebreid en zo goed mogelijk de klachten omschrijft met hieraan een termijn van 10-werkdagen waarin ze dan moeten reageren. Vermeld hier ook in dat je hen in gebreke stelt! Heb je na zo'n 14 dagen nog geen reactie, dan herhaal je dit nog eens met een laatste kans en dat je je beroept op het eventuele ontbinden van het contract. Het lijkt mij namelijk dat Orange weigerd het probleem serieus en normaal op te lossen en dus heb je de mogelijkheid je contract te ontbinden en een betere provider op te zoeken.

@Mr. Floppy
Bij Orange zijn het gewoon allemaal arrogante domme eigenwijze sukkels. (maar eigenlijk is dit tegenwoordig bij zeer veel bedrijven het geval)(vroeger had je een gezegde dat de klant koning was, maar dat is allang verleden tijd)
Het beste kun je dit bedrijf links laten liggen en overstappen.
'veel andere bedrijven' 'het beste kun je dit bedrijf links laten liggen en overstappen'.... 2 zinnen die niet passen in één bericht Mr. Floppy!

Daarnaast, deze mensen moeten een zogenaamd stappenplan doorlopen en mogen hier niet of nauwelijks van afwijken. Dit mogen alleen afdelingen die hiervoor ingericht zijn meestal 3th line, technical genaamd. Dat het allemaal arrogante domme en eigenwijze mensen zijn die er werken is dus niet het geval. Tuurlijk, de ene medewerker doet en zegt dingen die niet door de beugel kunnen maar om nu meteen één heel bedrijf over één kam te scheren da's wel erg extreem. Wat mij opvalt is dat de mensen met de grootste bek niet eens de moeite eens nemen om zelf eens een dag mee te draaien bij zo'n bedrijf. Ik denk dat ze zich dan veelal stevig vergissen. Maarja, respect komt vandaag de dag ook niet veel verder meer dan de voordeurdrempel.

anna84

Ongelezen bericht door anna84 »

Ik heb KPN verzocht om ze van mijn lijn af te gooien, maar men zegt dit niet te kunnen. (pure onwil, want men heeft Orange ook toegelaten op mijn lijn)
KPN is dus ook gewoon een kolote bedrijf.
Geen onwil, maar beperking van de opta, beetje snelle conlusie dus zonder voldoende informatie. Dit is ook meteen de reden waarom de
arrogante domme eigenwijze sukkels
elke keer het stappenplan moeten doornemen, omdat er door aannames en onvoldoende informatie een geheel verkeerde conclusie kan worden getrokken.

Mr. Floppy

Geen onwil, maar beperking van de opta
Er is geen beperking van de opta!
Het is mijn lijn en ik heb een contract met KPN. (niet Orange dus)
Ik bepaal dus wie mijn adsl-provider wordt en niet KPN. (dat zijn dus wel regels van de Opta waar men zich aan moet houden :wink: )
Als ik dus wil dat Orange van de lijn af gegooid moet worden, dan moeten ze dat gewoon doen! Waarom zou de Opta dit willen beperken? :wink:
OPTA (Onafhankelijke Post en Telecommunicatie Autoriteit) houdt onafhankelijk toezicht op de naleving van de wet- en regelgeving op het gebied van post en elektronische communicatiediensten. Deze wet- en regelgeving is erop gericht concurrentie op deze markten te bevorderen. Hierdoor ontstaan meer keuzemogelijkheden en eerlijke prijzen voor consumenten.

anna84

Ongelezen bericht door anna84 »

