LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Orange heeft mij genaait help mij aub.

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
special
Berichten: 14
Lid geworden op: 04 mar 2008 21:08

Orange heeft mij genaait help mij aub.

Ongelezen bericht door special »

Goedenavond mensen,

Ik ben 19 jaar wil net mijn eigen internet abonoment afsluiten en gaat gelijk fout great. Naja om beetje samen te vatten. Orange doet niks om mij te helpen de support ticket erover wordt al 1.5 maand niks aan gedaan ze hebben mij opzettelijk een maand aan het lijntje gehouden waarbij zij mij houden aan een contract van een jaar. Naja niemand betaalt ofc voor een dienst die niet gelevert is.

In de uitzending zag ik dat er een brief naar de provider toegestuurt moet worden met daarbij een termijn wanneer het opgelost moet worden en dergelijke. Heeft iemand voor mij daar een sjabloon voor? Of "template" ? Ik zou het erg waarderen omdat ik zwaar van hun afwil..

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: Orange heeft mij genaait help mij aub.

Ongelezen bericht door caruso »

Dan zul je eerst meer informatie moeten geven, én je populaire taalgebruik moeten aanpassen. Dit is voor normale mensen niet te lezen....

special
Berichten: 14
Lid geworden op: 04 mar 2008 21:08

Re: Orange heeft mij genaait help mij aub.

Ongelezen bericht door special »

Oke betreft het probleem gaat het om het op leveren van een werkende adsl lijn van orange. Zij geven aan dat hij aangesloten is maar ze kunnen niet tot in mijn huis verbinding maken maar alleen tot de deur.

Dit omdat ik gewoon nu nog internet via kpn daardoor kan orange modem niet verbinding maken met de dhcp server en daardoor geen internet diensten aan mij leveren vice versa voor orange er zitten er nu 2 op 1 lijn wat niet mag / kan.

Orange is al 1.5 maand achterstallige met het probleem op te lossen en heeft nog geen oplossing geboden of ernaartoe gewerkt. Daardoor wil ik een sortgelijke brief waarbij ik het correct doe. Niet dat orange over jaartje komt met een factuur van 1 jaar adsl omdat het een foutieve brief was.

hopenlijk heb ik je voldoende geinformeert.

M.v.g

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: Orange heeft mij genaait help mij aub.

Ongelezen bericht door caruso »

nu nog internet via kpn
En dan verwacht je van Orange dat zij je probleem oplossen?
Ga eerst maar de kpn lastig vallen!

special
Berichten: 14
Lid geworden op: 04 mar 2008 21:08

Re: Orange heeft mij genaait help mij aub.

Ongelezen bericht door special »

Inderdaad dat kan ik doen, maar aangezien ik dat 3x vermeldt heb bij orange zelf en enige wat zij hoeven doen is een telefoontje naar kpn om het probleem op te lossen en weigeren maar dan ook 1 ding te doen.

Is het natuurlijk van passing dat ik niet bij een provider blijf hangen die dingen laten liggen waar 1 simpel telefoontje voor nodig is en waarvoor al 8x ggebeld is en al langer dan anderhalve maand er licht.

Voor me werk sta ik in verbinding met sla's die moet ik in 3 dagen behandelen zoals in contract staat betaalt de klant voor. Als zij een sla van 6 maanden hebben is dat hun verantwoording zulke service wens ik niet van een provider daarom ben ik klaar met hun als ik aangeef dat kpn eraf moet kunnen zij het regele. Als je indenkt dat er niet 2 providers op 1 lijn mogen zie je al in hoe dom orange is om iets te doen wat niet mag / kan. Dan nog over isra punten lopen zeuren terwijl ik 10x zeg dat ik via kpn internet dan zeggen ja maar dan heb je de isra verkeerd gedaan je moet die en die kleur hebben. <_<.... Mijn geduld is zwaar op met die werknemers van orange die zogenaamt support moeten zijn maar gewoon macdonalds medewerkers zijn die moeite hebben met een hamburger in een zakje te doen.

Bedoel bekijk het realisties ik ben klaar met hun, ik vraag simpele dingen wordt niks aan gedaan prima mijn contract is ongeldig ik ga naar een ander ofnie dan? Of ga jij bij een firma zitten die je iets beloofd waarje moet voor betalen en dan ongelovenlijke sheit aan je hebben en je niet helpen.

Bedoel als ik hun bel om me contract op te zeggen, dan wil ik niet bijdehant kutje aan de telefoon nou dan bent u de eerste deze week meneer. Bedoel ik ging er plat om geloof je het zelf? Begin je te denke hoeveel klanten ze hebben alleen binnendienst medewerkers ofzo die het toch gratis krijgen xD?

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: Orange heeft mij genaait help mij aub.

