LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Overstap van KPN naar Ziggo

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
KlantPesterNummer1
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 sep 2010 18:17

Overstap van KPN naar Ziggo

Ongelezen bericht door KlantPesterNummer1 »

Hallo,

Ik had Internet+Bellen van KPN

Een kleine 2,5 maand terug heb ik problemen gehad met mijn Playstation3 doordat KPN zonodig de Gigaset router van Siemens moest vervangen door een TG787 van Thomson-Alcatel (zodat alles pot dicht zit) beter voor de beveiliging werd gezegd.

Naar KPN gebeld en werd gezegd dat PS3 niet werd ondersteund en dat de schuld lag bij Tiscali (waar de router van is). Daar heen gebeld en zeiden precies het omgekeerde ( dus kastje naar de muur verhaal )

Daar heb ik mij maar bij neergelegd omdat het online gamen zelf nog wel lukte , maar niet zoals ik wou.

Nou heb ik 20aug met Ziggo gebeld om over te stappen en dat zou dus per 30september gebeuren (ivm monteur die op 27sept komt die alles zou aanleggen) en Ziggo zou dat allemaal regelen.

Toen heb ik met KPN gebeld omdat mijn telefoon verbinding weg was. Er werd gezegd na lang zoeken dat het abonnement was opgezegd per 30augustus

Dus direct naar Ziggo gebeld en die konden mij garanderen dat ze toch echt op 30sept hadden aangegeven dat alles zou worden overgezet.

Toen heb ik KPN weer gebeld. Maar de KPN medewerker wist niet of het voor hun de moeite waard was om voor die paar weken (van 30aug t/m 30sept) het weer aan te sluiten en dit moest dan ook maar gebeuren tegen betaling ( aansluitkosten ) , en het moest nog een keer zwart op wit aangetoond worden door Ziggo naar KPN toe voordat dit de realiseren valt.

------

Het rare is dat bij KPN een opzeg termijn geld van 1 maand. Als ik dan op 30aug mijn abonnement opzeg/laat opzeggen dan geld alsnog die maand opzeg termijn. Dus ik zou eigenlijk sowieso t/m 30 sept mijn Telefoon + Internet verbinding moeten hebben.

-Eerst dus de router verwisselen waar alle problemen begonnen.
-Daarna met een makkelijk excuus er van af willen komen en de schuld ergens anders leggen.
-Ten derde de verbinding zomaar afsluiten terwijl ik er gewoon nog recht op heb.

Hier faalt KPN dus gruwelijk. En in mijn ogen zijn het dus gewoon [vulgair taalgebruik verwijderd door de Moderator].

+

Het heeft me iets van 20euro gekost aan mobiele telefoon. De tijd die ik erin gestoken heb. En ik ben nou 1 maand thuis niet bereikbaar en kan zelf niet bellen + internetten.

KPN BEDANKT!!!

Frank444
Berichten: 54
Lid geworden op: 20 apr 2010 17:27

Re: Overstap van KPN naar Ziggo

Ongelezen bericht door Frank444 »

Typische overstapperikelen. Heel begrijpelijk dat je boos bent.

Bij KPN werkt het zo dat als ze iets afsluiten (bewust of per ongeluk) ze minimaal 6 weken nodig hebben om het te herstellen. Ik heb op die manier al een aantal kennissen die KPN-fan waren zien opstijgen van woede, om vervolgens over te stappen.

Ze hebben door dat ze jou nooit meer blij kunnen maken en willen ook niet meer investeren in je. Ze laten je nu barsten en zijn ook niet verplicht om jou als klant aan te nemen.

Het enige dat je kunt doen is uitzitten, je ervaringen delen met iedereen (waarvoor dank) en vragen aan Ziggo of die wat vaart kunnen maken. Sterkte.

CaptainSlow
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 mei 2010 12:59

Re: Overstap van KPN naar Ziggo

Ongelezen bericht door CaptainSlow »

Het rare is dat bij KPN een opzeg termijn geld van 1 maand. Als ik dan op 30aug mijn abonnement opzeg/laat opzeggen dan geld alsnog die maand opzeg termijn. Dus ik zou eigenlijk sowieso t/m 30 sept mijn Telefoon + Internet verbinding moeten hebben.
Zo werkt het bij KPN niet, stel dat Ziggo wel de datum van 1 september doorgegeven zou hebben, dan sluit KPN je op 31 augustus gewoon af en berekent op de volgende factuur een boete wegens "te vroege beëindiging" die gelijk is aan de rest van de opzegtermijn.
Let maar goed op je volgende factuur van KPN, grote kans dat je september gewoon moet betalen ondanks dat je er geen gebruik van hebt kunnen maken.

