LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Orange livebox te laat teruggestuurd…

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Pringle77

Orange livebox te laat teruggestuurd…

Ongelezen bericht door Pringle77 »

Ik heb twee maanden ADSL family van Orange gehad. Een week of drie na het opleveren van de verbinding heb ik Orange in gebreke gesteld voor hun slechte product en ze daarbij een termijn gegeven van 4 weken om het op te lossen. Uiteraard heeft Orange niet gereageerd dus was opzeggen na die termijn geen probleem. Ik was nog wel in het bezit van een livebox. Deze heb ik ingepakt in de retourdoos die je van ze krijgt. Alleen, nu komt het, ik ben die doos vergeten op te sturen. Onlangs is €129,- van mijn rekening afgeschreven waarvan de incassotermijn inmiddels is verstreken. In de voorwaarden staat dat Orange dit bedrag in rekening mag brengen. Meteen na het constateren hiervan heb ik een brief naar Orange gestuurd waarin vertel per omgaande alsnog de livebox terug te sturen. Amper één dag na het versturen van deze brief word ik gebeld door Orange. Deze medewerker zei mijn brief te hebben ontvangen en bedankte mij voor het alsnog terugsturen van de Livebox, maar vertelde OOK dat ik kon fluiten naar mijn geld (de €129,-).

Mag dit en kan dit zomaar?? Wat is voor een lage manier van zaken doen !

Is met het beëindigen van het abonnement niet ook de machtiging voor automatisch incasso gestopt?

Wat kan ik doen???

Bob Schurkjens

Re: Orange livebox te laat teruggestuurd…

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Wat bedoel je met "onlangs"? Heb je ze aangetekend in gebreke gesteld?

Er is een Geschillencommissie in de maak voor dit soort problemen, maar die is er pas in mei. Ik zou eens contact opnemen met de Consumentenbond hierover. Misschien kun je tzt bij de commissie je klacht neerleggen. Het alternatief is de kantonrechter; ook niet alles.

http://www.consumentenbond.nl/nieuws/ni ... et=nietlid

Of bel met de Consuwijzer: http://www.consuwijzer.nl/content.jsp?objectid=61

Als je het contract terecht hebt ontbonden is er niet sprake geweest van een rechtsgeldige overeenkomst en heeft Orange ook niet het recht die 129 euro in te houden!

jaywalker

Re: Orange livebox te laat teruggestuurd…

Ongelezen bericht door jaywalker »

Pringle77 heeft hele grote duim..........

Gesloten