Ongelezen bericht door caruso »

Inderdaad dat kan ik doen, maar aangezien ik dat 3x vermeldt heb bij orange zelf en enige wat zij hoeven doen is een telefoontje naar kpn om het probleem op te lossen en weigeren maar dan ook 1 ding te doen.
Das's dus een vicieuze cirkel, de ene provider doet niets omdat de andere provider ook niets doet!
Volgens mij is er eenzelfde probleem laatst bij Vara-Kassa geweest en is duidlijk naar voren gekomen dat de KPN actie moet ondernemen. Maar die willen geen medewerking verlenen omdat U overstapt. Kinderachtig gedoe maar los het maar eens op...ik weet de oplossing ook niet (meer)...

angel1978
Berichten: 10973
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Orange heeft mij genaait help mij aub.

Ongelezen bericht door angel1978 »

Special,

JIJ hebt een contract met KPN en dus zul JIJ dit moeten opzeggen bij hen...
Dat gaat Orange echt niet voor je doen. Dat kan je 10x vragen, maar dat gaat echt niet werken...
Op basis hiervan kan je dus ook niet Orange verwijten dat ze hun verplichtingen niet na komen.. dat kunnen ze namelijk niet zolang KPN de lijn bezet houdt...

Los eerst je probleem met KPN op ( laat hen de lijn vrijgeven ) en spreek af wanneer dit gebeurt.. Dan kan je Orange vragen vanaf dat moment de lijn in gebruik te nemen ( dag erna )..

Wedden dat je probleem zo opgelost is !!!!

Tenzij je nog een lopend contract met KPN hebt waar je niet vanaf kan... Maar ook daar ben je dus ZELF verantwoordelijk voor !

angel1978

special
Berichten: 14
Lid geworden op: 04 mar 2008 21:08

Re: Orange heeft mij genaait help mij aub.

Ongelezen bericht door special »

Orange heeft een overstap service vandaar dat zij het moeten regelen en als ze verwachten dat ik het doe moeten ze mij niet eerst aansluiten op een lijn die al bezet is en totaal het probleem niet willen behandelen. Daarnaast staat dat contract niet op mijn naam en is hij niet van mij..
Laatst gewijzigd door special op 12 mar 2008 01:01, 1 keer totaal gewijzigd.

angel1978
Berichten: 10973
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Orange heeft mij genaait help mij aub.

Ongelezen bericht door angel1978 »

wanneer loopt je KPN-contract af ?

special
Berichten: 14
Lid geworden op: 04 mar 2008 21:08

Re: Orange heeft mij genaait help mij aub.

Ongelezen bericht door special »

contract is al 2 jaar actief en daarbij gewoon opzegbaar tenzij dat niet vermeldt wordt. Probleem is dat ik internet voor mijn werk nodig heb en niet een downtime wil van 4 maanden omdat orange laage actie tijd heeft.

Daarom ga ik liever naar een andere provider met een meer kundige en actieve support.

angel1978
Berichten: 10973
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Orange heeft mij genaait help mij aub.

Ongelezen bericht door angel1978 »

downtime wil van 4 maanden omdat orange laage actie tijd heeft.
Dat had je natuurlijk moeten bedenken VOORDAT je een contract afsloot...

Als zij zich aan hun eigen voorwaarden houden, is er niets aan de hand....

daarbij gewoon opzegbaar tenzij dat niet vermeldt wordt
Die snap ik niet... je hebt een opzegtermijn of je hebt die niet... Die kan je dus gewoon opzoeken

Mendoza
Berichten: 512
Lid geworden op: 16 jul 2007 03:21

Re: Orange heeft mij genaait help mij aub.

Ongelezen bericht door Mendoza »

uit de algemene voorwaarden van orange.
(3.2) De Overeenkomst komt tot stand door:
a) elektronische aanmelding, bijvoorbeeld via CD-ROM of de website van Orange; een en ander conform de instructies van Orange, zoals deze door Orange van tijd tot tijd worden vastgesteld;
b) telefonische aanmelding;
c) het retourneren van een volledig door de Klant ingevuld en ondertekend inschrijfformulier;
d) aanmelding bij een wederverkoper.

(3.5) Een Overeenkomst die is aangevraagd op de wijze als bepaald in 3.2 sub a, b en c kan door de Klant kosteloos worden geannuleerd binnen zeven werkdagen na de aanmelding, of – indien het de koop van een zaak betreft – binnen zeven werkdagen na ontvangst van de zaak. Het recht om de Overeenkomst te annuleren vervalt wanneer de uitvoering van Overeenkomst met toestemming van de Klant is begonnen voordat de bedenktijd van zeven werkdagen voorbij is.
Dat word afkopen, of orange in gebreke stellen maar ik denk dat je dat gaat verliezen

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: Orange heeft mij genaait help mij aub.

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

He dit topic bestaat nog meestal zijn de topics waar angel1978 zich mee gaat bemoeien zo verdwenen, of ga je alsnog een mail naar de redactie sturen angel.

jaywalker
Berichten: 238
Lid geworden op: 04 nov 2006 20:52

Re: Orange heeft mij genaait help mij aub.