Kun je daar weer achterheen, waarschijnlijk zonder succes omdat het van het kastje naar de muur gewoon overnieuw begint. Bij KPN heeft de klant nu eenmaal nooit gelijk.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Overstap van KPN naar Ziggo

Ongelezen bericht door tiptoo »

CaptainSlow schreef:
Kun je daar weer achterheen, waarschijnlijk zonder succes omdat het van het kastje naar de muur gewoon overnieuw begint. Bij KPN heeft de klant nu eenmaal nooit gelijk.
gewoon dan storneren , weg is weg zeg ik altijd maar maar bij kpn sta ik nergens meer verbaasd over :mrgreen:

CaptainSlow
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 mei 2010 12:59

Re: Overstap van KPN naar Ziggo

Ongelezen bericht door CaptainSlow »

gewoon dan storneren
Als het gaat zoals ik denk kan TS alleen de laatste factuur storneren, want hij heeft een tegoed van KPN, je betaalt nl. 2 maanden vooruit.
Die vooruitbetaling zouden ze dan moeten crediteren, dat doen ze ook wel, maar wat zij (ten onrechte) nog van jou denken te krijgen trekken ze gewoon van die terugbetaling af.
KPN zal op het standpunt staan dat TS de maand september gewoon moet betalen (want KPN doet immers nooit iets fout), deze maand en misschien oktober ook wel zijn middels het voorschot vooruit betaald op de laatste factuur.
TS zou die denk ik nog kunnen storneren en KPN alleen betalen waar ze recht op hebben, maar of dat gaat werken?? Een hele partij ellende tot incassobureau aan toe is waarschijnlijk het gevolg.

Storneren is meestal niet het einde van een conflict. (maar wel goed voor je eigen gevoel)
En dan is er nog een kleine kans dat niet KPN, maar toch Ziggo de fout heeft gemaakt, maar die waarheid zal nooit meer boven tafel komen vrees ik.

Maar goed, dit is alleen maar een heleboel theorie gebaseerd op mijn eigen ervaring, en die van anderen op dit forum, met het opzeggen van KPN. Het is nog niet zover.
Ik ben wel benieuwd hoe het afloopt.

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Overstap van KPN naar Ziggo

Ongelezen bericht door agro »

Als je upnp inschakeld op de router is mogelijk alles opgelost.

Vind je als volgt:
typ in browser 192.168.1.254
Ga naar Toolbox
Delen van spelen en toepassingen
Configureren (rechts boven)
upnp gebruiken aan vinken
eventueel uitgebreide beveiliging niet aanvinken

succes.

CaptainSlow
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 mei 2010 12:59

Re: Overstap van KPN naar Ziggo

Ongelezen bericht door CaptainSlow »

Als je upnp inschakeld op de router is mogelijk alles opgelost.
Niet de problemen met KPN en de foute opzegdatum.

Pas als zijn Ziggo aansluiting opgeleverd is kan hij hier mee verder.

KlantPesterNummer1
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 sep 2010 18:17

Re: Overstap van KPN naar Ziggo

Ongelezen bericht door KlantPesterNummer1 »

Allereerst bedankt voor de reacties!
CaptainSlow schreef: Let maar goed op je volgende factuur van KPN, grote kans dat je september gewoon moet betalen ondanks dat je er geen gebruik van hebt kunnen maken.
KPN zei wel dat het per direct stopgezet was maar wat betekend dan 1 maand opzegtermijn ?. Dus ik niet bellen , ik niet betalen. Als blijkt dat dat geld inderdaad nog van mijn rekening afgeschreven word dan ga ik er zeker achteraan.
CaptainSlow schreef:
gewoon dan storneren
Als het gaat zoals ik denk kan TS alleen de laatste factuur storneren, want hij heeft een tegoed van KPN, je betaalt nl. 2 maanden vooruit.
Als die maand opzegtermijn er sowieso bij inzit , dan zou het idd maar 1 maand zijn. En dan nog ben ik in principe midden in de maand augustus afgesloten waar ik wel volledig voor betaald heb , daar kan ik dan weinig aan doen. Maar ik heb dan ook 1 maand geen internet/bellen. Het zou wel helemaal van de zotte zijn als ik de maand september erbij moet gaan betalen. Die laat ik dan ook echt wel storneren.
CaptainSlow schreef:Die vooruitbetaling zouden ze dan moeten crediteren, dat doen ze ook wel, maar wat zij (ten onrechte) nog van jou denken te krijgen trekken ze gewoon van die terugbetaling af.
Ja zulke KlantPestendeNietsnutten zijn het dan ook wel weer. Maar ik ga hier ook niet zomaar mee akkoord.
En dan is er nog een kleine kans dat niet KPN, maar toch Ziggo de fout heeft gemaakt, maar die waarheid zal nooit meer boven tafel komen vrees ik.
Tuurlijk is die kans aanwezig maar als ik naar Ziggo bel en hun zeker weten dat het 30sept is maar kpn 'heul' zeker weet dat het toch echt 30aug was. Hier zal ik idd nooit achterkomen omdat je gewoon één pion van de vele bent :x
agro schreef:Als je upnp inschakeld op de router is mogelijk alles opgelost.
uhmmmmm ja :roll: bedankt dat je meedenkt! , maar denk je dat ik nog in me router kan komen? :wink:

