LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Orange uit de bocht

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
ajthverp
Berichten: 16
Lid geworden op: 22 apr 2008 12:13

Orange uit de bocht

Ongelezen bericht door ajthverp »

Ik heb al jarenlang een Internet abonnement via Orange. Eerst via Casema en daarna via Wanadoo/Orange langs een KPN lijntje.

Orange bood nu in het voorjaar 2008 Orange ADSL Extra aan buiten KPN om. Veel goedkoper, veel sneller. Veel beter?? Vergeet het maar.

Nadat de prachtaanbieding voortdurend werd uitgesteld wegens technische-/logistieke problemen was het 14 april j.l. zover. In de brief werd wel even medegedeeld dat ik drie dagen zonder Internet zou zitten omdat ik een dag eerder van de KPN afgesneden zou worden maar dat er toevallig een weekend in zat. Dit was van te voren nooit medegedeeld. De 3 dagen werden 4 dagen want ik werd al een dag eerder zonder enige aankondiging van de KPN ADSL lijn afgesneden.

En ja hoor 14 april onmiddelijk gedonder. Het weekend het nieuwe Speedtouch Ethernet modem keurig aangesloten. Geen probleem want ik had al een Orange Speedtouch modem. Kwestie van draadjes ompluggen.

Vanaf maandag 14 april begint voortdurend het DSL lichtje op het modem te knipperen. Dat betekent verbinding klopt niet. Internet viel voortdurend weg. k ben nu een week, 15 telefoontjes en 5 e-mails verder en de verbinding is nog even slecht als een week geleden. Vrijdag j.l. zegt Orange pas toe dat het zij de lijn zullen gaan testen en dat het probleem n.a.w. bij hen ligt. Dit testen kosten -mind you- 9 dagen en dan is er nog geen enkele garantie dat het opgelost wordt.

Helpdesk Orange begint altijd onmiddellijk om te zeggen dat het probleem bij jou ligt. Ik zou de verkeerde splitter hebben. Orange had helemaal geen splitter toegezonden hoewel die op de verpakkingslijst er wel bij behoorde te zijn. Logistieke problemen riep Orange vandaar dat de splitter niet geleverd was. Maar de bestaande splitter moest het volgens mij ook uitstekend doen.
Mijn interne telefoonkabel was te lang. Onzin allemaal. Want dit is al een jaren bstaande installatie in mijn huis.
Orange heeft volgens mij dit ADSL Extra pakket slecht gepland. De overgang van de problemen van KPN ADSL naar Orange ADSL onderschat.
Wat een ballentent die Orange. Loop te hoop tegen Orange!!! Ik heb mij al aangesloten bij de Consumentebond groepsactie tegen Orange.
Helpdesk Orange is ook regelmatig niet te harden. Weten van niks tot weinig. Het ligt altijd bij jou of hun Technische dienst moet het oplossen maar die kunnen zij niet bereiken.
Wat een Provider. Zij doen het tegendeel wat hun naam suggereert.
Laatst gewijzigd door ajthverp op 21 jul 2012 13:38, 1 keer totaal gewijzigd.

KPN
Berichten: 508
Lid geworden op: 17 sep 2006 01:47

Re: Orange uit de bocht

Ongelezen bericht door KPN »

Als je toch geen analoge telefonie (KPN) meer hebt, dan kan je de splitter sowieso wegdoen. Die heb je alleen maar nodig bij analoge telefonie.

Het is wel degelijk mogelijk dat je bij een overstap van ADSL1, naar ADSL2+, betere bekabeling nodig hebt, aangezien dat signaal gevoeliger is voor storing door grote afstand en/of slechte kabels.

ajthverp
Berichten: 16
Lid geworden op: 22 apr 2008 12:13

Re: Orange uit de bocht

Ongelezen bericht door ajthverp »

Kijk eens aan een Provider die in de bres springt voor zijn slecht presterende, althans in mijn geval, collega Provider (van en met de Franse slag) Orange met een product wat ik voorlopig benoemd heb als Orange ADSL Extra Slecht. ADSL valt voortdurend uit.
Misschien lezen ze mee dan kunnen ze hopelijk nog wat kennis opdoen wat betreft introductietechnieken nieuwe producten, techniek, customer support en klantvriendelijkheid.
Wat betreft het antwoord van KPN. Ik wacht nu eerst af wat de doormeet operatie van Orange oplevert. Duurt mind you minstens 9 dagen.
Dan komen zij vanzelf wel, als hun lijnen uiteindelijk wel goed zijn, bij mij uit in de meterkast.

