LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Overstappen naar Wanadoo?

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
margerietje
Berichten: 42
Lid geworden op: 29 jun 2005 08:32

Overstappen naar Wanadoo?

Ongelezen bericht door margerietje »

Radar testresultaten schreef:Heeft u klachten over uw provider? Achttien procent vulde vorig jaar in dat ze klachten hadden over deze internetaanbieder. Wanadoo beloofde plechtig hun service en kwaliteit te verbeteren. Maar wat blijkt? Bijna 22 procent van de abonnees van Wanadoo uit het testpanel blijkt nu nog klachten te hebben. De mensen met een klacht over Wanadoo hebben nog enkele vragen beantwoord over de aard van de klachten. Hieronder leest u over deze resultaten.

Over de kwaliteit van de ADSL verbinding is het merendeel niet te spreken. Vorig klaagde 73 procent van de Wanadoo-abonnees uit het testpanel hierover en dit jaar zelfs 79 procent. Er wordt voornamelijk geklaagd over de trage verbinding of over dat hij wegvalt.

Ook komt Wanadoo nog steeds niet de beloftes na die ze in de reclame maken. Vorig jaar vond 43,3 procent dit het geval, dit jaar is het zelfs gestegen tot bijna 49 procent. Met name de snelheid ligt lager dan beloofd en de kosten liggen hoger dan beloofd

Toch nog twee positieve punten. Het aantal klachten over de levertijd van het ADSL-pakket is wel gedaald. Vorig jaar had nog bij 19 procent van de abonnees uit het testpanel klachten over de levertijd. Dat is nu gedaald tot 13 procent. Er wordt ook minder geklaagd over de rekening. Dit is gedaald van 24 naar 17 procent.

De kwaliteit van de helpdesk wordt minder gewaardeerd. Vorig jaar was bijna de helft van de abonnees daar ontevreden over. Dit jaar zelfs 59 procent. Er wordt met name over de lange wachttijd en over het feit dat de helpdesk het probleem niet kon oplossen en onjuiste informatie verstrekt geklaagd
Ik zit een overstap te overwegen van kabel naar ADSL. Helaas wonen we te ver van de KPN-centrale voor snel ADSL van hun, dus Wanadoo Family lijkt de logische oplossing.

De tekst hierboven suggereert dat 79% van de Wanadoo-klanten klachten heeft over de verbinding. Maar uit de eerste paragraaf lijk ik op te maken dat dit 79% is van de 22% met een klacht, dus slechts zo'n 17%... in dat laatste geval zou ik het nog wel aandurven. Telefonie wil ik gewoon via KPN blijven doen.

Kan iemand mij meehelpen met de juiste interpretatie van de statistieken? Alvast bedankt!

VV
Berichten: 20
Lid geworden op: 10 okt 2005 18:54

Re: Overstappen naar Wanadoo?

Ongelezen bericht door VV »

Ik zou zeggen...lees de overige topics over Wanadoo en realiseer je dat je een groot risico neemt als je met dit stelletje ongeregeld in zee gaat.

vangogh1960
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 okt 2005 11:05

Re: Overstappen naar Wanadoo?

Ongelezen bericht door vangogh1960 »

ach margrietje,

klagen doen Nederlanders graag.
ik ben vanaf februari bij wanadoo en het gaat lang niet altijd zoals het moet maar de meeste tijd heb je toch een goede verbinding.
ook bellen via wanadoo geft wat problemen maar alle providers kampen met opstartproblemen.
als je echt problemen wil moet je naar @home, dat is echt verschrikkelijk maar daar zullen anderen wellicht wel goede ervaringen mee hebben.
wanadoo wordt steeds beter dus probeer het maar.

charlie
Berichten: 16
Lid geworden op: 06 feb 2004 01:06

Re: Overstappen naar Wanadoo?

Ongelezen bericht door charlie »

woon je te ver van een kpn telefooncentrale, dan heb je ook een probleem met je snelheid van Wanadoo. Het beste is te kijken op hun site en via je postcode kan je erachter komen welke snelheid je straks krijgt. zelf ben ik na jaren klant van chello classic overgestapt naar wanadoo family zonder problemen. met chello classic ook weinig problemen gehad (behalve met de p2p-netwerken), maar wanadoo is stukken goedkoper en tot op heden tevreden.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Overstappen naar Wanadoo?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Doe even een postcodecheck op www.internetten.nl

Er zijn vast betere alternatieven voor Wanadoo.

jvs
Berichten: 89
Lid geworden op: 07 okt 2005 18:40

Re: Overstappen naar Wanadoo?

Ongelezen bericht door jvs »

woon je te ver van een kpn telefooncentrale, dan heb je ook een probleem met je snelheid van Wanadoo.
Precies, als het je om snelheid gaat en je woont ver van een centrale af, dan heeft het geen zin om een "20mbit" abonnement bij wanadoo te nemen, want die snelheid gaat dan niet veel hoger zijn dan de snelheid bij kpn, simpelweg omdat de lengte/kwaliteit van de telefoonlijn de zaken beperkt en niet de snelheid van het abonnement.

Wanadoo kan uiteraard prima werken, maar als je problemen hebt, is de service van wanadoo flink beroerder dan van andere isps. Daartegenover staat dat het wel veel goedkoper is dan kpn verbindingen. Ik zou zeggen: Neem zelf de keus of je dat risico wil nemen :).

burnit
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 nov 2005 20:43

Re: Overstappen naar Wanadoo?

Ongelezen bericht door burnit »

Snelheid en betrouwbaarheid van je verbinding ligt aan de apparatuur, niet de verbinding op zich.

Koop i.p.v. de livebox het speedtouch adsl2+ modem (veel beter)

Mijn verbinding kwam eerst niet/zelden boven de 150kb/s momenteel is 400kb/s eerder regel dan uitzondering.

kuufke
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 nov 2005 22:42

Re: Overstappen naar Wanadoo?

Ongelezen bericht door kuufke »

Snelheid en betrouwbaarheid van je verbinding ligt aan de apparatuur, niet de verbinding op zich
Daar zit natuurlijk heel veel achter schuil.
Ik heb al een verhaaltje geschreven onder wanadoo family en daar uiteengezet dat ik ook dik tevreden ben over mijn lite verbinding.
Zeerzeker vergeleken met chello classic ben ik nu 15 eurie goedkoper uit en heb een prima betrouwbare snelheid.
Als ik bij ons in Didam kon overstappen naar family deed ik dat meteen.
Over de helpdesk kan ik helaas niets vertellen want die heb ik in die 3 jaar nooit nodig gehad.
Trouwens burnit nog bedankt voor de tip van de modem keuze.
Zal daar zeker rekening mee houden als ik wanadoo family bij mij kan krijgen.
Gr Fred Alias Kuufke

Gesloten