Ongelezen bericht door jaywalker »

Is waarschijnlijk heel simpel, KPN op rood en blauw en Orange op wit en oranje.......

special
Berichten: 14
Lid geworden op: 04 mar 2008 21:08

Re: Orange heeft mij genaait help mij aub.

Ongelezen bericht door special »

als je telefoonlijn denkt wel ja maar we praten over een dsl lijn die gebruiken de zelfde bedrading. Daarom mogen er ook niet 2 providers op 1 lijn. Daarnaast zij zijn in gebreken betreft het aansluiten hun voorwaarden staan niet boven de wet.

Ik heb dit via internet besteld ik heb recht op 30 dagen niet goed geld terug klaar. Zij houden mij aan lijntje over die 30 dagen willen mijn contract niet opzeggen voor die tijd terwijl ik het wettelijk mag prima. Geen lijn geen contract zij zijn in gebreken. En de hele discussie hier is beetje buiten punt van het oorspronkelijk doel. Snap dat jullie erg behulpzaame mensen zijn en forum is om te discussieren :P maar wijkt beetje van mijn orginele vraag af :P

angel1978
Berichten: 10973
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Orange heeft mij genaait help mij aub.

Ongelezen bericht door angel1978 »

Ik heb dit via internet besteld ik heb recht op 30 dagen niet goed geld terug klaar. Zij houden mij aan lijntje over die 30 dagen willen mijn contract niet opzeggen voor die tijd terwijl ik het wettelijk mag prima.
@special,

Waar staat in de wet die 30 dagen niet goed, geld terug ?

Als zij geen lijn opleveren, terwijl ze daar wel toe in staat zijn, dan kan je ze inderdaad in gebreke stellen..
Als ze de lijn niet kunnen opleveren omdat KPN de lijn niet vrijgeeft, dan kan je hen daar dus NIET voor in gebreke stellen...
Dat gaat niet op helaas...

Je hebt me nog steeds niet duidelijk kunnen maken waar de afspraak staat dat Orange de lijn voor je opzegt en/of dat KPN de lijn voor je vrijgeeft en hoe het met het contract zit dat je met KPN hebt...
Daar zit volgens mij het pijnpunt en daar zul je dus eerst helderheid in moeten geven...

roro25
Berichten: 791
Lid geworden op: 18 mei 2006 16:28

Re: Orange heeft mij genaait help mij aub.

Ongelezen bericht door roro25 »

kortom orange heeft je helemaal niet genaaid. JE probeert alleen op een wijze onder een contract uit te komen die niet helemaal schoon is.

Jij bent zelf in gebreke omdat de lijn door KPN nog (volgens jou 2 jaar) bezet is. Dan kan je moeilijk verwachten dat Orange je lijn overneemt. Orange kan jouw lijn best overnemen; alleen zullen zij de abonnementskosten die KPN hen berekend aan jou doorbelasten.

Hoe dan ook je zal met dubbele lasten opgescheept zitten. Zowel Orange als KPN. Je had waarschijnlijk een boel problemen kunnen voorkomen als je zelf eerst info had ingewonnen.

Toen ik wilde overstappen van KPN naar Orange met zowel adsl als bellen heb ik 6 maanden vtv contact opgenomen met Orange. Zij hebben mij geadviseerd om ADSL bij KPN zelf op te zeggen en dan een aanvraag te doen bij ORange. Probleem is dat je met ORange geen datum ingang contract kan aangeven. Ik heb zeggen en schrijven 3 uur niet kunnen internetten door de overgang.
Mijn telefoonlijn overnemen heb ik helemaal geen problemen mee gehad.
Wel heb ik prblemen gehad met mijn oude provider (zie planet topic).

Nu sinds een jaar heel tevreden over orange en nauwelijks problemen.

TomH
Berichten: 40
Lid geworden op: 02 mar 2008 14:21

Re: Orange heeft mij genaait help mij aub.

Ongelezen bericht door TomH »

@caruso

dus jij beweerd dat mensen met een ander taalgebruik niet normaal zijn?! doe ff normal..

special
Berichten: 14
Lid geworden op: 04 mar 2008 21:08

Re: Orange heeft mij genaait help mij aub.

Ongelezen bericht door special »

ye naja laat maar zitten zie dat ik voor mijn oorspronkelijke vraag hier niet terecht kan zoek mijn heil ergens anders XD

angel1978
Berichten: 10973
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Orange heeft mij genaait help mij aub.

Ongelezen bericht door angel1978 »

je bedoelt eigenlijk: ik krijg niet het antwoord dat ik wil horen... misschien vind ik elders wel iemand die met me meepraat :roll:
moet je zelf weten hoor... maar erg veel kans geef ik je niet !

angel1978

Gesloten