En sowieso het IP adres waar de router naar luistert stond mij vanaf het begin al niet aan. Bedoel waarom .254 ? Dat is al echt zo'n getal waar je op voorhand weet dat je er achteraf niks mee kan. Toch ? Want zo geweldig is die TG787 niet , enige wat die kan is idd de boel pot dicht gooien.


Enige wat ik kan doen is denk ik gewoon nog ff geduld hebben en ergens anders zolang maar internetten. Als kpn me die maand september er nog bijrekend dan ga ik daar zeker achteraan. Want daar ga ik natuurlijk niet mee akkoord.

Kpn mag dan de 'grootste' zijn maar qua klant service één van de mindere. Lang wachten , valse beloftes , vage antwoorden. Gewoon een lachertje eigenlijk :twisted:

CaptainSlow
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 mei 2010 12:59

Re: Overstap van KPN naar Ziggo

Ongelezen bericht door CaptainSlow »

KPN zei wel dat het per direct stopgezet was maar wat betekend dan 1 maand opzegtermijn ?

De rest van die maand wordt je in rekening gebracht als "boete vervroegde beëindiging" of iets van die strekking. Je betaalt je maand opzegtermijn heus wel, ondanks dat je hem niet kunt gebruiken. Dat noemen ze service omdat je dan direct kan overstappen.

KlantPesterNummer1
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 sep 2010 18:17

Re: Overstap van KPN naar Ziggo

Ongelezen bericht door KlantPesterNummer1 »

CaptainSlow schreef:KPN zei wel dat het per direct stopgezet was maar wat betekend dan 1 maand opzegtermijn ?

De rest van die maand wordt je in rekening gebracht als "boete vervroegde beëindiging" of iets van die strekking. Je betaalt je maand opzegtermijn heus wel, ondanks dat je hem niet kunt gebruiken. Dat noemen ze service omdat je dan direct kan overstappen.
Ja maar als je 1 maand opzegtermijn hebt , dan zouden ze je eigenlijk geen boete kunnen geven. Puur omdat je binnen je opzegtermijn opzegt , dat is dan toch de 'afspraak'.

Ik weet ook niet precies hoe het zit maar van mij krijgen ze geen cent voor de maand september. Hadden ze het maar op een kpn waardige manier moeten afsluiten en niet zo.

En direct overstappen is er niet echt bij , ook al heb je dan die maand speling om het zo maar te noemen ( want zo ziet kpn het blijkbaar ). Want nu ik erover nadenk had ik beter eerst de hele bedoeling bij Ziggo aan kunnen vragen zonder ook maar over overstappen te beginnen en dan op het laatste moment kpn afbellen. Dan had ik nu nog internet gehad en aan het einde van deze maand zo binnen 1 dag alles geregeld kunnen hebben.

Maarjah een leer voor de volgende keer. :idea:

CaptainSlow
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 mei 2010 12:59

Re: Overstap van KPN naar Ziggo

Ongelezen bericht door CaptainSlow »

Ja maar als je 1 maand opzegtermijn hebt , dan zouden ze je eigenlijk geen boete kunnen geven.
KPN ziet dat als "service" als je nieuwe provider een datum prikt die eerder is dan de opzegtermijn afloopt, dan geeft KPN de lijn ook eerder vrij.
b.v. Je zegt op 30 augustus op, officieel duurt je opzegtermijn dan tot 30 september, Tele2 geeft als datum voor de switch 31 augustus op, KPN staat dit toe ondanks dat de opzegtermijn niet voorbij is maar berekent je wel de periode van 31 augustus tot 30 september als "vervroegde beëindiging".
Zo werd het mij althans uitgelegd.
Je betaalt dan wel die periode 2 providers tegelijk, en eerder dan verwacht zijn ineens je e-mail adressen vervallen. Op dit forum lees je reacties van mensen die dit overkomen is, ineens werkt je huidige verbinding en e-mail niet meer, nog voordat je je relaties e.d. een wijziging hebt kunnen sturen.
Als KPN gewoon aan die maand vast zou houden weet je vooraf wanneer je over gaat, je hebt de tijd om e.e.a. te wijzigen en betaalt niet een maand dubbel.