Waarom de opta dit wil beperken is inderdaad de vraag. Dit verandert echter niks aan het feit dat de opta KPN regels oplegt. 1 van die regels is dat als van een andere provider het verzoek komt dat de lijn overgenomen moet worden, KPN hier gehoor aan MOET geven. Een andere regel is dat KPN geen signaal mag overnemen van een andere provider, andere provider moet hier uitdrukkelijk toestemming voor geven of zelfs de lijn vrij opleveren (weet niet zeker welke van de 2 het is).
En ja, dit is nogal dubbel, dat elke provider de lijn dus mag "afpakken" van KPN zonder dat KPN dit tegen kan houden. En KPN dit andersom niet mag doen bij andere providers.
Heeft wat te maken met de concurrentiepositie van KPN t.o.v. de andere (kleinere) providers

Mr. Floppy

Ten eerste is er in mijn geval geen sprake van lijn-overname.
Ten tweede geef ik zelf persoonlijk de opdracht. (het verzoek komt dus niet van een andere provider)
1 van die regels is dat als van een andere provider het verzoek komt dat de lijn overgenomen moet worden, KPN hier gehoor aan MOET geven.
Bovendien doen ze dit dus niet, want de nieuwe adsl-providerkrijgt bericht dat het niet kan omdat er nog een andere provider op de lijn zit.

queenfan

Mr. Floppy

Het is mijn lijn en ik heb een contract met KPN. (niet Orange dus)
Nee tot de ISRA is het de lijn van KPN, daarna is het van jouw.

Ik bepaal dus wie mijn adsl-provider wordt en niet KPN. (dat zijn dus wel regels van de Opta waar men zich aan moet houden )
Gelukkig wel
Als ik dus wil dat Orange van de lijn af gegooid moet worden, dan moeten ze dat gewoon doen! Waarom zou de Opta dit willen beperken?

Kan alleen als je abonnement opgezegd is en ook daarwerkelijk afgelopen is, daarna moet de provider de ADSL lijn vrijgeven niet eerder.

Mr. Floppy

Nee tot de ISRA is het de lijn van KPN, daarna is het van jouw.
Met muggenziften schieten we niks op.
Kan alleen als je abonnement opgezegd is en ook daarwerkelijk afgelopen is, daarna moet de provider de ADSL lijn vrijgeven niet eerder.
Dat kan wel. Dat is technisch gewoon mogelijk. :wink:
Dat is het punt nu juist, want men wil het niet doen!
Als ik een andere adsl provider wil, dan maakt het helemaal niet uit of er nog een ander contract loopt of niet. Ik maak die keuze, en ik neem de consequenties.
Overigens is er in mijn geval geen contract meer, maar Orange blijft toch de lijn vasthouden.
Het kan toch niet zo zijn dat als Orange dwars blijft liggen en mijn lijn gewoon jaren vast blijft houden, dat ik dan nooit een andere adsl-provider zou kunnen nemen? :wink:

Mr. Floppy

Maffedarkie schreef:
'veel andere bedrijven' 'het beste kun je dit bedrijf links laten liggen en overstappen'.... 2 zinnen die niet passen in één bericht Mr. Floppy!
Hoezo? gewoon links laten liggen en overstappen naar ander bedrijf die service wel hoog in het vaandel hebben. ("zeer veel" is niet gelijk aan "alle" :wink: )(goed lezen voortaan)
Wat mij opvalt is dat de mensen met de grootste bek niet eens de moeite eens nemen om zelf eens een dag mee te draaien bij zo'n bedrijf.
En hoe zou je dat voor elkaar willen krijgen? :lol: :wink:
Verder gewoon een onzinnige uitspraak, want het maakt helemaal niet uit wat die mensen meemaken. Ze dienen gewoon ten allen tijden netjes en eerlijk te blijven, en als ze er zelf geen verstand van heebn, dan moeten ze iemand anders inschakelen, en niet eigenwijs gaan doen. Ook gewoon beloftes nakomen.
En geloof me ik heb er heel veel gesproken/gemaild, maar na 2 jaar nog steeds geen oplossing, of zelfs maar een poging. Zelfs klachtenbrieven aan directie helpen niet.
Dus het is dus wel terecht van mij om het gehele bedrijf over "een kam te scheren". :wink:

Gesloten