Zo dan de conclusie is dat het in de meterkast ligt (bekabeling niet goed, splitter niet goed) is mijn stelling dat waarom je niet als prudent Provider klanten waarschuwt dat zij overgaan van ADSL 1 naar ADSL2+ dat de bekabeling/splitter etc daarop berekend moeten zijn. En daarover uitleg geven. Het minste wat Orange daarnaast dan kan doen is een adequate splitter meesturen. Zich niet beroepend op logistieke problemen en de splitter maar achterwege latend, hopend dat de huidige splitter wel "houdt".

Ik heb volgens mij nog steeds mijn huidige of een huidige soort splitter nodig omdat ik ISDN heb voor o.a. alarm en fax. Verdient de KPN ook nog wat aan mij.

Wat mij irriteert in de Orange ADSL Extra (Slecht) operatie is de slechte planning, voorlichting, introductie van toch zoiets simpels van het overgaan op een ander abonnement bij dezelfde Provider.
- de voorlichting klopt niet
- de instructie/instructiehandboeken zijn onduidelijk
- helpdesk stuurt je van het kastje naar de muur en kent hun zaken niet
- je wordt niet geinformeerd/ niet teruggebeld

Het probleem zit dan kennelijk in de draadjes/contacten (bij Orange?). Maar dat moet je als technisch bedrijf toch in een handomdraai kunnen oplossen.

Kouwe douche voor de jongens.

Ben benieuwd wanneer het nou opgelost wordt. Want het is nog steeds niet opgelost. Irritant om voortdurend van Internet afgeschopt te worden. Alsof je in de jaren '90 werkt.

ajthverp
Berichten: 16
Lid geworden op: 22 apr 2008 12:13

Re: Orange uit de bocht

Ongelezen bericht door ajthverp »

Kijk eens aan. De reactie van KPN was toch wel nuttig. Ik heb helpdesk Orange gebeld. Ik sta nu na ruim 14 dagen op ca 20 x bellen a 20 ct per minuut, iedere keer zo'n tien minuten, dat weet je al wat dat gekost heeft.
Iedere keer hetzelfde verhaal doen. Ik heb debk ik al wel 20 medewerkers aan de lijn gehad, Niemand heeft de eigenlijke oplossing. Ze verwijzen naar de technische dienst die aan het doormeten is. Wanneer die klaar zijn, wanneer ik daar bericht over krijg is volstrekt onduidelijk.
Over de splitter heb ik ook gebeld. Die was er dus niet bijgeleverd in het pakket met het nieuwe modem. Als ik dacht dat het aan de splitter lag moest ik maar een nieuwe splitter kopen. Ik vroeg of zij dachten dat het aan de splitter lag. Natuurlijk riepen ze: "daar kan het best aan liggen". Waar ik dan een splitter kon kopen? Bij Computerwinkels natuurlijk of electronica zaken. Ik heel Den Haag af. Nergens te krijgen. Totdat de enige enigszins gisse helpdeskmedewerker na (belsessie 15?)suggereerde: KPN, Primafoon. Die doen in ISDN.
En ja hoor aldaar splitter gekocht, aangesloten (kost 1minuut) en lijn doet het goed. De dag daarop gaat de lijn weer uitvallen. Ik weer bellen met helpdesk. Of ik niet wist dat zij een nieuw modem voor mij besteld hadden. Ik zei nee, maar dan wil ik het wel snel hebben. Dat kon niet. Het was net besteld, Koninginnedag kwam er aan, Hemelvaartdag. Ik moest minstens een week wachten en mij maar verbijten met mijn krukkig Orange ADSL Extra (Slecht) abonnement. Ik ga dus weer een paar prettige weken in met mijn voortdurend knipperend modem, die dan aangeeft dat ik dan weer geen verbinding heb met Internet.
Ik vind Orange een ramp en hun helpdesk helemaal.

Gesloten