Voor mij kwam deze "service" meer over als: "als je toch weg wilt donder je gelijk maar op, maar betalen zul je"
Bovendien berekenden ze nog kosten (een paar euro) voor "beëindiging huurtoestellen", terwijl ik sinds het oertoestel met de draaischijf al geen huurtoestel meer heb gehad. (hiervoor is geloof ik 20 jaar geleden de huur al voor iedereen vervallen)
Dat was de trap na, na een reeks van blunders, fouten en onkunde bij het oplossen hiervan.

Bij jou liep het anders, omdat KPN een maand eerder afsloot dan Ziggo je aan zou sluiten zat je een maand zonder. (en moet je waarschijnlijk in de ogen van KPN toch betalen)

Zelf je overstap regelen zou gekund hebben omdat KPN en Ziggo via een verschillende kabel je huis binnenkomen, alleen nummerbehoud was dan lastiger geweest.

Binnenkort stap ik zelf over van adsl naar glasvezel, de adsl zeg ik zelf pas op als het nieuwe produkt goed werkt, de nieuwe provider geeft de eerste 2 maanden gratis, en een tijdelijk telefoonnummer totdat ik zelf aangeef dat mijn huidige nummer overgezet kan worden.
Krijgen ze binnen die 2 maanden de boel niet voor elkaar dan kan ik er kosteloos vanaf en heb ik mijn adsl nog steeds. :D

trossie
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 sep 2010 14:09

Re: Overstap van KPN naar Ziggo

Ongelezen bericht door trossie »

KlantPesterNummer1 schreef:Hallo,

Ik had Internet+Bellen van KPN

Een kleine 2,5 maand terug heb ik problemen gehad met mijn Playstation3 doordat KPN zonodig de Gigaset router van Siemens moest vervangen door een TG787 van Thomson-Alcatel (zodat alles pot dicht zit) beter voor de beveiliging werd gezegd.

Naar KPN gebeld en werd gezegd dat PS3 niet werd ondersteund en dat de schuld lag bij Tiscali (waar de router van is). Daar heen gebeld en zeiden precies het omgekeerde ( dus kastje naar de muur verhaal )

Daar heb ik mij maar bij neergelegd omdat het online gamen zelf nog wel lukte , maar niet zoals ik wou.

Nou heb ik 20aug met Ziggo gebeld om over te stappen en dat zou dus per 30september gebeuren (ivm monteur die op 27sept komt die alles zou aanleggen) en Ziggo zou dat allemaal regelen.

Toen heb ik met KPN gebeld omdat mijn telefoon verbinding weg was. Er werd gezegd na lang zoeken dat het abonnement was opgezegd per 30augustus

Dus direct naar Ziggo gebeld en die konden mij garanderen dat ze toch echt op 30sept hadden aangegeven dat alles zou worden overgezet.

Toen heb ik KPN weer gebeld. Maar de KPN medewerker wist niet of het voor hun de moeite waard was om voor die paar weken (van 30aug t/m 30sept) het weer aan te sluiten en dit moest dan ook maar gebeuren tegen betaling ( aansluitkosten ) , en het moest nog een keer zwart op wit aangetoond worden door Ziggo naar KPN toe voordat dit de realiseren valt.

------

Het rare is dat bij KPN een opzeg termijn geld van 1 maand. Als ik dan op 30aug mijn abonnement opzeg/laat opzeggen dan geld alsnog die maand opzeg termijn. Dus ik zou eigenlijk sowieso t/m 30 sept mijn Telefoon + Internet verbinding moeten hebben.

-Eerst dus de router verwisselen waar alle problemen begonnen.
-Daarna met een makkelijk excuus er van af willen komen en de schuld ergens anders leggen.
-Ten derde de verbinding zomaar afsluiten terwijl ik er gewoon nog recht op heb.

Hier faalt KPN dus gruwelijk. En in mijn ogen zijn het dus gewoon [vulgair taalgebruik verwijderd door de Moderator].

+

Het heeft me iets van 20euro gekost aan mobiele telefoon. De tijd die ik erin gestoken heb. En ik ben nou 1 maand thuis niet bereikbaar en kan zelf niet bellen + internetten.

KPN BEDANKT!!!
ziggo is ook niks dus pas maar op straks van de regen in de drup

Gesloten